Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Frizz: het is dinsdag 19.00GMT (21.00 in NL) pas IJStijd.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 03 juli 2010 @ 11:42:

Frizz: het is dinsdag 19.00GMT (21.00 in NL) pas IJStijd. Precies!!!
Is iedereen zich er wel bewust van dat we om 21 uur midden in de eerste helft van het voetbal zitten? En dat voetbal kijken en forummen en ijs eten best een lastige combi is?

11.52
Nou, dan maken we er 19.15 (voor jullie dus 21.15 van). Dan is het rust....

*neehee, je hoeft hier de tijd niet neer te zetten*
quote:snjokorn schreef op 03 juli 2010 @ 11:54:

*neehee, je hoeft hier de tijd niet neer te zetten*

Ik denk trouwens dat veel mensen voetbal niet thuis/alleen kijken...
We kunnen het ijsfeest ook verplaatsen naar woensdag, want het is inderdaad jammer als de meesten elders voetbal aan het kijken zijn en niet mee kunnen feesten!

Sjno, dan proosten wij dinsdag samen even op een ijsje, goed?
Ja, da's handiger!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Doe jij dan woensdag mee, Janna???
Ik kan het niet laten....

Even zwaaien naar Moon en Iris

Jullie waren nog niet genoemd in dit nieuwe topic!
quote:Annemeike schreef op 03 juli 2010 @ 12:04:

We kunnen het ijsfeest ook verplaatsen naar woensdag, want het is inderdaad jammer als de meesten elders voetbal aan het kijken zijn en niet mee kunnen feesten!

Sjno, dan proosten wij dinsdag samen even op een ijsje, goed?Goed plan. Eerst een pre-party op dinsdag en daarna de echte party op woensdag
Woensag 21.00. I'll be there.
Ik heb geen idee tot hoe laat ik woensdag moet werken. We will see!
Nou Frizz, dan neem je nog maar wat verplichte vrije uren op!! ! Je kunt toch niet van ons verwachten dat we wéér een feestje zonder jou gaan vieren????
Gaat het een beetje meis?
Nee, ben echt bang. Het onweer begint al weg te ebben. Hopelijk jouw kant op, want jij hebt wel zin in wat verkoeling, hè?
Hahahaha nee woensdag kan ik geen vrij nemen, er staat een BBQ in de planning en als ik niet ga werken gaat dat niet door en zullen er 25 mensen heul teleurgesteld zijn.
quote:frizzy schreef op 03 juli 2010 @ 13:51:

Hahahaha nee woensdag kan ik geen vrij nemen, er staat een BBQ in de planning en als ik niet ga werken gaat dat niet door en zullen er 25 mensen heul teleurgesteld zijn.Nou én???

Even zwaaien.

Ben nog steeds forummoe en t gaat ook nog niet zo goed hier. Maandag naar de psych en dan krijg ik waarschijnlijk nieuwe medicijnen. Het schijnt dat ik er in het begin wel erg suf van word.

Psych heeft al vaker geopperd dat dit middel (Seroquel) het proberen waard zou kunnen zijn maar de bijwerkingen weerhielden me ervan om het te proberen. Plus dat ik liever zo min mogelijk medicijnen gebruik.

We zullen zien...

Overigens heb ik een boek gelezen over iemand met schizofrenie: De geschiedenis van mijn gekte.

Bijzonder verhaal (waargebeurd) van iemand die heel ziek is maar ondanks dat heel veel bereikt in de wetenschap en een mooi leven heeft.

Nou dat was het weer even voor nu. Het is wel prettig eigenlijk om minder met het forum bezig te zijn. Ik volgde vaak ook de 'rellen' enzo maar dat is nu vrij ver van mijn bed, ik mis het niet echt.

Fijn weekend allemaal!
Hey Moonlight! Fijn om wat van je te lezen!

Ik had al de indruk dat het iets minder goed met je ging. Ik hoop dat de nieuwe medicatie je zal helpen. Een vriendin van mij heeft ook een tijdje Seroquel geslikt, ik geloof dat de bijwerkingen bij haar wel meevielen. In ieder geval: ik heb haar daar niet over gehoord

Zolang je forummoe bent, gewoon niet forummen natuurlijk!

Jij ook een fijn weekend! (ik blijf je gewoon bloemetjes geven, hoor)
Moon, fijn dat je even wat laat horen, veel sterkte de komende tijd! Ook van mij een

Ik zou dat boek "de geschiedenis van mijn gekte" heel graag willen lezen maar niet leverbaar meer bij bol.com.

Heeft één van jullie dat boek toevallig?
Hee Moon! Wat jammer dat het dus niet zo denderend gaat me je. Ik was er ook al een beetje bang voor. Hoop dat de seroquel gaat helpen en dat de bijwerkingen mee zullen vallen. en veel succes en sterkte!

Veraan, hoe is het met jou? Heb je het druk de laatste tijd of heb ik het mis dat je minder op het forum te vinden bent?!
quote:schuddebuikje schreef op 03 juli 2010 @ 20:22:

Ik zou dat boek "de geschiedenis van mijn gekte" heel graag willen lezen maar niet leverbaar meer bij bol.com.

Heeft één van jullie dat boek toevallig?Had LA het daar een tijdje geleden ook niet over?
Verana vindt ons niet meer lief

Ik heb het idee dat ze het wel leuk heeft (of hoop ik dat?)
Huh?! Ik vind jullie nog steeds erg lief! Eergisteren was ik nog véél op het forum hoor!

Gisteren was ik de hele dag weg. En vanmiddag heb ik allerlei dingen uitgezocht over dat werkgedoe enzo.....

Geen zorgen hoor.... Ben gewoon bezig met andere dingen. En vind jullie nog steeds lief. (Ik dacht: ik herhaal het nog maar een keer )
Dus je vindt ons echt, echt, écht nog wel lief??? (Ben niet zo makkelijk te overtuigen!!)

Ben je nu ook voetbal aan het kijken? Wat een wedstrijd was dat vanmiddag, hè? Duitsland was kei-goed! Of Argentinie was bar slecht. Of allebei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven