Wat serveer jij op een tuinfeest?

04-07-2010 22:57 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd leuk om ideeën te jatten op te doen. Ik geef binnenkort een klein feestje voor een man of 20. Alleen vrienden en heb dus zin om gezellig te kletsen en niet om de hele avond te bbq-en/in de keuken te staan dus ik hoop van jullie wat tips te krijgen (en hoeveel drank/drinken haal je dan?). En hoeveel eten per persoon haal je dan of houd je daar geen rekening mee?
Je kunt toch gewoon een cateraar bellen voor wat lekkere salades? Verder stokbrood met wat kaasjes en nootjes. Meer dan voldoende en alles staat klaar.

Wat drank betreft kun je ook afspraken maken met je supermarkt dat je ongeopende flessen kunt retourneren.

Wij hadden onlangs een feestje en we hebben simpele salades gegeven (van die bakken) en verder gewoon stokbrood. We hebben het aangevuld met zelfgemaakte pizza's. Heerlijk.
...
verschillende salades, soep, wraps, belegde broodjes, bbq aan en klaar.
...
Stokbrood met kruidenboter

Toastjes met eiersalade of brie

Kaas

Worst

Partysnacks

Druiven

Meloen/fruitsalade

Nootjes
Van te voren wil ik wel in de keuken staan en even de oven of frituur aanzetten is ook geen probleem maar heb deze keer wel echt zin om het makkelijk te hebben.
...
quote:tilalia2 schreef op 04 juli 2010 @ 23:01:

Wil je wel vantevoren in de keuken staan? Wil je je gasten warm of koud eten voorzetten? Zijn je gasten

natnekken/zuiplappen/blauwe knopen/ etc?Blauwe knopen en natnekken? De meesten drinken niet meer zoveel, veel jonge ouders. Vooral de vrouwen zijn aan de sapjes
Ehm...maak maar niet teveel geluid! Straks kunnen je buren niet slapen

Nee flauw..

Zou verschillende salades maken, stokbrood. Die zelfgemaakte pizza's zijn ook wel een leuk idee. Misschien sateetjes?
Perfectionisme is niet perfect...
..
Oh tilalia, die gehaktballetjes goed idee en makkelijk om van te voren te maken. Wat serveer je dan verder nog? En krijgen mensen bordjes of ligt het in porties op een schaal?
..
Lekkere zelfgemaakte, verse en originele happen. (en dus geen salades uit bakken of de kaas/worst/eisalade en kruidenboter van hierboven). Het hangt er verder vanaf hoe laat het feest begint en of het dus hoofdmaaltijd of alleen maar snacks moeten zijn.

Zijn het alleen snacks dan zou ik in ieder geval een enorme bak zelfgemaakte guacemole maken. Echt van minstens 8 avocado's (even naar de markt) en daar een schaal rauwkoststengels en nancho chippies naastzetten.

Verder dan nog een of twee snacks in grote hoeveelheden en her en der wat bakjes nootjes. En dat is het dan.

Maar altijd liever weinig gerechten in ruime hoeveelheden serveren dan andersom. Staat echt veel en veel beter!
quote:tilalia2 schreef op 04 juli 2010 @ 23:10:

[...]

chips, kaas, worst, borrelnoten, piza's bestellen, klaar.Nee, ik ga met jouw ideeen aan de slag, toch nog iets bijzonders en kan allemaal evt. koud geserveerd en iig van te voren gemaakt worden.
Kun je niet iemand vragen die voor je wil barbecuen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
..
Hiltje dat is idd wel slim. Ik ben niet zo van de planning en wil te veel maar dan raak ik het overzicht kwijt. Dank!
..
quote:tilalia2 schreef op 04 juli 2010 @ 23:14:

[...]

We hebben een grote keukentafel, alle happen gaan op tafel, bordjes, servetjes, bestekjes erbij, je roept "Jongens! He eten staat daar!" en een kwartier later zijn alle balletjes op en nog een half uur later zijn alle gevulde eitjes op. En dan kijken ze allemaal heel blij.

Ik heb wel geprobeerd om zoveel gehaktballetjes te maken dat het langer zou duren voor het op was, maar het maakt niet uit: in 15 tot 20 minuten zijn alle balletjes op, al maak ik 3 kilo
Ooh, en met dit weer: grote schalen vol met (hapklare) schijven watermeloen. Heerlijk en ziet er ook weer geweldig uit!
..
quote:hiltje schreef op 04 juli 2010 @ 23:16:

Ooh, en met dit weer: grote schalen vol met (hapklare) schijven watermeloen. Heerlijk en ziet er ook weer geweldig uit!

Geen schijven: waar laten ze de schillen, wordt een bende.

Van die 'sjieke' staeprikkers/vorkjes (action) en dan blokjes watermeloen
..
Met watermeloen is je tuin zo omgetoverd tot wespen nest. Ik vind alleen bakken chips, kaas, worst en bakken salade een beetje zonde altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven