juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niets. Zelfs niet met sterkere gel. Pfff ik ben constant aan t huilen. Wat een huilebalk zeg.
Pezuls,wat een goede berichten zeg! Heel fijn dat het met kleine marijn zo goed gaat en dat je helemaal je gevoel kunt volgen. En IM ook alweer hier,super. Mooie fotos van jullie zoontje! Zal de ks over me heen laten komen! MevrS.geen wonder dat de tranen hoog zitten,wat is het een bizarre week! Sterkte meid! Ik hoop op spoedige wee en en anders maar een ks! Allis)jij ook sterkte! Ik ga nu slapen. Lig er al,maar lukte niet echt. Doei.
meld. geen baby. geen wee. wel een zere heup en ik heb er geen zin meer in. later meer als ik niet in zo'n pesthumeur ben.
Ook gemeld bij deze. Straks meer, moet nu eerst op de fiets naar de gyn. Eens kijken wat die ervan maakt.
mevrS ik hoop zo voor je dat het snel op gang zal komen..
Goedemorgen,

MevrS: dikke, dikke , wat kunnen we voor je doen om het wat draaglijker te maken?

Allis: Ik hoop voor jou ook zó dat de baby snel komt! Als ik je zo 'hoor' ben je het zo zat! Wanneer moet je weer naar de vk?

IM: Mooi kereltje hebben jullie hoor! Wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat!

Pezuls: Geniet jij nu eerst maar van je gezin! Dat lijkt me belangrijker dan het forum! (Maar even een updat is altijd fijn! :D)

Wat heeriljk dat je thuis bent bevallen en wat fijn dat je een fijne kraamhulp hebt. Dat is wel het minste wat jullie verdient hebben!

Nut: Rayan? Nigel? of wordt het een naam die eenv an de kinderen van de voetballers hebben?

Ben je nog wat aan je lijstje toe gekomen? Vandaag is een koele dag (hier tenminste) dus een prachtige dag om wat te doen. (Zegt zij die met haar benen omhoog op de bank zit te typen met een chaos om haar heen....)

Annicka: Gefeliciteerd met de pups! Zijn het er nog meer geworden? Wel jammer vand e tweeling.

Daduja: Ik hoop voor je dat ie snel geboren wordt. Zo lang wachten is ook niks!

Hoorde net van de buurvrouw (die goed bevriend is met een vk) dat bevallingen meestal niet plaatsvinden tijdens een hittegolf omdat dan je lichaam oververhit kan raken. En wat krijgen we deze week...... En dan heb ik nog niet eens recht van spreken, want ik ben nog lang niet uitgerekend.

Gister een huilbui om niks. Ik wilde opstaan rollend van de bank af en was het toen even zo zat. Ik wil gewoon weer kunnen zitten, opstaan zonder dat de buik in de weg zit, ik wil weer normaal kunnen slapen, geen last meer hebben van mijn rug als ik lig of sta, weer dingen ondernemen zonder te waggelen en ik ben de voorweeën zó zat!

Vandaag gaat het wel weer en denk ik: "Ik houd het nog wel even vol"

Straks naar de vk en vanmiddag de liggingsecho. Voor de rest maar even lekker alleen aankeutelen. Volgende week is de oppas er nog en daarna heeft ze vakantie. Ik zit dus vanaf 38 wk de hele week thuis met een peuterterror

Ze is hardstikke lief, maar soms zó vermoeiend en daardoor zie ik er wel wat tegen op. Ze kan in het weekend wel weg te logeren, maar weekends zijn niet zo erg, want dan is man er ook. Moet maar eens zien of ze door de weeks een paar dagen naar schoonouders en mijn moeder kan.

Zo nu eerst maar even lekker in bad! Even me-time.
IM en Pezuls, mooie foto's van jullie mannetjes!!

Pezuls, fijn dat alles wat loopt bij jullie thuis.

Mevrouw S, sterkte en een knuffel voor vandaag.

Allis ook voor jou een knuffel. Hoe is Brit eronder?

Fussie gecondoleerd met je oom. Ik zou ook een kaart sturen.

Hoe vaak moet je nu naar de gyn? Ik moet vanmiddag ook weer.

Als het goed is, komt vandaag de airco die man (onder dwang van mij) besteld heeft! Goede nachtrust, here I come.
Nee nee nee Mango, allemaal foute namen

Ja ik heb de adressen allemaal klaar, alleen meer adressen dan bestelde kaartjes, dus dat wordt schrappen

chaos check, J was net al z'n duploo uit de kust aan t gooien onder luide Hoppatee geroep.

Na de Teletubbies gaan we maar eens douchen.

Slapen met een airco? Wij hadden er vorig jaar een, Mozeskriebel wat maakte dat ding een takkeherrie, we konden niet slapen van de herrie....maar t was wel koel

allis bel de vk, wellicht kan zij wat voor je beteken, al heb je maar een datum dat ze je gaan inleiden. Dan heb je een einddatum.

MevrS
Nut,ik had bedacht de airco te laten draaien zo'n 2 uur voordat we gaan slapen. En als we dan gaan slapen dan dat ding uit. Ik kan nl. ook erg slecht tegen geluiden 's nachts.

Ik ben wel benieuwd naar jullie voetbalnaam!

Mango, fijn dat je je vandaag weer wat beter voelt.

Hoe lang is de gastouder met vakantie?

Ik heb een beetje een gekke vraag. Weet iemand hoe het voor een baby, is om er eerder uit te moeten dat hij/zij zelf aangeeft. Ik krijg dus een ks en dan wordt hij/zij dus gehaald rond 39 wk. Ik vind het opeens zo zielig (niet dat er een alternatief is). Of zijn het nu de hormonen die opspelen? Ik zal het de gyn vanmiddag ook even vragen (of sta ik dan voor gek?).
Hezter, gekke vragen bestaan niet!!!! En ik kan me jou vraag wel voorstellen. Maar er zijn antuurlijk ook kindjes die met 42 weken gehaald/ ingeleid worden, hoe lang zouden die anders blijven zitten????

Pezuls, fijn om te horen dat de kraamzorg zo goed bevalt en dat het zo lekker aankeuvelt bij jullie thuis. Ondanks alle hectiek waarin jullie je bevinden.Echt super knap!

IM, gezellig dat er weer even bent! Fijn dat het met je borst de goede kant opgaat en dat ook jou kraamverzorgster je goed bevalt!

MevrS, heb bah die stomme hormonen ook... die maken het allemaal niet makkelijker zeg! Maar je hebt ook een heel bevallingstraject te gaan en dan heb je nog niet eens je kindje!

Mango, nee dat meen je... geen bevalling tijdens de hittegolf???? En als die nou nog 3 weken stand houdt? Bah!

Balen dat je even een dipje hebt, maar logisch jij bent ook altijd zo sterk en positief jij mag ook weleens balen hoor!

Hier een redelijke nacht gehad! Ik las op teletekst dat ze voor vannacht een "koude" nacht voorspellen! Nou ik ben voor hoor!

Vandaag verder niks in de planning, alleen Nederland aanmoedigen!
Fussie, gecondoleerd. Ik zou ook een mooie kaart sturen, om daar nou hoogzwanger naar toe te gaan.

Net van de vk terug, ze heeft me gestript.Zegt verder natuurlijk niks, maar goed. Voor volgende week maandag de volgende afspraak staan en dan word ik weer gestript. Lukt dat nog niet, stuurt ze me door naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. ze schrok van mijn buik, hij was flink gegroeid. Kindje hangt echt naar voren in mijn buik, daarom lijkt ie zo huge. Ze schatte de baby op 8 tot 9 pond. Ben benieuwd!!!

Nu eevn de kindjes halen, reageer straks uitegbreider!
Gezellig druk hier weer.

MevrS, wat een gedoe zeg. Kan me zo goed voorsteleln dat je het hélémaal BEU bent! Hebben ze niets meer wat ze voor je kunnen doen? Heb je wel wat entertainment voor jezelf? Sterkte!

Allis, als het goed is ging je toch vanmorgen naar de VK? Wat heeft die ervan gemaakt?

Mango, je mag er best eens even doorheen zitten hoor. En wat je zegt, even weer alles gewóón kunnen, dat zou zo fijn zijn. (het grappige is dat als het weer gewoon is je alweer vergeten bent hoe fijn gewoon is )

Keye, spannend, dat strippen. Verwacht je er veel van?

Hezter, persoonlijk denk ik dat het voor een kindje wel heel gek is om 'opeens' geboren te worden. Maar ja, soms heb je gewoon geen keus. Klinkt heel zweverig maar misschien kun je het gewoon vertellen aan je baby. En na de bevalling heerlijk veel bij je leggen, zodat het toch weer je warmte en lijf heeft.

Ik ben vanmorgen weer op controle geweest. Zag er allemaal prima uit, Skippy ligt netjes naar beneden maar is nog niet helemaal ingedaald. Nu al eigenwijs Ik heb voor volgende week weer een afspraak staan op dinsdag. Dan bespreken we verder wat te doen als er nog geen baby is. Ik vind het prima. I kkan nog fietsen, lopen niet meer zo goed, en vermaak me nog wel. En als die kleine het goed heeft, dan is het prima. Al zeg ik wel eerlijk dat ik geen 42 weken wil, daar ben ik eigenlijk te bang voor, dat het dan nog misgaat ofzo.

Zometeen eens een kaart schrijven voor mijn tante. Als het dichterbij was ging ik wel gewoon maar 2,5 uur heen en 2,5 uur terug lijkt me nu niet zo verstandig. Al zou ik dan wel bij mijn papa uit kunnen rusten dus dat is het probleem niet. Maar goed, ik doe het maar niet. We zullen de goden niet verzoeken
quote:mango82 schreef op 06 juli 2010 @ 09:56:

Volgende week is de oppas er nog en daarna heeft ze vakantie. Ik zit dus vanaf 38 wk de hele week thuis met een peuterterror

Ze is hardstikke lief, maar soms zó vermoeiend en daardoor zie ik er wel wat tegen op. Ze kan in het weekend wel weg te logeren, maar weekends zijn niet zo erg, want dan is man er ook. Moet maar eens zien of ze door de weeks een paar dagen naar schoonouders en mijn moeder kan.

Als je dat kunt regelen: zeker doen. Mijn man is nu toevallig voor zijn werk weg op een hele rits dagen dat hij normaal thuis zou zijn, en zeker in combinatie met de hitte van vorige week vond ik het best pittig, 38 weken zwanger en peuter, en die van mij is echt heel goed in zichzelf amuseren. Hij logeert nu dus even bij zijn grootouders.

Fussie, 2,5 uur onderweg zou ik ook niet meer aandurven. Kaartje sturen en over een tijdje een keer langsgaan, als het bezoek aan je tante misschien wat minder wordt, maar het verdriet nog helemaal niet?
Keye, fijn dat ze je gestript heeft. Dan neemt ze je klachten toch serieus.

En nu is er in ieder geval iets gebeurt, ook al geeft dit geen garantie natuurlijk... ben benieuwd of het wat gaat doen!

Fussie, nee ik kan me voorstellen dat je er niet meer heen gaat. Puur vanwege de reisafstand. Als ik dichtbij iets zou hebben zou ik dat echt nog wel aandurven, maar 2,5 uur is ver hoor! En ook niet echt comfortabel meer lijkt mij!

Fijn dat de controle goed was! Weer geruststelling!
Fussie, fijn dat de controle weer goed was.

Mango, ik zou ook kijken of er misschien iets te regelen is door de weeks.

Hier is er pas 16 juli zomervakantie dus de kinderen uit logeren doen is geen optie.

Zoonlief is echt een kleuter/kleuter. Hij is nu 4 en gaat alleen de ochtenden naar school. wil nu veel aandacht met de baby op komst. En is ontzettend brutaal, om gek van te worden!!

Dochter is 6,5 en ontzettend benieuwd naar de baby. Het is wel aanpoten zo met de kinderen. Op de BSO werd gister gevraagd wanneer wij vakantie hadden... Uuh, ik heb verlof en manlief net 1,5 week vrij als de baby word geboren, dus vakantie? Geen idee. Horen ze vanzelf

Ik denk trouwens niet dat het strippen iets opleverd, maar ze neemt mijn klachten idd serieus en dat doet al een hoop. Ze zei ook dat ze me dit weekend wel zou zien... Ik hoop het!

Anders ben ik toch bang dat ik volgende week ingeleid word, en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Maarja, zo ver zijn we nog niet.

O en over dat het kindje plotseling geboren word. Toevallig had ik het daarover met de vk. Hier is het zo dat je met 41 weken mag kiezen, of inleiden of nog een weekje wachten. Natuurlijk wel pas als alles goed is met de baby.

Dit omdat ze vinden dat met 41 weken de baby volgroeid is. Dus klaar om geboren te worden. In tegenstelling tot bijv 37 wweken. Daarom heeft ze nu ook gestript, terwijl ik nog geen 40 weken ben (vrijdag pas).

MevrS, ik denk aan je!

Allis, gewoon vragen bij de vk of ze je wilt strippen. Ze kijkt of dit lukt en soms is dit net het laatste zetje wat de baby nodig heeft.... Succes!!
ik ben bij de VK geweest, en ze neemt me iig serieus, zoals Keye zegt, dat scheelt al een boel. Er is een afspraak gemaakt om zondag te strippen als het kindje er nog niet is, en hoewel ze hier in t ziekenhuis normaal pas inleiden bij 42 weken, willen ze dat wel eerder doen als de zwangere aangeeft dat het echt genoeg is geweest. Mocht t strippen dus niet helpen gaan ze daarna inleiden.

Ik hoop dat t allemaal niet nodig is en dat het kindje gewoon komt deze week. iig voel ik me een stukje beter nu na een fijne douche, een bezoekje vk en een broodje bapao
Fijn Allis, dat doet je goed he, als ze niet over je gevoel heen walsen!! Hopelijk helpt het strippen, ze kunnen het ook meerdere keren doen he? Bij dochter ben ik drie keer gestript en toen is ze thuis geboren. Ik weet niet hoe je tegenover inleiden staat, maar ik probeer zelf toch liever eerst het strippen.

Oh, en een broodje bapao, wil ik ook!!!!!
daduja?

Waar ben je? Stiekem aan het bevallen:)
Keye en Allis, wat fijn dat jullie door de vk serieus genomen zijn.

Ik vind het eigenlijk heel erg laat dat ze pas gaan inleiden na 42 weken. Kindje moet gewoon niet zo lang blijven zitten. In de 42e week moet het er gewoon uit (al is het alleen al voor de vrouw )

Miffy: Jij dus ook! Gelukkig, ben ik niet de enige ontaarde moeder Heb ondertussen ook contact gehad met mijn moeder en die heeft na deze week ook vakantie. Het leek haar wel gezellig dat dochter kwam logeren. Dus dat gaan we zeker doen!

Fussie: Ik zou ook niet meer 2x 2,5 uur in de auto gaan, helemaal niet met de hitte die er weer aan zit te komen.

Hetzer: Ik vind dat helemaal geen rare vraag. Dat lijkt me nou ook zo sneu aan een ks. Kindje dobbert lekker rond en wordt ineens uit de buik getild. Ik denk dat je je kindjez wel voor kunt bereiden. Heb je wel eens gemediteerd? Dat je dan zodoende in contact gaat met je kindje en hem, vertelt wat er gaat gebeuren.

Kena: wat lief dat je me sterk en positief vindt. Zo voelt dat namelijk helemaal niet! Ben af en toe echt zo'n zwangosaurus en jankert!

Ben net weer op controle geweest. Alles prima. Had de stagiaire. Praatte heel zachtjes, gaf totaal geen gevoelsreflecties en had het ook nog eens niet goed met voelen. Kind moet natuurlijk ook leren. Maar had er moeite mee mijn aandacht op haar te richten ipv de vk die er naast zat. (en zich ook zichtbaar ergerde)

Volgens beide dames lag de baby goed, dus vanmiddag een 'pretecho'.

Daarna nog even naar de super de boer, daar zijn de ola ijsjes in de aanbieding. Ik wil zo graag zo'n liuk ijsje, maar die waren natuurlijk al weer uitverkocht! Toen heb ik maar mini-chocolade-mix-ijs, perenijs en roomijs om milkshakes van te maken mee genomen
Euh Allis , dat betekent dat je vlak voor de WK-finale gestript gaat worden he!!!
ijsjes zijn ook bij de AH in de aanbieding. En erg fijn, op de doos staat hoeveel calorieën ze bevatten
Denk dat die hele k-finale Allis gestolen kan worden. Die wil gewoon haar kind!
Ik flikker gewoon de ijsjes in de vriezer en de verpakking gooi ik direct in de vuilnisbak. Wil niet weten hoeveel calo's er in een ijsje zitten!
quote:Kena schreef op 06 juli 2010 @ 13:45:

Euh Allis , dat betekent dat je vlak voor de WK-finale gestript gaat worden he!!!

Haha, ja wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis Allis?

Kun je wel rekening meehouden als je naar t ziekenhuis moet. Zie mezelf al weeën wegpuffend in de bloedhete auto vastzitten tussen allemaal dronken, jolige, uitzinnige oranje's die het reuze interessant vinden hoe jij erbij zit
Goedemiddag dames,

zo,...net weer even contact gehad en uiteindelijk zijn het 9 geworden, en totaal 3 verloren.

Ze heeft toch ks gehad na 4 ,het zette niet door omdat ze te vermoeid was en er een dode in het geboortekanaal zat.

9 is een heeeel mooi aantal hoor !!

(net geen 11-tal, dus vernoemen zit er niet in..)

Verder maakt 'mams' het goed, mss dat we morgen even gaan kijken bij dr.

En nu weer naar de zwangere dames hier :

Wat een gestrip allemaal hier !! Hopelijk helpt het jullie, het is bij mij nog nooit gedaan, dus heb geen idee hoe of wat.

Heb er nu ook mss wel een beetje spijt van dat ik gisteren niet een beetje doorgezet heb om toch alvast een datum te krijgen...

Of anders een controle voor het weekend ofzo,..

Ik heb het lichamenlijk wel gehad nml, en dan heb ik het id over 'heupen', linkerbeen, omrollen, plassen, tempo aanpassen

Verder zit de maxi cosi weer in elkaar, viel me nog mee. Gistern ook boodschappen gedaan met man, scheelt een hoop gezeul.(Maar wat is hij ongeduldig zeg, in de super.)

Vanavond idd lekker voetbal kijken, we hebben vlaggetjes in de achtertuin. Ben benieuwd of we ze kunnen laten hangen..

Grtz M

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven