man wil niet verhuizen hoe enthousiast maken

06-07-2010 08:23 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje. Na heeeeeeeeel wat jaren heb ik er min of meer door dat we gaan verhuizen.

We hebben een optie op een stuk grond naar een plaats waar ik graag heen wil.

Hij wil eigenlijk nog steeds niet maar om de lieve vrede en omdat hij al jaren zegt oke we gaan het doen kon/kan hij er niet meer onderuit.

Makelaar is geweest en zelfs die zei "jij wilt niet of wel".

Ik mag het nog steeds tegen niemand vertellen heeft hij liever nog niet eerst alles uitzoeken wat kosten betreft etc. Maar dat hebben we min of meer al gedaan.

Hij is getrouwd" met de woonplaats waar we nu wonen maar ik weet bijna zeker dat de andere plaats ook erg leuk is en hij het daar ook leuk zal hebben.

Hoe krijg ik hem enthousiaster????
quote:Sgaapie schreef op 06 juli 2010 @ 11:06:

Ik vraag me echt oprecht af wat nu echt het probleem is.

Mens vraag echtscheiding aan laat man en kinderen achter en ga bij je vader inwonen. Dan heb je wat je wilt.

Succes!!!

Ook dit slaat als een tang op een varken.

Mijn kinderen laat ik niet achter hoor don't worry.

Dan hebben ze geen vader en moeder meer want zoals jij niet leest is mijn man bijna nooit thuis!!!!!!!!!!!!!!!

ga lekker naar ander topic en bemoei je er niet meer mee als je je zo ergert!!!!!!!!!!!
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:49:

Maar aangezien je plannen al vaststaan, wat wil je nog met onze mening? Die verhuizing gaat er komen toch?Ze vroeg hoe ze hem enthousiast kan maken en vevolgens wordt ze afgebrand omdat sommigen hier het geen goed idee vinden.
Oplossing: jij gaat ook meer werken.
quote:lolapaloeza schreef op 06 juli 2010 @ 11:07:

Maar Listy je weet echt heel zeker dat jullie een nieuw huis kunnen betalen? Met een eigen zaak is een hypotheek lastiger, en ik weet niet hoe het je man vergaat met de kredietcrisis, maar kan het echt zeker weten niet zo zijn dat hij zich ook over de financien zorgen maakt?Nee dat huisis echt geen probleem hoor. We hebben erg veel overwaarde in dit huis. Mede omdat we hem zelf gebouwd hebben en destijds veel gespaard hadden.
quote:maze schreef op 06 juli 2010 @ 11:09:

[...]

Ze vroeg hoe ze hem enthousiast kan maken en vevolgens wordt ze afgebrand omdat sommigen hier het geen goed onhaalbaar idee vinden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
In welke tijd moet je man dat huis gaan bouwen trouwens? 's Avonds na 8 uur?
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:06:

[...]

We komen nu wel veel bijna elke zondag in mijn oude dorp om bij familie of vrienden te zijn. En ik ga door de week ook nog wel even.

Mijn vader vind het heerlijk als we dichter bij zouden wonen.

20km is niks nee maar voor een zieken invalide man is dat heeeeel ver hoor.

Nee mijn man is neit ineens eerder thuis maar dan kan ik wel om 9 uur bv even voor half uurtje naar mijn vader als ik daar zin aan heb dat doe je niet als je eerst 20 min moet rijden. Kan je zeggen kan wel dat klopt maar dat doe je gewoon niet als je logisch nadenkt.

Wel TWINTIG hele minuten.

En daar wil jij alles voor op het spel zetten.
quote:Katherina schreef op 06 juli 2010 @ 11:07:

Als ik het goed begrijp hebben jullie een optie op een kavel in het dorp waar jij graag wil wonen. Jullie gaan zelf bouwen, omdat dat de enige verhuis-mogelijkheid is voor je man.

Er is al een makelaar geweest in jullie huidige woning om te taxeren en dat soort dingen.

Je man gaat dus helemaal met je mee: voor jouw geluk gaat hij verhuizen. Omdat hij de logica van je argumenten inziet. En nu wil jij ook nog dat hij enthousiast is? Je wil teveel.

Vraag niet meer van hem dan hij op kan brengen. Echt niet doen hoor.Je hebt denk ik gelijk
Trouwens...als ik zelf een prachtig huis had gebouwd, helemaal zelf....zou ik dat ook zeker niet willen verkopen.

Ik neem tenminste aan dat je dat huis helemaal naar je wensen hebt gebouwd enzo.
quote:hanZie schreef op 06 juli 2010 @ 11:10:

In welke tijd moet je man dat huis gaan bouwen trouwens? 's Avonds na 8 uur?Nogmaals we laten hem bouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!
NEE lieve TO ik probeer je duidelijk te maken dat JIJ keuzes moet maken. Maar je negeert al mijn postings terwijl ze toch echt voor het grootste deel bijzonder serieus bedoeld zijn.

1 man wil blijven in dorp

4 kinderen met sociaal leven in dorp

1 vrouw die weg wil.
Heb ik dat?!
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 11:11:

Trouwens...als ik zelf een prachtig huis had gebouwd, helemaal zelf....zou ik dat ook zeker niet willen verkopen.

Ik neem tenminste aan dat je dat huis helemaal naar je wensen hebt gebouwd enzo.

We hadden toen minder geld om handen dan nu. Dus helemaal zoals we hem hadden gewild is hij niet natuurlijk.

maar daar gaat het niet om toch!
Listy, als je man eerder al eens 'nee' heeft gezegd op het allerlaatste moment, dan zou ik echt uitkijken met je commiteren aan een huis (dat nog gebouwd moet worden) als hij aangeeft dat hij er maar voor 75% achterstaat en dan ook alleen maar voor jou.

Je kunt weinig doen om hem enthousiaster te maken. Wat je kan doen is constant in gesprek blijven. Waarom wil jij dit? Waarom hij niet? Wat moet er gebeuren voor de ene partij om dichterbij de andere partij te komen etc. Met elkaar mee blijven denken. . Maar echt enthousiasmeren, nee: als hij niet enthousiast is is er niks wat jij daar verder nog aan kan doen.

Ik begrijp van jou:

- dat je vaker bij je vader wil zijn die ziek is

- dat je liever wat meer winkels in de buurt hebt.

Je voelt je op zich wel thuis in dit dorp.

Zijn redenen zijn:

- familie, vrienden en sportclub in de buurt

- niet kunnen drinken als hij is verhuisd ivm rijden

- hij denkt dat je tijdelijk terug wilt nav vader

Moet hier nog wat aan worden toegevoegd/veranderd?

Als je nou denkt wat écht de reden is dat je wil verhuizen, is dat dan je vader? Of ligt dat toch ergens anders?

Als dat zo is, kun je allerlei oplossingen bedenken: je kunt de kinderen meenemen (ze kunnen ook daar dutjes doen), je kunt een oppas nemen (vast genoeg tieners in de buurt), je kunt aan je man vragen of hij ook een keer een avondje voor zijn rekening neemt (ik begreep uit je vorige topic dat hij dat nooit doet en jij dus altijd thuis zit).

Ik weet dat je deze oplossingen niet ziet zitten (vorige topic). Maar ook als je verhuisd bent, zul je hier in de toekomst tegenaan lopen. Want dan moeten de kinderen nog steeds mee naar je vader (wat je niet wilt) en dan is je man 's avonds nog steeds vaak weg, waardoor jij nooit eens je zus/broer/vader kan opzoeken, waar je nou 'eindelijk' bij in de buurt woont.

Voor hem geldt natuurlijk hetzelfde. Vorige keer kwam zijn drank-auto-probleem sterk naar voren, maar dat is niet onoplosbaar (maar waarschijnlijk ook niet de échte reden): hij kan een taxi overwegen, fiets, o.v.. (mits dat er is), meerijden of als je het geld hebt: kunnen jullie een klein appartementje huren in je huidige woonplaats voor als jullie daar willen zijn (hoewel je dat laatste niet wilt).

Dat jullie daar ook vrienden hebben vind ik geen goed argument. Het blijkt vooral jouw aanhang is: jouw zus, jouw broer. Bovendien zijn vrienden niet zomaar inwisselbaar voor andere: die "2 andere koppels". Wel is ook voor hem 20 min. rijden niet superver, zeker niet als hij ook voor zijn werk redelijk wat moet reizen.

Verder vind ik het geen goede reden dat hij nu maar jouw zin moet doen want jij hebt eerst zijn zin gedaan. Je hebt zelf gekozen om naar zijn dorp te komen. Als je dat niet had gewild had je dat niet moeten doen of net als AJ daar afspraken over moeten maken.
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 10:34:

[...]

Tja en zijn gevoel is niet belangrijk

Kun je ook omdraaien. Blijkbaar is haar gevoel al acht jaar niet belangrijk.

En ergens vind ik het niet helemaal correct hoe hier door diverse posters gereageerd wordt op TO. Je mag iemand niet dwingen iets te doen wat ie niet wil, nou, in principe zit zij ook al acht jaar ergens waar ze niet wil zijn. Als het aan hem ligt, blijft dat zo.

Hoe rechtvaardig is dat dan?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:lolapaloeza schreef op 06 juli 2010 @ 11:10:

[...]

Hoezo nu weer onhaalbaar? Niets is zo veranderlijk als een mens
Echt verbazingwekkend trouwens dat jullie vinden dat de vrouw zich maar moet aanpassen aan de man....Net alsof haar geluk minder belangrijk is dan die van haar man....
quote:Sgaapie schreef op 06 juli 2010 @ 11:12:

NEE lieve TO ik probeer je duidelijk te maken dat JIJ keuzes moet maken. Maar je negeert al mijn postings terwijl ze toch echt voor het grootste deel bijzonder serieus bedoeld zijn.

1 vrouw die weg wil.

Dus zoals jij nu schrijft doen alle ouders die gaan verhuizen hun kinderen het grootste verdriet van de wereld????

De jongste 2 snappen het nog neit.

De een na oudste wil nu wel ipv morgen want dan kan hij crossen op de crosbaan alleen de oudste zou het hebben.

Terwijl die daar al een vriendinnetje zou hebben in zelfde klas van vrienden
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 11:11:

Ik neem tenminste aan dat je dat huis helemaal naar je wensen hebt gebouwd enzo.Ja jij maar het gaat hier niet om jou!
quote:misschicken schreef op 06 juli 2010 @ 11:01:

Maar eigenlijk....zijn die kinderen dus lastig. je kunt niet eens even boodschappen doen zonder last te hebben van slaap en schooltijden?

Ik denk dat de beste oplossing is om die kinderen naar een kostschool te doen, dan kan TO in ieder geval shoppen en op visite wanneer ze maar wil.

Listy, zou je echt je kinderen alleen laten als je boodschappen gaat doen? Dat lijkt me nogal een risico hoor, wat als er eens wat gebeurt? Dus zul je ze ook in het andere dorp mee moeten nemen, en schiet je er dus niet zoveel mee op.

quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:06:

20km is niks nee maar voor een zieken invalide man is dat heeeeel ver hoor. Maar als hij zo ziek is is hij misschien al wel overleden voordat je nieuwe huis klaar is! Dan zijn jullie straks samen ongelukkig in het nieuwe huis; jij omdat je toch niet even naar je vader kan (dat shoppen elke keer gaat ook vervelen hoor) en hij omdat hij dan in een dorp zit waar hij niet wil wonen.quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:06:

Nee mijn man is neit ineens eerder thuis maar dan kan ik wel om 9 uur bv even voor half uurtje naar mijn vader als ik daar zin aan heb dat doe je niet als je eerst 20 min moet rijden. Kan je zeggen kan wel dat klopt maar dat doe je gewoon niet als je logisch nadenkt.Waarom niet? Je kunt natuurlijk overal een probleem van maken. Als ik zó graag naar iemand toe zou willen dat ik er zelfs voor zou willen verhuizen dan zouden die 20 minuten me echt niet tegenhouden hoor!
Drama in Drenthe deel 2

Met m'n brommer scheur ik over de Hei

naar het Dorp van m'n Jeugd,

Hier wonen heb ik me op verheugd.

Over de heide ben ik in een wip,

Manlief blijft dan thuis, dat is sip,

Ik zeg: " Go",

hij zegt: "No"
quote:Sgaapie schreef op 06 juli 2010 @ 11:12:

1 vrouw die weg wil.Ja want kinderen verhuizen natuurlijk nooooooit! En die mogen altijd overal hun mening over geven!
quote:listy schreef op 06 juli 2010 @ 11:13:

[...]

We hadden toen minder geld om handen dan nu. Dus helemaal zoals we hem hadden gewild is hij niet natuurlijk.

maar daar gaat het niet om toch!

Ja daar gaat het wel om....een huis bouwen is over het algemeen een levenswerk, iets wat je 1 maal doet in je leven. Iets om trots op te zijn. Iets waar een hoop tijd in is gaan zitten.

Ik kan me voorstellen dat dat ook iets is wat hij niet makkelijk achterlaat.
quote:maze schreef op 06 juli 2010 @ 11:14:

[...]

Hoezo nu weer onhaalbaar? Niets is zo veranderlijk als een mens

De man wil al jaren niet. Ze maken er zelfs al geen ruzie meer over omdat hij het onderwerp vermijdt, maar enthousiast maken lijkt jou wel een optie?

En hoe doe je dat dan enthousiast maken, een soort Emile Ratelband methodiek ofzo?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Listy,

Ik ga jou raad opvolgen. En weg van dit topic je bent niet voor reden vatbaar. Doe wat je wil en stort je gezin in de ellende

over een paar maanden topic

TO Listy

Man heeft me verlaten on terug te gaan naar oude woonplaats en laat mij met kinderen en zieke vader achter met kast van huis en giga hypotheek. Schuldsanering? Bijstand, Allementatie. Oh nee ik heb mijn zin doorgedramd en zit op mijn eigen blaren.
Heb ik dat?!
quote:Capibara schreef op 06 juli 2010 @ 11:15:

[...]

Ik denk dat de beste oplossing is om die kinderen naar een kostschool te doen, dan kan TO in ieder geval shoppen en op visite wanneer ze maar wil.

Listy, zou je echt je kinderen alleen laten als je boodschappen gaat doen? Dat lijkt me nogal een risico hoor, wat als er eens wat gebeurt? Dus zul je ze ook in het andere dorp mee moeten nemen, en schiet je er dus niet zoveel mee op.

[...]

Maar als hij zo ziek is is hij misschien al wel overleden voordat je nieuwe huis klaar is! Dan zijn jullie straks samen ongelukkig in het nieuwe huis; jij omdat je toch niet even naar je vader kan (dat shoppen elke keer gaat ook vervelen hoor) en hij omdat hij dan in een dorp zit waar hij niet wil wonen.

[...]

Waarom niet? Je kunt natuurlijk overal een probleem van maken. Als ik zó graag naar iemand toe zou willen dat ik er zelfs voor zou willen verhuizen dan zouden die 20 minuten me echt niet tegenhouden hoor!Zooooo flauw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven