Bbq, maar geen tijd...

08-07-2010 11:11 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit weekend heb ik een barbeque bij mij thuis voor 4 personen. Helaas heb ik alleen vanavond en morgenavond tijd om de boodschappen te doen.

Het vlees bestel ik bij de slager, dat kan ik dan zaterdag nog halen. Maar dan heb ik 1 uur dat ik thuis ben voor de gasten komen... Wie heeft er tips voor wat ik morgenavond kan maken en zaterdagavond zo op kan dienen?

- Vlees/vis is dus geregeld

- Ik dacht er aan om aardappels te poffen, die hoef ik alleen maar in te pakken. De knoflooksaus kan ik morgenavond maken.

- Maar wat met salades of andere bijgerechten?

Heel erg bedankt!
snoeptomaatjes op tafel zetten

satésaus opwarmen en diverse andere smaken sausjes in de fles

stokbroodjes erbij en klaar
Couscous salade maken en een koude pastasalade. Lekker met het warme weer en kan je al eerder maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik lees mee, heb maandag een BBQ en ook niet zoveel tijd
Gewoon bij de supermarkt wat kant en klare salades halen. Appie heeft errug lekkere...
Nope
Wij houden volgende week een BBQ. En houden het simpel. Wat ik ga doen, naast vlees en wraps en sla, is een huzarensalade maken, eieren, zalm, augurkje. Mayo erover en klaar. Vult goed!
geen zware maagvulling als zinloze salades erbij: bbq draait om vlees/vis
Afbakstokbroden

Kant en klaar sausjes (evt bij de slager kopen als je anti-Calvé bent)

Kant & klare aardappelsalade overscheppen in een schaal

Van de AH: Zakje sla + potje dressing + potje "Italiaanse mix" door elkaar husselen = Italiaanse salade

Amsterdamse uien en augurken in en bakje serveren
Een salade hoeft niet zwaar te zijn, een blaadje sla weegt niks.
Spiesjes maken met rozemarijn aardappeltjes (koelvak appie) gele paprika en rode ui.

Vlees voor 4 man zou ik van de super de boer halen. Daar heben ze veel spiezen en heerlijke spare-ribs

Bevroren tilappilafilet in alu-folie met wat viskruiden en evt een vers takje dille.

afbakstokbrood van de aldi. ook inpakken in alu-folie.

Toetje: halve banaan op de BBQ; lekker laten smelten evt hagelslag of honing er op. serveren met een bolletje vanille ijs
je kan maiskolven voorkoken en dan 's avonds op de bbq..of voorgekookt kopen..

Groentespiesjes kan je 's avonds maken..denk aan paprika ui artisjok

en lekkere frisse salade..'s avonds tomaat (zonder pitjes) en komkommer (zonder zaad) in blokjes snijden beetje goede olijfolie en peper en zout erover en dan 's avonds uienringetjes en lekkere harde kaas erdoor (pregorino, zeg ik dit goed?) superlekker!
Ik heb om die reden gevraagd of mijn gasten allemaal iets meenemen, we zijn wel met wat meer gasten. Maar eigenlijk was iedereen enthousiast.

En anders zou ik idd van te voren een koude pasta salade maken en verder bij de supermarkt kant en klaar dingen halen. Stokbrood (gesneden) kan je al vast meenemen en invriezen, zondag eruit halen en is dan nog "vrij vers". Scheelt ook weer.
Oooh wat een boel snelle reacties! Ik wil liever niet alleen vlees en sauzen, het mag wel iets meer zijn .

De maiskolven was ik helemaal vergeten! Ook in aluminium en op de bbg? Met wat boter toch? En de couscous salade ga ik zeker morgen maken.

Oeh en die banaan als toetje.... jammie!
Wie plant nu ook zoiets??!!
- Spiesjes maken met stukken paprika, courgette, kerstomaatjes, ui.

- Olijven, kerstomaten, paprika, bleekselderij met dip op tafel

- pastasalade of couscoussalade. (die laatste bv. met dadels, munt, yoghurt, koriander, tomaat, paprika)

- Salade met gepofte krieltjes in de schil, sperziebonen, oude kaas, tomaat, ui, en een dressing van mosterd/crème fraîche

- Als toet: geroosterde verse ananas. Het slachten van het ding doe je tijdens/na de bbq, dus kost echt 0 tijd. Of watermeloen! Of watermeloen met munt als salade. Ook
die maiskolven ook heel lekker met crème fraîche met knoflook, peper, zout en citroensap!
quote:flatscreen schreef op 08 juli 2010 @ 11:23:

Wie plant nu ook zoiets??!! ik... de kampioen in het plannen van afspraken zodat alles nét kan...
quote:mariatje schreef op 08 juli 2010 @ 11:27:

[...]

ik... de kampioen in het plannen van afspraken zodat alles nét kan...Slim toch! Waarom meer tijd eraan besteden als het ook zo kan!? Verder geen toevoegingen op de goede ideeën die er al zijn gegeven
Vlees heb je al.

Sauzen halen, afbakstokbrood, 4 flessen rosé en een krat bier. Een flex cola voor Bob.

Klaar!

Nou ja, haal ook nog een paar zakjes compensatiesla.

BBQ is juist iets dat ik doe als ik geen tijd heb.

Althans, vroeger, toen ik nog een tuin had.
Pakketjes maken van alluminium folie met courgette, uiten, tomaat etc én een stukje blauwader kaas! Helemaal lekker.

Uit de diepvries Rösti rondjes (van die aardappelrondjes) die kun je zo op de BBQ leggen.

Lekker afbakbrood met smeersels, ook altijd goed.

Desert

Bananen opensnijden cholodade erin stoppen (van die dunne cholade sticks) inpakken in aluminium folie op de BBQ.

Ananas in plakken snijden. Speculaaskruiden en chilipeper erop en dan ook op de BBQ.

En verder idd lekker paprika, tomaatjes e.d. op tafel met dip. En een goede pasta salade erbij.

Kijk ook op ah.nl voor leuke BBQ recepten!

Veel plezier en tijd genoeg om e.e.a. voor te bereiden hoor.
Grote champignons, zo uit doosje even afborstelen, uiteinde steeltje eraf en op de bbq. Courgette en Aubergine, lange plakken snijden en hup, zó op de bbq.

Dipsausjes maken uit een zakje, beetje mayo en water erbij en klaar.

Lekkere kruidenboter oid voor op (afbak)stokbroodjes
de maiskolven leg ik altijd gewoon zo op de bbq,ze zijn al gekookt dus ze hoeven alleen een beetje op te warmen...

ik snijd ze wel in 3en meestal omdat er weinig mensen zijn die een hele eten..en dan lekker klontje echte roomboter erop zodra van de bbq afkomen
rösti-rondjes in alufolie zijn ook erg lekker op de bbq. En de aardappelsalade van de appie (die niet op de bbq natuurlijk . Kant en klaar in een bak.

Oh, ik zie de röstirondjes hierboven al staan... zonder alufolie blijven ze wel erg plakken en soms vallen ze ook wel uit elkaar. En hoe krijgen jullie het met courgette voor elkaar om dat zonder alufolie te doen? Die krijg ik dan echt niet meer los van mijn rooster.
Als er kinderen komen, frikandellen en knakworsten op de bbq gooien. Spuitfles mayo en ketchup er bij. Zijn die ook weer gelukkig.

Het leven kan zo simpel zijn.
Gelukkig heb je nog tijd om hier te posten en zie, een heleboel goede tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven