Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
@annemeike: ja recept is onderweg maar ik had nog een voorraadje dus heb de eerste al weer ingenomen.

En ja normaal heb ik daar geen last van, alleen bij stresssituaties. En als ik dan de medicijnen slik, soms wat stoeien met de dosis, gaat het ook weg.

@schuddebuikje: klinkt heerlijk wat je hebt gegeten en heerlijk ook dat vooruitzicht van een weekendje weg.
Ooooooooohoooooo, LA....hoe dúrf je?!

Ik heb weer citroenijs, Buikie.

Laat je al dat lekkers maar goed smaken, want vandaag is dat allemaal absoluut legaal!!! Kun je niet een waterijsje mee eten? Dat is minder machtig!

Het is bijna zover. Gauw nog even plassen en dan ijs pakken (en tussendoor natuurlijk even mijn handen wassen, ha ha). Ik heb in drie minuten nog een hoop te doen!
quote:Annemeike schreef op 08 juli 2010 @ 21:45:

[...]

Kun je dat wat uitgebreider uitleggen? Vind het wel interessant.

Het was geen wetenschappelijk artikel hoor maar heel simpel uitgelegd als je aan het autorijden bent (is eigenlijk al multitasken) en je belt met iemand, kan je moeilijk je aandacht besteden aan én het telefoongesprek én het rijden/anticiperen omdat je bij beiden na moet denken maar bijvoorbeeld afwassen en muziek luisteren (of ijs eten, tv kijken en forummen) kan wel omdat je dat op de automatische piloot kan doen.

Er stond ook een leuk testje bij:

Het enige wat je moet doen is de zin "multitasken is wel/niet effectief" op te schrijven. Én je moet de tijd bij houden.

In de eerste opdracht moet je onder iedere letter een cijfer zetten (oplopend van 1 - 30).

Opdracht 2 is dat je eerst de hele zin moet opschrijven en daarná pas de cijfers eronder zet.

*welke zin is netter geschreven?

*welke opdracht ging sneller?

*bij welke opdracht heb je meer fouten gemaakt?
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:schuddebuikje schreef op 08 juli 2010 @ 21:52:

Dat is niet de afspraak LA!!!

Maar het is zo warm
nog 2
quote:lieveranoniemm schreef op 08 juli 2010 @ 21:51:

wow annemeike, 5op een rij

Ik heb al wat ijs gegeten Dat was toch zeker alleen maar voorproeven toch????

Eet smakelijk!!!!!
Buikje: op jou en je huwelijk.

Ik zit weer aan de caramel chew chew (laatste keer voorlopig).
Eet smakelijk en PROOST op Schuddebuik en haar man. Hoezee, hoezee!!!
Mmmmmmmmmm...........zo'n ijsje smaakt nog lekkerder met zo'n goede reden als een 5jarig huwelijk!!!
Ja, proost (kan je dat zo zeggen bij ijs??) op Schuddebuikje + man!
Hoera voor Buikje!!

Ik heb ook ijs.. Niet echt gepland, maar ik ben net thuis en heb ijs, dus ja..
Tuurlijk kunnen we proost zeggen bij ijs

Jumps: ook proost voor jou
Hee Jumps en GE ook jullie proost (natuurlijk kun je dat zeggen) op Buikje!

Wat voor ijs hebben jullie?
proost op schuddebuik!
En nu is mijn ijs écht op helaas...
jumps

Ik heb caramel chew chew
Goed zo, LA dus jij lepelt ook nog even een beetje mee?
Wat leuk meiden... ik heb zooooo'n zin in het weekend
Ik heb het rode bakje gebruikt en het eet lékker, joh!!!! Die schaaltjes zijn zo schattig en mooi en leuk en fantastisch en geweldig en en en.................... Nog een keertje even zeggen dat ik er superblij mee ben!!!
Haha, ok, proost kan dus!

Ik heb New York fugde chunk!
quote:schuddebuikje schreef op 08 juli 2010 @ 22:08:

Wat leuk meiden... ik heb zooooo'n zin in het weekend Kan ik me goed voorstellen ja. Jullie gaan morgen al weg he?
quote:schuddebuikje schreef op 08 juli 2010 @ 22:08:

Wat leuk meiden... ik heb zooooo'n zin in het weekend En terecht, want je gaat echt een superweekend tegemoet!!! Ik hoop dat het heel erg romantisch gaat worden. Hou je een beetje van romantiek??
Ja morgenmiddag.... man werkt 's ochtends nog....

ik inpakken, misschien sporten en dan gaaaaaaan we (en morgen gaan we heerlijk Thais eten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven