tip tegen de hitte

09-07-2010 10:24 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn zoontje heeft vorige week vrijdag hitteslag gehad, de eerste verschijnselen van een zonnesteek. Om hem af te koelen heb ik iets nieuws verzonnen, en het werkt goed.

ik dompel een paar luiers in water en laat ze volzuigen. (50 gram gel 500 ml water laten opzuigen) Dan even laten uitlekken en afdrogen. Vervolgens dichtvouwen en in de vriezer. Als ze ijskoud zijn, kan je de gelkorrels losslaan of knijpen, zodat de luiers weer flexibel zijn. Deze luiers leg ik, als hij slapen gaat, onder zijn hoeslaken.

ps: als je bang bent voor scheuren, kun je ze ook nog in een paar kousen stoppen.
wat voor verschijnselen had ie dan?
Misschien had je hem wat minder in de zon moeten houden, dan had je deze tip niet uit hoeven vinden.

Of een petje op moeten zetten
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik vind het erg omslachtig. Bovendien snap ik niet dat je opengeknipte bevroren luiers in zijn bed legt?
Lijkt mij een beetje lang duren dan voordat je 'm kan afkoelen.

Douche of bad is te weinig creatief?

Bevroren luiers in z'n bed.....ik vind het maar raar eigenlijk.
Eens met Missc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Binnen blijven of buiten in de schaduw in een badje.

Geen gekke truken met luiers ed, gewoon zorgen dat je kind genoeg drinkt en geef een extra ijsje of iets.
Je kan hem natuurlijk ook gewoon in de koelbox leggen ;)
.
Maar dat bedje wordt dan toch hartstikke koud? Lijkt me niet echt aangenaam.

Die van mij loopt/kruipt lekker rond in d'r rompertje. Zowel binnen als buiten in de schaduw. Verder staat er een zwembadje achter het huis met een laagje water, geeft ook lekker verkoeling!
quote:impala schreef op 09 juli 2010 @ 10:43:

Je kan hem natuurlijk ook gewoon in de koelbox leggen ;)
Onze tuin is vergeven van de parasols. Goed insmeren, voldoende drinken, vanmiddag een badje op en een mutsje op. Dat van die luiers vind ik wel erg omslachtig hoor.
quote:ziza schreef op 09 juli 2010 @ 10:34:

wat voor verschijnselen had ie dan?

hoofdpijn, buikpijn, 40.5 koorts.

er hij had het gewoon binnenshuis opgelopen, hoor.
dan was hij gewoon ziek. Je kan geen zonnesteek binnen oplopen
quote:hemmel schreef op 09 juli 2010 @ 10:24:

hallo,

mijn zoontje heeft vorige week vrijdag hitteslag gehad, de eerste verschijnselen van een zonnesteek. Om hem af te koelen heb ik iets nieuws verzonnen, en het werkt goed.

ik dompel een paar luiers in water en laat ze volzuigen. (50 gram gel kan wel 1200 ml water opzuigen) Dan even laten uitlekken en afdrogen. Vervolgens in de vriezer. Als ze bevroren zijn, kan je de gelkorrels losslaan of knijpen, zodat de luiers weer flexibel zijn. Deze luiers leg ik, als hij slapen gaat, in zijn bedje.
Ik vind plastic luiers in een babybedje leggen ook nog eens erg onveilig.
Je kan ook gewoon een koelelement gebruiken als je dit toch wil
Je hebt dus eigenlijk een omgekeerde kruik gemaakt. Waarom duur doen door luiers kapot te knippen. Een kruik met koud water in zijn bed kan toch ook (en dan weghalen als hij gaat slapen)
Is een koude kruik ook niet goedkoper (en veiliger) dan die luiers?
Dat wat Barbabella zegt dus.
en sneller klaar
quote:Zwup schreef op 09 juli 2010 @ 11:09:

Je kan ook gewoon een koelelement gebruiken als je dit toch wil koelelementen zijn hard, luiers blijven soepel
quote:hemmel schreef op 09 juli 2010 @ 11:12:

[...]

koelelementen zijn hard, luiers blijven soepelDie luier kan kapot, moet er ook niet aan denken wat er gebeurt als er op gesabbelt wordt....hoe oud is je kindje?
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 09 juli 2010 @ 11:08:

dan was hij gewoon ziek. Je kan geen zonnesteek binnen oplopen

Klopt,maar hitteslag is iets anders.

Een zonnesteek komt door directe inwerking van zonlicht op het hoofd (brainfry ) en hitteslag is 'onwel' worden door de hitte: je lijf kan de warmte niet meer afvoeren waardoor je 'thermostaat' ontregeld raakt. Kleine kindjes hebben daar sneller last van, omdat hun thermostaat toch al niet zo top werkt.

Hoewel afkoelen het beste is, lijkt de luier mij een beetje omslachtig: een lauwkoud badje, of je kind een natte muts opzetten (verwacht een bóze baby!) of de beentjes in een koud badje (een teiltje oid) doen. Zo voorkom je te plotselinge afkoeling en evt onderkoeling.
Doe je er een zachte handdoek omheen Die dingen mag je toch niet zo op huid ofzo leggen...
ik zou het trouwens nooit in het bedje laten liggen (koele kruik, koelelement en ook geen luier) als het kindje erin ligt. Zou het bedje koelen voordat hij/zij gaan slapen en kind met een molletje in bed leggen. Lekker laten slapen en als het wakker word van de warmte/koorts een verkoelend badje geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven