weer ruzie om kat

07-07-2010 20:08 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wederom dikke ruzie in huis met mijn vriend omdat hij een kattehaar in zijn eten vond.eentje! een kleintje! Dit is al de zoveelst keer dat hij ruzie maakt over mijn kat.

Ik heb al veel aangepast in huis.kat heef tnu een vaste slaapplek , mocht vroeger zelf keizen waar hij sliep. Kat komt nooit meer in de woonkamer etc. Ik houdt alles netjes schoon en nog wordt hij boos. Nu dreigt hij met stoppen met de relatie of kat weg. ik ben net zwanger dus zt gigantisch in de stress nu.

Graag jullie advies!
quote:Capibara schreef op 09 juli 2010 @ 10:42:

[...]

Ksenija = BrownEyes. En die reageerde ook altijd alleen maar om te stangen. Gewoon negeren dus.Elke keer als ik je avator zie moet ik denken aan die forummer die een capibara in de tuin had, zo schattig zo'n grote cavia
quote:Ksenija schreef op 08 juli 2010 @ 21:51:

Kat weg, natuurlijk.

Ik vind het knap dat je vriend het risico nog neemt.

Zonde om de relatie daarop stuk te laten lopen, niet?Heb je last van de warmte joh? Cynisme is heel onderbouwend in een forum zeg! Bedankt!
quote:feeks schreef op 09 juli 2010 @ 10:51:

Elke keer als ik je avator zie moet ik denken aan die forummer die een capibara in de tuin had, zo schattig zo'n grote cavia Nou mooi is dat! Ik word dus niet herkend om mijn berichten en wat ik schrijf, maar door de bezoeker van pooky's tuin!
quote:Nuta75 schreef op 08 juli 2010 @ 13:51:

Het klinkt alsof jullie ruzies zijn alleen maar een excuus voor andere problemen in jullie relatie.

Misschien een onverwachte vraag, maar hoe is het met jullie seksleven ?

Haha! Wat heeft mijn sexleven hier mee te maken???Heb je daar een diepere psychologische uitleg over ofzo?

Maar even voor jou nieuwsgierigheid , mijn sexleven is normaal (dus ik wordt niet de hele kamer doorgemept, hij heeft geen speciale sadistische wensen etc als je dat bedoelt) hoor!
Fijn, Blondie, ik hoop dat hij zo blijft!

Ik op mijn beurt heb een punt achter de relatie gezet. Dat van die 'macht' heeft mij aardig wakker geschud. Hij werd op meerdere fronten steeds veeleisender en dominanter. En ik heb geen zin meer om voor t weekend als een tornado door het huis te moeten, om maar zoveel mogelijk haren te verwijderen. Zeker niet met deze hitte.

Heb nog een goed gesprek geprobeerd, kijken of we geen middenweg konden vinden, maar het haalde niets uit.

Tuurlijk ben ik ook heel verdrietig, maar ook opgelucht. Mijn huis is van MIJ dit weekend. Niets 'verplicht' poetsen met die hitte als ik geen zin heb. Als 1 klein hondje al zo'n obstakel is, is er dan sprake van echte liefde? Volgens mij niet....
quote:Capibara schreef op 09 juli 2010 @ 10:55:

[...]

Nou mooi is dat! Ik word dus niet herkend om mijn berichten en wat ik schrijf, maar door de bezoeker van pooky's tuin! Maar t was wel een unieke bezoeker
Stiekem ben ik ook hartstikke jaloers op pooky hoor!
Knappe schoonmaakster die ALLE kattenharen uit een huis verwijderd krijgt. Je vriend had beter zijn geld kunnen stoppen in een cursusje anger management of op zijn minst een etentje met al zijn vrienden om eindelijk de moeder van zijn aanstaande kind aan iedereen voor te stellen.

Maar fijn dat het vooralsnog lijkt te zijn opgelost naar jouw tevredenheid blondie en veel succes met studeren, zwangerschap en het in toom proberen te houden van je licht ontvlambare vriend. Ik hoop van harte voor jou dat dit zijn laatste gekke bokkensprong was.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Mijn moeder heeft een nieuwe vriend en die heeft een kat. Nu heeft mijn moeder echt een godgruwelijke hekel aan katten, voor haar is die kat echt een obstakel. Hij heeft de kat nu aan mij en mijn vriend aangeboden, maar we hebben er geen ruimte voor. Het is wel zielig want die kat word nu wel verwaardeloosd door hem en mijn moeder, hij mag ook niet in de woonkamer als mijn moeder er is enzo.

Als hij nog een kat erbij zou nemen dan dumpt mijn moeder hem. Je kan dat kinderachtig noemen, maar voor mijn moeder is die kat echt een obstakel.

TO een moeilijke siutatie voor je, ik zou je vriend er niet om dumpen, maar wel goed praten met elkaar. En zeker je kat niet weg doen voor hem.
q
quote:blondie81 schreef op 09 juli 2010 @ 09:07:

[...]

Blondie moest ook even werken,studeren en slapen dus kon even niet reageren.

Maar het is uiteindelijk zo afgelopen:

- Ik heb me niet geschikt naar het het mannetje. Heb mijn poot stijfgehouden. Kat gaat niet weg!

Dus mannetje heeft voorgesteld om dan een schoonmaakster 1 x per week in te huren om zodoende mij te ondersteunen in het schoonhouden van het huis. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee aangezien ik 4 dagen werk, studeer en nu zwanger ben.

Verder heb ik een gesprek met hem gehad dat ie moet ophouden zo raar te reageren omdat ik er strontziek van wordt en helemaal nu ik zwanger ben al die stress niet kan gebruiken.

Dit is wel binnen gekomen want gisteren is ie meteen hard op zoek gegaan naar een schoonmaakster en is ie de weekboodschappen gaan doen.Ik vrees dat je het aard van het beestje niet verandert, en dan heb ik het niet over je kat....
quote:Ayla520 schreef op 09 juli 2010 @ 11:34:

Knappe schoonmaakster die ALLE kattenharen uit een huis verwijderd krijgt. Je vriend had beter zijn geld kunnen stoppen in een cursusje anger management of op zijn minst een etentje met al zijn vrienden om eindelijk de moeder van zijn aanstaande kind aan iedereen voor te stellen. Ik ken zijn vrienden wel hoor en die zijn op de hoogte van mijn zwangerschap.

Maar fijn dat het vooralsnog lijkt te zijn opgelost naar jouw tevredenheid blondie en veel succes met studeren, zwangerschap en het in toom proberen te houden van je licht ontvlambare vriend. Ik hoop van harte voor jou dat dit zijn laatste gekke bokkensprong was.DAt hoop ik ook maar ik denk het niet maar zoals ik al schreef ik houdt mijn poot stijf.
quote:Hemera schreef op 09 juli 2010 @ 11:48:

Wat aardig dat jíj er een schoonmaakster bijkrijgt om jou te ondersteunen in het huishouden. Tja wat je er ook van mag vinden ik vind het een redelijk goede oplossing. ook al snap ik dat ook een schoonmaakster niks oplost qua zijn gedrag.
q
quote:Hemera schreef op 09 juli 2010 @ 12:04:

Maar wat draagt hij bij aan het huishouden, blondie?

Jij bent zwanger, werkt, studeert, houdt het huis schoon en kookt?Hij doet de buitendingen, tuin, reperaties ed.Verder doet ie regelamtig boodschappen en hij strijkt( want daar heb ik een pesthekel aan) Hij werkt ook meer dan 40 uur in de week.
quote:colalight schreef op 09 juli 2010 @ 11:49:

[...]

Ik vrees dat je het aard van het beestje niet verandert, en dan heb ik het niet over je kat....

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Wow Fauve

Wat een stap meid. Ik denk niet dat mijn post over macht je wakker heeft geschud. Ik denk dat hij misschien de lamp aan heeft gedaan in de kamer waar je zelf al met grote letters op de muur had geschreven dat je beter verdient.

Ik hoop dat je in alle kamers van je huis een dansje doet (als de zon onder is, ander val je nog dood neer ) en je hond een heerlijke knuffel geeft. Enjoy life!
quote:Fauve68 schreef op 09 juli 2010 @ 11:02:

Fijn, Blondie, ik hoop dat hij zo blijft!

Ik op mijn beurt heb een punt achter de relatie gezet. Dat van die 'macht' heeft mij aardig wakker geschud. Hij werd op meerdere fronten steeds veeleisender en dominanter. En ik heb geen zin meer om voor t weekend als een tornado door het huis te moeten, om maar zoveel mogelijk haren te verwijderen. Zeker niet met deze hitte.

Heb nog een goed gesprek geprobeerd, kijken of we geen middenweg konden vinden, maar het haalde niets uit.

Tuurlijk ben ik ook heel verdrietig, maar ook opgelucht. Mijn huis is van MIJ dit weekend. Niets 'verplicht' poetsen met die hitte als ik geen zin heb. Als 1 klein hondje al zo'n obstakel is, is er dan sprake van echte liefde? Volgens mij niet....

Prachtig als mensen tot inzicht komen en daarna weer de kans krijgen om echt gelukkig te worden.

Goed gedaan! Hondenmensen moeten met andere hondenmensen in zee gaan.

Mensen die kinderen willen, hebben een partner nodig die kinderen wil, en niet eentje die ze niet wil.

Kattenmensen kunnen ook niet in zee gaan met een kattenhater.

In een relatie kom je met elkaar onder 1 dak te leven. MET kind/hond of kat. En dat zijn onderdelen die DEEL van jezelf zijn. Die moeten geaccepteerd worden, zo niet, word je zelf niet helemaal geaccepteerd.

In een liefde mag je ook niet van iemand verwachten dat hij iets verloochent wat hem/haar zo na staat, zoals een bepaalde passie (voor een sport of wat dan ook), huisdier of kind. Dan ben je gewoon egoistisch. Dan hou je niet genoeg van de ander.

Mag ik vragen hoe hij reageerde toen je het uit maakte? Heb je hem gezegd waarom? Begreep hij het>?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven