~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgende week een cursusdag. Ik moet dan om 6:50 in de trein zitten om op tijd te zijn voor de ontvangst om 9.30. Dat wordt een lekker dagje dus Hopelijk valt het een beetje mee met de file. Vandaag als het goed is wel.

En was het nog een iniminiebaby voor je gevoel of was het al een klein beertje aan het worden? Het blijft leuk om te zien hoe je kinderen dan op zo'n hummel reageren. De jongens zijn ook weg van baby's.
Eerste dag overleeft!

Vanmorgen file vanwege een ongeluk, had ik gelukkig gezien dus ben binnendoor gegaan. Vanavond terug, ging super! Geen files kon zo doorrijden!

Kleintje was wel echt een baby, wel een flinke maar wel klein als je dan je eigen kinderen ziet!

Wat denk je, heeft Marit vanmorgen tijdens het kringgesprek gezegd dat ik zwanger ben

Nee echt, ik weet van niets, zit hier achter de PC met een rozeetje, even niets en nog het Blok kijken..

Maar ach dat is niet zo boeiend meer...

We hadden 10 minuten gesprek op school. Alles gaat goed. Ze heeft het naar haar zin en dat is mooi om te horen. Juf vroeg me toen of ik zwanger was (voor ze er nog dieper bij Marit op door ging, Marit had ook gezegd dat ze liever een zusje wilde, vond ze leuker dan een broertje... ehh).

De wens van de gedachte!!??
Zo wordt je zomaar even een zwangerschap aangepraat. Daar ben je mooi klaar mee.
Hahaha

(of heeft je dochter voorspellende gaves????)

Maandag met T naar de plasklas geweest.

Duidelijk werd dat hij eenheel klein blaasvolume heeft: hij krijgt daarom 30 juni een echo van zijn blaas om te kijken hoe dik de blaaswand is (overactieve blaas).

Hij moest op een speciale wc plassen die alles vastlegt, uit die curves bleek ook een afwijking zowel de verpleegkundige als de arts die er later bij werd gehaald hadden het vermoeden dat dit mogelijk wordt veroorzaakt door een nog aanwezig klepje in de plasbuis. Dit kan middels een scopie duidleijk worden (en dan kunnen ze dat ook gelijk wegnemen), maar dat is natuurlijk niet echt een prettige ingreep....

Op zich ben ik wel blij dat het waarschijnlijk een fysiek probleem is, dus dat hij er echt niets aan kan doen dat zijn broek steeds nat is.

Eerst maar eens de echo afwachten.

Eindelijk zijn ze hier met de definitieve bestrating begonnen (we wonen er al 2,5 jaar....) nu 1 grote zandbak (grote pret voor de kinderen!)
Lot: Wat weet je dochter meer dan jij / jullie?? Wat leuk voor je zeg (hahahahahaha).

Suzanne is ook helemaal in too de baby;s en stelt vragen waar ik nu echt nog geen antwoord op ga geven. Dat komt omdat er een moeder zwanger is. En dochter laat alle echo's in de klas zien.

Charly: Wat een opluchting moet het voor jullie zijn, dat T het niet express doet. Een scopie en misschien wegnemen , au, erg pijnlijk. Als hij daarnaa droog kan blijven, is het super.

Wat heeft dat lang geduurd zeg, de bestrating. Konden jullie niet uit het ontwerp komen (hahahaha).
Een scopie zelf valt qua klachten na afloop over het algemeen mee hoor (in ieder geval bij volwassenen en aangezien de apparatuur voor kinderen kleiner is verwacht ik dat het aardig vergelijkbaar is). Het plassen kan een dag of twee wat branderig voelen, maar met flink drinken zijn de meeste mensen hier heel snel vanaf. Ik neem aan dat het onder een roesje plaats gaat vinden en niet poliklinisch? Hopelijk is het probleem na het weghalen van het klepje opgelost.
Ja geweldig he ...!

Maar nee, echt niet.

Weet het zeker, heb net 3 dagen migraine hoofdpijn achter de rug, 1 dag echte migraine, de andere 2 dagen vervelende hoofdpijn (en ik het altijd als ik ongesteld ben...) Blij dat het vandaag weer over was en ik kon genieten van de leuke dingen! Naar de speeltuin met de meiden, fonduen. En het jaarlijkse Open Toernooi van de tennisverening is weer begonnen. Komende week zit ik regelmatig achter de wedstrijdtafel.

Meiden konden vanmorgen niet wachten om hun kadootjes te geven voor papadag zoals de jongste het noemt. Marit had een doosjes gemaakt met daarin een puzzel. Erop had ze papa getekend en geschreven en achterop stond er op gestempeld, dikke kus en zij had er een kus op geschreven!

Lotje had iets geschilderd en een gedichtje erop. Stttt om aan de deur te hangen.

Marit had het gedichtje trouwens van de week al "voorgelezen" ze moest het kwijt!

Ze slapen sinds begin van de week zonder speen. Zomaar. Lotje had een zere mond van de speen. TIjd voor actie dus. Geen enkel probleem. Marit heeft nog 1 avond een speen van haar kastje gehaald maar verder... niets. En ik maar denken hoe komen we daar vanaf... gewoon doen dus!

Nou tijd om lekker te gaan lezen in bed. Moet slaap inhalen. Woensdag lag ik erom half 9 in, niet te geloven maar goed, die nacht al last van mn hoofd en dus migraine uiteindelijk. En dat kost me zoveel energie. Ben nog steeds niet bij getankt. Strijken komt morgen wel weer, ehhh
Ben lekker bezig, gaat alleen over onszelf....

En nu weet ik ook alleen nog de scopie voor T. Hopelijk valt het mee en gaat het inderdaad met een roesje.

En zijn de klachten dan ook weg. Zou fijn zijn he.

Lange wachttijd?

Nou volgende keer meer jullie!
Migraine klinkt niet leuk. Dan kun je beter zwanger zijn

Lekker dat ze zo makkelijk van de speentjes zijn afgestapt. Ik had verwacht dat dat bij Ludo nog weleens een probleem kon worden, maar die wilde hem zelf ineens niet meer toen zijn vriendinnetje op het kdv haar speentje weg had gedaan.
Ik het thuis toch een raar probleem. Met de vaste pc kan ik hier niet posten, met het notebooke wel. Allebei hebben windows 7, geen idee waar het aan ligt.

Dus in vervolg maar het notebook pakken.

Heb het al op hyves gezet , maar hierbij nogmaals. Suzanne heeft gisteren afgezwommen voor A. Geslaagd, helemaal happy is ze. Ze heeft oorbellen (gaatjes) gekregen, en dat is veel interesanter dan het diploma.

Vanacht riep ze me, ik er naar toe. Vraagt ze "mam zitten mijn oorbellen er nog in. Geantwoord met ja. Daarna de vraag zitten de dolfijntjes niet op zijn kop. Lekker belangrijk midden in de nacht.

Vanmorgen gelijk kon ze zich niet aankleden, was veel te bang dat de oorbellen eruit gaan. Nu heeft ze ook nog een loopoor, en raakt helemaal in paniek. Dan loopt alles over haar oorbel heen en wordt deze vies.

Heb wattestaafjes meegegeven naar school zodat je juf haar oor (eigenlijk oorbel) schoon kan houden.

Ze is er dus super trots op.

Vanmorgen moest het diploma mee naar school. Er wordt veel aandacht aan besteed

Momenteel verkeren wij in zwaar weer (en het is nog wel zo mooi weer), ons eigen bedrijf is afgelopen week failliet verklaard. Hoe het nu verder gaat, geen idee we bekijken het per dag. Wat we wel weten is dat manlief zo snel mogelijk een baan moet krijgen. Hij krijgt namelijk geen uitkering, dus geen inkomsten.
Jeetje truusje. Hadden jullie het zien aankomen?

Hopelijk vindt je man snel ander werk!

Die Suzanne, super gaaf!! Hier beginnen we pas in september met zwemlessen.

En lot, beetje bijgeslapen?

Madootje, het is al even geleden, maar hoe was je cursusdag? Viel het een beetje mee?

En charly, hoe is het met T. Heb je het hem al uitgelegd wat er allemaal gaat gebeuren?

Hier alles zijn gangetje.

Nog 1 weekje school en dan vakantie.

Nikki heeft het afgelopen jaar iets te weinig van zichzelf laten zien. Maandag zijn we op gesprek geweest. pffffff best negatief allemaal. Als ze zo doorgaat moet ze een extra jaar kleuteren kregen we nu al te horen. Oke dan!! Ze heeft toch nog echt een jaar!!! Eerst vakantie en dan nieuwe start, nieuwe kansen.

We trekken ons er weinig van aan hoor.

Het is nu echt zwembad weer, dus elke dag liggen we in het water!!! Heerlijk. Laat het maar heel de zomer zo blijven.

Fijn weekend allemaal.
Ha ha Madootje

Bijna vakantie... goed vooruitzicht! Hebben jullie plannen?

Wat naar zeg van jullie bedrijf Truusje, heb je vast veel rot nachten van gehad (en ochtenden en middagen en avonden).

Goed zeg van Suzanne! Leuk die oorbelletjes! Minder van je gebroken nacht

Ach ze moet nog een jaar Tomaatje! Heeft ze het wel naar haar zin op school?

Ze zijn nog zo jong, er kan nog zoveel veranderen.

Lotje is afgelopen week met slaapzak en al uit bed geklommen (stukke slaapzak tot gevolg) maakte ook de deur open. Om ons schrikbeeld niet tot waarheid te laten komen (Lotje met slaapzak en al van de trap af...) hebben we een dekbed in haar bedje gelegd. Vond ze heel erg interresant.

Vanochtend kwam ik bij haar zat ze in bed te zingen, alle knuffels tegen de kant van de spijltjes aan zegmaar, allemaal met benen onder het dekbed, tjoeke tjoeke tjoek tjoek...!

Wat een weer he, heerlijk. Goed voor het tennistoernooi. Morgenochtend met zn allen weg naar het meertje dan kan ik morgenmiddag op het tennispark zijn.

Zondag een lange dag voor vriendlief alleen met de meiden, dan is het jammer dat ze nog niet kunnen zwemmen, vind het zelf nl erg lastig om alleen met de meiden weg te gaan naar het meertje bang dat er iets gebeurd.

Nou ja, waterballonen race kan ook of het badje buiten.
Jeetje Truusje. Wat een heftige tijden dan voor jullie zeg . Hopelijk dient zich snel een leuke baan aan voor je man. Wel super dat Suzanne haar zwemdiploma heeft gehaald en dat ze zo trots is op haar nieuwe oorbellen natuurlijk!

Oei Lot. Liever de slaapzak kapot dan Lotje kapot, dus hopelijk gaat het met een dekbedje beter. Wat zien ze er dan ineens weer klein uit he? Zo'n hummel onder zo'n groot dekbedje.

Tomaatje, wat jammer dat de juf niet tevreden was over de voortgang van Nikki. Ik vind het ook wel wat voorbarig hoor om nu al te praten over een extra jaar kleuteren. Laten ze eerst maar eens kijken hoe het volgend schooljaar gaat.

De cursusdag was leuk. Wel weer wennen om zo lang op je billen te zitten en alleen maar te luisteren. En wel maf om voor een cursus van 6 uur 12 en half uur onderweg te zijn.

Nog maar 7 nachtjes en dan gaan we op vakantie. Wat een heerlijk vooruitzicht. Volgende week rond deze tijd zijn we hopelijk al een aardig stuk op weg. Maar vanmiddag wordt ik eerst nog gebeld door de kinderpsychiater. We zouden eigenlijk maandag het adviesgesprek hebben n.a.v. de uitkomst van de onderzoeken. Maar aangezien ze ziek was hebben we toen alleen een kort gesprek met de psycholoog gehad. Balen, want anders had Ludo inmiddels waarschijnlijk met nieuwe medicatie kunnen starten afgelopen dinsdag en dan hadden we wat meer tijd gehad om te zien of hij last krijgt van bijwerkingen voordat we in Frankrijk zitten.
Waarom dubbel?????
Zo wat is er ineens actief geschreven hier!

Hopelijk kan ik alles nog een beetje terughalen om te reageren

Truusje een hele dikke knuffel voor jou en je gezin.

Dat zijn geen leuke berichten. Hopelijk gaat de zon ook snel figuurlijk voor jullie schijnen.

Heel knap van Suzanne dat ze haar diploma heeft behaald. Leuk dat ze zo trots is op haar oorbellen (wil kleine zus ze nu ook???)

Madootje balen dat je de medicatie niet even hebt kunnen uitproberen, maar aan de andere kant zal je zo snel het verschil al kunnen merken?

Lekker vooruitzicht vakantie.

Hier moeten ze nog 2 weken naar school. de 10e (1e zaterdag van de vakantie) geeft T. zijn veraardagsfeestje, ben benieuwd.

Wij gaan pas de 26e op vakantie en dan ook nog maar een midweek. Maar goed, toch even lekker weg.

Tomaatje, utkomtgoed. Gewoon nog even een jaartje aankijken en dan is het nog vroeg genoeg om conclusies te trekken.

Een vriendje van T. moet trouwens al wel het 1e jaar overdoen.

Is jarig in november (dus een stukje jonger) , juf vond hem toch nog niet toe aan groep 2. Hij mag wel mee met de anderen naar groep 1/2, maar hij doet dan toch nog een jaartje 1.

Ik heb dan ook zoiets van: laat hem meegaan naar groep 2 en kijk dan aan het eind van het jaar hoe het er voor staat, maar ja... wie ben ik

Lot, gelukkig is het alleen de slaapzak en is je dochter nog helemaal heel!

Straks weer terug naar de hockeyvelden: manlief heeft een goede doelen hockeytoernooi. T. is daar gebleven toen ik met F. naar huis ging zodat zij kon slapen.

Moet zelf nog aan het werk.

Moeten voor een landelijk kwaliteitsonderzoek 30 vragenlijsten invullen over onze dossiers. Wordt voor de aardigheid maar weer even geen rekening mee gehouden of je nu parttime werkt of fulltime, mijn pt. moesten ook vragenlijsten invullen, maar ik kom nooit aan dat aantal omdat ik maar 2 dagen werk.

Voor mijn eigen vragenlijsten heb ik nu maar oude dossiers uit de kast geplukt. Erg valide onderzoek

Ik heb T. verder nog niets verteld over wat er verder mogelijk gaat gebeuren omdat dat nog niet definitief besloten is. Eerst maar de echo woensdag en dan zien we wel verder.

Mocht het een scopie worden gaat het wel onder roesje hoor!

Nou ik ga maar weer eens aan het werk, voordat dochterlief wakker wordt.

Geniet van het mooie weer!
Wanneer krijgen jullie de uitslag van de echo Charly? Wel even spannend wat er allemaal gaat gebeuren kan ik me zo voorstellen.

En wat dom dat ze geen rekening houden met je contractgrootte voordat ze je dertig vragenlijsten in de maag splitsen. Ben je er nog een beetje doorgekomen?

Ludo is zaterdag met ritalin begonnen. De kinderpsychiater was het helemaal met me eens dat het wenselijk was om de eerste reactie thuis te kunnen zien ipv als we al op vakantie zijn. Ritalin werkt gelijk Charly, dus ip kun je na een half uur al zien of het werkt en eventuele bijwerkingen kunnen dus ook al snel optreden. Zaterdag en zondag is hij begonnen met een hele lage dosis. Zaterdag dachten we wel degelijk verschil te merken, maar zondag niet. Gisteren mocht de dosis opgehoogd en de berichten vanuit school waren wel degelijk heel anders dan de afgelopen maanden. Dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen.
Ehh waar blijven we.. te mooi weer..!

Ben ook zo weer weg, alleen eerst even een vraag stellen: wie kan ik blij maken met 4 vrij kaartjes Slagharen? Geldig tot 16 juli!

Daag... tot later!
Lot: Het is een mooie vraag, maar wij hebben ook 4 vrij kaartjes voor Slagharen. Dus aan ons kun je ze niet kwijt.

Madootje: Heeft de Ritalin het "gewenste restultaat".

Met Suzanne inmiddels weer bij de juwelier geweest. Er was 1 oorbel uit. Er moest een nieuwe "ingeschoten" worden. Mellanie greep gelijk naar haar oren en schudde heftig nee. Die wil dus geen gaatjes.

Zo wat een temperatuur verschillen zeg. Nu is het aangemaan (soms wat koud) terwijll het toch "normale" temperaturen zijn.

De laatste schoolweek is ingegaan. Van de week op school watergevecht (werd gevraagd als hulpmoeder altijd leuk), morgen sportdag (ook dan hulpmoeder). Kan wel aan Suzanne merken dat ze aan vakantie toe is.
Hebben jullie allebei de postcode loterij gewonnen (qua kaartjes Slagharen)????

Ik ben er recentelijk nog geweest, dus waarschijnlijk kan je er iemand anders blijer mee maken

Vandaag de laatste schooldag, of hij nu echt aan vakantie toe is of dat hij last heeft van te weinig slaap of dat iets anders hem plaagt... T. is strontvervelend en prikkelbaar.

Gisteren in de klas zijn verjaardag gevierd: erg leuk, ik mocht er bij blijven, er werd een heel ritueel opgevoerd waarbij hij echt in het middelpunt stond.

Ik had als tractatie spookjes gemaakt die aan een hoepel hingen, vrij simpel om te maken maar de reacties waren erg leuk.

Zaterdag zijn kinderfeestje. Er toch maar voor gekozen om het voor de vakantie te doen omdat hij volgend jaar in een nieuwe klas komt.

Volgens mij heeft er hier 1 een poepluier.....

Gauw verschonen!

Geniet van het mooie weer en de vakantie!
De kaartjes voor Slagharen (helaas) niet gewonnen via de postcodeloterij, maar gekregen van een relatiegeschenk.

Zo de laatste schooldag van Suzanne zit erop. Vakantie.

Zaterdag een verjaardag, zondag de voetbal kijken bij mijn schoonzus , maandag en dinsdag gaat Suzanne logeren bij opa en oma.

Dan is het weekend weer voorbij.

Charly: Veel plezier morgen met het kinderpartijtje. Aan het weer zal het niet liggen.

Jullie kids zijn allemaal in de schoolvakantie jarig. Hoe doet de rest dat? Na de vakantie trakteren en partijtje?

Moet eerlijjk bekennen, nu ik al 2 weken thuis zit, me nog niet verveeld heb (met dank aan het mooie weer). Oke, wij hebben ons nog niet verveeld. Manlief is ook thuis en het gaat boven verwachting goed (hahahahahah).

De auto moesten we ook inleveren, vandaag terug gekocht.

Dan merk je pas wat een luxe het is om een auto te hebben. En een vrijheid je daarmee heb. Dus vandaag de auto gewassen, en van binnen schoongemaakt. Ziet er weer super netjes uit.

Zit nu in de tuin de tuin met een notebook op schoot. Nu is het aardig uit te houden.

De kids slapen met dit weer erg goed. Zonder problemen gaan ze naar bed en slapen ook gelijk. Het lijkt er niet op dat ze last hebben van de warmte , ondanks dat het boven niet uit te houden is.
Wij wel gewonnen maar niet bij de PCL...

Heb ze aan een collega gegeven met 3 kinderen. Hopelijk heeft ze er iets aan, heb haar niet meer gesproken, want ik heb sinds donderdag half 4, vakantie!

Marit vandaag haar laatste dagje, nou ja ochtendje, ze gingen naar een speeltuin. Was geslaagd.

Pff wat een kadootjes zeg, zag ik liggen voor de juf...Marit heeft een brief geschreven (!) en ik er nog iets bij van onszelf, vond ik leuk genoeg...!

Wij gaan als het goed is, zondag weg, Marit is in onze vakantie jarig. Wanneer we haar verjaardag vieren voor familie en vrienden, ik weet het nog niet.

In ieder geval na onze vakantie .

Marit heeft al getrakteerd, ze wil wel een feestje geven, en weet ook al wat ze wil doen (en dat is heel verrassend... balonnen met confetti en een speurtocht) net als bij haar 1e partijtje!

Denk dat we dit de laatste week van de vakantie doen.

Moeten we nog even goed overleggen.

Wat naar zeg om je auto te moeten inleveren en dat je hem dan nu weer terug kan kopen Truusje. Loop je tegen veel dingen aan na het faillissement?

Lukt het werk zoeken een beetje in jullie branche?

Hoe was het partijtje Charly?

Wat voor wensen hebben jullie bijna 5 jarigen?

Vandaag is Inez jarig van Groenoogje!

Hopelijk gaat alles goed met jullie!

Van harte in ieder geval!

En natuurlijk ook alle anderen alvast, kan jullie niet feliciteren de komende weken dus dan nu maar, lekker op tijd!

Nou fijne tijd allemaal en tot over een week of 3!
Ja, groenoogje! Nog gefelicteerd met Ines.

Laat je nog een keer iets van je horen als je dit leest. Wij zijn benieuwd hoe het met jullie gaat.

En Hidde is de eerstvolgende die jarig is.

Jammmer genoeg geen Duitsland tegen Nederland. Dat had voor jullie helemaal leuk geweest!

Wij vieren Nikki haar kinderfeestje na de vakantie ergens. Niet in de eerste schoolweek, maar die week erop. Het is niet anders. De 20 ste vieren we het voor degenen die niet op vakantie zijn. We zullen het wel zien. Van ons krijgt ze een spelletje. En dat vind ik genoeg. Net een nieuwe bikini gekregen en bergen kleding. Die meid heeft alles al. Als mensen vragen wat ze wil hebben weet ze het niet eens, echt erg.

Wij vertoeven hele dagen in het zwembad met deze hitte. Nikki is echt poepie bruin. Niet normaal meer. Ik vind haar zo terug in het water Ze gaat lekker haar eigen gang. Speelt met haar klasgenootjes tikkertje in het water en kunstjes onder water etc. Ze is zeker niet bang voor water, dus dat komt mooi uit voor de zwemles die ze in september gaat volgen.

Iedereen fijne vakantie!!!

En iedereen een fijne verjaardag deze maand.

5 JAAR ALWEER!!!!! POE POE HET GAAT ZO HARD!!!!
Voor de jarige nog gefeliciteerd, 5 jaar alweer. Het eerste schooljaar zit erop. Gaat echt snel, kan me nog als de dag van gisteren de eerste schooldag herinneren.

Suzanne is gisteren met de naschoolse opvang naar een pretpark geweest. Die vond het heel erg leuk en was bekaf toen ze thuiskwam.

Vorige week was onze trouwdag en zijn toen naar attractiepark Slagharen geweest. Het was niet zo heel druk, dus veel gedaan.

Zoals ik al eerder meldde zijn zowel manlief als ik werkeloos. Dit is voor mij van korte duur geweest. Welgeteld 4 weken thuis gezeten. Ben gevraagd voor deze baan en heb uiteraard ja gezegd.

Nu manlief nog (die is eigenlijk belangrijker aangezien hij geen uitkering ontvangt).

Hij is wel druk bezig met solliciteren en maandag een 2de gesprek. Het is dus afwachten.

Prettig weekend allemaal
Spannend Truusje. Hopelijk levert het gesprek van maandag een leuke baan op. Dat zal een hoop zorgen schelen. Wel fijn dat jij in ieder geval zo snel werk hebt gevonden.

Alsnog en alvast gefeliciteerd met alle jarigen deze maand. Ludo heeft de laatste dag voor de vakantie zijn verjaardag gevierd op school. Hij komt volgend jaar op een andere locatie en in een hele andere klas dus dat leek ons minder leuk voor hem. Een echt kinderfeestje gaan we niet doen. Dat is veel te druk en veel te veel voor hem. Wel gaan we op zijn verjaardag zelf wat leuks doen met zijn allen en daarbij een vriendje meevragen.

Wij hebben onze vakantie er alweer opzitten en het was heerlijk. Twee weken aangerommeld op een mooie, rustige camping in Frankrijk. Ook de jongens hebben zich kostelijk vermaakt. Inmiddels is Madokus alweer aan het werk en ik moet maandag weer beginnen.

De ritalin lijkt wel wat te doen, maar het is wat moeilijk beoordelen wegens de vakantie. We zullen gaan zien.
Echooooooooooooooooo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven