plat achterhoofd, ook erfelijk? Redressiehelm?

25-07-2007 11:15 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Berichtje was niet meer recent dusse:

Dus redressiehelm...ja of nee en hoe gaat het...zoiets ??
Ik heb het nog even nagevraagd de laatste keer en het mag inderdaad met alcohol, dus de alcohol is hier ook niet aan te slepen .....

Werkt de helm dan minder Annie? Nesta slaapt eigenlijk sinds kort alleen maar op zijn zij en af en toe op buik....maar gaat dan de druk eraf? Je ziet trouwens nu echt wel veel verschil, nog wel plat maar de zijkanten van zijn hoofd zijn niet meer zo bol...ziet er mooi uit! Lukt het al met vrienden maken (blijf drammen hoor), ben benieuwd!
Heu Diri,

Nee, vrienden maken wil nog steeds niet, blijkbaar is er een groep forummers bij wie het niet werkt (althans, zolang we met deze versie van het forum werken) We zien wel.

Afgelopen maandag zijn we met Mats naar het ziekenhuis voor controle geweest. De arts en de 4 co-assistenten waren zeer tevreden. Mats moest 2 keer bandje om (voor het meten) omdat ze er een soort studie van maken.

Jammer dat alle leuke mutsen deze winter aan onze neus voorbijgaan!!!!!!

Oja, vandaag was er een vrouw in de hema die heel erg op de helm van Mats begon te tikken en te brabbelen. Ik probeerde telkens te zeggen dat dat niet zo fijn was voor hem, maar ze kon me niet verstaan. Mats vond het zelf wel grappig en begon vrolijk mee te tikken op zijn helm, gek kind!
hoi hoi,

nou morgen is het zover wij gaan daan zijn helm ophalen!

ben echt reuze benieuwd wat voor adviezen wij gaan meekrijgen en natuurlijk hoe hij zal staan?

wel raar hoor dat het ineens morgen zover is je hebt het er, en leest er heel veel over maar echt een idee hoe het zal verlopen heb ik nog niet.

ben benieuwd hoe de kleine erop gaat reageren laat hem alsjeblieft niet bij die paar procent horen die de helm niet kunnen verdragen.

sorry hoor beetje zenuwachtig ben ik nu toch wel.

ik hou jullie op de hoogte.

groetjes lot
Lotte hoe is het gegaan? Staat de helm hem wel guitig en het komt vast wel goed! Ben benieuwd hoe het slapen is gegaan?

Haha Annie het is toch wat met die tikkende mensen maar gelukkig kon hij het waarderen, dat maakt het goed. Wat grappig dat ze er een studie van gaan maken en zo tevreden zijn...ben jij al tevreden of nog niet?

Ik merk dat ik het zo al goed vindt voor Nesta, maar tuurlijk blijft hij op want straks zijn we weer terug bij af. Maar zijn hoofdje is al wat boller en een bos haar erop en het is goed. Nog even te gaan....inderdaad ik heb een leuk mutsje gekocht (voor de helm en ook niet over nagedacht) en die hangt nu aan de kapstok, toch wel jammer hoor, volgens mij staat tie wijs
Lotte, en hoe gaat het nu? Wennen he!!!! Ach, na een paar dagen is het al zo anders, en kijk maar een na een week, dan zie je al zoveel verschil!!!

Diri; tot welke datum moet Nesta de helm op? Als het goed is zijn wij eind januari van het ding af, dan is het nog wel mutsen-tijd, hahahaha!

Wij zijn ook heel tevreden over hoe het er nu uitziet, je voelt alleen nog een deuk achterop maar die is niet zichtbaar. Weet je wat ik ook zo mooi vind? dat nekkie die nu eindelijk begint te bollen, (waar zijn hoofd dan begint he)

Kindernekkies zijn zo lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoi hoi,

nou we zijn inmiddels aardig op weg morgen nacht gaat daan er voor het eerst mee slapen.

opzich gaat het wel,maar het opzetten was de eerste dagen een ramp!!!!

hij schreeuwde alsof hij vermoord werd!dan breekt echt je moederhart.

hadden jullie dit ook in het begin?

zat er best wel mee voelde me een beetje ontaard.

gelukkig gaat het overdag ermee slapen al goed dus dat komt vast ook goed met de nachten hoop ik.

hoe is het verder met jullie kleintjes?

oja na hoeveel weken zijn jullie voor het eerst terug geweest naar livit?dan weet ik een beetje een richtlijn vond dat namelijk een beetje onduidelijk bij de 1e afspraak.

groetjes lot
Dus hier zitten jullie verstopt! hahaha.

Vroeg me al af hoe het met jullie en de kindjes ging.

Om meteen ff de vraag van Lotte te beantwoorden (als ik zo vrij mag zijn)

Je moet om de 4 weken een afspraak maken, Lotte.

Dat erge huilen wat jij zegt herken ik overigens niet. De andere dames, misschien wel??

Smurfie vond het in het begin ook niet echt erg leuk,maar dat kwam vooral omdat zn ene oortje elke keer dubbelklapte als je niet goed oplette.

Lijkt me ook niet echt fijn zitten.

Maar voor de rest viel het allemaal wel mee hier.

Behalve dan in de buggy.. als Smurfie dan platlag vond ie het echt niet grappig en begon dan te mopperen,maar hij ging niet echt compleet uit zijn plaatje.

Bij Smurfie op het kdv heeft er nu ook een ander jongetje een helm.

Die moeder zei ook tegen mij dat ze had gezien hoe goed het bij Smurfie heeft geholpen dat ze het ook zeer de moeite waard vond voor haar zoon, die ook een erg afgeplat hoofd had.

Dus feitelijk heeft Smurfie toch een soort van 'reclame'gemaakt.

Verder alles goed met iedereen??

Groetjes!
Hoi Toetie, leuk weer wat van je te horen. Dus smurfie is reclame aan het maken, leuk zeg!!!!

Lotte, Mats huilde ook niet veel, maar dat doet ie sowieso weinig. Tis nogal een makkelijke, hahaha. Maar ik was er voor gewaarschuwd dus jouw menneke is vast niet de enige. Je kan ook een afspraak maken als de helm niet meer makkelijk op en af gaat, dan is ie wellicht te klein. Bij mij zit Livit op loopafstand, dus ik wip gewoon wel eens binnen om een afspraak te maken, wel makkelijk. Dat op en afzetten went vanzelf, zowel voor jullie als voor je zoon. In het begin deed ik de helm alleen op en af als Mats lag, nu kunnen we hem ook zittend opzetten en is het zo gepiept. Kan me voorstellen dat je je zult afvragen wat je kind aandoet, maar echt, het is waarschijnlijk voor hem alleen maar wennen!!! Sterkte!

Diri, alles goed met jou en Nesta? Fietsen jullie al? Veel mensen denken dat ik Mats een fietshelm opgezet heb, ik laat dat maar zo!!!!
Dat is een goede ANnie volgens mij moet Nesta hem tot eind feb op want dat wordt hij 1 dus tja dan kan het nog goed koud zijn! Wie weet kan hij zijn mooie muts nog op en anders gewoon in de zomer hoor, hij moet en zal die leuke muts een keer op hebben . Ja we fietsen ook en ik heb ook het idee dat mensen denken dat het een fietshelm is, ach laat maar denken...moet wel enorm lachen als Nesta zit te "loeien" op de fiets, hij schreeuwt dan van zich af en in combi met helm kijken mensen toch een beetje raar, ik vind het zelf erg komisch!

Ja kindernekjes zijn lief, hier ook opbolling van onder en dat ziet er toch mooi uit hoor. Bovenop nog wel wat plat maar ik ben al tevreden, jij ook Annie?

Lotte ja dat zal ook wel wennen zijn, Nesta heeft er ook geen moeite mee gehad maar ik kan me voorstellen dat het ook anders kan zijn! Gewoon rustig aan...hij went vast wel!

Leuk Toetixx om je weer te horen, fijn dat het zo goed gaat en reclame maakt, dan heeft het goed geholpen.

Hoofdje van Nesta is ook al een stuk minder breed, ben erg blij met helm!
Hallo!

Mijn dochter van 6,5 maand krijgt ook een helm. as maandag kunnen we hem ophalen. Zie er best tegenop! Zou graag mee willen schrijven hier.
Hoi Leen,

Spannend hoor, maandag! Hebben jullie een mooie helm uitgezocht?

Voor het gemak zal ik even kort vertellen wie ik ben, Ik ben de mama van Mats, een dikke ondeugd van 9 maanden oud. Mats heeft sinds begin september een helm. We hebben gekozen voor brandweerwagens, een blauwe.

Mats heeft heel weinig last gehad, zelfs op en afzetten ging meteen al heel makkelijk. Mats had een enorm plat achterhoofd, maar inmiddels niet meer.

Ik zelf vond de hel erg wennen en vind mijn zoon stukken knapper zonder helm, hihihi. Af en toe geef ik een dikke kus op de helm en mijn zoon vind het allemaal wel best. Die is overigens wel een beetje een rauwdauwer aan het worden, vallen met een helm doet namelijk geen pijn.

Leuk als je komt meeschrijven, heeft je meisje een voorkeushouding? Doen jullie er nog meer aan zoals Fysio?

Diri; hahaha, ben je an februari die heml kwijt, loopt Nesta straks met zo'n muts teriwjl het hoogzomer is. Zeg dan maar gewoon dat het moet van de dokter, zodat zijn hoofd kan 'Ont-helmen ofzo!

Riekt de helm bij jullie ook een beetje? Over het algemeen ruik ik alleen de penetrante alcohollucht, hips, maar als ie zich inspant, bijvoorbeeld tijdens proberen om te gaan staan, dan begint er een soort geur naar buiten te slaan!

Verder alles goed met iedereen?
ekskjuus mie foar de feele spellungsvauten
iek fergeev je Ennie

Leen leuk als je mee komt schrijven, hoe meer zielen hoe meer vreugd (klinkt een beetje raar zo natuurlijk) maar mooie helm uitgekozen? Zie je er tegenop?

Dan ik ook voorstel ronde, moeder van Nesta (nick naam) van ruim 8 maanden, ook dikke ondeugd die headbangen heeft ontdekt maar geen problemen met de helm ondervindt. Moeders wel, wil graag op hoofd zoenen maar dat wil niet. Verder geen problemen en de helm doet goed zijn werk!

Haha goeie Annie, ik vind muts noodzakelijk kwaad na helm, moet gewoon hahahaaha!
Speciaal voor Leen kom ik me ook nog ff melden.

Hallo Leen, leuk dat je ook mee komt schrijven..

Ik ben Toetie, moeder van 'Smurfie'(nicknaam) van net 1 jaar en Smurf is dus sinds begin okt helm-af zeg maar. ( Smurf had een behoorlijk scheve en afgeplatte schedel door voorkeurshouding)

Net als alle moeders hier had ik er meer problemen mee dan hij zelf.

Gelukkig maar, want hij was degene die hem moest dragen. En net als Diri had ik ook vaak de neiging om ff over zn bolletje te strijken of te zoenen... kon dus niet.. beetje jammer.

Wel tegen wat probleempjes aangelopen tijdens het gebruik van de helm, zoals veel koorts gehad en kon de helm niet op.

Op een gegeven moment kwamen er bulten op de plekken van ventilatiegaten... conclusie... waarschijnlijk helm te krap, dus weer geen helm op. MAAR... het heeft wel degelijk resultaat opgeleverd. Je ziet van bovenaf nog wel heel ietsjes dat ie scheef is,maar bij lange na niet wat het was en beter als dit ging het ook niet worden volgens de meneer van Livit.

Zijn jullie trouwens allemaal onder behandeling van de heer R..V??

(eerste letter van voor- en achternaam)

Erg leuke man vind ik dat.

Wie had het er nou over dat er een geur van het hempje afkwam?? (kan het ff niet terugvinden). Ik had dat niet in ieder geval. Maar kan best hoor, door verschillende factoren misschien.

En anders zou je ff bij Livit na moeten vragen hoe dat kan?

Enniewee, weinig te melden hier verder.
Leen hoe gaat het, ben erg benieuwd??!!

Hier ook af en toe bulten door gaten maar trekt wel weer weg, bij smurfie toen niet? Hoofdje blijft nog mooi Toetiexx, geen afplatting alsnog?

Is bij Nesta vooral de zweetlucht die gaat ruiken, is binnen no time weer stinky stinky...ach ja...als dat alles is,hoor je mij niet!
Alles goed hier, Mats heeft echt een mooi rond koppie met een deukje. Echt ik zie zo veel kinderen die plattere hoofdjes hebben.

Toetie, ik schreef dat over dat ruiken, waar maakte jij de helm mee schoon? Ik iedere dag met alcohol en dan laat ik hem minstens een uurtje uitdampen. Hij stinkt ook niet constant maar als Mats zich inspant dan ruik je dat door de gaatjes heen. Ik was hem niet met parfumdingen op aanraden van de Livitgasten.

Tis niet het meest vreselijke gertje hoor, zijn helm valt in het niet bij de inhoud van zijn luiers....behhhhhh!
Ah deukje hier ook! Begreep dat dat het langst duurt voordat dat bijtrekt als het uberhaubt bijtrekt...

Ben ook benieuwd naar middel van Toetixx, bij Nesta blijf je het zelfs ruiken op zijn hoofd nadat hij zijn haren heeft gewassen, erg bizar dus. Hoe lang moeten jullie nog ANnie?
Hoi hoi,

hier ben ik dan eindelijk.............sorry hoor helemaal "vergeten"dat ik hier gepost had!

Luna heeft sinds 12 november haar helmpje en het gaat super goed! Slapen ging direct goed, huilt niet meer of anders dan normaal en geeft geen kik bij het op of afzetten! Ben echt trots op mijn meisje!

Vond de eerste keer met haar naar buiten wel erg moeilijk was bang voor alle blikken en eventuele opmerkingen!

Heb nog steeds het idee dat er veel naar haar gestaart wordt maar houd het er maar bij dat men kijkt omdat ze zo lief, mooi en leuk is!
Precies Leen, ze ziet er vast nog leuker uit met helm :-) maar inderdaad mensen staren inderdaad...ik vergeet het nu weleens en dan zie ik mensen kijken en vraag ik me af of Nesta een gekke bek trekt en dan opeens weet ik het weer :-)

Fijn dat het zo goed gaat, is toch een opluchting, geen uitslag en dat soort dingen? Succes!
Leen, wat fijn dat het bij Luna ook zo goed gaat! Je zuilt nu al wel duidelijk resultaat hebben.

Diri, wij moeten denk ik tot 29 januari, dan wordt mijn menneke 1! Vandaag heeft ie het lopen in de box ontdekt en hij heeft een paar flinke smakkerd gemaakt! Fijn dat helmpje, dat scheelt echt een hoop schade!!!!!

Mats heeft ook geen uitslag gehad gelukkig, ik denk dat dat ook meer een zomerprobleempje is!

Wanneer zijn jullie er van af?
Diri is inderdaad een opluchting hoor! zag er zelf behoorlijk tegen op en nu zij er zo goed op reageert is het voor mij ook een stuk makkelijker! En nee hier gelukkig geen last van uitslag of iets dergelijks.

Annie ooi; dus voor jullie is het einde al in zicht, wat fijn! Is zijn bolletje echt een stuk ronder nu?
Dat gaat inderdaad snel zeg Annie, dat is fijn.....Nesta moet tot 25 feb waarschijnlijk want dan wordt hij 1! Om eerlijk te zijn kan ik niet wachten en spijbel af en toe een beetje, niet teveel maar als hij lekker zit of op schoot zet ik hem iets vaker af.

Ja ideaal dan he het helmpje, dat heb ik stiekem ook. Nesta heeft het staan ontdekt en trekt zich aan de gekste op en inderdaad valt regelmatig om maar huilt alleen van de schrik verder geen last.

Cb had trouwens wel gezegd dat zijn fontanel al aardig aan het dichtgroeien is dus het zal ook niet lang meer duren.

Denk ook uitslag inderdaad zomersprobleem, veel meer zweten natuurlijk!

Wanneer wordt Luna 1, leentje? Ja zal zeker een opluchting zijn....voordat je het weet mag zij hem weer af met vast superbol :-)
up?
Hoi allemaal,

Oeh, ik moet zeggen dat ik nu wel vaak spijbel qua helm, hij heeft hem lang niet 20 uur per dag op! Is afgelopen week ook af entoe beetje ziek met koorst geweest.

Vandaag zag ik in zijn bed allemaal strepen van zijn helm bij het hoofdeinde staan, ze zijn makkelijk af te vegen, maar blijkbaar raakt hij het hoofdeince wel errug vaak, hihihi!

Mats begint nu ook echt zo'n mooi nekkie te krijgen, vanuit zijn nek begint de rondig van zijn hoofd. Zonder helm had ie dat nooit gehad! Verder zie ik zelf eigenlijk geen vooruitgang meer, het ziet er mooi rond uit, maar wel een deukje dus.

Toedeloe meiden
annie had mijn verhaal kunnen zijn zowel bedje als spijbelen. Op de fiets krijgt hij tegenwoordig zijn muts op WOEHOE ipv helm...vind het al mooi zo en merk dat we er al een beetje klaar mee zijn maar goed nog 3 maanden. Is bij jullie het einde al in zicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven