Geld & Recht alle pijlers

welk kadobedrag is normaal voor een bruiloft?

10-07-2010 11:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben volgende week een bruiloft van een stel uit onze vriendengroep die we niet heel erg regelmatig zien maar we wel leuk mee omgaan als we elkaar zien.

Nu hadden mijn vriend en ik net een discussie wel geldbedrag we in de envelop zouden stoppen.

Hij wil persé 100 euro geven terwijl ik 50,00 euro mooi genoeg vind.

Het is niet zo dat we het echt niet kunnen missen of het ze niet gunnen maar er is ook een dresscode waardoor vriend een pak moest en kopen en ik een jurk en dus ook al een paar 100 euro kwijt waren hieraan....

Vraag me af wat een gemiddeld bedrag is om te geven.
Ben je voor de hele dag uitgenodigd?
Nee voor de ceremonie en s'avonds voor het feest.
-
anoniem_23018 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 23:29
Reden: -
% gewijzigd
Ga er dan tussenin zitten en geef 75 euro. Allebei wat water bij de wijn. Lijkt mij een mooi bedrag met z'n tweetjes.
-
anoniem_23018 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 23:29
Reden: -
% gewijzigd
Ik vind 100 euro echt veel te veel, 50 is prima. Maakt mij ook niet uit wat een gemiddeld bedrag is maar ik geef geen 100 euro als kado.
Er zullen hier mensen zijn die 100 euro prima vinden en mensen die 50 euro prima vinden. En er zullen ook mensen zijn die 100 euro belachelijk vinden, en mensen die 50 euro idioot vinden.

Dus daar heb je niets aan. Persoonlijk vind ik 50 euro prima. Maar als jij je in andere kringen bevind, is 50 euro misschien wel heel karig. En misschien is 50 euro al hardstikke veel. Ik weet het niet.
Ik wil ook niet krenterig overkomen haha maar ik had zoiets van; nou 50,00 is gewoon een mooi bedrag om te krijgen volgens mij.

Maar wij zijn zelf niet getrouwd dus geen idee wat je dan zo ongeveer krijgt.

Snap dat je familie wel meer geeft enzo.
Ook van die kringen moet je je niets aan trekken, als jij 50 euro genoeg vind dan moet je dat doen. Je hoeft niet naar een ander te kijken.
Ik vind geld geven sowieso belachelijk. Om mee te betalen aan de trouwdag, een vakantie, aan de uitzet etc.? Ik persoonlijk zou niet eens geld willen, want ik vind het een onpersoonlijk cadeau. Ik zou blij zijn met alles wat ik krijg, en misschien zou ik een lijstje maken met dingen die wij willen hebben (en betaalbaar).

Ik zou iets van een cadeaubon geven, een mooie vaas of iets dergelijks. Maar geen geld.
Paloma, dat ben ik persoonlijk wel met je eens hoor maar als er op de kaart een envelop staat vind ik het wat raar overkomen als ik met een kado kom aanzeilen.

Ze vragen natuurlijk niet voor niets geld
Toevallig kort geleden een bruiloft meegemaakt waar ik als ceremoniemeester op mocht treden en dus ook aardig inzicht heb gekregen in wat de gasten als cadeau gaven!

Wat opviel:

vrienden voor de gehele dag: +/- 50 euro.

vrienden 's avonds: +/- 30 euro

(vrienden bijna allemaal starters en in leeftijdscategorie 22-28)

ooms/tantes ('s avonds): +/- 30 euro

collega's ('s avonds): +/- 20 euro

alleen ouders en opa's en oma's/broers/zussen gaven meer.
quote:jewelll schreef op 10 juli 2010 @ 12:13:

Toevallig kort geleden een bruiloft meegemaakt waar ik als ceremoniemeester op mocht treden en dus ook aardig inzicht heb gekregen in wat de gasten als cadeau gaven!

Wat opviel:

alleen ouders en opa's en oma's/broers/zussen gaven meer.Ik vind dit prima bedragen, wat ik hier wel eens lees wat mensen geven of denken dat ze moeten geven, vind het persoonlijk veel te gek.
Oja en doe lekker waar je jezelf goed bij voelt maar vind 100 euro persoonlijk vrij veel.

Wat het bruidspaar bij ons erg leuk vond is om het geld te krijgen op een originele ingepakte manier (mooie ingelijste foto met geld erbij/geld verstopt in een grote knuffel/cadeau idee in de vorm van een zelfgemaakte waardebon)
Wat je veel tegenkomt op sites en in de boeken omtrent bruiloften, is dat je ongeveer het bedrag 'moet' geven wat het bruidspaar aan je kwijt zal zijn door jullie uit te nodigen. Vind dit persoonlijk een nogal onpersoonlijke beredenering, maar is misschien wel goed om in het achterhoofd te houden.Dan zou je dus met +/- 30euro klaar zijn als je voor het feest bent uitgenodigd.

En goed om te onthouden: bruidspaar is vooral erg blij dat jullie er zijn en bijdrage is dan niet zo belangrijk!

Ghehe, en nu houd ik op met zoveel reacties achter elkaar geven:)
Ik vind 25 euro p/p al best erg veel als het niet om 'n close vriend(in) gaat.
Wij hebben voor onze bruiloft geld gevraagd voor een heel concreet doel (mooie eetkamermeubels). Hadden we van te voren al uitgezocht, en nu hebben we een hele mooie set staan die ons ook nog dagelijks herinnert aan een hele speciale dag. Voor zo een doel vind ik geld geven juist leuk, in plaats van aankomen met een kleiner cadeautje waarvan het bruidspaar later niet weet wat ze ermee moeten.

Maar goed, OT: wij "schrokken" bijna wanneer we 100 euro kregen van onze avondgasten. Mensen geven heel verschillend, van 10 tot 50 euro, en soms dus een uitschieter.

Het geld is niet ter compensatie voor welke bruiloftskosten dan ook (als het goed is), en ik hoop dat het bruidspaar vooraf een doel heeft aangegeven, dat maakt het geven veel leuker
quote:paloma schreef op 10 juli 2010 @ 12:07:

Ik vind geld geven sowieso belachelijk. Om mee te betalen aan de trouwdag, een vakantie, aan de uitzet etc.? Ik persoonlijk zou niet eens geld willen, want ik vind het een onpersoonlijk cadeau. Ik zou blij zijn met alles wat ik krijg, en misschien zou ik een lijstje maken met dingen die wij willen hebben (en betaalbaar).

Ik zou iets van een cadeaubon geven, een mooie vaas of iets dergelijks. Maar geen geld.

Hihi, dit onderwerp komt vaak terug op dit forum. Ik denk juist dat als mensen graag geld willen, je ze geld moet geven. Heel veel dingen zijn zo aan smaak gebonden, je krijgt het nooit precies zoals je het zelf wilt (tenzij je een lijst met de exacte specificaties hebt ingediend ;) ). Stel je voor, je nodigt 50 stellen op je bruiloft uit en elk stel neemt iets mee. Dan zit je dus met 50 voorwerpen waar je net niet helemaal tevreden mee bent. Onzinnig toch? Dan liever geld geven zodat het bruidspaar dat naar volle tevredenheid kan besteden aan iets wat ze echt graag willen hebben.

Ik vind 50e trouwens prachtig.
Als je met een partner gaat 50 euro, als je alleen gaat 25. Maar goed, niemand kan in jouw portemonee kijken. Ik vind 100 euro veel, zeker als je niet bij het diner bent.
quote:jewelll schreef op 10 juli 2010 @ 12:13:

Wat opviel:

alleen ouders en opa's en oma's/broers/zussen gaven meer.Dit is pp neem ik aan (niet per stel)?
Ik denk wel per stel hoor, vind ik zelf ook gewoon redelijk...

Jij niet dan?
quote:parel27 schreef op 10 juli 2010 @ 17:01:

Ik denk wel per stel hoor, vind ik zelf ook gewoon redelijk...

Jij niet dan?Vind ik niet redelijk per stel... beetje weinig...
Wij gaan binnenkort trouwen, verwachten en niet 'kiet' te draaien op het feest. We nodigen iemand uit omdat we het leuk zouden vinden als die komt, daar hebben we voor gespaard. [kosten trouwens 30 euro p.p.]

We hebben wel een envelop op onze kaart staan, wij konden niet echt kleine dingen bedenken om te vragen. Wel zeggen we overal dat als ze iets leuks persoonlijks bedenken we dat leuker vinden.
quote:Yraatje schreef op 10 juli 2010 @ 17:15:

[...]

Vind ik niet redelijk per stel... beetje weinig...

Hoe kun je over een kado spreken als niet niet redelijk? Niet iedereen kan hetzelfde missen. Ik vond het op mijn trouwdag totaal niet belangrijk wat we kregen en hoeveel. Ik was blij met alle mensen die de moeite hadden genomen te komen, vrij van het werk hadden genomen etc.. Iemand die niets had meegebracht was net zo welkom geweest als iemand met kado.

Parel, ik vind 100 euro erg veel. Mensen kiezen er zelf voor een groot feest met de hele mikmak erom te geven. Dat hoeven gasten niet te betalen. Het gaat om een aardigheid maar helaas zijn forse bedragen tegenwoordig al niet redelijk..Jammer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven