Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
barbera, ik ben niet zo'n heel ervaren naturist maar kan wel wat beantwoorden.

Schaamhaar heb ik in alle soorten en maten gezien, van helemaal kaal tot een flinke bos en alles daar tussenin. Ik zou me daar dus geen zorgen om maken.

Scheren doe ik meestal even in zo'n apart douchehokje die heb je vaak ook wel

Castillon de Provence zijn wij geweest, in 2007. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. De locatie is erg mooi, maar echt alles moet met de auto. Er zitten eigenlijk alleen nederlanders op de camping en dat trok ons niet zo. Let ook goed op of er geen waterstop is, wij konden alleen op gezette tijden douchen (en dat was niet heel vaak). Ook de klim van en naar het meer is best ver, niet iets wat je makkelijk 2 keer per dag doet, zeker niet met een baby op de arm?

Wij waren er wel in het hoogseizoen misschien dat dat nog meespeelde hoor. Het was op zich een prima vakantie maar we zijn wel na 10 dagen weg gegaan en echt voor herhaling vatbaar vond ik die camping niet.

Ik hoop dat je iets aan deze reactie hebt.

x Floortje
@barbera82: volgens mij hoef je je niet druk te maken over het wel of niet scheren van je schaamhaar. Juist op die naturistencampings wordt je doorgaans gewoon geaccepteerd zoals je zelf bent en je het prettigst voelt.

La Gènese moet een mooie camping zijn en naast de eigen website is het ook wellicht handig om even de volgende website te bezoeken.

La Gènese is (als ik het goed heb) ook aangesloten bij de Organisation Naturiste Europeènne waar bijvoorbeeld ook het Nederlandse Flevonatuur en Natukreek bij zijn aangesloten en je hoeft dan niet persé een NFN/INF naturistenkaart te hebben maar zou dan ook kunnen volstaan met een O.N.E. kaart/pas welke voor de rest van het jaar geldig is bij alle aangesloten terreinen en wat goedkoper is dan de NFN kaart. Zou wellicht interressant kunnen zijn als het toch enkel en alleen voor de vakantie bedoeld is. Verder wil O.N.E. nog wel eens speciale acties/promoties hebben die misschien niet op de website van La Gènese staan.

Ik wilde uit automatisme ook nog verwijzen naar Naturissimo, een samenwerkings verband van oa. CHM Monta(livet) en La Gènese, maar zag dat er geen website meer bestaat. Waarschijnlijk omdat deze organisatie op is gegaan in de O.N.E.

Nou, in ieder geval alvast een hele fijne vakantie toegewenst en laat ook weten hoe het geweest is, zeker als jullie nog een bezoekje brengen aan "Castillon de Provence" omdat ik en velen die nog kennen van die tv uitzending en benieuwd zijn in hoeverre het een en ander van de grond is gekomen enz.
Floortje en Kevin, bedankt voor jullie reacties. We zijn begin dit jaar al lid geworden van de NFN, dus hebben al naturistenkaartjes in huis.

Castillon de Provence zag er inderdaad op tv allemaal heel mooi uit, de afstand naar dat meer lijkt me wel een nadeel, vooral met 2 kleine kindjes.

Wat bedoel je precies met dat je overal de auto voor nodig hebt? Is er geen goede campingwinkel aanwezig? Als wij een fijne camping hebben gevonden gaan we meestal slechts eens per 3 a 4 dagen van de camping af om boodschappen te doen of een plaatselijke markt te bezoeken. Verder zijn we nogal van het spelen bij de rivier/zwembad en zitten mijn vriend en ik het ene na het andere boek te verslinden in de schaduw.

Voor een heleboel mensen lijkt dat waarschijnlijk oersaai, maar voor ons is dat echt het ultieme bijtanken na een druk jaar!

Niemand die ervaring heeft met la Genèse in het naseizoen? Hoop dat er wel wat kleine kindjes zullen zijn zodat mijn dochtertje met kindjes kan spelen.
Tot slot: Cap d'Agde. Hoewel we eerst Serignan in gedachten hadden, maar die was een stuk duurder. En ik was ook wel nieuwsgierig geworden omdat hij hier zo vaak wordt genoemd. De aankomst was al niets, met al die controleposts. En wát een lelijk en sfeerloos dorp. Als je op Google Earth kijkt, dan kun je zien dat het een betonnen complex is, zoals vrijwel de hele Franse zuidkust. Je kunt een afgelegen naturistenterrein echt niet vergelijken met een plek die gewoon per openbaar vervoer bereikbaar is. Dat kan namelijk alleen in "stedelijke" gebieden.

>>Ik vond het gewoon een lelijk en sfeerloos dorp. Het maakt niet uit of ik dat wel of niet vantevoren had kunnen weten, dan kan ik er nog steds een mening over hebben.

Heel lang rampverhaal zo kort mogelijk: seks op het strand (nee we liepen niet naar links, we zaten kennelijk al links, op Allée Dune vlak bij het paviljoen), Wauw, jij had wél een plekje op Dune ? seks in het toiletgebouw, knap, dat heb ik al jaren niet meer gezien, vanwege de controles

>> Ja, er waren zelf meerdere plekken vrij op Dune! Voorseizoen he . Maar we hebben de plek dus dankbaar verruild voor een rustiger plekje. En het is knap van mij dat ik seks in het toiletgebouw zie??? Ik heb daar niets voor gedaan, behalve nietsvermoedend naar het dichtstbijzijnde toiletgebouw gelopen.Valt dus nogal tegen, die controles.

stront op álle wc's in dat toiletgebouw, een strand vol met sigarettenpeuken (maar dat was schijnbaar ook het "verkeerde deel" van het strand), een parade aan leer, lak, latex, tepelpiercings, clitpiercings, eikelpiercings en cockrings waar geen ontsnappen aan was. ik weet zeker dat die mensen zich niet ergeren aan jou, als jij er zonder opsmuk zit/ligt.

>>Wat bedoel je hiermee? Ik vind het een rare opmerking. Bedoel je dat ik me niet mag ergeren, omdat zij zich ook niet aan mijn naturelle lichaam ergeren? Het is slechts een constatering van een feit. Wij hebben ons er zeer over verwonderd. Het zegt heel veel over wat voor soort camping/dorp het is. Of specifieker: wat voor publiek het trekt. Dat zijn geen naturisten, maar grotendeels sekstoeristen. Daar kom ik gewoon niet voor. De piercings en cockrings verwijzen daarna. Het is een vorm van exibitionisme om je geslachtsdelen zo te versieren en ermee rond te paraderen. Moeten ze zelf weten, prima. Maar ik verwacht gewoon niet zoveel piercings op een naturistenstrand en al helemaal geen cockrings (die om of af kunt doen wanneer je wilt). Geen probleem met piercings hoor, maar als ze op andere campings een zeldzaamheid zijn terwijl ze in Cap d'Agde eerder regel dan uitzondering zijn, dan valt dat gewoon op. En dat zegt alles over wat voor soort camping/ dorp/ strand het is, ook al is dat misschien tegen wil en dank van het betreffende dorp of camping.

Tegenover de supermarkt zat een fetishwinkel en 's avonds kon je lekker naar een fetish feest. Leuk joh. Je hoeft er toch niet in of heen ? Ga gewoon lekker een pizzaatje halen bij Gymnos.

>> Ik ging naar de supermarkt. De fetishwinkel zat daar schuin tegenover. Ik ben er niet naar binnen geweest. Nogmaals: het is een constatering van een feit, ook dit heeft ons zeer verwonderd. Het zegt alles over wat voor soort dorp het is. Een fetish heeft niets met naturisme te maken. In een dorp dat nauristisch heet te zijn verwacht ik geen fetish dingen. Wat de bezoekers doen is iets anders en dat heb je slechts deels in de hand. Maar het dorp zélf huisvest fetishwinkels en organiseert fetishfeesten. In geen enkele communicatie-uiting van het dorp of de camping heb ik hier iets over kunnen vinden. Wees eerlijk, denk ik dan. Profileer je zoals je bent.

Gatverdamme, wat een ranzige zooi. Nooit nooit weer. Maar toegegeven: de tweede (en laatste nacht) zijn we verhuisd een stuk naar rechts achter en daar was het beter. Daar merk je er minder van op wat voor soort camping/dorp je zit. Je hoeft er inderdaad niets van te merken. Als je tenminste op je plek rechtsachter op de camping blijft en na etenstijd met je rug naar de weg gaat zitten.

Jammer dat je eerste bezoek aan Agde tegengevallen is. Waarschijnlijk was je er in een weekend ? Maar je bent sneller dan wij, wij deden er twee vakanties over om het bokkenstrandje te ontdekken.

>> Nee, het was geen weekend. Misschien door het laagseizoen? Als we niet links op de camping hadden gestaan waren we ook niet nietsvermoedend links op het strand terechtgekomen. Ik wist dat ik niet naar links moest lopen, maar we zaten dus al links. Wat de seks betreft heb ik zelf ook ervaren dat je er niets van hóeft te merken, toen we op die andere plek zaten. Maar dan nog is er geen ontkome aan alle piercings, cockrings, netshirts, leren pakjes, etc. Ik kan dat gewoon niet met naturisme rijmen en zit er ook totaal niet op te wachten.
quote:tilalia2 schreef op 09 juli 2010 @ 07:59:

[...]

Je kan wel zeggen van 'Daar hoef je niet heen' en 'die mensen ergeren zich niet aan jou' maar ik zou daar ook niet blij van worden, en ik zit er ook niet op te wachten in mijn naturistische vakantie. Het idee dat mensen daar met een totaal andere insteek komen dan ik zou me erg ongemakkelijk doen voelen. ipv 'leven en laten leven' is het op die manier 'kijken en bekeken worden'

Precies, Tila! Dankjewel

Idd, keken en bekeken worden op een manier waar ik me zeer ongemakkelijk bij voelde. En dat heel veel mensen er meteen heel andere insteek komen bleek ook uit een praatje met de buurman. Toen hij hoorde dat we in de Ardeche en aan de Ceze waren geweest op Sabliere begon een betoog dat het toch jammer was van al die controles die daar tegenwoordig plaatsvinden "to interrupt the things happening on te beach", heel vervelend voor de bezoekers van de camping en of we daar veel van hadden gemerkt. Ehm, dus. Ik kon gelukkig nog op tijd rechtzetten dat we weliswaar op Sabliere waren geweest, maar dat hij die andere moest bedoelen en dat we daar beslist niet heen gingen. Inderdaad bleek hij die andere, Le Ran de Dinges, te bedoelen.
*knip*
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
@ Nostradame.

Zo zie je maar dat er in het "blootwereldje" toch nog veel verschillen zijn. Wij hebben ondertussen ook al vele naturistencampings gedaan in Frankrijk en sommige waren ook afknappers voor ons. Slecht werkend sanitair, onfris zwembad, Ghettovorming door standplaatshouders die er een heel jaar verblijven.

Over Sabliere was je tevreden, het idd een mooie camping....als je geen probleem heeft met een metertje meer of minder met omhoog/omlaag stappen. Wij hebben er ook een leuke vakantie gehad, We stonden wel boven het zwembad, dus een eindje stappen naar de rivier en winkel.

Over Cap 'd'agde, you love it or not. Er zijn 100 naturistenterreinen in Frankrijk en wie voor Agde kiest weet wat er kan/mag. Er is vooraf genoeg info te vinden dat niemand zich echt moet verwonderen over, de hoeveelheid beton, het concept van dit mini-stadje en over zijn "gasten".

Wij gaan er ook de laatste jaren elk jaar naar toe voor een paar dagen, wel in één van de resorts. Door de hogere prijs is er daar toch wel een ander publiek, maar wel dezelfde "verlangens".

Natuurlijk heeft cap d'agde weinig met naturisme te maken, omzeggens niks. Enkel het bloot is een gemeenschappelijke factor.

Wij gaan straks binnen 2 weken ook naar Belezy, no piercings of andere intieme sierraden zijn er te toegelaten. Ook best duur, 70 euro per nacht voor een kampeerplaats, maar wel veel service en mooie accomodaties. Dat wordt 2 weekjes genieten. 30 man personneel staat er ter beschikking van de gasten.

Ik wil gewoon zeggen, je komt tegenwoordig niet "on-ingelicht" op een terrein terecht. Zo weten wij hoe we ons op Belezy moeten en zullen gedragen, alsook straks in september op het resort in Cap d'agde kunnen gedragen.
Cap d'Agde heeft/had meer met nudisme dan met naturisme te maken. De camping echter voert een beleid om het ook weer meer met het naturisme te maken laten hebben. De 2 zoons van René Oltra die nu de leiding hebben over de camping maken hier weer veel meer werk van dan hun vader René in zijn laatste jaren als directeur.

Ik zal ook nooit verbergen in mijn reacties wat je er kunt tegenkomen. Maar dus evengoed wat je normaal gesproken (afgaande op mijn ervaringen door de jaren heen in Juli en augustus) niet hoeft te zien. Ook geef ik altijd aan nooit naar links op het strand te gaan voorbij de poste de secours nabij de grens v/d camping richting Marseilan Plage als je niet geconfronteerd wilt worden met dat stukje strand. Of je moet helemaal doorlopen tot vlak voor het textielstrand van Marseillan Plage. Ook geef ik altijd aan wat voor publiek er voorbij kan lopen. En als ik iemand persoonlijk ken, dan kan ik altijd nog beter informeren. Zo heb ik gisteren een hele goede kennis aangegeven dat Sérignan Plage of Fleury d'Aude beter geschikt is voor haar dan Cap d'Agde, met name omdat zij meer van kleinschaliger houdt. Wie desondanks naar links op het strand voorbij die poste de secours loopt weet/wist dan wat hij mogelijk kan verwachten. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er op andere 'normale' delen van het strand ongewenste activiteiten plaatsvinden. Dat de controles en het schoonmaak ritme nog niet zo intensief is als de periodes dat ik er alttijd ben, dat zou zo kunnen zijn, daar heb ik geen ervaring mee. Wel dat ik elders wel slechter sanitair heb aangetroffen of van anderen heb gehoord dat het elders slechter kan zijn. Zelf had ik vorig jaar het geluk vrij dicht bij het goede sanitair gebouwtje te zitten, zodat ik heel vaak vlak na het schoonmaken 's morgens er gebruik van maakte.
Nou, ik wás natuurlijk ook wel ingelicht. Ik las dingen op internet die ik hier ter sprake heb gebracht en daarop werd gereageerd met: "je hoeft er niets van te merken als je er niet naar op zoek bent, en er wordt streng gecontroleerd, het is alleen later op de dag daar en daar", dus ik heb de berichten op internet hiermee gerelativeerd. Maar in onze beleving viel het dus helemaal niet mee. De seks is inderdaad te vermijden, daar hoef je niets van te merken, maar de algehele sfeer is totaal anders. Grappig genoeg was zelfs bloot amper een gemeenschappelijke factor te noemen: heel veel mensen die gekleed rondliepen. In lak, leer, kanten bh's, net-shirts, zwembroeken en ook de "lendedoek" (wikkelrokje door heelveel mannen gedragen) was erg opvallend, dit hebben we nergens anders gesignaleerd. In de huisregels van het naturistendorp in Cap d'Agde staat overigens ook dat "aanstootgevende" lichaamsversieringen niet toegestaan zijn, en dat men de zedelijkheid moet respecteren. Ook dit wist ik vantevoren, maar het is niet te rijmen met een fetishwinkel en fetishfeesten.

Overigens komen wij juist wel vaak on-ingelicht op campings omdat we op de bonnefooi rondreizen en de meeste plannen onderweg maken

Sabliere is idd niet zo geschikt voor mensen die wat minder mobiel zijn. Hoewel het wel goed mogelijk is gemaakt je op een andere manier over het terrein te bewegen: met het busje of met je eigen auto, want overal parkeerplaatsen. Wij vinden een wandelingetje prima. En het terrein is weliswaar groot, maar dat zie je er niet aan als je er rondloopt (behalve dat het ver lopen is), in tegenstelling tot Euronat met die lange rechte wegen er doorheen en René Oltra, met de lange lanen.

Verder vind ik het naturistisch kamperen heerlijk. De ervaring met andere campings is dat het zeer schoon, rustig (maar niet gezapig en saai) en gemoedelijk is, met zeer sociale bezoekers.

Belezy ziet er trouwens prachtig uit! Voor de periode dat wij op vakantie waren, zou de prijs voor wat wij nodig hebben (alleen een standaard kampeerplekje) 34 euro zijn. Dat tellen we zeker wel graag neer voor zoiets. Zeker omdt we overal maar een paar nachten blijven. Voor een gewone camping hebben we dat niet over, dan kiezen we iets kleins, eenvoudigs en goedkoops
Kevin heeft ook gepost inmiddels (ik werd gebeld tussendoor dus was nogal lang bezig). Kevin, je hebt het ook echt wel duidelijk gezegd, en Moppetoet ook, dat je het tegen kunt komen. We wisten dat het er was en toch besloten we er naartoe te gaan, in de verwachtig dat het mee zou vallen als je het niet zou opzoeken. "Niet naar links" had ik ook stevig in mijn oren geknoopt dankzij jullie info

Helaas zaten we al zo ver links dat we niet meer naar links hoefden te lopen om er middenin te belanden. De situatie daarna in de doucheruimte was ook behoorlijk intimiderend. Ik geloof direct dat het domme pech was om daar te belanden. Op de algehele sfeer (hoeveelheid piercings en latex etc) was ik niet voorbereid, ik had niet anders dacht dan dat het verder een "normale" naturistencamping zou zijn. Jullie info dat de camping zelf ook maatregelen neemt was ook een reden om tóch te gaan. Maar de camping reageerde erg lauw op onze klacht. Ze konden er niets aan doen, zeiden ze. Ik ben het daar niet mee eens. Ze laten het gebeuren. En de camping kun je onmogelijk los zien van het dorp. Waar dus gewoon doodleuk een fetishwinkel is gevestigd.

Je bent zeker duidelijk en open er over geweest Kevin, dus zeker geen enkel "verwijt" richting jou of Moppetoet "omdat jullie hebben gezegd dat het meeviel", maar gewoon een dikke teleurstelling in de camping en het dorp en hun hele beleid.
Naturisme is geweldig! Leuk dat er een topic over is! Wij zijn vorig jaar naar Montalivet geweest in Frankrijk. Ik ben gek op de At Oceaan. Ik kwalm daar vroeger als kind vaak, maar het is wel veranderd hoor! veel meer beklede jongeren en inderdaad mensen kennen elkaar al jaren. Maar zo heerlijk vriedelijk, schoon veilig gezellig rustig mooi en hmm... de golven waren als vanouds!

Wat is een fijn aan naakt zijn? je bent vrij, je mag 100% jezelf zijn, je bent mooi en iedereen is mooi zelfs al zijn ze dik of dun of scheef... iedereen heeft een mooi gebruind velletje en een mooie glimlach. En mn hond is ook welkom ze is ook de hele dag naakt. er zijn zat leuke kleine campings te vinden in het zuiden.

Helaas gaan we dit jaar niet echt twee lange weken op een camping zitten want we gaan een grotere reis maken, maar ik zoek nog een leuke camping op een warme plek in December... iemand iedeen?
@Fransoise, wil je dan desgewenst met het vliegtuig weg? Dan zouden de Canarische eilanden wellicht wat zijn of nog wat verder in Florida, Australië, Caraïbisch gebied etc.

@Nostradame: Wat jammer dat de camping lauw reargeerde op jullie klachten. Weet wel dat de camping eigenaren in de diverse overleggen mbt. tot het gehele Quartier Naturiste hier steeds weer veel aandacht voor vraagt, maar dan natuulijk ook de commerciële belangen van andere zaakvoerders in het Quartier tegenover zich heeft. Wat dat betreft zou de gemeente meer moeten en kunnen doen.
quote:barbera82 schreef op 09 juli 2010 @ 14:18:

Wat bedoel je precies met dat je overal de auto voor nodig hebt? Is er geen goede campingwinkel aanwezig? Als wij een fijne camping hebben gevonden gaan we meestal slechts eens per 3 a 4 dagen van de camping af om boodschappen te doen of een plaatselijke markt te bezoeken. Verder zijn we nogal van het spelen bij de rivier/zwembad en zitten mijn vriend en ik het ene na het andere boek te verslinden in de schaduw.

Voor een heleboel mensen lijkt dat waarschijnlijk oersaai, maar voor ons is dat echt het ultieme bijtanken na een druk jaar!

niet oersaai hoor, ik snap dat wel. De campingwinkel toen der tijd had echt niet alles. Voor de boodschappen moet je dus naar Castelane. En dat is echt wel 20-30 min met de auto over een behoorlijk smalle bergpas. Wij vonden dat wel lastig. Je kan ook op de camping eten en drinken. Maar als je een keer ergens anders een terrasje wilt pakken moet je dus altijd de auto nemen, Je kan niet echt ergens naartoe lopen . Ook is er bij het meer niets, geen wc, geen mogelijkheid om iets te drinken. Dus plassen in de bosjes (foei ) en alles meenemen.

Ik denk dat er wel een en ander verbeterd is sinds wij er waren (oa sanitair) maar de basis blijft natuurlijk hetzelfde.
Heeft iemand ervaring met Le Clapotis ? Ligging, voorzieningen ?

Kun je er ook gemakkelijk surfspullen huren ? (in de omgeving, evt.)
"Clos de Ferrand" en "Vitarelles" zijn ook toegevoegd aan het campinglijstje. Iemand ervaring met deze terreinen ?

@Kevin, ik las dat je iemand "Fleury d' Aude" hebt aangeraden. Dat is toch hopelijk niet camping "La Grande Cosse" ? Prachtig terrein, maar die muggen zijn écht heel heel erg. Vliegende haaien zijn het.......
@Moppetoet, dat van die muggen wist ik niet. Wel eens mensen gesproken die er juist heel erg over te spreken waren. Dat van die muggen is wel te verklaren aangezien die camping in de nabijheid van de rivier de Aude en de monding ervan ligt.

Le Clos Ferrand moet inderdaad een mooie camping zijn, volgens mij is er ook nog een 2e naturistencamping te Sèrignan Plage. Ben vorig jaar eens aan het strand geweest daar. Het is natuurlijk wel een heel stuk kleinschaliger en 'rustiger' dan Cap d'Agde.

En het plaatsje Sèrignan heeft een leuk pleintje onder (plataan)bomen waar je heerlijk wat kunt eten en drinken.

Nog 9 nachtjes slapen en dan vertrekt mijn vliegtuig naar Beziers/Cap d'Agde.
@Moppetoet: wat de omgeving van La Vitarelle betreft zou je eens de touretappes van morgen/zaterdag en overmorgen/zondag moeten bekijken. Die eindigen danwel beginnen in Revel wat redelijk dicht in de buurt ligt.

Verder leuk om te doen: een ritje met een klein treintje vanaf Narbonne richting de Minervois (en weer terug) met een wijnproeverij onderweg. Vooral natuurlijk leuk als Moppekind van treinen houdt. Ik vond het destijds als kind heel erg leuk en de Minervois heeft schilderachtige plekjes en heerlijke wijnen.
We zijn twee of drie keer op La Grande Cosse geweest, elke keer mét muggen. Die gemene, kleine zwarte monstertjes. Meerdere malen per maand vliegt er een sproeivliegtuig over de étang, maar er is geen beginnen aan, het is en blijft een moerasgebied.

De laatste keer op La Grande Cosse weet ik nog erg goed. Ik had als heel erg harde eis gesteld aan Moppeman dat er geen muggen zouden zijn, anders zouden we de volgende ochtend direct vertrekken.

Die avond zaten we gesluierd als bedoeïnen voor de tent, en ons campingdiner hebben we in de auto moeten nuttigen.

Jammer, want het terrein is écht prachtig......
Believe it or not.

Moppeman zit net Oltra in te tikken, en we kunnen nog gewoon een hele maand boeken ?

Hoe dan ook, we gaan op de bonnefooi, en hopelijk nog een pilsje drinken bij Kevin8.

We zijn als tussendoortje naar Duitsland getrokken voor 5 dagen naar Drei Lander Eck, www.die-naturisten.de . Een verzorgde camping in Zuid Duitsland, juist onder Freiburg, op 30 kilometer van Bazel. De camping ligt dicht bij de Rijn. Naturistenkaart is niet nodig. Er waren wel wat kinderen maar dit niet ouder dan 10. Er is een mooi natuurbad.
Belg misbruikt kinderen op naturistencamping

Cap d'Agde - Een 48-jarige Belg is gearresteerd op verdenking van het misbruiken van zeker vijf jongens tussen de 9 en 12 jaar. Dat gebeurde op een naturistencamping in Zuid-Frankrijk. Hij gebruikte zijn vermeende kleinzoon om zijn slachtoffers te ronselen.

Dominique C. uit Brussel was al jaren een vaste klant op de naturistencamping in Cap d'Agde. Hij deed zich voor als gepensioneerde chirurg en was er te gast met zijn vriendin en zijn 'kleinzoon'. Andere vaste gasten konden het goed met hem vinden.

Zij hadden geen argwaan als de man hen vroeg of hun kinderen op bezoek wilden komen om met zijn kleinzoon te spelen. "We hebben onze kinderen dikwijls aan hem toevertrouwd. Iedereen geloofde dat hij gepensioneerd is, want hij ziet er echt oud uit. We zijn zeer verrast te horen dat die man maar 48 jaar is," zegt de moeder van twee van de slachtoffers.

Zij stapte naar de politie toen haar zoontjes van 10 en 12 jaar haar vertelde wat de 'chirurg' allemaal met hen deed. Inmiddels zijn er nog meer aanklachten binnengekomen. De vrees bestaat dat de Belg nog meer jongetjes heeft misbruikt. Op dit moment wordt C. verdacht van misbruik van vijf jongens in de zomers van 2009 en 2010. Het zou met name gaan om orale seks.

De kinderen zijn ondervraagd door psychologen en de politie is ervan overtuigd dat hun verhaal waar is. Zaterdagochtend werd C. uit zijn caravan gehaald door de politie. Hij had geen strafblad.

Cap d'Agde wordt wel gezien als de naakthoofdstad van de wereld. De camping waar het misbruik zich afspeelde promoot zichzelf als plek voor 'familiaal naturisme'.
Wat een vreselijk verhaal
Ik schrik hier toch wel even van. Misschien heb ik die vieze man wel eens gezien? Ik kom daar ook al jaren. Wat verschrikkelijk zeg. Maar goed, dit kan natuurlijk op iedere, en vooral grote, (naturisten)camping gebeuren. Weet wel dat de zoons van René Oltra die de laatste jaren de leiding hebben over de camping veel alerter zijn en nog veel meer handhaven en controleren dan vroeger. De keren dat ik er altijd kom, eind juli en begin/half augustus zie je continu overal mensen van de camping met vooral tegen het einde van de middag en 's avonds de 'ethique naturiste' die sowieso alle sanitaire voorzieningen steeds langsgaat.

Maar ja, wie verwacht dit eigenlijk. Iemand die chirurg is, zijn eigen kleinzoon en partner meeneemt. Weet in ieder geval wel dat ze in Frankrijk niet lichtzinnig hierover doen en dat dit heerschap, zeer terecht, een zware straf staat te wachten.

Het verhaal lezende vermoed ik dat deze viespeuk een vaste seizoenplaats had. Ik zal zondag of een van de daaropvolgende dagen wel het fijne horen ervan.

Mijn gedachte gaan nu ook even uit naar al die slachtoffertjes en hun ouders.

Wat erg zeg. Hoop dat de kinderen ook goed opgevangen worden bij de mini club in de 'Espace Agora'.

Bericht is van vandaag trouwens, uit de Telegraaf. Ik zie nu dat dat er niet bij staat.

Uit verhaal denk ik op te kunnen maken dat hij zich voordeed als chirurg maar het niet was. En dat die kleinzoon ook geen kleinzoon was. Hoe dan ook is het vreselijk.
Hier nog wat linkjes die een beter en betrouwbaarder beeld van het gebeuren geven, want De Telegraaf blijft toch ergens ook de Televaag.

Link 1

Link 2

Link 3

Link 4

Link 5 (video)

Zoals je ziet houd het ook de lokale krant en zijn lezers flink bezig.

Het blijkt dus nu ook om 2 pedofielen te gaan, wat helemaal zeer erg is.

Gelukkig lees ik in een van de artikeltjes dat de politie ook weer aan het controleren is!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven