Hè bah, onweer...

10-07-2010 21:15 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier, waar ik woon dus, is het onweer net begonnen. En ik ben alleen thuis... Al zolang als ik me kan herinneren ben ik er als de dood voor. Regelmatig ben ik m'n bed uit gevlucht om op de gang, waar geen ramen zijn, met mijn ogen dicht en vingers in mijn oren af te wachten tot het voorbij was. Niet echt normaal gedrag voor een volwassene, maar ja.

Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?

Help mij afleiden tot de bui voorbij is
quote:friezinnetje schreef op 10 juli 2010 @ 21:26:

[...]

Als buienradar het goed heeft, krijgt Drenthe niks.Hm jammer, wat verkoeling zou fijn zijn. Nu woon ik bijna in Overijssel, scheelt dat?
Ik weet eigenlijk niet waarom ik onweer niet zo tof vind. Maar volgens mij is het wel iets dat ik nog niet zo heel lang heb, een jaartje of 10 zeg maar. Misschien iets te veel verkeerde discovery programma's gekeken
Semper ubi sub ubi
quote:dolphin74 schreef op 10 juli 2010 @ 21:28:

Oooohhh, het gaat hier enorm tekeer. Het dondert en bliksemt aan 1 stuk door, niet normaal meer!! Ik ben niet echt bang voor onweer, maar dit is mij iets te heftig.Met harde wind regen en hagel?
AHHH heerlijk hier ook begonnen

Werd tijd het is in huis de hele dag rond de 31 graden geweest!

Dus nu kan het lekker afkoelen ik ben er gelukkig niet bang voor vroeger als kind wel soms ging het zo hard te keer dat je de ramen hoorde rammelen dat was wel eng
quote:friezinnetje schreef op 10 juli 2010 @ 21:28:

Ik vind onweer niet echt fijn. Is een keer ingeslagen en daarna heb ik er maar een hekel aan.

Vroegâh vond ik het niet eng.quote:dolphin74 schreef op 10 juli 2010 @ 21:28:

Oooohhh, het gaat hier enorm tekeer. Het dondert en bliksemt aan 1 stuk door, niet normaal meer!! Ik ben niet echt bang voor onweer, maar dit is mij iets te heftig.

Ik vond het best gezellig om met jullie mijn angsten te delen, maar dit soort verhalen...

quote:Marielle29 schreef op 10 juli 2010 @ 21:30:

[...]

Met harde wind regen en hagel?windstil, geen hagel, wel flinke regen
Stuur maar deze kant op dat onweer, hier heeft het een uurtje gebliksemd en een paar dikke druppels geregend, maar lang nog niet voldoende om een beetje aftekoelen.
quote:_PinkLady_ schreef op 10 juli 2010 @ 21:30:

AHHH heerlijk hier ook begonnen

Werd tijd het is in huis de hele dag rond de 31 graden geweest!

Dus nu kan het lekker afkoelen ik ben er gelukkig niet bang voor vroeger als kind wel soms ging het zo hard te keer dat je de ramen hoorde rammelen dat was wel engHier koelt het dus helemaal niks af!! Had dat ook gehoopt maar het is windstil.
quote:Idreamofgenie schreef op 10 juli 2010 @ 21:29:

Ik weet eigenlijk niet waarom ik onweer niet zo tof vind. Maar volgens mij is het wel iets dat ik nog niet zo heel lang heb, een jaartje of 10 zeg maar. Misschien iets te veel verkeerde discovery programma's gekeken Haha, en ik teveel boeken gelezen! Bovendien had ik een zolderkamertje, en ik dacht altijd; 'áls het inslaat, raakt het mij als eerste...' Ik maakte mezelf ook gek. Wat dat betreft scheelt het wel dat ik ergens woon waar ik nog mensen boven me heb en dat het een oud gebouw is. Het heeft al zóveel onweersbuien overleefd, dan zal het deze ook wel door komen. Maar tóch...
quote:Marielle29 schreef op 10 juli 2010 @ 21:29:

[...]

Hm jammer, wat verkoeling zou fijn zijn. Nu woon ik bijna in Overijssel, scheelt dat?Hangt er vanaf waar, kop van overijssel krijgt wel, oosten niet.
quote:Puntje schreef op 10 juli 2010 @ 21:31:

[...]

[...]

Ik vond het best gezellig om met jullie mijn angsten te delen, maar dit soort verhalen...

Oh sowwy

Helaas duurde het hier niet langer dan 5 minuten. Dus nog niet echt afgekoeld, ik wacht met smart op de volgende bui
Hier ook geen kans om af te koelen, aangezien alle ramen en deuren (behalve in de slaapkamer) potdicht zitten om maar geen onweersballen (of hoe die dingen ook heten) binnen te kunnen krijgen...
Nou het is hier toch al een half uurtje bezig (omgeving rotterdam), heb er zo'n bloedhekel aan! Maar het koelt wel meteen af en dat is ook wel wat waard.
En bedankt puntje, daar had ik nog niet aan gedacht. Als ik dat hoor denk ik altijd aan een kuifje album waar dat in gebeurde, al weet ik niet meer precies welke dat was.
Semper ubi sub ubi
Mijn tv doet wel heel moeilijk trouwens, ik zit voetbal te kijken op nederland 1 maar het stoort heel erg. Hebben jullie dat ook? Ik heb digitenne trouwens.
Hier is het noodweer ook begonnen.. Eerst werd het hier echt heel donker en nu waait en regent het echt kei hard. Heb m'n raam dicht gedaan want wat een herrie die wind en regen. Fitsen doet het hier ook en een uurtje ofzo geleden ook wat harde knallen gehad maar nu flitst het alleen nog maar. Vind die harde knallen echt zo eng, die dreunen zo hard na.
Hier (Flevoland) begint het nu ook. Ik vind het wel mooi altijd, fascinerend natuurspektakel.
Waar zit jij Keroppi? Hier begint et een klein beetje te waaien maar regen ho maar...
quote:Marielle29 schreef op 10 juli 2010 @ 21:23:

[...]

quote:

Yamuna schreef op 10 juli 2010 @ 21:22:

mijn moeder zette ons vroeger voor het raam en zei dat god foto's maakte van lieve kindjes , dus weg met de tranen en een ferme glimlach !

Oh die vind ik wel leuk!

--------------------------------------------------------------------------------

maareh daar trappen jullie niet meer in zeker
quote:Irene81 schreef op 10 juli 2010 @ 21:39:

Mijn tv doet wel heel moeilijk trouwens, ik zit voetbal te kijken op nederland 1 maar het stoort heel erg. Hebben jullie dat ook? Ik heb digitenne trouwens.

Geen last van, maar ik kijk analoog.

Zinloze reactie dus...
quote:Irene81 schreef op 10 juli 2010 @ 21:39:

Mijn tv doet wel heel moeilijk trouwens, ik zit voetbal te kijken op nederland 1 maar het stoort heel erg. Hebben jullie dat ook? Ik heb digitenne trouwens.ik heb ordinaire kabeltelevisie en de mijne hapert ook , nu zwart beeld
Ik begin nu toch een koel briesje te voelen, heerlijk!!!
quote:Idreamofgenie schreef op 10 juli 2010 @ 21:39:

En bedankt puntje, daar had ik nog niet aan gedacht. Als ik dat hoor denk ik altijd aan een kuifje album waar dat in gebeurde, al weet ik niet meer precies welke dat was.Sorry.... Ik heb die angst door een verhaal van mn vader die dat heeft meegemaakt toen hij klein was. Dus eigenlijk is het zijn schuld!
quote:Yamuna schreef op 10 juli 2010 @ 21:42:

[...]

ik heb ordinaire kabeltelevisie en de mijne hapert ook , nu zwart beeld Huh? Waar (ongeveer) wonen jullie dan dat het zó hevig is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven