Hè bah, onweer...

10-07-2010 21:15 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier, waar ik woon dus, is het onweer net begonnen. En ik ben alleen thuis... Al zolang als ik me kan herinneren ben ik er als de dood voor. Regelmatig ben ik m'n bed uit gevlucht om op de gang, waar geen ramen zijn, met mijn ogen dicht en vingers in mijn oren af te wachten tot het voorbij was. Niet echt normaal gedrag voor een volwassene, maar ja.

Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?

Help mij afleiden tot de bui voorbij is
quote:Noni schreef op 11 juli 2010 @ 00:01:

Oh, er komt net een partytent voorbij vliegen

Hopelijk zat er niemand in!

Hier begint het nu ook hard te waaien, en te regenen
Ja dus. De verbinding is eruit geknald in la douce france. Komt dat noodweer dan ook nog hierheen?
oh ik ben zo bang voor onweer..en 't hangt hier (Eindhoven) nu recht boven!!!
quote:Puntje schreef op 11 juli 2010 @ 00:03:

Nog even; volgens mij is het in Frankrijk ook rotweer! Zat naar studio sportzomer te kijken maar Mart is ineens foetsie! Noni, zat Mart toevallig in die party-tent die net voorbij waaide?
quote:Puntje schreef op 11 juli 2010 @ 00:09:

Ja dus. De verbinding is eruit geknald in la douce france. Komt dat noodweer dan ook nog hierheen? Nederland 1 en 2 lagen er net uit, denk dus dat dit de verbinding in Nederland is.
quote:SeptemberGirl schreef op 11 juli 2010 @ 00:13:

[...]

Noni, zat Mart toevallig in die party-tent die net voorbij waaide?Ik vrees van niet, dat was me wel opgevallen denk ik
@ friezinnetje; ik had zo'n 'even geduld aub' beeld, en even later kwam Dionne vertellen dat het nu wel heel lang duurde. Dus het moet in Frankrijk zijn geweest. En volgens het nieuws is er een weeralarm voor Midden-Nederland, er komt dus nog meer aan... Tijd voor vriend om naar huis te komen! Ik krijg zelf dat raam niet dicht
Oh ik had op ned, 1 en 2 zo'n even geduld beeld. Vandaar. Maar heb Dionne niet gezien, want heb tv uitgedaan. Begon hier nu ook te onweren. Jakkes
Zo, het begint hier (groningen) opeens verschrikkelijk te waaien, en te regenen. Het flitste al een tijdje, maar ineens waaide alles door mijn huis, heb de ramen dichtgetrokken, want die leken door de wind eruit gerukt te gaan worden. Jammer, dat het nu dus nog bloedheet is in uis, maar buiten koelt het enorm af.

Ik ga alles afsluiten, en kruip mn bed in, ben benieuwd wat de storm gaat doen...
hier nu continu gedonder en gebliksem. Maar is niet super erg. Meeste is zuiderlijker gevallen, denk ik (hoop ik )
Hier nu vlakbij, ik denk hemelsbreed zo'n 200 meter, brandweer, politie en ambulances
Hier amper nog onweer juist, alleen wat regen.

Kinderen zijn wakker geschrokken van de wind net, maar die is ook alweer gaan liggen.

Volgens buienradar komt er rond half 4 wel heftig onweer/regen dus ik ga ook maar even slapen
quote:tilalia2 schreef op 11 juli 2010 @ 00:44:

Hier nu vlakbij, ik denk hemelsbreed zo'n 200 meter, brandweer, politie en ambulances Oh woon je bij mij in de buurt? Er rijden heel wat loeiende auto's heen en weer, net wel weer even een hoogtepuntje gehad, maar nu slechts rommelen en regen....
Ik weet niet waar jij woont, Pooky
Het flitst hier nog lekker, trouwens, niet meer de enorme storm die het eerst was, maar hele mooie bliksemschichten.

Ik hou van onweer
Daar waar er veel sirenes zijn en het ene stormpje net is gaan liggen
Ik had drie sirenes. Ik woon dus niet bij jou om de hoek
zit jij te computeren tijdens het onweer? Weet je dan niet hoe gevaarlijk dat is?
Daar geloof ik niet zoveel van, Meds
normaal ben ik gek op onweer, maar mag van mij nu ook wel een keertje ophouden hier in Drenthe :p zit bij elke donder rechtop in mn bed, en dat zijn er nogal wat ;)
quote:SeptemberGirl schreef op 11 juli 2010 @ 00:13:

[...]

Noni, zat Mart toevallig in die party-tent die net voorbij waaide?Hahahaha
Ik sliep al en ik had mijn raam open om te luchten. Ik zat letterlijk rechtop in mijn bed na een hele harde knal.

Daarna belde mijn broer, die was op bezoek geweest bij iemand en die zat tijdens het hoogtepunt van de storm op de snelweg. Hij was echt even bang en geschrokken, hij heeft de auto aan de kant gezet. Er waren ook nog hele slimme mensen die hun auto op de snelweg onder een viaduct hadden stil gezet zonder lampen aan. Gelukkig weten mensen altijd zo goed om te gaan met noodsituaties

Maar ze zeggen volgens mij dat de auto een van de veiligste plekken is waar je kan zijn met onweer.
Wij hadden vannacht om half 2 nog een dikke bui precies boven het huis. Het knalde eruit. Ik heb helemaal gesloopt (amper een paar uur geslapen) maar ja, zoon is al fit en wakker, die slaapt overal doorheen, als hij diep slaapt kun je een kanon afschieten
Stressed is just desserts spelled backwards
1 stortbuitje gehad. Tis hier alweer bloed en bloedheet
quote:tilalia2 schreef op 11 juli 2010 @ 01:06:

Daar geloof ik niet zoveel van, Meds Is ook niet zo, als is het beter de stekker eruit te halen, want als een inslag dichtbij is jagen er vele volts door je stekkerbakken, en knalt alles kapot wat aangesloten is. Heb ik een keer gehad, afwasmachine, tv en machine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven