Hè bah, onweer...

10-07-2010 21:15 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier, waar ik woon dus, is het onweer net begonnen. En ik ben alleen thuis... Al zolang als ik me kan herinneren ben ik er als de dood voor. Regelmatig ben ik m'n bed uit gevlucht om op de gang, waar geen ramen zijn, met mijn ogen dicht en vingers in mijn oren af te wachten tot het voorbij was. Niet echt normaal gedrag voor een volwassene, maar ja.

Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?

Help mij afleiden tot de bui voorbij is
hoop trouwens niet dat het morgen bij ons gebeurd dat de tv uit valt ,het zou je gebeuren tijdens nederland-spanje pfff
Stom is dat, als ik jullie verhalen lees over onweer en buien denk ik ook; 'hè gezellig!' Maar nu vind ik dat niet.

Haha, ik moet morgen waarschijnlijk héél hard om mezelf lachen als ik mijn reacties hier teruglees!
De straatverlichting is nog steeds niet aan terwijl het toch al bijna een uur echt pikdonker is hier............ Dat maakt het er niet beter op moet ik zeggen.

Het ergste onweer is voorbij geloof ik, het regent nog wel en nog steeds windstil dus het kan niet ff lekker doorwaaien.
quote:Idreamofgenie schreef op 10 juli 2010 @ 21:51:

Goh feder wat apart. Ik ben tijdens een hevige sneeuwstorm geboren (vader had sneeuwkettingen nodig om bij mijn moeder in ziekenhuis te komen) en tot op de dag van vandaag ben ik stapelgek op sneeuw. Waarschijnlijk toeval, maar ik heb een fijne winter gehad (al was ik de sneeuw op het eind toch wel zat, maar dat was meer omdat het vies was)

Grappig inderdaad... Ik vind het dus ook nooit erg als het regent. Altijd erg grappig als mensen moppert op hun werk komen omdat ze natgeregend zijn. Ik kom juist dan met een stralende glimlach binnen. Wordt ook weleens voor gek versleten daardoor....

Twee keer een onweers/regenbui/storm gehad die ik minder kon waarderen. Beide keren op een zeilboot, dat we aan een boei in een haventje lagen, dus het water had vrijspel met onze boot.

Nu helaas hier, randje Amsterdam, maar 10 minuten onweer en regen gehad. Kat was wel bang trouwens...
Ik vond onweer vroeger doodeng, vooral omdat ik op de camping in een tentje sliep en mijn ouders de deur van de caravan op slot hadden en ik dus niet naar binnen kon en in dat tentje moest blijven.

Nu, na jaren angst, vind ik het eigenlijk machtig mooi en kijk ik er zoveel mogelijk naar. Prachtig.
Sommigen zijn wel erg naief hier, voor het raam staan, de tv gewoon aanlaten ?? ben je je wel bewust voor de gevaren/ Ik mag hopen dat je niet gaat douchen als het onweert?
quote:pipootje schreef op 10 juli 2010 @ 21:56:

Sommigen zijn wel erg naief hier, voor het raam staan, de tv gewoon aanlaten ?? ben je je wel bewust voor de gevaren/ Ik mag hopen dat je niet gaat douchen als het onweert?Ik ben me wel bewust van het gevaar als ik met open mond voor ons raam sta te kijken maar blijkbaar niet erg genoeg om er bij weg te gaan..
Mijn man heeft net gedoucht. Want?

En de tv staat aan, windmolen, laptop-oplader.
Dat van dat douchen weer ik trouwens echt niet..
quote:Gravinnetje schreef op 10 juli 2010 @ 21:56:

Ik vond onweer vroeger doodeng, vooral omdat ik op de camping in een tentje sliep en mijn ouders de deur van de caravan op slot hadden en ik dus niet naar binnen kon en in dat tentje moest blijven.

Nu, na jaren angst, vind ik het eigenlijk machtig mooi en kijk ik er zoveel mogelijk naar. Prachtig.Oeh ja, nog meer herinneringen. Als we kampeerden hadden we altijd één nacht met onweer. Ik lag dan in mijn slaapzak doodsbang te luisteren, en mn zusje sliep overal doorheen Als het echt heel erg was kwam mijn vader ons halen, en nam hij in de stromende regen de slaapzakken en matjes mee. Leuk om aan terug te denken; met z'n allen in de tent, mijn vader druipend van de regen, spelletjes doen en luisteren naar de regen en het onweer. Dan vond ik het wel weer leuk!
weet bedoel ik
Ook hier (in het midden van het land) onweert het maar geen regen en geen zuchtje wind. Helaas nog steeds heel warm in huis.....
@ pipootje; maak me nog banger. Waarom niet douchen?
Gravinnetje, meen je dat nou echt dat je dat niet weet? je wordt geelectrocuteerd als de bliksem op de waterleiding slaat en je bnet aan het douchen. En Brand omdat je de tv er niet uit trekt, dat vind je ook niet erg? onvoorstelbaar dit
Als je doucht en de bliksem slaat in, dan kan je geelectroduceerd worden. Niet zo'n lekker om op zo'n manier aan je einde te komen

Ik hier wil ook onweer/regen/storm, want ik smelt bijna :S
Joh pipootje, doe eens chill.

Zo'n vaart loopt het nog niet.
quote:pipootje schreef op 10 juli 2010 @ 22:01:

Gravinnetje, meen je dat nou echt dat je dat niet weet? je wordt geelectrocuteerd als de bliksem op de waterleiding slaat en je bnet aan het douchen. En Brand omdat je de tv er niet uit trekt, dat vind je ook niet erg? onvoorstelbaar ditZie je wel. Ik was zo gek nog niet om in dat gangetje midden in het huis te gaan zitten!
Douchen begrijp ik dus ook niet.....pppfff
Ik vind het alleen eng als overdag de licht echt pikzwart wordt, dan heb je gewoon echt een zware zware bui op komst. En toen ik kind was een bolbliksem bij een zware winteronweersbui, en toen sloeg de electra uit, dat vond ik ook erg eng.

Dit kan ik me dan ook nog goed herinneren, mijn vader was jarig en toen kwam er zoiets aan:

Wij stonden met open mond buiten te kijken en mijn oma durfde niet meer buiten te staan. Heftig onweer was dat (dit is overigens een Shelfcloud).
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Puntje schreef op 10 juli 2010 @ 21:59:

[...]

Oeh ja, nog meer herinneringen. Als we kampeerden hadden we altijd één nacht met onweer. Ik lag dan in mijn slaapzak doodsbang te luisteren, en mn zusje sliep overal doorheen Als het echt heel erg was kwam mijn vader ons halen, en nam hij in de stromende regen de slaapzakken en matjes mee. Leuk om aan terug te denken; met z'n allen in de tent, mijn vader druipend van de regen, spelletjes doen en luisteren naar de regen en het onweer. Dan vond ik het wel weer leuk!

Ja, dat hadden wij ook als we vroeger kampeerden, mijn ouders in een grote tent, mijn broer (een jaar ouder) bij hun in de tent en ik apart in een klein tentje. En dan die ene nacht onweer....

Ik vond het prima in mijn tentje, zaklamp aan, boekje erbij, ondertussen een liedje van Rob de Nijs verbasteren: heel hard tikt de regen op mijn te-entdoek...

Kwam mijn vader kijken of hij me moest redden....

Alleen een beetje jammer dat mijn vader niet de meest slimme was is een plek zoeken, waardoor we wel altijd waterschade hadden
Het is dan wel eng, maar echt prachtig om te zien! Mooie foto malificent
Prachtig zo'n dreigende lucht. Zo'n wolk, niet helemaal identiek, was hier ook vlak voor dat het losbarstte.
Mooie foto Maleficent!

Hier in Nijmegen rommelt het al de hele avond, maar heb nog geen bliksem o.i.d. gezien. Wel regen ;) Maar het is hier nog steeds ontzettend heet!

edit: bliksem! Haha! Balkondeuren maar eventjes dicht.
Ik heb ook gehoord dat je beter niet kan douchen bij onweer omdat als de bliksem inslaat je dan onder stroom komt te staan.

Ik heb vandaag trouwens wel gedouched toen het een beetje rommelde en flitste maar ik had zoiets van straks word het erger en kan ik helemaal niet meer douchen.

Natuurlijk is onweer gevaarlijk maar ik zie niet in waarom je niet voor het raam zou kunnen kijken. Ik bedoel als ie inslaat ben je ook in je bed ofzo niet veilig als het mis gaat en je aardlek schakelaar zijn werk niet goed doet.

Jaren geleden is bij een vriendin ooit de bliksem ingeslagen en bij haar waren alleen een de tv kapot gegaan en de stroom uitgevallen.
Komt bij mij zo over als dat je van spijkerbroeken ook K kan krijgen. Al die fabels worden mensen bang van.

En als het zo zijn zou het waterleidingbedrijf dan geen voorzorgsmaatregelen hebben getroffen.

En volgens mij leven we niet in de tropen waar de waterleiding bovengronds ligt.

Volgens mij liggen ze hier allemaal netjes begraven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven