Hè bah, onweer...

10-07-2010 21:15 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier, waar ik woon dus, is het onweer net begonnen. En ik ben alleen thuis... Al zolang als ik me kan herinneren ben ik er als de dood voor. Regelmatig ben ik m'n bed uit gevlucht om op de gang, waar geen ramen zijn, met mijn ogen dicht en vingers in mijn oren af te wachten tot het voorbij was. Niet echt normaal gedrag voor een volwassene, maar ja.

Wie is er ook zo bang? Of wie vindt het juist heel mooi, en waarom?

Help mij afleiden tot de bui voorbij is
quote:Yamuna schreef op 10 juli 2010 @ 21:22:

mijn moeder zette ons vroeger voor het raam en zei dat god foto's maakte van lieve kindjes , dus weg met de tranen en een ferme glimlach !

Mijn oma zei altijd als het donderde, dat de engeltjes hun kussentjes allemaal opschudden. Toch bleef ik er bang voor.

Ik ben blij nu niet alleen thuis te zijn.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hier begind het ook ietsjes minder benauwd te voelen
Wat lees ik nu?

In het Oosten geen onweer?

Wasdatnou?

Ik wil ook regen en onweer!
Volgens mij hoeft het niet eens zo heftig te zijn om tv te laten haperen. Dus ik zou dat niet als graadmeter gebruiken
Semper ubi sub ubi
Drenthe-bewoonster> Maak je borst ook maar nat. Het ontwikkeld erg snel nu over het hele land.
Maar ik ben nu wel jaloers op de mensen die al regen hebben. Helaas zijn we waar ik woon als laatste aan de beurt.
Semper ubi sub ubi
Het KNMI heeft zaterdag een waarschuwing gegeven voor extreem weer. Er is zaterdagavond grote kans op zware onweersbuien die gepaard kunnen gaan met windstoten en zelfs hagel.

© NU.nl/Joop LeithuyserDat meldt het KNMI. De waarschuwing geldt voor het hele land.

Het KNMI voorspelde al eerder dat zaterdag afgesloten zou worden met fikse onweersbuien, komend vanuit zuidelijk richting. De weersdienst besloot aan het begin van de avond echter een waarschuwing af te geven voor extreem weer omdat de buien, die toen boven België hingen, zich sterk ontwikkelden.

Rond 19.00 uur trokken de eerste buien Nederland binnen bij Zeeland en Limburg. Naar verwachting trekken deze in de loop van de avond over het land.

Zaterdag overdag was opnieuw tropisch. Op verschillende plekken in het land werd, net als vrijdag, 36 graden Celsius gemeten.
ik ben er ook niet echt blij mee .oke het is goed voor de plantjes,maar ik hoop niet dat ik mn angst over breng op mn zoon van twee die nu snel bang is voor alles ,maar goed het is vaak gelukkig maar kort en het lekkere ervan is weer dat het dan een beetje afkoelt want heet was het wel ,ben verbranddddd pff

maar over straat gaan gaat ook niet gebeuren hier,of het moet echt na het werk naar huis ofzo zijn
Heb er overdag nooit zon last van, maar wanneer het donker wordt.. bah. Weet nu al dat ik voorlopig niet in slaap kan komen.

Het dondert wel wat, maar nog geen regen hier. Wacht tot het begint met regenen en dan toch heeel even naar buiten. Dan ruikt het ook meteen zo lekker.
quote:Yamuna schreef op 10 juli 2010 @ 21:40:

[...]

maareh daar trappen jullie niet meer in zeker mijn ouders zeiden dat ook altijd
Ok, dus volgens nu.nl hebben we het ergste nog te goed? Fijn, ik zit al een half uur met grote schrikogen naar buiten te kijken. En het onweer verschuift, komt nu ook voor het raam waar geen gordijn hangt...
quote:CoffeePot schreef op 10 juli 2010 @ 21:40:

Waar zit jij Keroppi? Hier begint et een klein beetje te waaien maar regen ho maar...Midden Brabant. Het regent/waait inmiddels wat minder en het lijkt weer wat lichter te worden buiten.
Hier in het oosten nog helemaal niks (heel erg oosten :S) En ik verlang er zo naar, ben de hele dag al benauwd en hoesterig, en ik wil echt gewoon koel fris weer nu, ben het zooooooooooo beu. Stuur de buien naar het oosten, kanmenietschelen hoeveel (en ja ook ik ben een angsthaas wat onweer betreft)
Ik vind onweer altijd gezellig. Lekker binnen terwijl het buiten tekeer gaat. Het liefst lig ik in bed zodat ik ongestoord kan luisteren naar de klappen.

Tegen mijn kinderen zeggen ik dat de wolken met elkaar aan het praten zijn.
quote:Puntje schreef op 10 juli 2010 @ 21:47:

Ok, dus volgens nu.nl hebben we het ergste nog te goed? Fijn, ik zit al een half uur met grote schrikogen naar buiten te kijken. En het onweer verschuift, komt nu ook voor het raam waar geen gordijn hangt...

Ach gossie

Moet jij ook een stukje verschuiven, naar een raam mét gordijn!
Ik vind onweer geweldig! Ik ben geboren tijdens een hevige storm, mijn vader moest de dokter thuis gaan halen omdat de telefoon was uitgevallen..

Nog steeds wil ik met regen, storm en harde wind naar buiten. Inmiddels ben ik wel zo verstandig om binnen te blijven. Vroeger rende ik gewoon naar buiten, meemaken, er tussen in staan.

Vooral van die dreiging voordat er een stortbui komt, of inderdaad onweer houd ik heel erg.
nou zoonlief zit dus weer in de kamer,kan er niet door slapen mede door de warmte denk ik,ligt nu op de bank en roept boem boem boem,het giet pijpestelen nu ook ,rommelt en flitst dus alles tegelijk
Goh feder wat apart. Ik ben tijdens een hevige sneeuwstorm geboren (vader had sneeuwkettingen nodig om bij mijn moeder in ziekenhuis te komen) en tot op de dag van vandaag ben ik stapelgek op sneeuw. Waarschijnlijk toeval, maar ik heb een fijne winter gehad (al was ik de sneeuw op het eind toch wel zat, maar dat was meer omdat het vies was)
Semper ubi sub ubi
quote:Whiskers schreef op 10 juli 2010 @ 21:44:

Wat lees ik nu?

In het Oosten geen onweer?

Wasdatnou?

Ik wil ook regen en onweer!

Nee, volgens buienradar komt er geen regen en onweer in Twente. Tis hier wel ontzettend klam en ook zwaar bewolkt dus er kan misschien nog wat ontstaan.

Ik zit in de tuin met mijn lappie in mijn ondergoed te zweten.

De zwaluwen vliegen me bijna letterlijk om mijn oren, zo laag
Hmmm, hoor net dat bij een vriendin van mij de telefoon en de tv eruit lag! Zij woont echt maar 8 km verderop. Gelukkig richting oosten, dus dat gebeurt bij mij dan hopelijk niet meer...
Ja ja, hier in Drenthe regent het nu ook en er komt wat gerommel aan!!
Wel heel bescheiden regen nog hoor..
quote:oranjemuts schreef op 10 juli 2010 @ 21:52:

[...]

Nee, volgens buienradar komt er geen regen en onweer in Twente. Tis hier wel ontzettend klam en ook zwaar bewolkt dus er kan misschien nog wat ontstaan.

Ik zit in de tuin met mijn lappie in mijn ondergoed te zweten.De zwaluwen vliegen me bijna letterlijk om mijn oren, zo laagals je hier zat kon je die lappie weg gooien nu
Nou ik ben tijdens een hittegolf geboren en heb een bloedhekel aan hitte. Het toeval wil dat ik vervolgens ook zwanger was tijdens een hittegolf en dat mijn dochter is geboren tijdens zo'n bui die er nu valt.
Vroeger toen ik een jaar of 6/7 was ging ik altijd met m'n vader bij de achterdeur zitten als het onweerde. Gingen we altijd de bliksem bekijken en tellen hoe ver de onweer was. Vond onweer toen geweldig. Nu niet meer zo maar volgens mij zijn de buien door de jaren heen wel steeds erger geworden qua donder. Bliksem vind ik opzich nog wel mooi om te zien als het maar niet dichtbij is want dan vind ik het wel eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven