Samenwonen! Nu alleen het huis nog...

12-07-2010 16:34 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een huurhuis, maar wat gaat dat moeizaam zeg! Vriend staat ruim 7 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging maar we zijn nog nooit op de 1ste plaats geëindigd. Ik heb al gebeld met de WBV en het blijkt dat we het max. aantal punten hebben. Maarja, velen met ons en de computer schijnt te bepalen wie er op nr 1, 2, 3 enz staat. Zo kan het misschien nog wel erg lang gaan duren

Ondertussen heb ik de websites van zo'n beetje alle makelaars afgestruind hier in de buurt op zoek naar huurhuizen, maar helaas zonder resultaat. Op marktplaats heb ik ook niks geschikts kunnen vinden. Wel word je op MP doodgegooid met advertenties van bedrijven die je wel willen helpen zoeken naar een woning, zoals huurbemiddelingscoaches e.d. maar daar betaal je altijd een x bedrag inschrijfgeld. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit soort websites. Krijg zelf een beetje het idee dat je betaald voor een maand en dat er dan net toevallig die maand geen huurwoningen beschikbaar zijn.

Ik hoop dat er ervaringsdeskundigen aanwezig zijn, die misschien ook nog wel andere gouden tips hebben.

Mijn dank is groot!
quote:JillM schreef op 12 juli 2010 @ 17:30:

@Gizz: Ik woon momenteel op mijzelf, in een appartement. Vriend woont nog thuis. Ik wil hier heel graag weg, ivm overlast en vriend wil liever niet in een appartement wonen, ook ivm eventueel overlast. We zijn nu nog wel met z'n 2-en maar hebben beiden duidelijk een kinderwens, vandaar ook onze zoektocht naar wat meer ruimte en een tuin(tje).

Alsof je in een rijtjeshuurwoning geen overlast kan hebben?

En wat is er mis met nu een appartement te nemen, het te proberen of samenwonen iets is etc en dan daarna/over een paar jaar, als je wel voor een hypotheek in aanmerking komt, een huis-met-een-tuintje-en-hopelijk-geen-overlast te kopen?

Ik woon al jaaaaren tot volle tevredenheid in een huurappartement. Geen overlast (en niet in de vrije sector of villabuurt)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Kuzu schreef op 12 juli 2010 @ 17:31:

Hey leuk, ik kom ook uit Deventer.

In welke buurt zoek je iets?

Je kan het ook bij Huurzo proberen.

http://www.huurzo.nl/

We hebben via hun een appartement gehuurd maar ze hebben ook 'gewone' woningen.

Buurt maakt niet zo heel veel uit, zijn vooral aan t kijken naar Colmschate/Vijfhoek/Zandweerd/Borgele, maar bijv geen rivierenbuurt

Huurzo.nl heeft momenteel alleen bedrijfsruimte te huur, maar bedankt voor je tip!
quote:JillM schreef op 12 juli 2010 @ 17:30:

@Hasse88: Via funda heb ik gereageerd op een huurwoning maar dit bleek een koophuis in de verhuur te zijn. Dus zodra het huis verkocht wordt sta je als huurder op straat en hebben we nog niks.

Maar niet alle huurhuizen op funda zijn koophuizen in de verhuur - dus ik zou daar zeker achteraangaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat je eisenpakket wel meespeelt in het zoekprobleem. Afhankelijk van maximale huurprijs en eisen tav buurt..

Je kunt ook zelf een advertentie zetten op Marktplaats, er zijn makelaars die verhuren, directwonen is een optie, maar duur (hangt er maar net vanaf hoeveel haast je hebt).
je kunt makelaars ook een zoekopdracht geven he? Lang niet alle makelaars doen dat voor huur, maar ze zullen er vast zijn.
Willen jullie echt direct aan kinderen beginnen dan? Lijkt me geen strak plan als je net samenwoont. Beste optie lijkt me toch jullie eisen bijstellen....
Oke, een beetje de wat rustiger buurten dus.

De nieuwe kant van Colmschate is mooi!

Ik heb tot vorig jaar op Borgele gewoond (21 jaar), heerlijk.

Waar woon je nu, ook in Deventer?

Als ik jou was zou ik uitkijken met Nederwoon trouwens.

Mocht je daar heen gaan.

(Enra en Koc zijn misschien ook een optie, maar zijn ook prijzig)
quote:Puck88 schreef op 12 juli 2010 @ 17:13:

Je zou misschien ook eens kunnen kijken bij de rots-vast groep. Wij hebben zo ons appartement gevonden, maar ze bieden ook wel eengezinswoningen aan. Het inschrijfgeld is 30 euro geloof ik, maar ze hebben een actuele site, dus je kan vaak ook een bezichtiging plannen en dan pas het inschrijfgeld betalen. Wel vragen ze net als directwonen 1x de huur als bemiddelingskosten.

Wat ook kan helpen is om de makelaars regelmatig te bellen, want veel makelaar-sites zijn op 'huurgebied' niet actueel en ze reserveren vaak huurwoningen voor klanten die tussen 2 koopwoningen willen overbruggen. Soms is dat onverwacht niet nodig en dan is het handig als ze weten dat jullie interesse hebben.Ik zou echt proberen te bellen naar verschillende makelaars. Bij onze zoektocht hebben we dat ook geprobeerd en een paar keer net naast het net gevist, omdat de huizen dan toch voor overbrugging gebruikt werden. We hebben binnen 2 maanden bij een andere organisatie een appartment gevonden, maar anders had het goed gekund dat we via één van de makelaars wat gevonden hadden.
quote:Kuzu schreef op 12 juli 2010 @ 17:44:

Oke, een beetje de wat rustiger buurten dus.

De nieuwe kant van Colmschate is mooi!

Ik heb tot vorig jaar op Borgele gewoond (21 jaar), heerlijk.

Waar woon je nu, ook in Deventer?

Als ik jou was zou ik uitkijken met Nederwoon trouwens.

Mocht je daar heen gaan.

(Enra en Koc zijn misschien ook een optie, maar zijn ook prijzig)

Ik woon nu 4 jaar in Deventer. Nederwoon heeft wel een aantal woningen maar jij hebt daar geen goeie ervaringen mee?

De website van Koc heb ik ook bezocht maar die heeft momenteel alleen kamers e.d. Enra weet ik trouwens niet, daar ga ik meteen even een kijkje nemen.

De zoektocht gaat gestaag verder
Nee, het kan zijn dat het inmiddels veranderd is hoor maar ik heb er alleen maar slechte verhalen over gehoord.

Ik woon vlakbij Enra. Ik zie geregeld dat er woningen te huur zijn, maar het moet wel net de buurt naar je wens zijn natuurlijk.

Veel succes!! Welke wijk woon je nu?
@ Nachttrein: bedankt voor de tip wat betreft de advertentie op marktplaats. Heb daar al wel gezocht naar een woning maar er niet bij nagedacht zelf een advertentie te kunnen zetten.

Ook het uitzetten van een zoekopdracht bij makelaars vind ik een goeie!

@Some_One: natuurlijk willen we niet direct aan kinderen beginnen als we samenwonen, maar het is wel een wens voor de nabije toekomst. Het lijkt ons dus verstandig om daar rekening mee te houden met onze zoektocht naar een woning.
@Kuzu: ik woon nu op de zandweerd, maar daar zitten we dus niet aan vast. Keizerslanden zou eventueel ook een optie zijn. Dus wat dat betreft zoeken we wel door heel Deventer. Olst, Diepenveen en Twello houden we ook in de gaten.

Bedankt voor het meedenken iig!
Zoals anderen ook al zeggen heb je best een eisenpakket. Vriendlief en ik staan nu bijna 3,5 jaar ingeschreven voor een woning in Amersfoort maar ook dat schiet niet op.

Toen het perfecte moment om samen te gaan wonen kwam ben ik heel actief op marktplaats gaan zoeken en daar uiteindelijk een super appartement gevonden van 80m2.

3 prima slaapkamers, een ruime woonkamer, een ruime keuken, een normaal toilet en een kleinere maar prima en praktische badkamer en 2 balkons. Wij willen misschien ook wel kinderen in de toekomst maar stel het mocht nu per ongeluk gebeuren dat ik zwanger zou raken dan hebben we hier genoeg ruimte voor een kind. En een baby zal toch niet meteen een tuin nodig hebben.

Oh en overlast hebben we hier niet (wonen ook in een flat met meerdere oudere mensen maar de jongere stellen die hier wonen zijn ook gewoon netjes en houden rekening met de buren).

Ik heb verder niet echt tips qua sites e.d. en ik weet dat je eigenlijk meteen een 'echt huis' wilt maar misschien is een appartement alsnog een optie als je toch erg graag nu al wilt samenwonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven