Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
ik gooi elke keer mijn teveel aan spijkers en bricks weg en verdikkeme elke keer kan ik ze weer opnieuw gebruiken ...nu weer voor een bijenkorf!:( dus we gaan weer sparen....sturen maar
Jeej, ik mag gaan expanden naar 26x26. Nu nog even 2 miljoen bij elkaar krijgen .

Wat vinden jullie van de bijenkorf?
quote:noahtb schreef op 13 juli 2010 @ 14:30:

Jeej, ik mag gaan expanden naar 26x26. Nu nog even 2 miljoen bij elkaar krijgen .

Wat vinden jullie van de bijenkorf?

De mijne is kwijt!!

Ik vind hem hartstikke leuk, dus vanochtend mee begonnen, maar nu zit ie weer (leeg) in mijn giftbox en alle onderdelen die ik al had zijn ook weg. :(

De lol van farmville gaat er bij mij nogal af de laatste tijd. Door dit soort dingen die toch best vaak gebeuren en doordat de boel zo ontzettend traag is, dat ik alleen nog maar de basics doe: zaaien en oogsten van landjes. En oogsten van dieren, bomen, schuren. Bij buren ga ik steeds minder langs omdat dat 5 minuten per buur kost. Ook een verzameldingetje of ei claimen duurt eindeloos. Niet meer leuk...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik spaar me suf...sommigen hebben hem in één dag al klaar!!!

Ja framville is ver traag en honderd keer klikken voor één dingetje!!
quote:noorzz schreef op 13 juli 2010 @ 20:49:

Ik spaar me suf...sommigen hebben hem in één dag al klaar!!!

Ja framville is ver traag en honderd keer klikken voor één dingetje!!

In 1 dag klaar, da's toch veel te snel? Dan is het toch geen uitdaging meer? ;)

Mijn zus raadde me aan om Google Chrome te installeren. Dat maakt farmville een stuk sneller volgens haar. Ik zit nu op haar computer en het gaat inderdaad als een trein! Dus dat ga ik maar eens proberen als ik weer thuis zit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
He hoi,

Het is toch ook wat hier. Ben ik een tijdje weg praten jullie achter mijn rug over me Wel bedankt dat jullie mijn echte naam hier niet gebruikt hebben. Het was trouwens wel een oud stukje wat ik geschreven had, en facebook verandert nogal vaak, maar gelukkig had Himalaya het al verbetert.

Heeft iemand hier trouwens al een Queen bee gevonden? Ik ben al bij al mijn buren langsgeweest, maar heb er nog niet een gevonden.
Semper ubi sub ubi
Ik had trouwens dus mijn bijenkorf in een dag klaar (minder zelfs). Maar dat is omdat ik ook 2 extra accounts heb en ik vandaag de hele dag verder niets te doen had dus ik heb de hele dag alle mogelijke materialen aangeklikt die gepubliceerd werden en behoorlijk wat verzoekjes verstuurd.

Alleen heb ik er nu dus nog niets aan zonder Queen bee.
Semper ubi sub ubi
Jeetje Idreamofgenie, nooit geweten dat jij dus die ander bent... haha.

Ik heb net bij iemand een queen bee gescoord, weet niet meer bij wie. Heb er verder nog niets mee kunnen doen, want heel facebook ligt nu op zijn gat? Iets van 'deze pagina bestaat niet meer' ofzo??

Het duurt ook retetraag voordat je je gifts hebt geaccepteerd of terug hebt gestuurd. Mesten duurt ook lang, dus ik doe ook niet zoveel buren op een avond.

Zou FV aan zijn eigen succes ten onder gaan??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Idreamofgenie schreef op 13 juli 2010 @ 21:24:

Maar dat is omdat ik ook 2 extra accounts heb

Ben ik ook buren met je alter ego's?

Volgens mij heb je er ook 1 met het plaatje van hier?
Weet ik niet, maar 1 account is echt heel oud en doe ik normaal niets meer mee en de ander verwaardeloos ik ook al een paar weken. Het plaatje wat ik hier heb had ik ook een tijdje op mijn 'echte' account, maar nu heb ik een foto van toen ik 4 was als profielfoto. Ik gebruik dat account namelijk ook voor rl vrienden.
Semper ubi sub ubi
Ik ben ook nog klaar met de bijenkorf hoor.. Heb wel 35 smokers en raaten (?) over maar niet stenen genoeg.

Ik ben er nog niet achter hoe je iemand een persoonlijk verzoek stuurt.

De Queenbee heb ik wel al bij iemand gevonden gelukkig.

Ben ik vrienden met jouw alter-ego IDOG?

Farmville werkt op FF goed bij mij, met IE is het een drama.
Een persoonlijk verzoek doe je door in je bijenkorg te kijken en dan op ask for more klikken op de items die je nog wilt en dan kan je mensen uitkiezen aan wie je het wilt vragen.

Vanmorgen een paar keer gedaan en vanavond maar volgens mij verdwijnen mijn verzoeken in de farmville/facebook lucht want krijg weer de hele tijd witte schermen...

Probeer het morgen wel weer.
Volgens mij zijn we nog geen buren Noahtb, maar je kan mij dus wel vinden bij de boerderettes, ik ben dus de schrijfster van dat stukje over de verborgen mededelingen.
Semper ubi sub ubi
Ik heb de korven nu compleet...jammer dat je er maar eentje mag want ik heb zat zooi over.

Morgen ga ik wel op zoek naar de koninginnen, anders kan ik die bijen weer niet kwijt..zucht.
Ik zit niet bij de Boerderettes, ik weet niet wie dat regelt en hoe ik dat kan vinden.
Noahtb, heb je misschicken en himalaya toevallig als buur, dan zou je met behulp van de hints hier mij kunnen vinden. Mijn initialen zijn een paar berichten geleden al genoemd en ik heb dus een foto van een blond kleutertje in een blauw jurkje.

Er gebeurt volgens mij tegenwoordig ook niet zo heel veel meer bij de boerderettes, we bespreken alles meer direct via facebook.

Appel is trouwens de beheerder.
Semper ubi sub ubi
Noah, stuur me anders even een bericht via facebook, zelfde avatar als hier. Ik zal je dan de link van IDOJ's boerderij geven.
Ben een aantal buren aan het mesten en kippen aan het voeren maar man oh man wat gaat dat weer langzaam vandaag....
Noah ik heb jou ook niet....en hahahaha ik had wel door wie achter dezelfde avataor zat:) Ze heeft mij toen ook met dat probleem geholpen

Ook nog geen queen bee wel een paar keer op een link geklikt en dan zou ik er een moeten hebben maar dat werkt dus niet

Al bij wat buren geweest vanavond maar niks gevonden...nou jammer maar helaas dan maar..kan toch moeilijk de hele avond overal langs gaan:(
Ik heb ook nog steeds geen dragQueen Bee. En bemesten bij buren duurt inderdaad wel 5 minuten per landje, als ik er al op kom. Misschien heb ik zo meer geluk als mijn zonnebloemen klaar zijn.

Ik heb trouwens nog steeds niet genoeg buren voor de 26x26! Moet maar eens wat random mensen gaan aanklikken. En daarna nog anderhalf miljoen bij elkaar sparen.
Ik had er vanmorgen een Minie, mss staat hij nog op mijn prikbord ?

Ook heb ik nog een stuk of 3 buren nodig op uit te kunnen breiden .. Dus als iemand nog een alter heeft die bebuurd kan worden met mij, graag
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Heb je mijn beide accounts al Boro?
Borodini, als je nog buren nodig hebt, mag mij ook wel toevoegen!Ik sta ook bij Himalaya: initialen EB en een zwart-wit babyfoto.
Ik heb er één hoor! Ze zat inderdaad in mijn zonnebloemen.

Ik heb ook nog Mientje Viev en Mien van Viva, die mag je ook nog toevoegen Boro. Of had je die al?
quote:dolfje schreef op 14 juli 2010 @ 14:10:

Ben een aantal buren aan het mesten en kippen aan het voeren maar man oh man wat gaat dat weer langzaam vandaag....Ik heb gisteren Google Chrome geinstalleerd. En daar waar ik het verder een draak van een programma lijk te vinden is het ídéaal om te farmen. Ik ben ineens drie keer sneller klaar met mesten, dingen claimen, kan gewoon honeybee reqeusts beantwoorden etc. IE blijft mijn standaardbrowser maar voor FV ben ik nu al Chrome fan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven