Ik word tante ! Maar welk cadeau?
dinsdag 6 juli 2010 om 17:09
Hoi
Over ongeveer 8 weken word ik voor het eerst tante!
Ik ben er nog helemaal ondersteboven van en ben nu al verliefd op mijn a.s. nichtje.
Mijn zus en ik hebben geen andere broers/zussen en mijn zwager is enig kind. Ik word dus haar enige tante; een hele eer en verantwoordelijkheid!
Maar nu de geboorte dichterbij komt, blijkt het moeilijker dan gedacht om een perfect geboortecadeau te vinden. Ik weet niet precies of er te weinig keus is, of juist teveel.. . Ik wil een echt "tante-cadeau" geven, wat ook later voor haar betekenis kan hebben.
Maar geen cliché-cadeau, wel iets origineels, en waaruit mijn liefde voor haar en haar ouders zal blijken.
Dus HULP gezocht; laat jullie horen! Alle tips, ideeën en gekke invallen zijn welkom!
Over ongeveer 8 weken word ik voor het eerst tante!
Ik ben er nog helemaal ondersteboven van en ben nu al verliefd op mijn a.s. nichtje.
Mijn zus en ik hebben geen andere broers/zussen en mijn zwager is enig kind. Ik word dus haar enige tante; een hele eer en verantwoordelijkheid!
Maar nu de geboorte dichterbij komt, blijkt het moeilijker dan gedacht om een perfect geboortecadeau te vinden. Ik weet niet precies of er te weinig keus is, of juist teveel.. . Ik wil een echt "tante-cadeau" geven, wat ook later voor haar betekenis kan hebben.
Maar geen cliché-cadeau, wel iets origineels, en waaruit mijn liefde voor haar en haar ouders zal blijken.
Dus HULP gezocht; laat jullie horen! Alle tips, ideeën en gekke invallen zijn welkom!
donderdag 8 juli 2010 om 12:51
Leuk topic, ik lees ook even mee. Ook ik word een enige tante van een eerste. Neefje of nichtje is nog onbekend, maar aangezien dat kruimeltje pas in 2011 geboren wordt is dat ook nog niet te zien.
Zelf zit ik nog wat te dubben. Ik wil mijn broer en zus niet iets in de maag 'splitsen', maar neig zelf wel heel erg naar iets willen geven met een 'betekenis'. Net iets meer dan iets puur praktisch. Maar goed, zoals gezegd wil ze niet iets in de maag splitsen waar ze echt niet op zitten te wachten.
Speel daarom met het idee ze zelf de keuze te laten. Ze een aantal keuzes te geven en dan mogen ze daaruit kiezen wat ze het liefste willen voor die kleine krum.
Opties die hier al op de 'misschien een idee'-lijst staan; fotoreportage, geboorteboom, schilderij voor op de babykamer. Kortom die lijst moet nog wel even aangevuld worden.
En het 'kleinere' werk? Dat komt evengoed wel goed. Wie kan het nu weerstaan om voor een eerste neefje of nichtje dat prachtige kledingstuk -waarvan je weet dat het ouders smaak ook wel zal zijn-, of te leuke speelgoedje te laten liggen? Neuh, die kleintjes komen niets te kort.
Zelf zit ik nog wat te dubben. Ik wil mijn broer en zus niet iets in de maag 'splitsen', maar neig zelf wel heel erg naar iets willen geven met een 'betekenis'. Net iets meer dan iets puur praktisch. Maar goed, zoals gezegd wil ze niet iets in de maag splitsen waar ze echt niet op zitten te wachten.
Speel daarom met het idee ze zelf de keuze te laten. Ze een aantal keuzes te geven en dan mogen ze daaruit kiezen wat ze het liefste willen voor die kleine krum.
Opties die hier al op de 'misschien een idee'-lijst staan; fotoreportage, geboorteboom, schilderij voor op de babykamer. Kortom die lijst moet nog wel even aangevuld worden.
En het 'kleinere' werk? Dat komt evengoed wel goed. Wie kan het nu weerstaan om voor een eerste neefje of nichtje dat prachtige kledingstuk -waarvan je weet dat het ouders smaak ook wel zal zijn-, of te leuke speelgoedje te laten liggen? Neuh, die kleintjes komen niets te kort.
vandaag ga ik van alles kunnen
donderdag 8 juli 2010 om 12:53
Ik kreeg een stapel cadeaus van mijn zus. Het leukste daarvan vond ik een gepersonaliseerd voorleesboek van Dikkie Dik. Misschien een kraammand maken met mooie dingen erin?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
donderdag 8 juli 2010 om 14:16
Ik heb mijn zus toen ik hoorde dat ze zwanger was een heel groot ouderwets sprookjesboek gegeven (met alle bekende sprookjes) en er iets ingeschreven. Werd heel goed ontvangen! Verder was de 10 dagen mand -zoals al eerder genoemd- ook een succes. Een van de dingen waar ze het meest blij mee was, was het fotoalbum. Al na de eerste week had ze ontzettend veel foto's om af te drukken en ze vond het erg leuk om een fotoalbum voor haar kindje te maken in haar kraamtijd, daar had ze zelf ook helemaal niet aan gedacht!
donderdag 8 juli 2010 om 15:16
Ik had een gebreid dekentje gekregen voor mijn zoontje, met zijn naam en geboortedatum erop geborduurd. Vond het echt fantastisch, echt iets wat hij later ook weer kan gebruiken (hopelijk) voor zijn kindjes.
Een bedelarmbandje vind ik ook leuk. Lost ook meteen het probleem op van kadootjes als je op vakantie bent geweest, neem gewoon steeds een bedeltje mee.
Spaarpot is ook leuk
Een bedelarmbandje vind ik ook leuk. Lost ook meteen het probleem op van kadootjes als je op vakantie bent geweest, neem gewoon steeds een bedeltje mee.
Spaarpot is ook leuk

donderdag 8 juli 2010 om 17:22
quote:zusje78 schreef op 08 juli 2010 @ 12:40:
[...]
Dit had ik kunnen schrijven (als je neefje in nichtje verandert )
Leuk kado is een boek he! (het boekentopic is toch ook door jou geopend?). Ik geef wel vaker een boek als kraamkado, vind het heerlijk op zoek te gaan naar een passend en goed kinderboek.
Op welk boek was bij jou de keuze gevallen voor je nichtje? Ik ben bij mijn neefje gegaan voor het dikke boek van Jip en Janneke.
OT is het voor jou nog uit te houden met dit weer en je buik?
[...]
Dit had ik kunnen schrijven (als je neefje in nichtje verandert )
Leuk kado is een boek he! (het boekentopic is toch ook door jou geopend?). Ik geef wel vaker een boek als kraamkado, vind het heerlijk op zoek te gaan naar een passend en goed kinderboek.
Op welk boek was bij jou de keuze gevallen voor je nichtje? Ik ben bij mijn neefje gegaan voor het dikke boek van Jip en Janneke.
donderdag 8 juli 2010 om 18:30
quote:keeprunning schreef op 08 juli 2010 @ 17:22:
[...]
Ook het grote boek van Jip en Janneke . Dat vond ik vroeger zelf ook zo leuk. En ik geef ook vaak kinderboeken cadeau. Ik heb me ook echt in moeten houden om nu nog niks zelf te kopen, eerst even afwachten wat we evt. krijgen. Enige dat ik laatst niet kon laten liggen is Pinkeltje, lag voor 2 piek in de uitverkoopbak.
En klopt ja, dat boekentopic, hoewel het wel al een vervolg op een origineel is.
Met buik gaat goed, binnen is het 25 graden met een windje van de ventilator prima te doen. En jij, hoe ver ben je nu?
[...]
Ook het grote boek van Jip en Janneke . Dat vond ik vroeger zelf ook zo leuk. En ik geef ook vaak kinderboeken cadeau. Ik heb me ook echt in moeten houden om nu nog niks zelf te kopen, eerst even afwachten wat we evt. krijgen. Enige dat ik laatst niet kon laten liggen is Pinkeltje, lag voor 2 piek in de uitverkoopbak.
En klopt ja, dat boekentopic, hoewel het wel al een vervolg op een origineel is.
Met buik gaat goed, binnen is het 25 graden met een windje van de ventilator prima te doen. En jij, hoe ver ben je nu?
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
donderdag 8 juli 2010 om 18:59
Ik geef, net als veel mensen hier, een (prenten)boek kado. Ik heb ondertussen 12 neefjes en nichtjes en voor de eerste van het gezin was het standaard Rupsje Nooitgenoeg, en voor de tweede verschilde het een beetje (ook de smaak van ouders natuurlijk), in mijn herinnering hebben we nog een ander boek van Eric Carle gegeven, een boek van Richard Scary, Jip en Janneke en Lars de IJsbeer (maar mijn neefje die die kreeg, heet dan ook Lars
)
Kleding en zo geef ik echt nooit, daar hebben de ouders er al vaak te veel van en dat vind ik zó smaakafhankelijk.... (op één keer na dan: op een rockfestival kwamen we een kindermaatje tegen van een Ramonesshirt: Rock and Roll High School --> alleen pastte die pas na 4 jaar of zo *ROFL*)
Zilveren geboortebekertjes ed. zou ik goed met beide aanstaande opa's en oma's overleggen, dat vind ik namelijk veel meer een kado voor de gootouders (maar dat kan natuurlijk per gezin verschillen).

Kleding en zo geef ik echt nooit, daar hebben de ouders er al vaak te veel van en dat vind ik zó smaakafhankelijk.... (op één keer na dan: op een rockfestival kwamen we een kindermaatje tegen van een Ramonesshirt: Rock and Roll High School --> alleen pastte die pas na 4 jaar of zo *ROFL*)
Zilveren geboortebekertjes ed. zou ik goed met beide aanstaande opa's en oma's overleggen, dat vind ik namelijk veel meer een kado voor de gootouders (maar dat kan natuurlijk per gezin verschillen).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 8 juli 2010 om 20:06
quote:zusje78 schreef op 08 juli 2010 @ 18:30:
[...]
Wat toevallig! Annie MG Schmidt is ook geweldig. Ik heb trouwens ook eens Rupsje Nooitgenoeg gegeven, net als Hasse. Ik heb van een boekenmarkt 'Het jaar rond' gekocht, voor de kleine en voor mezelf . Is een wat ouder boek met plaatjes en ouderwetse gedichtjes over seizoenen. Was voor mij een stukje jeugdsentiment.
Ik ben nu 23 weken, het gaat op zich goed met dit weer, maar even de stad in voor een boodschap was wel erg warm (of je nou wel/niet zwanger bent ). Hoever ben jij nu? Al wel een stukje verder toch?
[...]
Wat toevallig! Annie MG Schmidt is ook geweldig. Ik heb trouwens ook eens Rupsje Nooitgenoeg gegeven, net als Hasse. Ik heb van een boekenmarkt 'Het jaar rond' gekocht, voor de kleine en voor mezelf . Is een wat ouder boek met plaatjes en ouderwetse gedichtjes over seizoenen. Was voor mij een stukje jeugdsentiment.
Ik ben nu 23 weken, het gaat op zich goed met dit weer, maar even de stad in voor een boodschap was wel erg warm (of je nou wel/niet zwanger bent ). Hoever ben jij nu? Al wel een stukje verder toch?
donderdag 8 juli 2010 om 22:00
Ja! Een hobbelpaard! Je hebt ook hele leuke hobbelschapen etc.
Of een babyboek waarin je kan bijhouden wanneer de balangrijke dingen zijn gebeurd (eerste keer lachen etc.)
Bestekje is leuker bij de eerste verjaardag, dan gaan ze eten.
Als je ook echt een blijvend "kado" wilt geven op lange termijn: maak ieder jaar op zijn/haar verjaardag een foto. Dat wordt dan echt een speciaal tante-neef/nicht ding.
Of een babyboek waarin je kan bijhouden wanneer de balangrijke dingen zijn gebeurd (eerste keer lachen etc.)
Bestekje is leuker bij de eerste verjaardag, dan gaan ze eten.
Als je ook echt een blijvend "kado" wilt geven op lange termijn: maak ieder jaar op zijn/haar verjaardag een foto. Dat wordt dan echt een speciaal tante-neef/nicht ding.
donderdag 8 juli 2010 om 23:14
Een hobbelpaard is ook leuk ja, ik hou sowieso van dat degelijke ouderwetse houten speelgoed. Ik hoop echt dat ik genoeg heb laten vallen dat ik dat en boeken heel leuk vind, en dat ik niet veel dingen krijg die echt niks voor ons zijn, zoals plastic spullen en sieraden oid. Klinkt wel heel ondankbaar zo, maar het is zo zonde van het geld anders . En dan nog denk ik dat er bij de schoonouders zomaar eens iets heul lelluks vandaan gaat komen. We gaan het zien.
Ik ben nu bijna 38 weken Keeprunning, dus ik 'mag' inmiddels officieel.
Ik ben nu bijna 38 weken Keeprunning, dus ik 'mag' inmiddels officieel.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

dinsdag 13 juli 2010 om 14:17

donderdag 22 juli 2010 om 11:17
Ik weet niet of je al iets hebt, maar kreeg gisteren een heel leuk idee. Mijn schoonzus was afgelopen maandag uitgerekend. De kleine is nog niet geboren, maar dat kan dus elk moment gebeuren. Half augustus doen ze een kraamfeest en dan geven wij pas het kraamkado. Dat is genoeg tijd om als de kleine er is een mooie foto te maken en daar in photoshop een soort collage van te maken met de foto, naam, geboortedatum, sterrenbeeld en een gedichtje erbij. Deze wil ik dan op canvast af laten drukken.
donderdag 22 juli 2010 om 11:29
Ik heb voor mijn nepneefje ouderwets geborduurd. Het is wel een vrolijke kinderafbeelding geworden, van een groepje dieren die als circusartiesten bovenop elkaar staan,niet te truttig. Het hangt ingelijst boven zijn commode. Hij is nu bijna 2 en elke avond wijst hij er enthousiast naar en wordt er vrolijk over dieren gekeuveld.

woensdag 28 juli 2010 om 11:51
Ik ben gisteren peettante geworden van een nichtje Milou. Het idee van foto op canvas gaat niet meer lukken. Gisterenavond een foto proberen te maken, maar die was helaas heel onscherp. Milou lag lekker te slapen op haar kamertje en ik was bang om haar met de flits wakker te maken, maar nadeel was dan weer te weinig ligt voor een goede scherpe foto.
Vandaag ben ik naar de juwelier gegaan voor een bedelarmbandje. Hier gaan ze een plaatje aan solderen waar haar naam op de voorkant en geboortedatum op de achterkant staat
Vandaag ben ik naar de juwelier gegaan voor een bedelarmbandje. Hier gaan ze een plaatje aan solderen waar haar naam op de voorkant en geboortedatum op de achterkant staat
woensdag 28 juli 2010 om 23:06
Calenzia; wat geweldig, gefeliciteerd!!
Ik vond bijna alle suggesties leuk en heel geschikt. Maar de tip van Nijntje30 bleef meteen hangen; een muziekdoosje.
Ik heb een mooi speeldoosje gekocht waarop geschreven staat: "Discover the world".
Nog 4 weken en een paar daagjes tot D-day. Ik kan niet wachten om kennis te maken!!
Oh, en ik kan nu al tegen iedereen zeggen; ik krijg vast het aller-aller-allerleukste/mooist enz. nichtje van de (mijn) wereld!!
Ik vond bijna alle suggesties leuk en heel geschikt. Maar de tip van Nijntje30 bleef meteen hangen; een muziekdoosje.
Ik heb een mooi speeldoosje gekocht waarop geschreven staat: "Discover the world".
Nog 4 weken en een paar daagjes tot D-day. Ik kan niet wachten om kennis te maken!!
Oh, en ik kan nu al tegen iedereen zeggen; ik krijg vast het aller-aller-allerleukste/mooist enz. nichtje van de (mijn) wereld!!
maandag 2 augustus 2010 om 11:07
Wat een super leuke ideeën hebben jullie! Geweldig he immie, om tante te worden! Mijn zusje is nu 15 weken zwanger en ik ben zo verschrikkelijk blij en trots en nu al nerveus voor mijn nieuwe rol als tante
(en ze is zó mooi, met haar kleine buikje en haar dikke bos haar)
Voor jou komt nu wel heel dichbij, spannend hoor!!
Wat je vertelde kon trouwens precies mijn verhaal zijn, ik hoop, hóóp ook ooit een leuke man tegen te komen en een kindje te krijgen. Maar ehm.. ik zie dat nu nog niet zo snel gebeuren.
Des te leuker om lekker mee te moederen en daarom ga ik vanaf volgend jaar een dag minder werken om op te passen. Nu al zo'n zin in!
Geniet van de aankomende tijd, echt leuk!
(en ze is zó mooi, met haar kleine buikje en haar dikke bos haar)
Voor jou komt nu wel heel dichbij, spannend hoor!!
Wat je vertelde kon trouwens precies mijn verhaal zijn, ik hoop, hóóp ook ooit een leuke man tegen te komen en een kindje te krijgen. Maar ehm.. ik zie dat nu nog niet zo snel gebeuren.
Des te leuker om lekker mee te moederen en daarom ga ik vanaf volgend jaar een dag minder werken om op te passen. Nu al zo'n zin in!
Geniet van de aankomende tijd, echt leuk!