Geld & Recht alle pijlers

Geleend product stuk?

13-07-2010 23:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje mee gelezen te hebben post ik hier mijn probleem.

Ongeveer een jaartje geleden heb ik van een vriendin Guitar Hero geleend, ik heb er 1x op gespeeld. Hij deed het op dat moment prima. Alles goed en aardig dus, totdat mijn vriendin het ding terug wou hebben. Geen probleem, ze zijn het ding komen halen en nu een maand later, gaan klagen ze over het feit dat de gitaat niet meer goed functioneert. Ik weet zeker dat wij hem niet kapot hebben gemaakt en ik wil de vriendschap hierom niet stuk maken (wat dus wel kan gebeuren als het een welles/niettes spelletje gaat worden)

Wat moet ik nu doen?
Heb je al eens gekeken of je dit kan verhalen op je aansprakelijkheids verzekering?
Ik zou mijn verzekering bellen in dit geval. Jij kunt niet bewijzen dat jij hem niet stuk hebt gemaakt en je bent er voor verzekerd, dus ik zie het probleem niet.
Gaan bij jou vriendschappen trouwens echt stuk om een speelgoedgitaar?
Jij hebt 't een jaar geleden geleend en een maand geleden pas terug gegeven, nadat je vriendin erom vroeg?
Ik vind het ook een beetje debiel om pas een maand nadat dat ding terug is gekomen er over te gaan klagen.

Ik persoonlijk zou zoiets hebben van, tsja dan had ik maar meteen moeten controleren of het nog heel was/alle onderdelen aanwezig waren etc.

Maar wel balen als ik zeker wist dat ik het niet gesloopt had en wel voor de kosten op moest draaien.
Je hebt dat ding dus bijna een jaar in huis gehad, en er intussen 1x op gespeeld. En je vriendin moest er zelf om vragen of ze hem terug kon krijgen.

Kan het zijn dat ze daarover wat geïrriteerd is? Zou ik namelijk wel een beetje zijn. En tsja, je hebt er naar jouw zeggen maar 1 x op gespeeld, maar je hebt hem wél een jaar in huis gehad. Ook weer niet zo gek dat ze dan denkt dat jij iets met het defect te maken hebt, al had ze dat wat eerder kunnen melden. Hoe dan ook, ik zou een beroep doen op de AVP.
Ik heb het pas zo laat terug gegeven omdat ze midden in een verhuizing en verbouwing zat.....(dus of ik dat ding effe kon bewaren)

Ik wist niet dat de verzekering dit eventueel kan vergoeden, ik ga meteen even informeren

Dank jullie
quote:dangeensuus schreef op 13 juli 2010 @ 23:05:

Ik zou mijn verzekering bellen in dit geval. Jij kunt niet bewijzen dat jij hem niet stuk hebt gemaakt en je bent er voor verzekerd, dus ik zie het probleem niet.Mee eens.
Bij elke twijfel dat ik het mogelijk kapot had gemaakt of dat iets vanzelf de geest had gegeven terwijl ik het geleend had, zou ik mijn vrienden die erom vragen een nieuwe gitaar regelen.

Over dit soort dingen wil ik geen gezeur hebben.

Gok ook dat je verzekering je niet kan helpen, die keert toch ook niet uit als jouw speelgoedgitaar uit zichzelf na de garantieperiode de geest geeft?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 14 juli 2010 @ 00:10:

Bij elke twijfel dat ik het mogelijk kapot had gemaakt of dat iets vanzelf de geest had gegeven terwijl ik het geleend had, zou ik mijn vrienden die erom vragen een nieuwe gitaar regelen.

Over dit soort dingen wil ik geen gezeur hebben.

Gok ook dat je verzekering je niet kan helpen, die keert toch ook niet uit als jouw speelgoedgitaar uit zichzelf na de garantieperiode de geest geeft?Nee uiteraard niet. Maar wel als die gitaar van iemand anders is, want dan is het gewoon schade aan derden, ongeacht of die garantieperiode nou verlopen is of niet, want dat doet helemaal niet terzake.
Je aansprakelijkheidsdekking geldt helaas niet voor geleende goederen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven