Geld & Recht alle pijlers

Mag dit? (parkeerbon)

10-07-2010 12:14 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst (in Den Haag) per ongeluk mijn auto geparkeerd langs een gele stippelstreep. Wist niet meer zeker wat het betekende en dacht: er staan meer auto's dus het zal wel mogen.

Niet dus.

Bij terugkomst een bon onder mn ruitenwisser: 60 euro parkeerbon.

Nu krijg ik vandaag 3 enveloppen van het CJIB in de bus (oh wat haat ik die, met dat paarse stukje). 1 voor te snel rijden en 2! voor parkeren.

Allebei van die dag, eentje om half 3 s middags en eentje om half 11 s avonds.

Nu is mijn vraag natuurlijk: mag dat?? Moet ik die allebei betalen of kan ik hiervoor bezwaar aantekenen?
Oh kun je bezwaar aantekenen als binnen een bepaalde periode 2 bekeuringen krijgt? Ik ben zo stom geweest ze te betalen.

Ik had binnen vier minuten 2 bonnen voor snelheid op dezelfde weg. Één op de heen en één op de terugweg.

Het waren geen megabedragen en dit was mijn tweede (en derde dus) bekeuringen voor snelheid op 37 jaar. Dus ik mag niet eens klagen want ik rijdt standaard te hard.
Elke dag een parkeerbon als de auto er langer dan een dag staat, daar kan ik inkomen. Maar dit zijn twee bonnen op 1 dag. Dat vind ik niet correct. Probeer bezwaar aan te tekenen.
quote:Zoebie schreef op 10 juli 2010 @ 13:46:

Oh kun je bezwaar aantekenen als binnen een bepaalde periode 2 bekeuringen krijgt? Ik ben zo stom geweest ze te betalen.

Ik had binnen vier minuten 2 bonnen voor snelheid op dezelfde weg. Één op de heen en één op de terugweg.

Het waren geen megabedragen en dit was mijn tweede (en derde dus) bekeuringen voor snelheid op 37 jaar. Dus ik mag niet eens klagen want ik rijdt standaard te hard. Ja maar dat is toch terecht? Je hebt twee keer te hard gereden. Alleen toevallig 2 keer op hetzelfde punt. Maar TO heeft 2 bonnen voor 1 keer fout parkeren op 1 dag. Dat vind ik toch wel wat anders. (hoewel ik van 2 bonnen voor te hard rijden ook best zou balen hoor.)
quote:Zoebie schreef op 10 juli 2010 @ 13:46:

Dan heb je echt wel heeeeeeeel hard gereden

Binnen 4 minuten op de heen EN terugweg naar iets een bekeuring krijgen?! En in die 4 minuten ben je ook nog uitgestapt enzo?
Gewist.

Het modereerbeleid van]Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Helaas mag dit! Je mag max 3 mulderfeiten krijgen en de tijdstippen zijn ook vergenoeg uit elkaar voor de 2e parkeerbon.

Dus helaas zal je dit bedrag moeten betalen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Hoe lullig het ook is....het mag. Er zijn namelijk ook verschillende instanties die die controles doen. Ook worden veel van die bekeuringen uitgeschreven in een computertjes, waardoor degene daarna niet kan zien of er al iets uitgeschreven is. Je kunt natuurlijk altijd bezwaar maken.

Dat met die 3 mulderfeiten klopt niet, als zou je op een dag 30 keer te hard rijden.....je krijgt ze allemaal thuis.
quote:Courage schreef op 10 juli 2010 @ 13:56:

[...]

Of: verkeerde afslag genomen, ten halve gekeerd en vol gas weer terug. Dure fout haha.

Vertel, vertel Zoebie,hoe deed je het? Niets raars aan hoor. Ik ging even bij een vriendin op de koffie en die was niet thuis. Ik zag het al meteen, dus ik ben omgedraaid en meteen weer naar huis gereden. Over dezelfde weg. Het was een boete van 18 en 30 euro of zoiets. In ieder geval bijna 50 in totaal. Dus zo hard had ik niet gereden.
Wat betreft pakkans kun je in Nederland nog beter een ramkraak zetten dan je auto zonder parkeerbonnetje wegzetten, maar dat terzijde.

Teken bezwaar aan en zie waar het schip strandt. Ik trek bij alle bekeuringen standaard een brief van internet om bezwaar te maken, gewoon om wat zand in de radaren te gooien van een systeem dat er voornamelijk op is gericht om ons een poot uit te draaien (vergeet maar dat de wereld beter wordt van betaald parkeren of boetes voor 5 km te hard op de A12). Vaak wordt het van tafel geveegd, maar soms krijg ik zo maar ineens gelijk en vervalt de boete.
quote:ElleMichelle schreef op 10 juli 2010 @ 13:01:

Ik heb ook eens 2 bekeuringen gehad op 1 dag voor hetzelfde feit in dezelfde straat en er zat 20 minuten tussen.

Opgebeld en men vertelde dat ik dan bezwaar moest aantekenen.Heb ik gedaan,kreeg ik een brief thuis dat ik mijn bezwaar op die dag en tijd in Zwolle kenbaar kon maken voor het gerecht.

Ik heb ff uitgerekend dat die dag vrij nemen van mijn werk,een uur heenrijden,parkeergeld,een uur terugrijden,me net zoveel zouden kosten als de boetes en dan is het nog afwachten of je gelijk krijgt.Dus ik heb de boetes maar betaald.Mijn vader maakt regelmatig bezwaar op beschikkingen en krijgt dan altijd zijn reiskosten vergoed en volgens mij ook nog een bedrag voor gedorven inkomsten.
quote:Kampen86 schreef op 10 juli 2010 @ 16:24:

Helaas mag dit! Je mag max 3 mulderfeiten krijgen en de tijdstippen zijn ook vergenoeg uit elkaar voor de 2e parkeerbon.

Dus helaas zal je dit bedrag moeten betalen.Je mag 3 mulderfeiten krijgen per verbalisant. Dat betekent dat jij, als je 's ochtends staande wordt gehouden vanwege geen gordel en je verlichting blijkt het niet te doen en je hebt je rijbewijs niet bij je, dat je dan max 3 boetes krijgt. Wordt je 's middags bij een controle weer staande gehouden, dan kun je zo weer max 3 boetes krijgen.

Parkeerboetes zijn volgens mij niet eens altijd een mulderfeit, maar daar weet ik ff het fijne niet meer van.
Klok en klepel enzo, moest het toch even nazoeken:

Parkeerboete

U loopt het risico op een parkeerboete als u in een betaald parkeergebied parkeert zonder te betalen, zonder een juiste parkeervergunning of als uw auto op een foutieve plaats geparkeerd staat. De parkeerpolitie controleert hier regelmatig op foutparkeren.

Indien u fout parkeert dan riskeert u een parkeerboete (Wet Mulder-feit). Voor het maken van bezwaar moet u zich richten tot het Centraal Justitioneel Incasso Bureau in Leeuwarden.

Als u niet of onvoldoende betaalt bij een parkeermeter of -automaat, kan de gemeente de verschuldigde belasting naheffen door middel van een naheffingsaanslag. Deze aanslag wordt verhoogd met een bedrag voor gemaakte kosten.

Heeft u uw auto foutief en hinderlijk geparkeerd, dan bestaat de kans dat uw voertuig wordt weggesleept . Zie ook onderstaande link 'Wegsleepregeling'.

Krijgt u een bekeuring, dan kunt u op de bon zien of u bij de politie of bij de gemeente bezwaar kunt maken. Bij de link 'Naheffingsaanslag' kunt u nader lezen hierover.

---

In het geval van dit topic, zal het dus toch een mulderfeit zijn.
quote:Zomaareenvent schreef op 12 juli 2010 @ 11:56:

Wat betreft pakkans kun je in Nederland nog beter een ramkraak zetten dan je auto zonder parkeerbonnetje wegzetten, maar dat terzijde.

Teken bezwaar aan en zie waar het schip strandt. Ik trek bij alle bekeuringen standaard een brief van internet om bezwaar te maken, gewoon om wat zand in de radaren te gooien van een systeem dat er voornamelijk op is gericht om ons een poot uit te draaien (vergeet maar dat de wereld beter wordt van betaald parkeren of boetes voor 5 km te hard op de A12). Vaak wordt het van tafel geveegd, maar soms krijg ik zo maar ineens gelijk en vervalt de boete.

Lekkere tactiek. Wetten zijn wetten, samen afgesproken, dus daar moet je je aan houden.

(Ja, ik houd me aan maximum snelheden en rijd niet door rood, ook niet op de fiets, hoe suf ik me ook voel als heel fietsend Utrecht in de ochtendspits wel doorrijdt)
Weet niet of je inmiddels bezwaar hebt aangetekend, maar je mag maar 1x per 24u een parkeerboete voor hetzelfde feit krijgen (dus nu fout geparkeerd, auto niet verplaatst in de tussentijd).

Je zegt dat er maar 1 bonnetje onder je ruitenwisser zat. Het kan zijn dat de eerste controleur te voet ging en er eentje uitschreef en de 2e in een auto zat en alleen de kentekens natrok (oa Amsterdam gaat het zo). Dan heeft de 2e niet gezien dat er al een bon was uitgeschreven.
quote:aikidoka schreef op 13 juli 2010 @ 12:39:

[...]

(Ja, ik houd me aan maximum snelheden en rijd niet door rood, ook niet op de fiets, hoe suf ik me ook voel als heel fietsend Utrecht in de ochtendspits wel doorrijdt)

Da's dan weer wat overdreven, niet?

TO, gewoon bezwaar aantekenen! Baat het niet, dan schaadt het niet.
quote:aikidoka schreef op 13 juli 2010 @ 12:39:

[...]

Lekkere tactiek. Wetten zijn wetten, samen afgesproken, dus daar moet je je aan houden.

Ik heb nog nooit mijn handtekening onder een wet gezet hoor.

In het algemeen: autosnelwegen zijn ontworpen voor snelheden van 130 km/uur, moderne auto's kunnen dit ook prima aan. Het is gewoon suf om dan vervolgens snelwegen te voorzien van maximumsnelheden van 120, 100 en soms ook 80 km/u. Nou vooruit, 120 kan er nog mee door, maar die 80 km-zones mogen vanmiddag nog worden afgeschaft.
quote:Zomaareenvent schreef op 12 juli 2010 @ 11:56:

...

Ik trek bij alle bekeuringen standaard een brief van internet om bezwaar te maken, gewoon om wat zand in de radaren te gooien van een systeem dat er voornamelijk op is gericht om ons een poot uit te draaien (vergeet maar dat de wereld beter wordt van betaald parkeren of boetes voor 5 km te hard op de A12). Vaak wordt het van tafel geveegd, maar soms krijg ik zo maar ineens gelijk en vervalt de boete.

jeetje wat een nare instelling. Lekker de maatschappij op kosten jagen omdat jij je niet aan de regels wil houden... Alleen om "het systeem" tegen te werken. Ik ben blij dat niet iedereen zo redeneert, wat een verschrikkelijke wereld zou dat zijn zeg!
quote:Zomaareenvent schreef op 14 juli 2010 @ 13:15:

[...]

Ik heb nog nooit mijn handtekening onder een wet gezet hoor.

In het algemeen: autosnelwegen zijn ontworpen voor snelheden van 130 km/uur, moderne auto's kunnen dit ook prima aan. Het is gewoon suf om dan vervolgens snelwegen te voorzien van maximumsnelheden van 120, 100 en soms ook 80 km/u. Nou vooruit, 120 kan er nog mee door, maar die 80 km-zones mogen vanmiddag nog worden afgeschaft.Die 80 km zones zijn er toch met een reden?! Om de uitstoot van fijnstof te verminderen. Het gaat er toch niet om welke snelheid de ontwerper van een snelweg in gedachten had? (Ik zal maar niet noemen aan wie wij zo'n uitgebreid snelwegen net mede te danken hebben.... )
quote:gember999 schreef op 14 juli 2010 @ 13:29:

[...]

Die 80 km zones zijn er toch met een reden?! Om de uitstoot van fijnstof te verminderen. Het gaat er toch niet om welke snelheid de ontwerper van een snelweg in gedachten had? (Ik zal maar niet noemen aan wie wij zo'n uitgebreid snelwegen net mede te danken hebben.... )

De 80 km-zones leiden tot extra files en alleen maar meer uitstoot. Los daarvan zijn auto's de afgelopen decennia onvoorstelbaar veel schoner geworden en dit proces gaat nog steeds door. Ik geloof normaal niet zo in complottheorieën, maar die 80 km-zones lijken wel een geheim pact tussen Justitie (nog meer geld binnenharken met onzinbekeuringen) en de milieumaffia (auto's pesten).

De 80 km-zone bij Overschie is daarnaast per direct overbodig wanneer eindelijk de A4 tussen Den Haag en Rotterdam eens wordt doorgetrokken, gewoon omdat er dan veel minder (vracht)verkeer langs deze plek rijdt.
quote:gember999 schreef op 14 juli 2010 @ 13:25:

[...]

jeetje wat een nare instelling. Lekker de maatschappij op kosten jagen omdat jij je niet aan de regels wil houden... Alleen om "het systeem" tegen te werken. Ik ben blij dat niet iedereen zo redeneert, wat een verschrikkelijke wereld zou dat zijn zeg!

Nou wordt-ie mooi zeg! Het is precies omgekeerd. De maatschappij (of liever gezegd de Staat der Nederlanden) jaagt juist mij op kosten. En samen met mij vele andere automobilisten. En meestal om flutredenen: 5 minuten te lang geparkeerd, 6 km te hard gereden op een autosnelweg enzovoorts.

Als je dan toch bezwaarmakers aan wilt spreken, begin dan maar eens met Milieudefensie. Een club die wordt gesubsidieerd met belastinggeld, en met dat belastinggeld tegen de overheid gaat procederen om zeer noodzakelijke en zorgvuldig voorbereide wegverbredingen tegen te houden.
Jeetje wat een redenatie!

We wonen in een democratie. Wij stemmen op mensen en de mensen met de meeste stemmen mogen wetten maken. Als je het daar niet mee eens bent, ben je vrij om ergens anders te gaan wonen.
Ik heb twee maanden geleden een parkeerboete gehad voor het parkeren zonder vergunning. Het was bij mijn oma en daar mag je dus alleen met een vergunning parkeren, maar op zondag mag het ook zonder tenzij het koopzondag is. En natuurlijk was het koopzondag en was ik dus 60 euro armer. De agent zei dat ik hem rustig kon laten staan, ik had de boete immers al gehad en ze mochten mij niet twee keer een boete geven op dezelfde dag als de auto op dezelfde plek bleef staan. Dus als ik jou was zou ik even navragen of die tweede parkeerboete niet een foutje is.
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Ka32 schreef op 14 juli 2010 @ 15:41:

Jeetje wat een redenatie!

We wonen in een democratie. Wij stemmen op mensen en de mensen met de meeste stemmen mogen wetten maken. Als je het daar niet mee eens bent, ben je vrij om ergens anders te gaan wonen.

Weer zo'n lekkere redenering... als je het ergens niet mee eens bent mag je verkassen in plaats van gewoon een keer ergens bezwaar tegen maken. Zet jij je kinderen toevallig het huis uit als ze het ergens mee oneens zijn en van zich laten horen?

Het valt me op dat mensen sowieso wat spastisch reageren als je het een keer oneens bent met bepaalde wetten of regels. Alsof de collectieve wijsheid van de Nederlandse burgers in combinatie met een indirecte parlementaire democratie leidt tot een optimaal stelsel aan regels en wetten... het zou mooi zijn als het waar was.
quote:Zomaareenvent schreef op 14 juli 2010 @ 15:31:

[...]

Nou wordt-ie mooi zeg! Het is precies omgekeerd. De maatschappij (of liever gezegd de Staat der Nederlanden) jaagt juist mij op kosten. En samen met mij vele andere automobilisten. En meestal om flutredenen: 5 minuten te lang geparkeerd, 6 km te hard gereden op een autosnelweg enzovoorts. Het feit dat je dus overal brieven op schrijft is dus precies de reden waarom je die 6 euro administratiekosten betaald.
quote:Tinkeldel schreef op 14 juli 2010 @ 18:13:

[...]

Het feit dat je dus overal brieven op schrijft is dus precies de reden waarom je die 6 euro administratiekosten betaald.

In China sturen ze de nabestaanden van mensen die zijn geëxecuteerd een rekening voor de kogel.

De 6 euro administratiekosten bovenop boetes in Nederland zijn hiervan afgekeken. Het is een soort vriendelijke poldervariant hierop. Het achterliggende cynisme is wel ongeveer van hetzelfde soort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven