trein antwerpen

15-07-2010 09:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien weet iemand dit. Ik ga met de trein naar antwerpen, en als ik tickets wil kopen via de site van NShispeed, dan moet ik vante voren al een tijd aangeven voor heen en terugreis. Vooral voor de terugreis beetje onhandig dat ik nu al moet bedneken hoe laat ik weer naar huis wil.

Staat er ook een tijd op je ticket? Of zijn het echt gereserveerde plaatsen voor een bepaalde tijd en dus ook een bepaalde stoel?
Kun je niet gewoon een kaartje naar Antwerpen kopen via de kaartjesautomaat? Meen van wel en het zou nog wel eens goedkoper en praktischer kunnen zijn dan via Hispeed.
Met welke trein ga je dan? Voor zover ik weet hoef je voor de gewone intercity naar Antwerpen niet te reserveren..voor de Thalys wel. Ik weet niet of kaartjes naar Antwerpen gewoon uit de automaat verkrijgbaar zijn, eigenlijk..
Ik ga niet met de thalys.

Gewoon met de intercity.

En die kun je dus ook selekteren op de site van hispeed.
Bij de Thalys heb je echt gereserveerde zitplaatsen, maar de gewone internationale trein was dat niet zo.

Inderdaad kan je voor de gewone internationale trein bij de kaartautomaat kaartjes kopen, even duur!
Ik heb in het verleden gewoon kaartjes bij de balie gekocht en ticketautomaat. Veel makkelijker en voordeliger.

Veel plezier in Antwerpen.
je kunt treinkaartjes naar Antwerpen idd ook gewoon bij de kaartautomaat kopen!
Ik ben ook naar Antwerpen gegaan met de intercity en bij een gewone intercity hoef je nooit te reserveren. Denk dat ze je toch de talys willen aansmeren. Niet doen! Is veel te duur!
Gewoon via de kaartautomaat halen, die site van Hispeed is zo af en toe waardeloos...
Tja, ik zou ook gewoon ff naar het station gaan een een retourtje uit de automaat trekken.
Hmmm ik ben voor een weekendretour iets van 32 euro kwijt vanaf schiphol.

Volgens mij wel normale prijs toch?

Kun je in de kaartjes automaat ook gewoon een weekendretour kopen? En ook voor de dag zelf?
Anders via het loket, maar liefst 50 ct duurder.
Yep, kan allemaal via de automaat.
Ramiaatje, als je via NSHispeed boekt, is de prijs hetzelfde als uit de automaat. Kies je voor de intercity trein, krijg je een kaartje ZONDER tijd maar met datum. Dan kun je (wel op de datum die je aangeeft) iedere intercity nemen. De Thalys is inderdaad tijdgebonden.
je kan ze gewoon uit de automaat halen.

Pas je wel op voor zakkenrollers daar? Ze hebben mijn portemonnee een keer gejat terwijl de trein stil stond op Anterwerpen CS. Schijnt vaker te gebeuren.
Je kunt in die int. treinen wel een plek reserveren, het hoeft alleen niet.
Dat is alleen in de Thalys volgens mij.

In een gewone internationale trein heb ik nog nooit een gereserveerde plek gehad.

Hou er rekening mee dat de trein al bomvol zit en je misschien moet staan! (Alhoewel, vanaf Schiphol valt het mss wel mee, ik stap altijd vanuit Rotterdam in en dan is er nog amper plek)
bedankt voor jullie info! Ik ga gewoon een kaartje kopen bij loket of automaat.
quote:Scarlet72 schreef op 15 juli 2010 @ 10:58:

Dat is alleen in de Thalys volgens mij.

+1

't Zal ondertussen wel mosterd zijn...

Je moet op de nieuwe, onhandige site van NS HiSpeed inderdaad een tijd opgeven voor de internationale trein, maar die komt niet op je ticket te staan! Kan ook niet, want er zijn helemaal geen gereserveerde plaatsen in de internationale trein... Gewoon wat invullen dus, en je kan iedere trein nemen die je wilt.

(Aangenomen dat hij rijdt natuurlijk, en dat wil er bij de internationale trein wel eens aan ontbreken...)
en wat ook leuk is.

zo'n (internationale) trein kaartje is een maand geldig.

dus als hij niet word afgestempeld kun je binnen een maand weer =)
Hou je er wel rekening mee dat de laatste trein naar Nederland alweer om 22 uur gaat? Echt idioot. Ik ben ooit gestrand en moest een hotel induiken. Nou was het gezelschap toevallig aangenaam, maar anders.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven