Ik word gek van dat dekbedovertrek!

15-07-2010 19:21 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk ook wel dat dit een heel suffe vraag is, maar ik word echt gestoord van mijn dekbed dat aan de wandel gaat in het overtrek. Ik kan sowieso niet zo goed tegen losse flappen en een opgevouwen dekbed in hoes, maar met mijn nieuwe Ikea-dekbed is het helemaal een ramp. En dat terwijl ik hem juist gekocht heb omdat het de juiste maat is voor mijn overtrekken. Dekbed is 220x240, overtrekken ook, lits-jumeaux dus. Ons winterdekbed is van dons en 240x200, dus dat schuift wel eens. Maar die schuift nog minder dan dit nieuwe zomerdekbed (synthetisch). Vriend vindt het totaal onbelangrijk waar ie onder ligt, maar ik word gek van dat gedoe en het opmaken. Ik weet dat er speciale klemmetjes zijn, maar die werken niet. Ook heb ik al eens klittenband in het overtrek gemaakt, maar dat werkt ook niet. Dan heb je op drie punten een dekbed vast zitten en schuift ie links/rechts/op de rest evengoed weg.

Nou ja, ik kan heel lang doorvertellen, maar wie herkent dit en heeft de gouden tip tegen deze frustratie?
Oooh, hier ook altijd, ik slaap altijd mijn dekbed uit de hoes. Grr...
Ja ik heb dit ook altijd. Ik heb geen tips, ik loop alleen altijd 's nachts te schelden!
Dekbedhoezen kopen met knoopjes aan de onderkant. Kan je dekbed nergens meer heen.
Bij mij moet het ook goed liggen. Maar als ik het er bij het instoppen van het dekbed in de hoes zorgvuldig ben, blijft het goed liggen.
Home is where your wifi connects automatically.
En fatsoenlijk instoppen aan het voeteneind.

Ik heb er trouwens nooit last van, ook niet met de dekbedovertrekken zonder knoopjes of andere sluiting.
Kennut.

Tip waar wel een beetje werk voor nodig is;

Klitteband naaien aan je denkbed en aan je overtrekken aan de binnenkant en huppatee bij opmaak ze aan elkaar klitten!
quote:Yavanna schreef op 15 juli 2010 @ 19:23:

Ja ik heb dit ook altijd. Ik heb geen tips, ik loop alleen altijd 's nachts te schelden! Ik ken mezelf tegenwoordig ook niet meer terug, ik scheld en tier ook, zowel bij het opmaken als 's nachts . Blij dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving heeft alleen mijn broer hetzelfde. Maar die slaapt altijd zo snel dat hij er geen echt probleem mee heeft.
quote:leveke schreef op 15 juli 2010 @ 19:23:

Dekbedhoezen kopen met knoopjes aan de onderkant. Kan je dekbed nergens meer heen.O jawel hoor.......mijn winterdekbed (dubbel/4seizoenen) zakt 's winters aan de bovenkant gewoon omlaag. Dus bovenaan bij de schouders niks, dan bij het middel een 6-dubbele laag en bij de voeten normaal.......
quote:leveke schreef op 15 juli 2010 @ 19:23:

Dekbedhoezen kopen met knoopjes aan de onderkant. Kan je dekbed nergens meer heen.Dat helpt helaas niet. Heb alleen maar overtrekken met knoopjes (of andere sluitingen), maar het schuift ook in de overtrek, niet per se eruit.
Chocola.
Kan het zijn dat je wat wild slaapt en daardoor het dekbed verschuift?

Ik heb het namelijk alleen als ik 's nachts heel erg veel heb liggen draaien.
quote:honnieponnie schreef op 15 juli 2010 @ 19:25:

[...]

Dus bovenaan bij de schouders niks, dan bij het middel een 6-dubbele laag en bij de voeten normaal.......O god, ik ga al bijna schelden als ik dit lees. Wat een herkenning, hahaha.
quote:flatscreen schreef op 15 juli 2010 @ 19:25:

Kennut.

Tip waar wel een beetje werk voor nodig is;

Klitteband naaien aan je denkbed en aan je overtrekken aan de binnenkant en huppatee bij opmaak ze aan elkaar klitten!Dan zou ik dus echt alle kanten met klittenband moeten doen, want alleen de bovenkant werkt ook niet . En aangezien overtrekken vaak scheef trekken na zoveel keer wassen, is dat ook geen succes, denk ik.
Met dit weer heb je geen dekbed nodig.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
@ Honnieponnie en Sterre, is het dekbedovertrek dan te groot voor het dekbed?

Misschien ligt het wel aan de manier van het dekbed in de hoes stoppen. Iedere week 4 dekbedden verschonen en nooit problemen met dekbedden die gaan schuiven in de hoes.
in alle hoeken vd hoes aan de binnenkant lintjes naaien. Aan het dekbed zelf ook op de punten. Dekbed binnenstebuiten op bed leggen, lintjes aan elkaar knopen, hoes goed doen en onderste lintjes vastknopen. Klaaar.

Elf doe ik dit niet hoor, mijn dekbed blijft meestal prima zitten.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Kiekeboow schreef op 15 juli 2010 @ 19:26:

Chocola.Helpt tegen alles, bedoel je?
ik dacht dat ik de enige was die het zo verschrikkelijk vind!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:leveke schreef op 15 juli 2010 @ 19:28:

@ Honnieponnie en Sterre, is het dekbedovertrek dan te groot voor het dekbed?

Misschien ligt het wel aan de manier van het dekbed in de hoes stoppen. Iedere week 4 dekbedden verschonen en nooit problemen met dekbedden die gaan schuiven in de hoes.Ik heb het idee dat het nu eerder andersom is, al kloppen de maten gewoon.
Echt wel La Vie! Slaap gewoon onder m'n dekbed!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Sterre75 schreef op 15 juli 2010 @ 19:29:

[...]

Helpt tegen alles, bedoel je? Jep.. tegen alle frustraties
Ik herken het. Gewoon voor je gaat slapen even goed trekken en dat elke dag herhalen
quote:Sterre75 schreef op 15 juli 2010 @ 19:30:

[...]

Ik heb het idee dat het nu eerder andersom is, al kloppen de maten gewoon.Misschien doe je wel vreemde dingen in je slaap......
Mijn moeder naaide vroeger (nu waarschijnlijk nog steeds) altijd touwtjes aan de hoeken van de dekbedden en aan de binnenkant van de hoes. Touwtjes aan elkaar knopen en klaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven