Ik word gek van dat dekbedovertrek!
donderdag 15 juli 2010 om 19:21
Ik weet natuurlijk ook wel dat dit een heel suffe vraag is, maar ik word echt gestoord van mijn dekbed dat aan de wandel gaat in het overtrek. Ik kan sowieso niet zo goed tegen losse flappen en een opgevouwen dekbed in hoes, maar met mijn nieuwe Ikea-dekbed is het helemaal een ramp. En dat terwijl ik hem juist gekocht heb omdat het de juiste maat is voor mijn overtrekken. Dekbed is 220x240, overtrekken ook, lits-jumeaux dus. Ons winterdekbed is van dons en 240x200, dus dat schuift wel eens. Maar die schuift nog minder dan dit nieuwe zomerdekbed (synthetisch). Vriend vindt het totaal onbelangrijk waar ie onder ligt, maar ik word gek van dat gedoe en het opmaken. Ik weet dat er speciale klemmetjes zijn, maar die werken niet. Ook heb ik al eens klittenband in het overtrek gemaakt, maar dat werkt ook niet. Dan heb je op drie punten een dekbed vast zitten en schuift ie links/rechts/op de rest evengoed weg.
Nou ja, ik kan heel lang doorvertellen, maar wie herkent dit en heeft de gouden tip tegen deze frustratie?
Nou ja, ik kan heel lang doorvertellen, maar wie herkent dit en heeft de gouden tip tegen deze frustratie?
donderdag 15 juli 2010 om 19:33
quote:yathibiyya schreef op 15 juli 2010 @ 19:30:
Echt wel La Vie! Slaap gewoon onder m'n dekbed!
Dat kan je niet menen! Ook met die echte bloedhitte?
Nou, mijn dekbed ligt geloof ik nu al een week of 3 in de kast. Vannacht slaap ik ook alleen maar onder een laken. En ik ben best een koukleum.
Echt wel La Vie! Slaap gewoon onder m'n dekbed!
Nou, mijn dekbed ligt geloof ik nu al een week of 3 in de kast. Vannacht slaap ik ook alleen maar onder een laken. En ik ben best een koukleum.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
donderdag 15 juli 2010 om 19:35
quote:La Vie en Rose schreef op 15 juli 2010 @ 19:33:
[...]
Nou, mijn dekbed ligt geloof ik nu al een week of 3 in de kast. Vannacht slaap ik ook alleen maar onder een laken. En ik ben best een koukleum.Dus je slaapt niet meer onder de maden? Heb je al een klamboe
[...]
Nou, mijn dekbed ligt geloof ik nu al een week of 3 in de kast. Vannacht slaap ik ook alleen maar onder een laken. En ik ben best een koukleum.Dus je slaapt niet meer onder de maden? Heb je al een klamboe
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 15 juli 2010 om 19:50
Heel herkenbaar
Ik heb de onderkanten van mijn dekbedhoezen voor een deel dichtgestikt. Precies de lengte van het dekbed. Alleen in het midden een opening waar het dekbed net doorheen past. Helpt wel iets, maar toch heb ik ook af en toe nog lege bovenkanten. Bij wat stuggere hoezen gaat het wel beter trouwens, dus geen wasverzachter gebruiken.
Ik heb de onderkanten van mijn dekbedhoezen voor een deel dichtgestikt. Precies de lengte van het dekbed. Alleen in het midden een opening waar het dekbed net doorheen past. Helpt wel iets, maar toch heb ik ook af en toe nog lege bovenkanten. Bij wat stuggere hoezen gaat het wel beter trouwens, dus geen wasverzachter gebruiken.
donderdag 15 juli 2010 om 19:52
quote:Liedjepiedje schreef op 15 juli 2010 @ 19:33:
Mijn moeder naaide vroeger (nu waarschijnlijk nog steeds) altijd touwtjes aan de hoeken van de dekbedden en aan de binnenkant van de hoes. Touwtjes aan elkaar knopen en klaar!
Ja, dat heb ik dus eens met klittenband gedaan, maar dan zakte het tussen die vaste hoeken weer weg, dus werd ik nog gek.
Ben blij met de herkenning, haha, dacht al dat ik ziekelijk was. Misschien ook wel, maar dan ben ik iig niet de enige, haha.
Ik merk trouwens wel dat het bij de goedkoopste katoenen hoezen beter gaat dan met dure satijnen. Die zijn echt een ramp. Bij de Hema maken ze tegenwoordig veel met satijn, lekker luxe. Jaaaa, maar ik word er gek van. Ik wil gewoon gesteven katoen!
Is ook nog wel een idee ja, geen wasverzachter gebruiken!
Mijn moeder naaide vroeger (nu waarschijnlijk nog steeds) altijd touwtjes aan de hoeken van de dekbedden en aan de binnenkant van de hoes. Touwtjes aan elkaar knopen en klaar!
Ja, dat heb ik dus eens met klittenband gedaan, maar dan zakte het tussen die vaste hoeken weer weg, dus werd ik nog gek.
Ben blij met de herkenning, haha, dacht al dat ik ziekelijk was. Misschien ook wel, maar dan ben ik iig niet de enige, haha.
Ik merk trouwens wel dat het bij de goedkoopste katoenen hoezen beter gaat dan met dure satijnen. Die zijn echt een ramp. Bij de Hema maken ze tegenwoordig veel met satijn, lekker luxe. Jaaaa, maar ik word er gek van. Ik wil gewoon gesteven katoen!
Is ook nog wel een idee ja, geen wasverzachter gebruiken!
donderdag 15 juli 2010 om 20:07
quote:gekkopje schreef op 15 juli 2010 @ 19:59:
Dekbedovertrekken kopen met kleine gaten op de hoeken waar je de punten van je dekbed insteekt. Is ook makkelijker met opmaken! Ik heb er alleen maar 1 en weet niet waar die gekocht is, dus als die in de was zit heb ik ook een raar bed .bij de ikea zijn ze volgens mij allemaal met van die openingetjes, erg handig inderdaad.
Dekbedovertrekken kopen met kleine gaten op de hoeken waar je de punten van je dekbed insteekt. Is ook makkelijker met opmaken! Ik heb er alleen maar 1 en weet niet waar die gekocht is, dus als die in de was zit heb ik ook een raar bed .bij de ikea zijn ze volgens mij allemaal met van die openingetjes, erg handig inderdaad.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

donderdag 15 juli 2010 om 20:16

donderdag 15 juli 2010 om 22:40
Milo, baby veiligheidsspelden, dan loop je ook niet het risico dat er eentje losschiet (au). Jammer alleen dat je gaatjes krijgt in je hoezen. En het werkt niet zo goed als ik zou willen. Nu lintjes in en op alles genaaid, tip van collega, maar dat is het ook nog niet helemaal. Ik erger me er ook altijd dood aan!
donderdag 15 juli 2010 om 23:25
Ik begrijp het niet...
Nooit never alles in het warretje.
Ik ga slapen onder mijn dekbedje en 's ochtends ligt alles nog netjes op zijn plek wat betreft dekbed in dekbedhoes.
Heftige sex of dansen jullie de horlepiep in bed?
FF serieus...komen de maten overeen wat betreft dekbed en dekbedhoes?
Als een hoes net te groot is kun je met een voet tijdens het draaien in je slaap in je hoes blijven hangen en de hele boel verdraaien
Nooit never alles in het warretje.
Ik ga slapen onder mijn dekbedje en 's ochtends ligt alles nog netjes op zijn plek wat betreft dekbed in dekbedhoes.
Heftige sex of dansen jullie de horlepiep in bed?
FF serieus...komen de maten overeen wat betreft dekbed en dekbedhoes?
Als een hoes net te groot is kun je met een voet tijdens het draaien in je slaap in je hoes blijven hangen en de hele boel verdraaien