Werk & Studie alle pijlers

Onbetaald verlof

18-07-2010 19:55 32 berichten
Wanneer het financieel zou kunnen, zouden jullie dan 3 maanden onbetaald verlof nemen? En wat zouden jullie dan willen gaan doen? Iets betekenisvol of zou je ook gewoon 3 maanden kunnen doorbrengen met de dagen, dag voor dag te nemen?
Ik vind mijn werk betekenisvol, leuk, en het betaalt ook nog eens. Dus, nee, wat moet ik met 3 maanden verlof, ik zou het niet weten.
Ik zou me best 3 maanden kunnen vermaken. Ik heb nu 5 weken onbetaald verlof (met financiele ondersteuning d.m.v. een levensloopregeling) Ik vind het heerlijk even niets te "moeten".
Dat zou ik dolgraag willen ! Het is dat ik me het financieel niet kan veroorloven, maar het lijkt me heerlijk om een keer 3 maanden niets te moeten, geen wekker, geen werk.

Ik zou elke dag nemen zoals het komt, en iets bijzonders plannen. Gewoon even lekker niets aan je hoofd :-)
Alle reacties Link kopieren
3 maand? Ik denk het niet, als het financieel mogelijk is, zou ik wel een half jaar of een jaar willen.

En in dat jaar reizen/vrijwilligerswerk en/of kijken of het mogelijk is iets in het buitenland op te starten.

3 maand vind ik eigenlijk te weinig om echt iets te doen en te lang om niets te doen.
Ja dat zou ik doen, sterker nog ik heb het al gedaan, volgend jaar neem ik 4 maanden onbetaald verlof op en ga een wat langere reis maken (NZ/ Aus) met Sartman en heb er heel veel zin in!

heb het 2, maand gedaan, omdat mijn man toen nog in Turkije woonde en wij het nodig hadden bijelkaar te zijn.
Ik heb al (te lang) 'betaald verlof', WW ivm weggesaneerd na 18 jaar. Ik zou graag even geen verlof hebben.
2, moet 2,5 maanden zijn
quote:Missprincesa schreef op 18 juli 2010 @ 20:04:

3 maand vind ik eigenlijk te weinig om echt iets te doen en te lang om niets te doen.

Daar heb je wel gelijk in. Daarentegen wil ik deze tijd niet gebruiken om een verre reis te maken of een studie te beginnen en deze in die 3 maanden af te ronden. Eigenlijk zit ik eraan te denken om eens helemaal niets te hoeven doen, zoals snoopy zegt. Wat rider zegt is ook waar, mijn werk is leuk, hoewel niet betekenisvol maar het betaalt wel.

Misschien is dat het wel, dat ik mijn tijd eens betekenisvol kan doorbrengen met bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Wellicht kan nadenken over wel op een betekenisvolle manier mijn geld te verdienen.
Ja hoor, als ik het me kon veroorloven zou ik het zeker doen! Zelf zou ik dan het liefst een mooie reis maken.

Helemaal niks doen lijkt me heerlijk, al weet ik niet of ik me dan 'schuldig' zou voelen dát ik dan niks doe.
En jou werkgever vindt dat zomaar goed? 3 maanden verlof?

Bovendien kan ik je uit ervaring vertellen dat je je na een paar weken kapot verveeld (zeker als het niet zo'n mooi weer is als nu). (Zit zelf namelijk al enige tijd zonder (fatsoenlijk) werk.)

Bovendien , als je vrijwilligerswerk gaat doen heb je ook verplichtingen. Ook een wekker, etc.

Als je een lange reis wilt maken snap ik dat je een aantal maanden verlof neemt, maar om niks te gaan doen?!? Nee, dat snap ik niet.
Ik heb een keer drie maanden onbetaald verlof gehad. Toen werkte ik 5 jaar bij een werkgever en deed er een studie naast. Ik wilde stage lopen in het buitenland en had daar dat verlof voor nodig. Was geen punt.

Toen ik 8 jaar bij ze werkte, dus drie jaar later wilde ik nog een keer 4 maanden naar het buitenland om vrijwilligerswerk te doen. Toen heb ik 3 maanden vrije dagen opgespaard en vooruit gekregen. Laatste 2 maanden van 2007 en de eerste van 2008 (die waren dus doorbetaald), en daaraan vast een maand onbetaald verlof opgenomen. Dat vonden ze goed:)

Beide keren geen spijt van gehad!!! Zowel ik niet als mijn werkgever niet.
Mijn onbetaald verlof begint morgen, maar ik heb 8 weken, dus nog een week voordat de kinderen vrij zijn, zodat ik deze week nog iets leuks voor mezelf kan doen en nog wat dingen mee op school kan helpen. Dan gaan we 5 weken ong. op vakantie en niet echt een "grote" reis maar gewoon paar weken marokko en nog 1 week frankrijk. Ik vind het fijn om met mijn hele gezin weg te zijn. En na de vakantie heb ik nog een week extra om nog wat leuks voor mezelf te doen.

Eerst begreep ik dat ook niet zo als je zo lang vrij hebt dan ga je toch een mooie reis maken ofzo. Nu begrijp ik beter dat je ook wel eens gewoon niks wil doen. Hoewel niks, dingen waar je anders niet aan toe komt.
Ik zou het heerlijk vinden. Ik heb het al anderhalf jaar zo belachelijk druk met werken, solliciteren, proefschrift schrijven en huis verbouwen (o ja, en twee kinderen) dat ik me uitermate schuldig voel als ik eens een uurtje niets nuttig doe. Ik denk niet dat ik drie maanden nodig heb, drie weken lijkt me ook al heerlijk. Lekker in een rustig tempo alles doen wat al anderhalf jaar blijft liggen.

Maar goed, het zit er niet in, begin over anderhalve maand net met een nieuwe baan. Maar dat proefschrift is bijna af, en het huis is ook al een eind gevorderd, dus het wordt binnenkort beter.
anoniem_9626 wijzigde dit bericht op 18-07-2010 21:07
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Ja, en ik heb het gedaan ook.

En wat noem je betekenisvol? Wat voor de een betekenisvol is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Voor mij was rust en ruimte om na te denken belangrijk.
Zou het zeker doen.

Genieten van de vrijheid, vakantie...

Zou me geen seconde vervelen.
Ja! Toevalig vanavond nog met vriend over gehad.

Een week of 6, en dan rondreizen door europa. Ik hoef niet heel hip naa thailand, india of australie.... lekker door europa is goed genoeg.

Ik kan wel onbetaal verlof nemen maar vriend heeft niet een nieuwe baan.. nog even wachten dus maar het gaat wel een x gebeuren.

En nee, ik ga geen vrijwilligerswerk oid doen.. neem gewoon verlof voor mezelf.. of is dat erg egoistisch ??
Ik zou ook liever gaan voor een jaar.
quote:magica schreef op 18 juli 2010 @ 21:05:

Ik zou het heerlijk vinden. Ik heb het al anderhalf jaar zo belachelijk druk met werken, solliciteren, proefschrift schrijven en huis verbouwen (o ja, en twee kinderen) dat ik me uitermate schuldig voel als ik eens een uurtje niets nuttig doe. Ik denk niet dat ik drie maanden nodig heb, drie weken lijkt me ook al heerlijk. Lekker in een rustig tempo alles doen wat al anderhalf jaar blijft liggen.

Maar goed, het zit er niet in, begin over anderhalve maand net met een nieuwe baan. Maar dat proefschrift is bijna af, en het huis is ook al een eind gevorderd, dus het wordt binnenkort beter.Offtopic: Magica, leuk om je weer eens tegen te komen! Fijn om te lezen dat het met het proefschrift en het huis aan het opschieten is. Kan me voorstellen dat het nog steeds erg druk is. Alles goed met de kinderen? Succes met je nieuwe baan!
Ik heb ooit een jaar werk gedaan wat heel betekenisvol en minstens zo onbetaald was. Heel bevredigend maar dat was toen en dit is nu. Al jaren geen behoefte meer om onbetaald mijn dagen door te brengen.
quote:Nikki1973 schreef op 18 juli 2010 @ 21:29:

En nee, ik ga geen vrijwilligerswerk oid doen.. neem gewoon verlof voor mezelf.. of is dat erg egoistisch ??Ik weet niet of het egoïstisch is maar stiekem zit ik ook te denken dat ik het verlof gewoon voor mezelf wil doen .
allebei de opties vind ik verschrikkelijk aantrekkelijk. Ik werk op dit moment naast mijn betaalde werk aan een ontzettend leuk project om zwemspullen naar india te brengen aan daar kinderen te leren zwemmen op een leuke manier in schoon water. Daar zou ik wel een stuk meer tijd in willen steken dan ik nu doe.

3 maanden besteden aan een beetje voor mijzelf aanrommelen lijkt mij ook fantastisch.
quote:korenwolf schreef op 18 juli 2010 @ 21:16:

Ja, en ik heb het gedaan ook.

En wat noem je betekenisvol? Wat voor de een betekenisvol is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Voor mij was rust en ruimte om na te denken belangrijk.Hier ga ik eens over nadenken. Dank .
quote:j22 schreef op 18 juli 2010 @ 20:50:

En jou werkgever vindt dat zomaar goed? 3 maanden verlof?Moet ik natuurlijk vragen maar met mijn werk moet het geen probleem zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven