Lijf & Lijn alle pijlers

start 2 run deel 4

26-05-2010 20:27 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

[url=Start 2 Run, deel 3b [/url]

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures[/quote]

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekDoelelly5 kmweek 7opnieuwboom5 km van renateWeek 65 km in 30 minLian10 kmWeek 5weer naar de 10km lempicka10 kmWeek 1

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoelminuten/km's nuMax15 km als lekker rondje28 kmBibianne10 km loop binnen het uur5 km in 28"19' minLian10 km in een uur5 km in 29.29Pimm10 km binnen het uur8 met gemiddelde van 10,1223 km/h Elly5 km5 km zonder blessuresWennIn december weer gaan lopen bevallen!!!Linda 7,5 km Lika5 km in 35 min... Antikleia5 km in 30min...

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2011novHeel 2011Max1500 km160 km 1.859 km Bibianne400 km43 km 410 kmJudith500 km0 km146 kmLinda300 km41 km260 km

Doelen 2012

Max: HM berlijn 01/04, HM Edinburgh 26/05, HM Nottingham sept

Judith: M Dublin nov

Linda: 10 km juni
Nieuw record!!! 30 minuten met een gemiddelde van 9,6 km.. Moest echt een stapje harder (letterlijk) en vond het vooral aan het einde zwaar, maar toch: hoera!!!

Ik ga net zo lang door totdat ik de 10 km gemiddeld haal, daarna verder met Evy 5 tot 10 km

Weet iemand het (staat me iets van bij): is de eerste les van Evy t/m 10 km ook 30 minuten of gelijk iets zwaarders?
.
viva, de eerste les is inderdaad 30 min.

Die 30 min blijven ook de hele serie terrug komen. Elke eerste les van de week is 30 min. De tweede les bouw je op met de minuten. Dus 30, 35, 37, 40 zoiets.

En de derde les in de week is een intervalles.

Ik heb die lessen niet goed gevolgd, maar ik wil ze na de vakatie weer gaan volgen om me tempo te verbeteren.

Elly, ik zal je doel aanpassen. Ik hoop dat het je snel weer lukt.

Wenn, hele fijne vakantie en rust lekker uit.

konijnenvriendin, het eind komt nu echt in zicht he. Iedereen is hier zo tots geweest op die 2x15. Zonder dat kleine stukje rust zit je toch al aan de 30 min.

Bibianne, jammer dat de loop niet doorging.

Hier viel het weer ook mee. Maar de buren in duitsland haddden ons gebeld dat het daar echt slecht weer is geweest.

Er zijn een paar pannen van ons dak, en zijn veel planten en bomen kopot gewaaid.

max, stekte met je knie!

Ik heb vanmorgen weer gelopen. Het was wel beter met dit weer. En toen ik uit de douche kwam plense het, dus was preies op tijd geweest.

Het is druk en rommelig thui, dus het was wel even lekker om rustig te gaan hardlopen.

Er moest van de week veel werk af voor de bouwvak en nu zijn we nieuwe kozijnen aan het plaatsten. Alles staat anders en is het stoffig en overal ligt gruis en gereedschap.

Me vriend wilde graag een konijn erbij, en die is er van de week gekomen. Maar die vechten nu samen :(

Ons eerste konijn loopt bijna altijd los in huis, dus moest er weer een nieuw hok getimmerd worden.

En ik ben ook nog bezig een aquarium en kast op te knappen voor me hardgroeiende schildpad. Die heb ik vandaag geverfd.

Dus alles loopt lekker door elkaar. Leuk vakantie..
Hallo allemaal

Het lopen ging gister niet door en vandaag ook niet, zoals ik me nu voel????

Heb vrijdag bodypump gedaan en daarna een les zumba.

Heerlijk hoor, daar niet van, maar toen ik gister opstond voelde ik me daar toch een paar spieren!!!!

En vandaag voel ik ze nog, dus neem maar even rust.

Misschien dat ik t weer een beetje ga opbouwen t lopen.

1e X misschien 1km en de 2e X misschien 2km....

Zal t wel gaan bekijken.

Jammer, had er wel zin in gehad.....

Succes iedereen verder...
Zo net les 15 volbracht, die 7 minuten op het laatst vielen zwaar, ging bijna neer voor m'n gevoel, maar hield vol... 4,64 km...

Maar 2 keer gelopen deze week (waarvan 1 herhaling van les 14 - met die hitte vorige week ging die niet zo lekker), had 3 keer gewild maar de kids hebben vakantie en vind het lastig om een goed loopmoment te vinden...

Ook zijn we al dagenlang aan het klussen op zolder (laminaat leggen, schilderen en meubels in elkaar zetten) , waardoor ik eigelijk weinig fut heb voor andere zaken...

Voel me wel schuldig hoor als ik een paar dagen niet gelopen heb, hebben jullie dat ook?

@Daffodil: leuk, we gaan gelijk op. Hoe ging jouw les 15?
Dag allemaal, ik hang nog steeds in week 7 te hangen, doordat mijn lichaam nog niet helemaal op orde is, merk ik dat ik de afgelopen weken al mijn energie nodig heb om om te gaan met de temperaturen.

Maar... gisteren lekker les 19 gelopen en dat ging redelijk. Morgen wordt het helaas weer wat warmer.

Lees bij meer mensen dat hitte en vakantie wat roet in het eten gooien, maar laten we afspreken de moed niet op te geven

Lian, ik moest even lachen over je hardgroeiende schildpad die je, als je de zinnen een beetje raar leest, geverfd hebt

Loopse en zweetse meiden!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Ja, die temperaturen heb ik ook liever niet. Een graad of 15, dat vind ik optimaal. Maar op dit moment is 27 graden al een koele dag... (En dan midden in de zomer beginnen met rennen. Ook al niet zo handig. Wel verklaarbaar, dat wel. Want ik zou toch het liefst weer in al m'n zomerkleding passen.)

Hoe dan ook. Zweten is weer gelukt vandaag. Les 15. Die laatste 7 minuten waren inderdaad wat zwaar, maar over het algemeen lekker gelopen. Volgende week weer herhaling (en beginnen aan week 6), dus dat zou te doen moeten zijn!

Ha! En over ruim een maand hoop ik te verhuizen. Naar een appartementencomplex mét loopbanden in de kelder. Woo!
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Wahahaha toch maar gaan lopen.

Eerst even pielen aan mijn gps, verdorie, deed t niet. Daar baal ik dan zo van he, snap dat dan niet waarom die t niet doet grrrr.

Toen maar een tijd genomen. Wilde 15 minuten lopen en uiteindelijk heb ik via hardlopen.nl uitgerekend dat ik dus 2,3km had gelopen. Netjes, want ik wilde minimaal de 2 lopen vandaag.

Ging lekker, maar besloot toch niet om verder te gaan lopen, bang dat ik weer last zou gaan krijgen en je moet t niet forceren natuurlijk.

Ik vond t niet al te heet, dus alles verliep heerlijk.

Volgende keer ga ik 3km proberen...

Heb geprobeerd opnieuw met Evy te gaan lopen, maar dat wilde echt niet gaan lukken, dus eigen muziek en gaan maar...

@Daffodil

Even vergeten hoe jij nou eigenlijk loopt. Loop je nou op de loopband of rondjes in je slaapkamer?

@Noanne

Niets forceren hoor.

Het komt allemaal wel.

Liever te langzaam als te snel met allerlei complicaties...
@Daffodil, een loopband in de kelder brrr vreselijk. Moet er echt niet aan denken. Ik vind het heerlijk om te rennen in het bos. Maar ieder zijn ding natuurlijk,

@Sportyspice, ik vul ook zins januari alles in op looptijden.nl het is een leuke site, kan je het totaal van alles of van de vorige maand zien en wat je deze maand hebt gelopen.

@Noanne, het maakt geen donder uit hoe het gaat, je loopt weer, dat is het voornaamste toch.

@Welts, heb jij dat ook dat als je de skates uit doe dat het lopen heel raar aan voelt, net of je zee benen hebt

@Choca , ik had anders de 5 km gelopen omdat je een klein rondje door het dorp loopt, en om nou 7 x het zelfde rondje te lopen vind ik niet echt leuk.

Dat topje is wel leuk maar het lijkt mij van die strakke stof waar je alles door heen ziet, of valt dat wel mee? Ik zoek ook nog een leuk hemdje om in te rennen maar dat valt nog niet mee om iets leuks te vinden. De gene die ik nu hebt daar schuur ik mijn armen mee stuk.

Vanmiddag 5 km gelopen om 1 uur, de warmte viel best mee maar de spierpijn niet, had echt 10 min nodig om er doorheen te lopen. Toen ging het beter en ben ik aan de 5 km begonnen. Voelde het nog wel maar deed geen pijn meer. Ach spierpijn is niet erg maar vond het wel beter om niet de geplande 10 km te lopen haha. Moet nu toch echt aan de gang want het is zo september en dan moet ik de 16 km uit lopen.
quote:bibianne schreef op 18 juli 2010 @ 22:34:

@Daffodil, een loopband in de kelder brrr vreselijk. Moet er echt niet aan denken. Ik vind het heerlijk om te rennen in het bos. Maar ieder zijn ding natuurlijk, Over een week of twee, drie wil ik naar het park om daar te rennen. Maar om nou elke keer een eind te reizen om te kunnen rennen zie ik ook niet helemaal zitten. En ik woon midden in het centrum van een superdrukke stad, dus op de stoep lopen is niet heel handig - steeds wachten op de auto's die voorbij willen is niet echt ideaal.
Sorry dames, het is lang geleden dat ik meegeschreven heb hier....drukke tijden op het werk en met dat mooie weer wil ik 's avonds ook niet achter de computer gaan zitten.

Ben inmiddels bij les 14 van Evy. Heb wat vertraging opgelopen doordat ik een paar weken wat last had van maagpijn en dus nauwelijks gelopen heb toen.

Met dat warme weer heb ik wel zoveel mogelijk geprobeert te lopen, liefst in de ochtend voor het werk. Maar ook dat kon ik niet altijd opbrengen.....slaap ook erg slecht met dit weer.

Dus een paar keer week 4 overgedaan, maar nu ben ik dus weer bij les 14, ik ga vrolijk verder

Wat goed om te lezen dat jullie (wel) lekker fanatiek verder gaan met dit weer.

Tot hoelaat lopen jullie 's avonds?

Laatst was ik om 21.15 nog gaan lopen, en dat was qua temperatuur wel prettig, maar vond het toch niet echt fijn om zo in de schemer te lopen, dat doe ik dus maar niet meer.

Hoe doen jullie dat?
Ik heb vandaag les 24 gelopen, rond 8:00 uur, maar ik vond het alweer te warm...... pfff... was best zwaar, MAAR..... ik heb het volgehouden!!! 1x 10 minuten en 1x 20 minuten! Wow

Op naar week 9!

@ Dibbels: ik werk meestal alleen 's middags en ik kan dus 's morgens rustig gaan hardlopen. Met dit weer sta ik echter wel vroeger op omdat het anders al snel te heet is...

Mmmm. ik vind het trouwens knap dat jullie allemaal wel redelijk hard lijken te lopen. Ik kom nog niet verder dan 8 km/uur (met wandelminuten ertussen, dat wel).... ik kan het qua ademhaling niet aan om te versnellen. Ik ga, als ik straks week 9 ook af heb, werken aan het sneller lopen. Dus dat wordt als doel: 5 km in 30 minuten.
@ dibbels: je schiet dus wel lekker op. ik loop tot 22.15 maar dan wel het laatste stuk over de dijk. liever iets eerder hangt ervan af of het mooi weer is en dus nog vrij licht is. ik merk wel dat het toch alweer eerder donker gaat worden

@ daffodil: ik heb een prima loopband en zelfs nu met het warme weer ben ik er blij mee. vorige week nog intervallen gedaan hee; ;aat op de avond. door dat ding kan ik op alle tijdstippen lopen, dus als ik niet meer naar buiten kan maar per se nog wil lopen kan dat op de loopband. liever buiten maar het is een fijn ding en zeker voor intervallen heerlijk.

@ bibianne: ik ben ook geen warm weer loper. ik vreesde al voor de zomer maar goed... vanavond ga ik het weer proberen. hahaha inmiddels staat mijn knie in de steigers (lijk wel monumenten zorg). wandelen met de hond gaat er prima mee

@ elly: jij gaat dus ook wel goed op zich toch?

@ noanne: gaat toch super goed? kanp hoor dat je weer lekker de draad op pakt. en al ben je over 3 weken nog bij die week, maakt toch niks uit. komt vanzelf. rustig aan dan breekt het lijntje niet. het is voor top fitte mensen al lastig met dit weer!

@ suga: hahaha niet schuldig voelen als je niet loopt. waarom zou je?

@ lian: hoe gaat het met de konijnen?
het valt niet mee om positief te blijven zeg. steunkousen.... steiger om mijn been....wéér die rare pijn in de pacemaker pocket.... nou ja. hahaha tranen zijn goed zullen we maar zeggen.

in ieder geval genoten van het wandelen van vandaag met de hond. mooie vogels gezien en heerlijk weer

vanavond een klein rondje gedaan en dat viel niet mee. maar goed wel gedaan.

juli 78 km - 2010 totaal 836 km
@Max Jeetje, wat een tegenslagen zeg :( Zegt wel een heleboel over je doorzettingsvermogen dat je toch gewoon doorloopt met al die 'pech'. Ik heb heel veel respect voor je!

Gister les 15 gelopen, ging goed, had weinig last van de warmte om 20.00uur. Donderdag begin ik aan week 6, ik heb er steeds meer plezier in! Ik merk ook dat het lopen van langere stukken me beter ligt dan steeds die korte stukjes. Heb moeite met opstarten denk ik ;)

Als ik langere stukken loop (haha, praat dus nu over maximaal 7 minuten ;)), kom ik op een gegeven moment in een soort van kadanz (op zijn evy's), en dan gaat het allemaal stukken beter.

Succes voor diegenen die nog gaan lopen vandaag!
Ik heb niet alles gelezen hoor, maar heb toevallig een link in mijn bestand waarin alle lessen staan. 1-5 km en 5-10 km

Mocht het er al opstaan, sorry, maar anders: veel succes en plezier gewenst!

http://cid-16d91a85218d37 ... .com/browse.aspx/training
hey allemaal,

zo ik heb zaterdag nog een rondje gedaan op het eind van de ochtend. wilde de 5km achter elkaar lopen maar het was toch iets warmer dan ik dacht. Heb de laatste 10 minuten steeds een beetje sprintjes getrokken(van boom tot boom) en tussendoor rustig hardlopen of wandelen. Hoop dat het z'n vruchten afwerpt

ik wil nu toch wel 2x per week blijven lopen maar ik moet zeggen nu ik niet echt een doel meer heb en Evy weg is dat het ik me er wel soms toe moet zetten. Maar als ik ben geweest is het wel weer lekker!

Vanavond ga ik weer een rondje doen, voor het eerst samen met iemand anders. Ik ben zeer benieuwd!

Max09; sterkte met je knie, ook ik vind het heel knap van je dat je het toch nog probeert!
@ sporty: ga je niet door met de 10 km? ik loop nu iets minder ver omdat ik ook al veel wandel met de hond en ik even mijn lichaam wat rust wil geven. het hardlopen heeft weinig te maken met de problemen aan de knie enzo maar een beetje oppassen is niet verkeerd want ik wil nog even door

@ dibbels: ja gek is dat he? ik ben ook een dieseltje. meestal als ik de eerste 2 km lekker heb gelopen, dan gaat het gewoon goed. wel opvallend dat ik bijvoorbeeld zonder enig probleem 2x6 kan rennen (met 400 meter wnadelen ertussen ofzo) maar dat de 10 km aan één stuk toh nog wel een uitdaging is. maar goed.... qua kilometers loopt het nu met het warme weer toch ook ietsje terug, dus misschien een kwestie van wennen. jij gaat ook als een speer, en voor je het weet loop je gewoon lekker een half uur!

renze vandaag. het weer lijkt helemaal niet zo verkeerd. ben benieuwd wat de komende week gaat brengen want er schijnt regen te komen. ook lekker.... niet meer sproeien. als het maar niet zo broeierig wordt.

fijne dag allemaal
Joehoe, weer een les erop zitten. Alleen helaas weer les 9 want ik had 10 wel al gedownload maar nog niet op m'n ipod gezet - beetje jammer maar ik had geen zin meer om naar boven te gaan dus ik heb nog een keer les 9 gedaan. Les 10 was trouwens herhaling van les 7 dus misschien sla ik die wel over en doe ik volgende keer les 11. Ik zit nu dus in week 4.

Net ook even gekeken hoe ver ik heb gelopen via afstandmeten: was toch al 3,25 km en m'n gemiddelde was 7,5 km per uur

Ik denk dat ik dat nu ga bijhouden om te kijken of het wat verbetert.

Voor m'n gevoel gaat het in ieder geval wel al een stuk beter, die 5 minuten aan het eind waren geen enkel probleem. Het was ook heerlijk gisteravond! Ik was pas om half 10 vertrokken en toen was het nog steeds wel wat warm maar goed te doen.

Nu weer even werken, geen zin en vertoon nogal WOG
Les 16 zit er ook weer op. Ging op zich vrij soepel. Zweette wel behoorlijk, maar had het niet lastig met volhouden. Tijdens de wandelstukjes nu wat meer tempo gemaakt en dat was geen probleem.

Heb alleen pijn aan m'n voet. Schuin onder m'n enkel aan de bovenkant. Een beetje zeurderig. Voel het al een paar dagen, ook gewoon met lopen. Misschien een verrekte spier? Hoop in ieder geval dat het snel over gaat!
Jij was nog laat of juist al vroeg wakker!

Balen dat je zo'n last hebt...al eerder past gehad van je voet?

Ik hoorde van collega dat er in Belgie de laatste jaren steeds meer mensen zijn met voet-knieklachten doordat er veel mensen niet-begeleid met start2run beginnen. Blijkbaar is het veel beter om met een trainer of groepje aan de slag te gaan waarbij iemand kijkt hoe je looptechniek is en je eventueel bijstuurt. Klinkt logisch maar ik vind het juist best fijn dat je nergens aan vast zit... Maar misschien heb ik wel een hele verkeerde techniek, dan zou een trainer geen overbodige luxe zijn.

Iemand van jullie al eens ooit een loop-consult gehad? Of zou je het vanzelf merken als je niet goed loopt als je naar de langere loopstukken gaat..?

Vanavond ga ik toch gewoon les 10 doen, dacht eerst deze over te slaan ivm dubbele les 9 maar ik ga toch gewoon het schema volgen. Tot later!
zoooo daar ben ik ook weer eens. Ik ben hier echt al in geen weken meer geweest. Het was druk op het werk en thuis had ik geen zin om achter mijn computer te kruipen (die staat op zolder en daar is het erg warm...)

Maar ik heb wel veel gelopen. Ik train inmiddels 4x per week. Ben druk met mijn schema voor de halve marathon. Het gaat erg goed, ben in week 4. Ik zet op de warme dagen m'n wekker op 6 uur en ga dan dus voor m'n werk uit trainen. Het is dan heerlijk rustig op straat. Heb begin van de week nieuwe schoenen gekocht, m'n oude bleken toch al wel behoorlijk versleten.... Zo zien ze er niet uit, maar ik voel het verschil wel heel goed. Heb eigenlijk precies dezelfde schoenen (saucony) maar dan de smalle versie. Die anderen waren toch wat te breed. Waarschijnlijk komen daar de blaren vandaan. Dus hopenlijk ben ik daar nu ook vanaf.....

Ik zal proberen weer wat vaker mee te lezen en te schrijven!

Succes voor iedereen die nog gaat lopen!
@Daffodil: jee, jij gaat snel met de lessen zeg, je hebt mij al bijna ingehaald!! Super dat het zo goed gaat, alleen wel balen dat het zo lastig is om buiten te lopen met al dat verkeer.. Ik vind het al lastig om gewoon in een rustige woonwijk te lopen met al die stoepjes en auto's/fietsen/kinderen/mensen met honden :P

@choca: dat is niet zo'n goed bericht.. misschien komt het doordat mensen op gewone gympen gaan lopen en de rustdagen niet nemen? ik heb tot nu toe nog weinig problemen gehad maar het lijkt me zooo rottig om een blessure op te lopen!!

Ik heb daarnet gelopen! Dat is op zich al een prestatie, ik kan heel slecht tegen de warmte en ik zat er al een week tegenaan te hikken.. Het begon net te regenen en de zon was weg, dus ik dacht nú ga ik anders duurt het weer een week voordat ik kan :P Heb alleen wel les 18 weer herhaald, omdat ik elke keer maar nét de 7 minuten uit strompel.

Alleen onderweg kwam ik precies in een kudde koeien terecht die over de weg naar een ander weiland gebracht werden, super grappig!! Ik zat precies tussen de voorste koeien dus die hele kudde rende achter me aan, ik ben niet snel bang voor dieren maar leuk was anders.. Dus midden in de 6 minuten heb ik enorm versneld en redde daarna nauwelijks de 7 minuten.
Hi allemaal!

Ik heb nog steeds niet gelopen. We gaan morgen naar Duitsland en het weer word wat minder, dus dan ga ik daar mijn rondjes wel doen.

De kozijnen zitten er inmiddels in hier, en vandaag hebben we de laatste dingen afgeweerkt en opgeruimd. Pff ben het echt wel zat, we zijn al dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds bezig. En al die troep en stof. Gelukkig s het af en mooi geworden.

Elly, irritant he als je start klaar staat en dan doet je gps het niet!

Max, Wat vervelend dat je last hebt van je been. Maar wel fijn dat je toch nog kunt hardlopen en lekker met de hond kan wandelen.

Met de konijnen ging het niet zo. Me buurvrouw fokt franse hangoren en daar hebben we die nieuwe dus vandaan. Nu kwam ze even helpen toen we ze weer wilden koppelen. Maar ze gingen weer vechten. Omdat ze onder de tafel zaten konden we niet snel genoeg ingrijpen dus dat ging tot bloedens toe. Nu heeft de nieuwe een scheer in haar oor en een gaatje. De hele kamer zat onder het bloed, zo zielig!

Choca, het is inderdaad leuk om je prestaties bij te houden. Zo kun je leuk zien hoe snel je vooruit gaat. En het is ook een stimulans om jezelf steeds te verbeteren vind ik.

Judith, knap hoor dat je voor je werk al gaat hardlopen. En dat 4 keer per week. Hoeveel km loop je nu?

Ik ben er zondag of maandag weer. Voor iedereen veel loopplezier!
Net geweest, les 10: check!

Truste dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven