Zorgplan
maandag 19 juli 2010 om 21:23
quote:Marels schreef op 19 juli 2010 @ 21:22:
Ja, wij deden gewoon SMART.
Man, wat een ellende. En wat gebruik je daarvan in de praktijk? He-le-maal niks.
Ik bedoel;
binnen één week krabt mevrouw Q zelfstandig aan haar kont.
Lekker boeiend. In de praktijk wil je mevrouw leren aan haar kont te krabben en heb je ongeveer in je hoofd hoe lang dat moet gaan duren maar het duurt zo lang het duurt tot mevrouw Q zelf aan het kont kan krabben.
Ja, wij deden gewoon SMART.
Man, wat een ellende. En wat gebruik je daarvan in de praktijk? He-le-maal niks.
Ik bedoel;
Lekker boeiend. In de praktijk wil je mevrouw leren aan haar kont te krabben en heb je ongeveer in je hoofd hoe lang dat moet gaan duren maar het duurt zo lang het duurt tot mevrouw Q zelf aan het kont kan krabben.
668, the neighbour of the Beast
maandag 19 juli 2010 om 21:23
quote:Sam32 schreef op 19 juli 2010 @ 21:21:
Jacqueline, ik wil niet vervelend doen, maar je kunt hier beter anoniem posten. Op internet kan ik alles over je vinden (werk, kinderen, honden, tenminste als jij het bent).
Misschien toch even een andere nickname maken?Kan je mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
Jacqueline, ik wil niet vervelend doen, maar je kunt hier beter anoniem posten. Op internet kan ik alles over je vinden (werk, kinderen, honden, tenminste als jij het bent).
Misschien toch even een andere nickname maken?Kan je mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
maandag 19 juli 2010 om 21:24
maandag 19 juli 2010 om 21:25
RUMBA: Relevant/Begrijpelijk/Meetbaar/In termen van gedrag/Haalbaar (de letters RUMBA staan voor deze woorden, maar dan in het Engels, ben ze even vergeten)
Je gebruikt ze in het zorgplan bij de doelen die je opstelt.
PES: Probleem/Etiologie/Symptomen
Gebruik je om een verpleegkundige diagnose te kunnen formuleren.
Gebruik je om een verpleegkundige diagnose te kunnen formuleren.
maandag 19 juli 2010 om 21:25
PES: P-probleem: E:oorzaak S:Symptoom
Bijvoorbeeld:
P:meneer X drinkt erg weinig
E:zegt keelpijn te hebben
S:heeft een droge mond/urine is donker gekleurd
Meneer X drinkt erg weinig omdat hij keelpijn heeft.Meneer zegt een droge mond te hebben.Zijn urine is donker gekleurd.
@TO, misschien heb je wat aan deze link?
Bijvoorbeeld:
P:meneer X drinkt erg weinig
E:zegt keelpijn te hebben
S:heeft een droge mond/urine is donker gekleurd
Meneer X drinkt erg weinig omdat hij keelpijn heeft.Meneer zegt een droge mond te hebben.Zijn urine is donker gekleurd.
@TO, misschien heb je wat aan deze link?
maandag 19 juli 2010 om 21:26
quote:Marels schreef op 19 juli 2010 @ 21:23:
[...]
Ik bedoel;
Wat plastisch.
Dan toch liever LEAN.
[...]
Ik bedoel;
Wat plastisch.
Dan toch liever LEAN.
maandag 19 juli 2010 om 21:27
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:25:
RUMBA: Relevant/Begrijpelijk/Meetbaar/In termen van gedrag/Haalbaar (de letters RUMBA staan voor deze woorden, maar dan in het Engels, ben ze even vergeten)
Gebruik je om een verpleegkundige diagnose te kunnen formuleren.Thanks, weer wat geleerd.
Gebruik je om een verpleegkundige diagnose te kunnen formuleren.Thanks, weer wat geleerd.
maandag 19 juli 2010 om 21:29
quote:Pien252 schreef op 19 juli 2010 @ 21:25:
Gebruik je om een verpleegkundige diagnose te kunnen formuleren.Bij ons heet het nu POV...probleem-oorzaak en verschijnsel
Gebruik je om een verpleegkundige diagnose te kunnen formuleren.Bij ons heet het nu POV...probleem-oorzaak en verschijnsel
maandag 19 juli 2010 om 21:30
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lean_manufacturing
Ik vind het niks. Maar ik moet toch altijd heel erg wennen aan veranderingen.
Ik doe gewoon wat ik moet doen en ik doe dat goed en verder wil ik geen gehannes.
Maar helaas.
Ik vind het niks. Maar ik moet toch altijd heel erg wennen aan veranderingen.
Ik doe gewoon wat ik moet doen en ik doe dat goed en verder wil ik geen gehannes.
Maar helaas.