Tetterettes slepen elkaar de zomer door!!!

16-07-2010 16:33 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer van de Tetterettes! Tetter lekker mee: alles mag, niks moet. En offtopic kennen we al helemaal niet! Wel zijn we gek op dieren dus foto's zijn wel verplicht Wees niet bang om aan te haken, we bijten niet en er is al helemaal geen meldplicht!

Hierbij een aantal van onze mooierds:

Deel 8 vind je hier: Retteketet, de Tetterettes gaan nooit naar bed!
Iets anders
Ik zit nog even in dubio of ik die aflevering hier of elders zal plaatsen, niet omdat het zo geheim of spannend is, maar ik maak mezelf wel steeds herkenbaarder. Maar je hoort het hoe dan ook
Ik hoor het heel graag, waar dan ook

Dat vind ik ook zo leuk aan dit groepje, al die onverwachte overeenkomsten die we samen hebben. Waaronder dat gestudeer van jou en Klets en mij, de kinderboekwinkel van Its, Klets en Bengelie, Rat en Bieb die buurvrouwen waren, en nog wel meer waar ik nu niet op kan komen omdat mijn hoofd te vol zit.

En dat allemaal vanwege een paar poezels (en konijnen, en honden, en cavia's en karpers en een eend )
Babs en Olijf die graag schrijven, Slofje en Klets met hun asiel en kattenopvang activiteiten, MV en Mittens en koken. Hmm, mijn hoofd zit ook voller dan ik dacht en ik had geloof ik toegezegd dat ik naar bed zou gaan .

Ga ik nu doen!
Good morning

Tipsy is weg. Gisteravond/vannacht niet thuisgekomen

Ik weet weer preciessss waarom ik het helemaal niet zo erg vond dat ik geen computerspelletjes meer speel... vannacht om 3.00 gaan slapen en nu net klaar met douchen en eten. Veeeeels te vroeg... en ja eigen schuld
Trutipsy is er weer.

De sloeerieee, nou daar ga ik hoor Splinter met het goed luisteren van mijn katten.
Haha Klets, erg he. Ik kan gelukkig wel op tijd stoppen. Maar soms is een spelletje zó leuk. Ik heb het nu met Paradis Quest. Heel simpel spelletje, Match 3 game, maar verslavend...

TH, arme poes, moet ie zo nodig en dan durft ie niet. *hoestmietjekuch* Je kon denk ik de opluchting op z'n koppie zien of niet.

Delphi, lekker dat je een dagje uitstel hebt. Maar dan is het ook helemaal af en kan je relaxen. Je weet straks niet wat je met al die vrije tijd moet doen

De poezen hebben het kattenluikje helemaal ontdekt. Ik heb vannacht katloos geslapen. Medusa is de bank niet af te branden en de andere 2 hebben lekker buiten geslapen op een kussentje.

Klets, is Tipsy niet gewoon van het mooie nachtweer aan het genieten geweest? Ze zou toch niet weggelopen zijn?
Ah, de sloerie is al weer terug.
De Eend kwam van het weekend nog even langs. Buikje rond gegeten en ze was weer gevlogen

Oh Klets.... Tipsy

Hopelijk komt ze later vandaag aankakken...
Oh, ik heb lang gedaan over mijn berichtje... Alle 4 die regels en 2 hele smileys
Goedemorgen samen. Zeg, het valt me wel op dat jullie op de meest onchristelijke tijdstippen door tetteren. Ik doe daar niet aan mee om half 2 's nachts

Heb net de huisarts gebeld en die belt me nog terug of het nodig is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mogguh!

grrrr...heel stuk getypt en is het weer weg.

Fijn dat Tips er weer is...de slettebak.

voor Olivier

en ben benieuwd naar je plannen TH.

Delphi nog even suces met je laatste lood.

verder iedereen werk,zon,studeer,solliciteer,whatever ze!!

en Borrie,Francisca en Its...veul plezier!!!
Male,succes met je kleine grote man.

Hoop dat hij snel weer op regel is.

de computer op de boerderie is zo vreselijk traag.....word er niet goed van.

net maar even snel hier mijn mail gelezen.

Vanavond komt MO ook weer naar de boerderie

weer boer en boerin spelen..

Gisteravond vond één van de honden een kikker tijdens het wandelen,die heb ik maar even in de berm gezet.
Goedemorgen

Delphi, succes vandaag je komt er wel

Cis en borrie ik heb er zin in

Biebs, veel plezier vandaag met MO

TH, ik ben benieuwd naar je plannen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zo.... ontbijt zit er in, koffie ook...

Ik ben fris en fruitig

Vriend vertelde gister dat hij in Borplace heeft gewerkt
Ik ga nu de auto in, tot zo Its

Niet te veel kletsen hier! Wil het wel bij kunnen lezen
tot zo Cis

ik pak de picknickmand nog even in
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Arme Streepy Ze is nog steeds een beetje de kluts kwijt. Ze heeft de hele avond nog lopen miauwen en drentelen. Het was net alsof ze niet meer wist waar of wie ze was. In bed bedacht ik me de engste dingen, dat ze misschien wel een beroerte had gehad van de autostress ofzo. Vannacht ook zeer onrustig. Heb haar steeds bij me genomen. Op een gegeven moment viel ze in slaap op mijn borst, maar ja ik kan niet op me rug slapen. Dus ik ben zo duf als een konijn vanochtend.

Ik heb me wel voorgenomen dat ik haar niet meer zo meeneem. Of de DA komt hier thuis óf ik geef haar vooraf eerst een kalmeringspilletje, want dit kan zo echt niet meer. Hoop dat ze weer een beetje de ouwe wordt en dat het avontuur van gisteren niet iets blijvends schadelijks heeft aangericht in dat ouwe demente koppie
Djeez die kat van jou Slof.

Veel plezier dames van de nietjes. (daar was het toch van?)

Ik hoooop echt dat ik nu baan heb. Sollicitatiegesprek van gistermiddag was verzet naar vanochtend en nu is het weer verzet. Gaat lekker dus.

En ik kreeg een mailtje van die nogal simpele vent van het UWV. Een reply op die doorgestuurde vacature voor 15 uur in de week. Dat die vacature nog steeds beschikbaar is. Maar geen antwoord op mijn vraag wat ik aan die vacature heb als ik minstens 32 uur wil werken.

Is 't bij jullie ook al zo benauwd?

TH, ach die Olivier... Da's nou een kommuunikaazieprobleem van de bovenste plank lijkt me En zonder kap en zonder kap, daar wennen ze verrassend snel aan, dat blijk maar weer.

Spannende studentenlevensoap maak je d'r van zo, ben benieuwd!!

Delphi, toffe prof dat je 'n dag uitstel hebt gekregen! En je gaat toch als een speel nu? Nog éventjes volhouden!!!

Klets, wat een lellebel die Tipsy! Gelukkig is ze weer binnen, misschien heeft ze nu even genoeg gelellebeld voor de komende dagen en blijft ze lekker bij huis

Francisca, zo leuk dat De Eend af en toe nog even in 't ouderlijk huis langskomt (Moet trouwens, om de een of andere maffe reden, bij De Eend steeds denken aan dat zinnetje "Wij van wc-eend, adviseren wc-eend". Verband? Is d'r niet, maar 't schiet steeds door m'n hoofd...)

Male, heeft dok al teruggebeld?

Bieb, wordt 't niet veel en veel te warm om boer en boerin te spelen vanavond?

Slofje, voor Streepy, arme ziel..

Klets, balen van dat verzette gesprek! Wanneer mag je nu weer op komen draven?

Oh ja, en mòcht je ooit iemand bij UWV/CWI treffen die wèl snapt wat je bedoelt en waar je wèl constructieve gesprekken mee kunt voeren, vraag om zijn/haar kaartje en dat heeeeeel goed bewaren!

Man heeft jaren geleden ook zo'n contactpersoon daar opgedaan, en die is goud waard gebleken! Taken zijn daar heel strak afgebakend, maar het scheelt zoveel als iemand eventjes voor je na kan kijken of een bepaald proces wel goed loopt en wat je kan/moet doen om iets vlot te trekken.
Iets anders
Vandaag is de vierdaagse van Nijmegen van start gegaan. In die rothitte.

M'n vader loopt mee, 8e keer of zo. In 2006, toen 't afgelast is, is mijn vader in de trein terug naar huis onderuit gegaan. Geen hartaanval oid, maar oververhit en overbelast.

Papa is een verstandige man. Eentje die mij vroeger met petjes en flesjes drinken achterna sjouwde de hele dag als er ook maar een beetje zon te bekennen was. Eentje die al zo'n 15 jaar om de andere dag een flinke wandeling maakt, minstens 10 km. En als hij in training is voor de vierdaagse loopt hij de 2 maanden vantevoren minstens 150 km per week.

Papa reisde vroeger als vertegenwoordiger met de auto het hele land door. En belangrijke klant of niet, grote order of niet, als hij merkte dat hij moe was zocht hij de dichtsbijzijnde parkeerplaats op en ging slapen. Veiligheid voor alles.

Papa is 70 geworden dit jaar. Papa heeft vorige herfst ook een auto-ongeluk gehad en daar ook een whiplash aan over gehouden, net als ik. Minder ernstig gelukkig. Maar hij is wel verwarder, kan minder overzicht houden, loopt te vaak achter de feiten aan. Hij wil daar niet teveel over zeggen tegen Mama want dan maakt ze zich maar zorgen. Mama is ondertussen ruim 40 jaar met die man getrouwd dus ze ziet en merkt het allemaal heus wel, houdt 'm met argusogen in de gaten maar kent 'm ook goed genoeg om te weten dat je 'm toch niet tegen kunt houden. Zorgen en meeveren is prima, maar ombuigen kun je vergeten bij papa.

Ik maak me zorgen. Papa heeft om kwart over 3 vannacht de trein genomen om vroeger te kunnen starten. Sinds een paar jaar loop papa samen met een zus van m'n moeder de vierdaagse. Maar omdat papa zó snel loopt, komt dat er in de praktijk op neer dat ze samen starten en dat papa op tante wacht bij 'n rustplaats onderweg en bij de finish.

Papa snapt niks van mobiele telefoons. Heeft er wel eentje, en ik heb hem ook een succes-sms gestuurd vanochtend, maar om die te lezen moet hij ergens iemand aanklampen om hem te helpen dat berichtje te openen. Als hij al doorheeft dat er een berichtje is gekomen. Hem bellen heeft geen zin want hij hoort de ringtone toch niet als hij aan het lopen is.

Als er wat is, kan hij wel zelf met die telefoon bellen gelukkig.

*zucht* Hij loopt niet in zeven sloten tegelijk, die vader van mij. Hij is goed getraind, hamert er altijd op dat drinken èn eten belangrijk is bij hitte en inspanning, hij wéét hoe het werkt. Maar IK weet hoe een whiplash je lichaam in de war kan gooien. En hij wéét dat ook wel, maar het zelf ervaren is anders.

Ik maak me zorgen, maar kan hem niet tegenhouden. En dat wil ik ook niet. Ik wil wel dat het vrijdag is en dat papa weer veilig gefinishd is.

[/einde verzuchting waar niemand wat mee kan en ik zelf eigenlijk ook niet, maar moest 't eventjes kwijt ]
Iets anders
Pff, Babs, ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt.

Maaaarrrr, iedereen die daar nu loopt, organiseert, langs de route woont, water draagt, etc is hier helemaal op voorbereid. Elk signaal dat er wat mis zou kunnen gaan wordt opgevangen.

Vier jaar geleden was het een grote verrassing voor iedereen.

Nu is dat anders.

En ja, dat gevoel dat je je langzaamaan steeds meer zorgen om je ouders maakt.... dat herken ik ook. Ik moet er niet teveel over nadenken wat mijn moeder allemaal kan overkomen, want dan word ik gek.

Enne, geef pa eens een verplichte mobiel-cursus
Thanx Delphi!

om die verplichte mobiel-cursus... Ben ik al járen mee bezig, maar 't kwartje wil gewoon niet vallen bij 'm. -Tig jaar geleden, had papa een van de eerste laptops, om bij klanten te kunnen offreren. Hoe hij het deed weet niemand, maar op 'n kwaaie dag deed dat ding helemaal niks meer, de bios was zelfs leeg, weg, niks meer te vinden. En daarna is 't niet meer goedgekomen met papa en electronica

En nu wil papa zelf gaan beleggen, gaan daytraden zelfs. Hij weet enorm veel van aandelen en de beurs en zo, oefent al 'n jaar "droog". Maar krijgt dat programmatje niet onder de knie. Ben nu met plaatjes een handleiding voor 'm aan 't maken. Hoe hij moet inloggen beslaat al 2 pagina's.... En zó moeilijk issut niet

Ach ja, komt allemaal wel goed, maar de zorgen om ouders.... Pffft....
Iets anders
Oeh.... kleine poesjes worden groot... Vandaag het eerste protest-poepje van Zoë!!!

Gisteren nieuw grit in de bak gedaan. Man had uitgebreid met iemand van de groothandel aan de telefoon gehangen, soort bak, voer, alles besproken (die vent van mij doet niks half, had ik dat al gezegd?) en gisteren werd er 60 kg grit bezorgd... Verschillende soorten en 't moet gemengd en weet ik veel wat nog meer...

Nu was Meneer altijd supergemakkelijk. Had maar 1 prioriteit (volle voerbakjes!!!) en de rest kon 'm niet boeien. Dus iedere keer ander grit maakte 'm ook niet uit. Heb er verder eigenlijk niet bij stilgestaan dat dat met Zoë wel eens anders kon zijn, dus heb gewoon de bak gevuld met dat nieuwe grit. Niks niet langzaam overstappen en mengen met 't ouwe grit....

En daar is Hare Majesteit het Niet Mee Eens! Ze gaat wel op de bak hoor, met een vies gezicht en 'n half uur wassen naderhand, maar moest toch ook even 1 protestpoepje in de slaapkamer neerleggen....

Iets anders
Babs, ik kan me je zorgen over je paps goed voorstellen hoor (ze zeggen wel eens dat kinderen je soms zorgen geven, nou ouders net zo goed!!). Maar wat Delphi ook al zegt, de organisatie is nu goed voorbereid. Maar petje af voor je paps hoor!!

En, is een gsm speciaal voor ouderen niks voor je vader (bij de Aldi hebben ze die nog wel eens volgens mij)?

En ik vond Puk net in een innige omhelzing met de keukenrol in de gang, zucht. Heb nog een stuk keukenrol kunnen redden en de rest mocht 'ie mee blijven spelen. Maar ja, toen was het niet leuk meer
Ik ben mijn eigen bananenschil
Olijf, zo'n ouderen-telefoon dat gaat echt niet lukken, daar issie nog net iets te ijdel voor volgens mij (al zegt 'ie zelf dat hij nu eindelijk weet hoe déze werkt dus daarom geen andere wil... sure papa..)

Wat is dat toch met dieren en keukenrollen? Zoë doet het gelukkig (nog) niet, maar Bunker is er ook helemaal verzot op... En ja, als 't màg is de lol er af ja...
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven