Geld & Recht alle pijlers

wie wil me even helpen denken/rekenen?

20-07-2010 12:04 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Oh, leuk dit. Ik ga ff rekenen.
Fijn dat je dit leuk vindt, haha! Ik vind rekenen een crime..
Je kan ook gewoon de hele zooi aankoop terugbrengen. De bonnen mag je altijd houden, en dan koop je alles 1 voor 1 weer en lever je steeds een bon in.
Gewoon je 7 tientje korting bedingen.

Ligt de praxis niet wakker van.

Succes!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Dit moet toch niet nodig zijn hoop ik. Ik heb thuis meteen de dakramen en gootstukken uitgeladen met behulp van mijn buurman.. (het waren grote en zware pakketten).

O, dit als antwoord op Jorina..
Hmmmm....mag je 1 bon per 50 euro gebruiken. Of 5 stuks bij 50 euro. Want dan zou je 1 gootstuk terug kunnen brengen, en deze vervolgens met de 7 bonnen weer ophalen.
Je mag 1 bon per aankoop van minimaal 50 euro inleveren..
quote:Jorina schreef op 20 juli 2010 @ 12:06:

Je kan ook gewoon de hele zooi aankoop terugbrengen. De bonnen mag je altijd houden, en dan koop je alles 1 voor 1 weer en lever je steeds een bon in.Op de bonnen die ik altijd krijg (van die smalle strookjes die uit de kassa komen) staat dat je de kortingsbon weer moet inleveren als je het product terug brengt of dat je het bedrag van de kortingsbon moet terug betalen. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan de Karwei Kaart en de Praxis Pas of hoe die dingen allemaal maar heten.
quote:broodjekaas schreef op 20 juli 2010 @ 12:09:

Hmmmm....mag je 1 bon per 50 euro gebruiken. Of 5 stuks bij 50 euro. Want dan zou je 1 gootstuk terug kunnen brengen, en deze vervolgens met de 7 bonnen weer ophalen.Volgens mij is het 1 bon per aankoop.
quote:kaetje schreef op 20 juli 2010 @ 12:11:

[...]

Op de bonnen die ik altijd krijg (van die smalle strookjes die uit de kassa komen) staat dat je de kortingsbon weer moet inleveren als je het product terug brengt of dat je het bedrag van de kortingsbon moet terug betalen. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan de Karwei Kaart en de Praxis Pas of hoe die dingen allemaal maar heten.Dat zal dan ook wel op onze bonnen staan, neem ik aan, maar in de praktijk is er bij ons nog nooit om gevraagd.
Hallo Moloko

Als ik het goed begrijp wil je de kortingsbonnen gebruiken om je aankoopbedrag lager te maken? Misschien kan je dit gewoon voorstellen aan die mevrouw? (waarschijnlijk is dat de makkelijkste weg) Eventueel kan je het als volgt kunnen uitleggen; als je inderdaad eerst 1 dakvenster had gekocht had je 1 bon gekregen, deze had je kunnen gebruiken voor de aanschaf van de 2e (zo had je er meerdere kunnen inwisselen). Alleen als je alles los had gekocht had je waarschijnlijk maar 3 bonnen gekregen. Dus een korting van minimaal 30 euro lijkt me reeel, maar misschien lukt het je wel om er 70 euro uit te slepen?

Succes zo meteen!
Wat het handigst is voor jou hangt ervan af of je nog van plan bent die bonnen te gebruiken: moet je nog genoeg grote aankopen doen bij de bouwmarkt? Want als je artikelen los koopt krijg je door de afronding minder bonnen...

Als je denkt nooit meer die bonnen op te maken dan is dit je beste optie:

Ik denk dat je het als volgt had moeten doen:

2 dakvensters kopen = 360 = 3 bonnen

1 dakvenster kopen = 180 - 10 (1 bon inleveren) = 170 = 1 bon, totaal over 3 bonnen

3 gootstukken = 210 euro = 2 bonnen, voor elk 1 bon inleveren, eind totaal: 2 bonnen over, en totaal 4 bonnen ingeleverd = 40 euro korting. Deze twee bonnen aan iemand anders geven die in de rij voor de kassa staat. Misschien krijg je er nog wat voor.

Als je toch denkt nog wel wat bonnen in te kunnen leveren in de toekomst had je het als volgt kunnen maximaliseren:

3 dakvensters kopen = 540 = 5 bonnen

3 gootstukken kopen, voor elk 1 bon inleveren = 2 bonnen extra.

Totalebonnen ingeleverd = 3 = 30 euro. Nog over 4 bonnen.
Hmm, er zijn volgens mij twee verschillende optimale oplossingen mogelijk. Afhankelijk van of je ooit nog eens bij de Praxis komt voor aankopen van 50+ euro kun je zelf de beste eruit kiezen. (want wat heb je aan een restant van kortingsbonnen als je ze niet gaat gebruiken?)

Situatie 1)

Laten zoals het is:

Kosten: 746,85, restant: 7 bonnen

Situatie 2)

3 dakvensters kopen (je krijgt 5 bonnen)

1 gootstuk kopen (je levert 1 bon in)

en dat laatste drie keer

Kosten: 716,85, restant: 2 bonnen

Edit: als je meerdere bonnen per aankoop mag inleveren is de onderste oplossing van gember999 het meest optimaal.
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik neem de genoemde constructies graag mee naar die mevrouw van de Praxis.

Ik kom verder nooit bij de Praxis en denk er in de nabije toekomst ook geen aankopen te doen. Dus ik zou echt blijven zitten met die bonnen. Zal de resterende bonnen dan ook aan een andere klant schenken vanmiddag.
...
anoniem_76390 wijzigde dit bericht op 20-07-2010 13:18
Reden: mostert
% gewijzigd
Pff, mijn collega's kwamen vragen of ik mee ging lunchen en nu ben ik dus mosterd. Sorry....
Maakt niet uit joh! Hoop dat je lekker geluncht hebt. En ondertussen heb ik gelukkig al heel zinvolle reacties gehad waar ik wat mee kan. Nu nog zien of het daarmee lukt straks. Ik zal het jullie laten weten!
Zo, ben er weer en belofte maakt schuld. Ik heb de rekensom van Gember overgenomen op papier en daarmee vanmiddag weer naar de Praxis getogen. Alle lof voor die mevrouw aldaar, want ze nam me apart bij een andere kassa en heeft aldaar alle tijd voor me genomen. Want voor deze constructie moest ze wel zo ongeveer alle artikelen eerst terugnemen, en daarna opnieuw in gedeeltes aanslaan. Maar zo kreeg ik aan het einde van dit verhaal 40 euro en nog 1 kortingsbon van 10 euro retour. Vond het al met al heel netjes van de Praxis (en dan met name van deze ene mevrouw), en ben blij dat ik hier toch nog even achteraan gegaan ben. Nogmaals dank voor jullie hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven