Wat doen we op de boterham....? Wil eens iets anders

20-07-2010 22:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja.. dit gaat dus heel belachelijk klinken, maar ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes. Nooit gedacht dat ik nog eens zo burgelijk zou worden, maar het is een feit.. ik ben het ! Maakt verder (naar mijn idee) niks uit .... de vraag is alleen...

Wil een beetje variatie. Alleen wat?

Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op. Maar hoe maak je bijvoorbeeld een broodje kaas lekker? plakjes komkommer erop ofzo? En soms hoor je ook wel eens iets van een laagje van iets ipv boter wat het dan net wat frisser maakt. Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.

Hoop op veel goede ideeen. Jullie worden in iedergeval alvast bedankt.
quote:friezinnetje schreef op 20 juli 2010 @ 22:35:

[...]

TO schrijft steenvaste bolletjes ipv steevast Whaha dat had ik niet gezien.
Wil je man wel variatie? Ik eet zelf namelijk iedere dag een boterham met kaas en mosterd en een boterham met pindakaas, sambal en komkommer. Heerlijk. Niet erg divers, maar who cares.
pindakaas, klaverhoning laagje erover en dan zonnebloempitjes

of

kaas met piccalili
once upon a time called.....right now
schijfjes appel met beetje suiker eroverheen hmmm :-)
quote:bosje2010 schreef op 20 juli 2010 @ 22:18:

ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes.

Wil een beetje variatie.

Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan...

Jij smeert het brood. Hij wil variatie, maar weet niet wat.

?

Hij weet toch zelf wat ie lekker vindt?

Maar goed, hoe je kaas lekker 'maakt'. Je begint met goeie kaas van de kaasboer op de markt. Roomboter eronder, klaar. Fris? Kwak er een semi-zongedroogd tomaatje en wat rucola op.

Hij wil variatie. Smeer het dan zelf!
pindakaas en sambal
Mijn man smeert zelf zijn brood!!!

Ik eet op mijn werk mee.
Een man die elke dag witte bolletjes eet en nooit z'n eigen brood smeert, laat staan een suggestie heeft voor beleg.

Ik opper een RFR
Mmmm lekker ossenworst, tartaar en rosbief, wat een verwennerij!

Bosje2010, hoe houdt je man dat vers op het werk? Ofwel, hoe verpak je deze zalige bolletjes zodat het om 14.00 uur nog steeds lekker smaakt?
Ik zou er een broodje poep van maken. Kan hij zijn broodjes zelf niet smeren?
quote:DeKenau schreef op 20 juli 2010 @ 23:15:

Een man die elke dag witte bolletjes eet en nooit z'n eigen brood smeert, laat staan een suggestie heeft voor beleg.

Ik opper een RFRNee nee, sinds kort smeert ze pas zijn bolletjes.
Ik vind die gebluste kalk van suus ook wel geinig
ja eigenlijk is dat ook zo...smeer alleen brood voor mn zoon en die eet ook op wat mama bepaald ,lekker zelf laten smeren dus.wat ik wel lief vond is dat iemand eens kleine briefjes ertussen deed voor de partner met lieve teksten erop.lijkt me wel leuk lunchen als je dat dan in je trommel vindt
quote:milo schreef op 20 juli 2010 @ 23:19:

[...]

Nee nee, sinds kort smeert ze pas zijn bolletjes.Waarschijnlijk is hotel mama dicht
Ik smeer zelfs niet voor mijn kind.
lekker , bolletjes met rijfjes, heerlijk
Jammer van de witte bolletjes. Vind zelf volkoren lekkerder.

Gerookte zalm met wat rucola-sla en een tapenade van gedroogde tomaatjes en wat komkommer.

Heel simpel voor op de kaas: een klein beetje jam of een beetje pinda-kaas of sandwich-spread dat geeft weer net een andere smaak.

Krentenbol met vruchtenstroop en schijfjes kiwi.

Zelf neem ik dus volkorenbolletjes en verpak ze apart in folie.
Rijfjes?
hondedrol aan schijfjes
ja maar die van mij is twee milo anders krijgt die niks te eten als ik het niet doe is btje zielig nog
Als ik de overige reacties bekijk dan ga ik twijfelen of je niet een broodjes-zaak wil beginnen voor mannen...

Google eens op bakker Bart. Daar staan hun broodjes op die je online kunt bestellen. Dat is een prima ideeën-bron.
quote:milobiyu schreef op 20 juli 2010 @ 23:27:

ja maar die van mij is twee milo anders krijgt die niks te eten als ik het niet doe is btje zielig nogIk snap het, maar met 4 of 5 jaar gewoon zelf laten smeren hoor, vooral als het jongetjes zijn..
Ik snap dat dus niet, ik vind voorgesmeerde broodjes dus echt kleffe meuk worden. Al helemaal met dit weer.

Maar goed daar vroeg je niet om

Pindakaas met Sambal

Leverpastei met augurk

Cervelaat met augurk

Een kruidenkaasje gebruiken als boter en dan weet ik het wat voor vleeswaren erop.
Ik zou hem voor straf gewoon een keer bruine bolletjes geven.
weet er alles van dus dat komt goed ,werk zelf met die leeftijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven