Wat doen we op de boterham....? Wil eens iets anders
dinsdag 20 juli 2010 om 22:18
Ja.. dit gaat dus heel belachelijk klinken, maar ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes. Nooit gedacht dat ik nog eens zo burgelijk zou worden, maar het is een feit.. ik ben het ! Maakt verder (naar mijn idee) niks uit .... de vraag is alleen...
Wil een beetje variatie. Alleen wat?
Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op. Maar hoe maak je bijvoorbeeld een broodje kaas lekker? plakjes komkommer erop ofzo? En soms hoor je ook wel eens iets van een laagje van iets ipv boter wat het dan net wat frisser maakt. Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.
Hoop op veel goede ideeen. Jullie worden in iedergeval alvast bedankt.
Wil een beetje variatie. Alleen wat?
Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op. Maar hoe maak je bijvoorbeeld een broodje kaas lekker? plakjes komkommer erop ofzo? En soms hoor je ook wel eens iets van een laagje van iets ipv boter wat het dan net wat frisser maakt. Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.
Hoop op veel goede ideeen. Jullie worden in iedergeval alvast bedankt.

dinsdag 20 juli 2010 om 23:12
quote:bosje2010 schreef op 20 juli 2010 @ 22:18:
ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes.
Wil een beetje variatie.
Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan...
Jij smeert het brood. Hij wil variatie, maar weet niet wat.
?
Hij weet toch zelf wat ie lekker vindt?
Maar goed, hoe je kaas lekker 'maakt'. Je begint met goeie kaas van de kaasboer op de markt. Roomboter eronder, klaar. Fris? Kwak er een semi-zongedroogd tomaatje en wat rucola op.
Hij wil variatie. Smeer het dan zelf!
ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes.
Wil een beetje variatie.
Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan...
Jij smeert het brood. Hij wil variatie, maar weet niet wat.
?
Hij weet toch zelf wat ie lekker vindt?
Maar goed, hoe je kaas lekker 'maakt'. Je begint met goeie kaas van de kaasboer op de markt. Roomboter eronder, klaar. Fris? Kwak er een semi-zongedroogd tomaatje en wat rucola op.
Hij wil variatie. Smeer het dan zelf!

dinsdag 20 juli 2010 om 23:19

dinsdag 20 juli 2010 om 23:24
Jammer van de witte bolletjes. Vind zelf volkoren lekkerder.
Gerookte zalm met wat rucola-sla en een tapenade van gedroogde tomaatjes en wat komkommer.
Heel simpel voor op de kaas: een klein beetje jam of een beetje pinda-kaas of sandwich-spread dat geeft weer net een andere smaak.
Krentenbol met vruchtenstroop en schijfjes kiwi.
Zelf neem ik dus volkorenbolletjes en verpak ze apart in folie.
Gerookte zalm met wat rucola-sla en een tapenade van gedroogde tomaatjes en wat komkommer.
Heel simpel voor op de kaas: een klein beetje jam of een beetje pinda-kaas of sandwich-spread dat geeft weer net een andere smaak.
Krentenbol met vruchtenstroop en schijfjes kiwi.
Zelf neem ik dus volkorenbolletjes en verpak ze apart in folie.

dinsdag 20 juli 2010 om 23:32