Waakzaam en dienstbaar?

21-07-2010 05:26 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vannacht om 3.45 werden wij wakken van ons auto alarm.

Ik reageerde een beetje geirriteerd "je hebt zeker je ramen op een kier staan? De hele buurt wakker omdat er een vlieg in je auto zit, lekker hoor"

Vriend ging even polshoogte nemen, alarm resetten zodat we weer rustig verder zouden kunnen slapen.

Maar nee hoor, geen vlieg maar zo'n kutpool die zijn poten niet van andermans spullen af kan houden een inbreker had met zijn handen aan de auto gezeten.

Een raam met kracht naar beneden gedrukt, maar die gaat maar tot de helft open, dus het volgende raam helemaal aan gort geslagen. Hele dashboard naar de filistijnen getrokken in een poging de radio er uit te halen etc.

Bel je de politie (112) vertel je wat er gebeurt is, leg je uit dat het allemaal nog geen 2 minuten terug is, en vraag je of ze een surveillance langs willen sturen aangezien er zo kort tijd tussen het alarm en dat wij bij de auto waren zat. Hij moest nog ergens rond lopen leek ons.

Nou, daar sturen ze geen wagen voor langs hoor. Het antwoord was, tja als we daar iemand voor langs sturen kunnen we iedereen die 's nachts op straat loopt wel gaan aanhouden

Zucht................

Dat wij het glas van de staat aan het vegen waren reden er vervolgens heeeeeel langzaam 2 duidelijk oostblok mannen op de fiets door de straat met een lege tas om hun nek.

Waarom doet de politie niets met een melding van inbraak?

Hebben ze het te druk met boeven vangen?

Ik kan me hier zo kwaad om maken.

En sorry dat ik gelijk een vooroordeel heb over de dader, maar 2 jaar terug is onze auto al eens helemaal leeg gehaald. Met bewakingsbeelden hebben ze nadat er nog tig auto's leeggehaald zijn, en omdat een burger de dief knock out geslagen had een poolse man opgepakt. Die is voorgekomen, maar hoefde maar 3(!) van de 12 inbraken te vergoeden. Anders zou het wel erg veel wezen
anoniem_17610 wijzigde dit bericht op 21-07-2010 11:26
Reden: 3.45 ipv 15.45
% gewijzigd
Vannacht om 15.45??? Dat is smiddags...vannacht is het 03.45.......

Maar goed heel vervelend,en ook dat jullie gelijk denken dat het een pool is........

En waarom doet politie hier niets aan,omdat het onder de noemer:kleine criminaliteit valt,net als fietsen jatten enzo,daar hebben ze(zeker in de nachtelijke uren) geen personeel voor......
Hmm ik ben benieuwd waar je woont? In mijn regio komt de politie zeker wel voor deze vorm van crimininaliteit, maar dat is dan ook een grote regio waar snachts meer dan 1 wagen noodhulp rijdt.

Heel vervelend trouwens dat er in jullie auto is ingebroken! Hoop dat de schade snel hersteld kan worden.
Heel vervelend als je zoiets meemaakt!

Maar inderdaad kleine criminaliteit dat voor de politie weinig voorstelt maar de persoon in kwestie voelt dat heel anders!!

Het ligt denkik inderdaad aan je gemeente. Hier komen ze nog aan huis voor een omvergereden schutting waar wij een keer voor gebeld hadden om te melden. Stonden ze opeens voor onze deur op zondagmorgen(dat had nou ook weer niet gehoeven, lol).

Maargoed de buurman die schade aan zijn auto had op exact die hoogte ontkende tegen ons dat hij het was geweest.

Maar daar gingen ze dan weer niet heen om ook nog eens te vragen.
Maakt het iets uit dat het Polen zijn dan? Wat is de toegevoegde waarde ervan dit te melden?
Politie, waakzaam en dienstbaar.

Moehaha

Ik ben enigszins de weg kwijt geraakt in het openbaar vervoer en eindig op station Den Haag CS - waar ik helemaal niet wezen moet. Loop dan ook wat verdwaasd rond te zoeken naar een perron waar ik de trein kan pakken naar waar ik wél moet zijn. Loop wat rond en besluit om koffie te gaan halen. De trein komt toch nog niet en daarbij zal ie ook wel te laat komen. Tijd zat dus. Loop weg van het perron en een Marokaanse man komt me tegemoet. Op zo'n vijf meter voor me begint ie te rennen en graait in het voorbij lopen mijn tas van mijn schouder. Ik hou vast en hij trekt harder. Ik trek terug en hij doet dreigend een stap naar me toe. Ik weer af, pak beet, draai-gooi-smijt zoals ik tijdens mijn sport geleerd heb. Niet eens nadenkend, want ik was vooral erg geschrokken, het was een reflex. In zijn val houd ik zijn arm vast en help hem iets sneller naar de grond door hem een schop te geven. Ik sta te trillen als een rietje en hij ligt te kermen en te bloeden.

Gelukkig: spoorwegpolitie!

Raap wat rotzooi op die uit mijn tas is gevallen, de blauwpetten bekijken meneer de tasjesdief en roept een ambulance en politie op. Alles is redelijk snel ter plaatse en de politie komt op mij af - ik ging er vanuit dat ik een verklaring af moest leggen of iets dergelijks. Dat was ook wel zo, maar dan wel op het bureau.

Openlijke geweldpleging!

En of ik even mee wilde werken. Handen op mijn rug met een dikke tie-wrap en achterin de politie auto naar het "bureau". Daar eerst een uur alleen in een kamertje gezeten - mocht niet eens plassen en kreeg ook niets te drinken. Daarna een heel gedoe over hoe-wat-waar en dat de tasjesdiefmeneer op de eerste hulp lag met een gebroken neus en nog wat ander letsel. Er was een agent naar hem toe onderweg zodat HIJ aangifte kon doen tegen MIJ. Ze wisten wel meteen al zijn naam, want hij was een "bekende van de politie".

Na een uur gezeik en gezemel was die "agent in het ziekenhuis" er achter gekomen dat de tasjesdiefmeneer uit het ziekenhuis was weggegaan zonder op de agent te wachten.

Omdat er geen aanklacht tegen MIJ was ingedient mocht ik weer vertrekken. Dat wil dus zeggen, dat je niet even terug gebracht wordt naar het station, en ook geen gebruik mag maken van het politie-toilet.

Sta je dan, midden in een stad die je niet kent. Waakzaam, ja. Dienstbaar?
Viva la vida
quote:Aureel schreef op 21 juli 2010 @ 08:44:

Maakt het iets uit dat het Polen zijn dan? Wat is de toegevoegde waarde ervan dit te melden?

Als het Polen zijn, mag dat dan niet vermeld worden omdat we daarmee een negatief beeld van Polen creeëren?

Als die Polen geen negatief beeld willen, kunnen ze zich beter inzetten voor de plaatselijke kinderboerderij, dan auto radio's jatten.
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 08:48:

[...]

Als het Polen zijn, mag dat dan niet vermeld worden omdat we daarmee een negatief beeld van Polen creeëren?

Als die Polen geen negatief beeld willen, kunnen ze zich beter inzetten voor de plaatselijke kinderboerderij, dan auto radio's jatten.Er zijn in dit geval natuurlijk ook echt super goede redenen om aan te nemen dat het inderdaad Polen waren (??????????)
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 08:47:

Moehaha

Ik ben enigszins de weg kwijt geraakt in het openbaar vervoer en eindig op station Den Haag CS - waar ik helemaal niet wezen moet. Loop dan ook wat verdwaasd rond te zoeken naar een perron waar ik de trein kan pakken naar waar ik wél moet zijn. Loop wat rond en besluit om koffie te gaan halen. De trein komt toch nog niet en daarbij zal ie ook wel te laat komen. Tijd zat dus. Loop weg van het perron en een Marokaanse man komt me tegemoet. Op zo'n vijf meter voor me begint ie te rennen en graait in het voorbij lopen mijn tas van mijn schouder. Ik hou vast en hij trekt harder. Ik trek terug en hij doet dreigend een stap naar me toe. Ik weer af, pak beet, draai-gooi-smijt zoals ik tijdens mijn sport geleerd heb. Niet eens nadenkend, want ik was vooral erg geschrokken, het was een reflex. In zijn val houd ik zijn arm vast en help hem iets sneller naar de grond door hem een schop te geven. Ik sta te trillen als een rietje en hij ligt te kermen en te bloeden.

Raap wat rotzooi op die uit mijn tas is gevallen, de blauwpetten bekijken meneer de tasjesdief en roept een ambulance en politie op. Alles is redelijk snel ter plaatse en de politie komt op mij af - ik ging er vanuit dat ik een verklaring af moest leggen of iets dergelijks. Dat was ook wel zo, maar dan wel op het bureau.

Openlijke geweldpleging!

En of ik even mee wilde werken. Handen op mijn rug met een dikke tie-wrap en achterin de politie auto naar het "bureau". Daar eerst een uur alleen in een kamertje gezeten - mocht niet eens plassen en kreeg ook niets te drinken. Daarna een heel gedoe over hoe-wat-waar en dat de tasjesdiefmeneer op de eerste hulp lag met een gebroken neus en nog wat ander letsel. Er was een agent naar hem toe onderweg zodat HIJ aangifte kon doen tegen MIJ. Ze wisten wel meteen al zijn naam, want hij was een "bekende van de politie".

Na een uur gezeik en gezemel was die "agent in het ziekenhuis" er achter gekomen dat de tasjesdiefmeneer uit het ziekenhuis was weggegaan zonder op de agent te wachten.

Omdat er geen aanklacht tegen MIJ was ingedient mocht ik weer vertrekken. Dat wil dus zeggen, dat je niet even terug gebracht wordt naar het station, en ook geen gebruik mag maken van het politie-toilet.

Sta je dan, midden in een stad die je niet kent. Waakzaam, ja. Dienstbaar?Dat vind ik wel ernstig trouwens...
Ja, ik lees ook nergens dat je hebt gezien dat het Polen waren... En dan even later die Oostblok-types met een lege (?) tas, het zal wel...

Je weet dat je je voor de eerdere inbraak tot het civiel recht kan wenden nu het via het strafrecht niet is gelukt?
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 08:47:

Moehaha

Openlijke geweldpleging!

Sta je dan, midden in een stad die je niet kent. Waakzaam, ja. Dienstbaar?

Jeetje. Ook heel erg: het verbaast me niet eens meer zo.....

En: waar heb jij die sport geleerd? Dan ga ik daar ook naar toe...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:marnie schreef op 21 juli 2010 @ 10:00:

[...]

Jeetje. Ook heel erg: het verbaast me niet eens meer zo.....

En: waar heb jij die sport geleerd? Dan ga ik daar ook naar toe...

Ik doe vanaf mijn vijfde/zesde aan Judo, Aiki-Budo, Karate, Jiu-Jitsu (Atemi-Ryu) en een beetje Bujinkan. Er is me gevraagd of ik les wil gaan geven (als sempai) maar kan het niet combineren met mijn werk....

Om een idee te geven:

http://www.youtube.com/watch?v=ITmDdJgI6Nw
Viva la vida
quote:Missprincesa schreef op 21 juli 2010 @ 09:46:

[...]

Er zijn in dit geval natuurlijk ook echt super goede redenen om aan te nemen dat het inderdaad Polen waren (??????????)

De vorige keer was het ook daadwerkelijk een pool! Die maar voor 3(!) auto's aangeklaagd kon worden omdat meer auto's (die hij wel vernield, en leeggeroofd had) wel erg veel zou zijn om hem voor aan te klagen.

Dat er dan ook nog eens 2 duidelijk Poolse mannen heel langzaam door de straat fietsen, met een lege tas om hun nek, en van ons schrikken. (in een wijk waar geen gastarbeiders wonen of werken, in een straat die geen doorgaande route is naar wat dan ook) Ja, dan ga ik er van uit dat het WEER Polen waren.

Ik weet dat je geen vooroordeel hoort te hebben, dat Nederlandse uitschot ook inbraken pleegt e.d. en dat het qua waakzaam en dienstbaarheid van de politie ook niet ter zaken doet, maar hier in de omgeving is toch het grootste deel van de criminaliteit te danken aan die lieve gastarbeiders.
quote:Celeone schreef op 21 juli 2010 @ 09:51:

Ja, ik lees ook nergens dat je hebt gezien dat het Polen waren... En dan even later die Oostblok-types met een lege (?) tas, het zal wel...

Je weet dat je je voor de eerdere inbraak tot het civiel recht kan wenden nu het via het strafrecht niet is gelukt?Ja, maar dan komt je adres op allerlei papieren te staan die de inbreker ook te zien krijgt. Aangezien de radio die hij toen meegenomen heeft toch eentje was die zeker de moeite waard was, hebben wij hier niet voor gekozen omdat we bang zijn dat bij het geven van je adres je als het ware een uitnodiging stuurt met daar in "meer mooie spullen zijn te halen op de ****straat 48 te *****.
Maar ik opende dit topic meer om de reden dat de politie dus niet komt!

En dan vooral de reden: tja dan kunnen we iedereen die 's nachts op straat loopt wel aan gaan houden.

Net als dat voorbeeld van NHD, de politie kent ze (de draaideur criminelen) en komt voor ze op.

Zo waakzaam en vooral dienstbaar vind ik ze niet.
hoe weet je dat die tas leeg is vraag ik me steeds af???????
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 10:15:

[...]

Ik doe vanaf mijn vijfde/zesde aan Judo, Aiki-Budo, Karate, Jiu-Jitsu (Atemi-Ryu) en een beetje Bujinkan. Er is me gevraagd of ik les wil gaan geven (als sempai) maar kan het niet combineren met mijn werk....

Om een idee te geven:

http://www.youtube.com/watch?v=ITmDdJgI6NwThanx!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
quote:janna2 schreef op 21 juli 2010 @ 12:06:

hoe weet je dat die tas leeg is vraag ik me steeds af???????

Okay, leeg dat weet ik niet.

Het was zo'n postbode tas/schoudertas die slap om zijn nek hing.

Leeg dat heb ik er zelf van gemaakt, maar hij zat zeker niet vol met 2 broodtrommels, een fles drinken en wat fruit.

Het zag er erg stereo type inbreker uit zeg maar.

Maar voor het zelfde geld fietste ze wel gewoon door de straat. Ik zeg ook niet dat hun het gedaan hebben, maar vond ze wel erg verdacht zijn/doen.

Ik vind gewoon dat de politie even een rondje door de wijk had kunnen doen. Voor het zelfde geld staat de inbreker 2 straten verder op toch nog een auto leeg te halen. Maar het zal allemaal wel aan mij liggen.
Voor hetzelfde geldt wel en voor hetzelfde geldt ook niet. Aangezien jij de man niet hebt gezien, hebben ze geen signalement en kunnen ze dus bepaald niet gericht zoeken. Ze mogen natuurlijk ook niet zomaar bij iemand in z'n tas kijken, dus behalve dat ze mogelijk de inbreker op heterdaad zouden betrappen of een vent met een schroevendraaier in z'n ene hand en een autoradio in z'n andere hadden zien lopen, konden ze verder bijzonder weinig doen met jouw melding. Zo lastig te begrijpen lijkt me dat niet?
Ik weet niet hoeveel mensen er bij jou in de buurt om 3:45 uur 's nachts door de buurt fietsen met een schoudertas om hun nek?

Bij mij helemáál niemand en bij mijn vriend - woont aan een doorgaande weg - óók niet. Hooguit een verdwaalde hondenuitlater.

Als de politie dan dus langs zou gaan en even voor de zekerheid aan de mannen - die niets te verbergen hebben!! - vragen of ze een blik in de tas mogen werpen...
Viva la vida
Achja, politie verder: bij de ouders van mijn vriendin was ingebroken en eigenlijk wisten ze niet of de inbreker nog binnen was. Politie gebeld, maar die wilden niet meteen langskomen: doen we morgenochtend wel. Ze bellen hun zoon, die in de auto stapt en naar huis rijd. Wordt onderweg door de politie aangehouden en krijgt een bekeuring wegens het 30 kilometer per uur te hard rijden.

Ik heb trouwens wel een keer (anderhalf jaar geleden) wraak mogen nemen op de politie: toen ze een keer in de sportschool kwamen wilde er ééntje eens ervaren wat "zo'n klein meiske nou helemaal kon doen met die vechtsport".....

Heb hem wel "heel" gelaten, maar wel zeker dat ie pijn had
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 21 juli 2010 @ 15:24:

Ik weet niet hoeveel mensen er bij jou in de buurt om 3:45 uur 's nachts door de buurt fietsen met een schoudertas om hun nek?

Bij mij helemáál niemand en bij mijn vriend - woont aan een doorgaande weg - óók niet. Hooguit een verdwaalde hondenuitlater.

Als de politie dan dus langs zou gaan en even voor de zekerheid aan de mannen - die niets te verbergen hebben!! - vragen of ze een blik in de tas mogen werpen...Vragen kan altijd, maar als ze hadden geweigerd had de politie nog niet heel veel kunnen doen. Pas als er sprake is van een redelijk vermoeden van schuld, mogen ze meer. En dat is er in mijn ogen niet als je over straat fietst in de buurt van een plek waar net een autoinbraak is geweest.
Celeone, als de politie iemand even tot stoppen maant om te vragen of ze iets "verdachts" gezien hebben, en daaraan gekoppeld de vraag of het goed is dat ze even in de tas kijken: vragen mag altijd.

Als er dan geweigerd wordt zou er sprake kúnnen zijn van "redelijk vermoeden". Als je immers vlak bij de plaats van de misdaad bent én de inhoud van je tas niet wil laten zien.....

Tja. De politie agenten en politie auto's die ik zie staan steevast geparkeerd bij een snackbar. En niet om iemand in te rekenen hoor.
Viva la vida
Nou, ik durf haast met zekerheid te zeggen dat dat nog geen 'redelijk vermoeden' is, maar goed.
Nou, bij de buurman in de straat is zijn radio, dvdspeler, versterker, alle cd's en dvd's gejat vannacht (we zagen een auto van Car glass voor de deur staan en hebben even poolshoogte genomen)

Hij heeft vannochtend om 10.00 uur telefonisch aangifte gedaan, ook nog gevraagd of er meer meldingen etc. waren.

Volgens de agente in kwestie niet, het was een op zich zelf staand feit!

Verdomme! wij hebben om 3.45 gebeld!!!!! En om 6.30 aangifte gedaan! Ook hebben er verschillende buren de politie al gebeld deze week dat er vreemde mannen door de straat liepen eergister en de dag er voor.

Celeone, je kan nog zo positief over de politie blijven, maar mijn vertrouwen zijn ze kwijt.

Het is een groot zootje ongeregeld wat een beetje rond rijd in een autootje en brave hardwerkende burgers pest. Boeven vangen doen ze al lang niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven