pensioenpremie
woensdag 21 juli 2010 om 09:06
Ik ben benieuwd wat iedereen hier betaalt aan pensioenpremie (werknemers deel dus). Hoeveel procent van jouw maandinkomen is je pensioenpremie?
Ik ben net van werkgever verandert en betaal nu ruim 10% per maand aan pensioen en schrok hier nogal van....ik vind dit een heel erg hoog bedrag. Op jaarbasis is dit 14,3% en de werkgever betaald de andere helft.
Wat betalen jullie?
Ik ben net van werkgever verandert en betaal nu ruim 10% per maand aan pensioen en schrok hier nogal van....ik vind dit een heel erg hoog bedrag. Op jaarbasis is dit 14,3% en de werkgever betaald de andere helft.
Wat betalen jullie?
woensdag 21 juli 2010 om 09:24
Dat klinkt erg goed....nee helaas kost het mij een stuk meer nu per maand...ik ben verdubbeld qua lasten als ik kijk naar wat ik betaalde bij vorige werkgever. Wellicht niet zo slim maar ik had het idee dat dat premiebedrag redelijk standaard was.....die fout maak ik ook nooit meer want dit kost mij een hoop geld maandelijks.
woensdag 21 juli 2010 om 10:23
Ja ik wist wel dat pensioen kon verschillen en laat dit mij zeker geen tweede keer gebeuren, maar had nooit kunnen bedenken dat pensioen 28,6% kon zijn op jaarbasis (waarvan ik dus 14,3 betaal).......ik ging er op papier best op vooruit in deze functie...maar dat blijkt nu dus niet het geval. Ik vind 10 % van je maandsalaris ook echt veel.....
Maar om eens na te gaan of dat ook echt zo veel is ben ik dus heel nieuwsgierig wat de rest van NL betaalt. Voorheen betaalde ik ongeveer 5% van mijn maandsalaris...dus ik dacht (maar dat doe ik dus nooit meer) dat dat wel een beetje de norm was.....
Maar om eens na te gaan of dat ook echt zo veel is ben ik dus heel nieuwsgierig wat de rest van NL betaalt. Voorheen betaalde ik ongeveer 5% van mijn maandsalaris...dus ik dacht (maar dat doe ik dus nooit meer) dat dat wel een beetje de norm was.....
woensdag 21 juli 2010 om 10:31
Miep13, heb je toevallig een pensioen op basis van eindloon?
Als dat zo is is je hele hoge premie het wel waard hoor..
Mijn premie is op basis van beschikbare premie en dat is uiteindelijk toch wat minder zekerheid dan op basis van eindloon
Als dat zo is is je hele hoge premie het wel waard hoor..
Mijn premie is op basis van beschikbare premie en dat is uiteindelijk toch wat minder zekerheid dan op basis van eindloon
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 21 juli 2010 om 16:08
quote:Sarah2006 schreef op 21 juli 2010 @ 09:59:
Mijn zus is nu 36 jaar en heeft bijvoorbeeld nog nooit ergens pensioen opgebouwd (!), ze werkt bij een klein bedrijf die dat nog steeds een keertje gaat regelen......
Ik hoop voor je zus dat ze dan al wel zelf iets heeft geregeld buiten het werk om? Anders wordt het waarschijnlijk een karig pensioen of zichzelf helemaal blauw betalen de komende 30 jaar.
OT: ik heb een premievrij pensioen dus betaal zelf helemaal niks.
De werkgever van mijn vriend doet niet aan pensioenen , dus hij heeft het zelf bij een bank geregeld. Dat is een aardige hap uit ons budget elke maand.
Mijn zus is nu 36 jaar en heeft bijvoorbeeld nog nooit ergens pensioen opgebouwd (!), ze werkt bij een klein bedrijf die dat nog steeds een keertje gaat regelen......
Ik hoop voor je zus dat ze dan al wel zelf iets heeft geregeld buiten het werk om? Anders wordt het waarschijnlijk een karig pensioen of zichzelf helemaal blauw betalen de komende 30 jaar.
OT: ik heb een premievrij pensioen dus betaal zelf helemaal niks.
De werkgever van mijn vriend doet niet aan pensioenen , dus hij heeft het zelf bij een bank geregeld. Dat is een aardige hap uit ons budget elke maand.
woensdag 21 juli 2010 om 19:23
Ik heb een premievrije pensioenregeling bij mijn werkgever, maar geen idee hoeveel dat is. Wel heel blij mee.
Kreeg alleen laatst weer een pensioen overzicht (die deze keer wel begrijpelijk was) maar schrok een beetje van het bedrag wat ik aan pensioen ga ontvangen, niet zo heel veel, ik dacht iets van EUR 8000,= per jaar....
Kreeg alleen laatst weer een pensioen overzicht (die deze keer wel begrijpelijk was) maar schrok een beetje van het bedrag wat ik aan pensioen ga ontvangen, niet zo heel veel, ik dacht iets van EUR 8000,= per jaar....