Hoe laat je je vriend denken dat hij katten wil?

22-07-2010 14:17 108 berichten
Nee, mijn vriend wil geen katten. Ik wel

Hoe koen we daar uit?

Ik dacht: we hebben nu al 10 jaar dat we samenwonen geen katten, de komende 20 jaar nemen we wel katten en dan 10 jaar niet enz enz.

Maar dit was niet overtuigend genoeg

Tips?

(Nee het is niet zo'n serieus topic, maar ik zou serieus wel graag katten willen, erg graag. En hij niet, hij vindt ze niet leuk, tenzij ze altijd buiten zouden zijn en dat gaat nu net niet lukken in een normaal rijtjeshuis.....)
Alle reacties Link kopieren
quote:Wintermuts schreef op 22 juli 2010 @ 14:31:

[...]

Ik wil volwassen katten uit het asiel.

Serieus: als ik dit omdraai en mijn vriend komt aanzetten met 2 puppies, dan zou ie ze, hoe schattig ook, terug mogen brengen. Ik hou niet van honden en uitlaten ed... Maar hij is allergisch voor honden, dus zal dat niet in zijn hoofd halen.

Tieten werken wel goed, maar ik heb ze de afgelopen jaren denk ik te vaak gebruikt. Als ik hem tietenbezichtingen onthou, dan kan ie ze nog uittekenen van zijn geheugen en namaken in 3d met klei ofzo.....

Dan de tip van AE....

Beiden een poes of beiden geen poes. Aan hem de keus
Ik heb ieder jaar een hond voor mijn verjaardag gevraagd, en na vier jaar is ze er eindelijk gekomen.

Kan ook werken met een kat/poes.
quote:Star schreef op 22 juli 2010 @ 14:32:

Ik lees overigens mee, want ik wil kippen Ik zou oppassen met die oplossing van dat muizenprobleem.
Hallo,

Er is een topic waar iemand een 16 jarige kat aanbiedt.

Een kat van 16 jaar die anders naar het asiel moet en een spuitje krijgt zoals het daar staat.

Een kat van 16 jaar oud is en zielig en een beetje saai misschien, dus moet er eigenlijk ook wel een kitten bij .

Gr,

Sendil
quote:Aaatje schreef op 22 juli 2010 @ 14:34:

[...]

Ik zou oppassen met die oplossing van dat muizenprobleem. Zijn kippen dan geen roofdieren?
quote:Babsjuh schreef op 22 juli 2010 @ 14:33:

Of je neemt een poes van 16 jaar in huis en zegt tegen je vriend dat het maar voor een paar jaar hooguit is Jaaa! Die zag ik ook net. Daar heb je je verhaal al en het is niet eens gelogen!
Een kat nemen... Het arme beestje tijdelijk bij vriendin zetten... Op een bepaalde dag het beestje in de badkuip zetten.. Natmaken en daarna door de modder heen rollen.. En dan bij de eerste de beste regenstorm doen alsof'ie aan is komen lopen !!

Dan stellig zeggen dat je hem wil houden tót zn baasje gevonden wordt! Hij is niet voor niets bij jullie voor de deur gaan zitten.. En je doet hem niet naar het asiel (aaaaaargh spuitjesss!)

Baasje wordt natuurlijk NOOOOIT gevonden.. GNA GNA GNA *evil*

Zo kun je iig nog je kat zelf uitkiezen... Oh en zorg er wel ff voor dat je minstens een week al niet meer over katten praat
Verzamel wat katten uit je buurt en laat ze in de tuin poepen. Vertel vriend dat de tuin gedaan moet worden en laat hem schelden op al die kattenpoep. Vervolgens zeg je: 'tsja, als je zelf een kat hebt, dan heb je dat gedonder niet, die bewaken hun eigen tuin en doen het zelf netjes bij de buren'. Als het niet direct helpt, net zo lang blijven herhalen tot het gelukt is!
quote:Star schreef op 22 juli 2010 @ 14:35:

[...]

Zijn kippen dan geen roofdieren?

Hm, woon al best lang in de stad dus kan het mis hebben hoor.

Overigens hebben wij muizen én katten. Als je dus katten neemt nav het muizenprobleem, neem ze dan van het jagende ipv slapende soort (goed zoeken hoor).
Aangezien mannen voortdurend willen wat ze niet kunnen krijgen, laat je hem te pas en te onpas weten dat katten nooit zouden kunnen aarden bij jullie, je stik-allergisch bent, hij er nooit mee zou kunnen omgaan, je er niet aan moet denken een kat te hebben en dat katten hem toch niet leuk zouden vinden.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Aaatje schreef op 22 juli 2010 @ 14:39:

[...]

Hm, woon al best lang in de stad dus kan het mis hebben hoor.

Overigens hebben wij muizen én katten. Als je dus katten neemt nav het muizenprobleem, neem ze dan van het jagende ipv slapende soort (goed zoeken hoor).Idd, onze oude rende gewoon weg bij het zien van een muis...
Ik vind de manier van iets ernstig willen vertellen en dan zeggen dat je katten erg mist wel een goede.

Ik snap (als kattenliefhebber) eigenlijk niet zo waarom jouw vriend geen katten wil. Jij kunt er in je eentje prima voor zorgen. Voeren, kammen, bak schoonmaken. Alles kun je zelf doen, hij hoeft niet, niet eens knuffelen als hij niet wil.

Wat nog wel eens wil werken is een logé kat nemen: vriendin haar oppas belde ineens af, niemand kan op poes passen, dus heb ik aangeboden poes 1 week in huis te nemen, mits jij het niet een heel groot probleem vindt! Dan is hij zo verkocht...
Mocht je zwanger worden, dan mag je de kattenbak niet meer verschonen...
Maak 'm zesendertig x per nacht wakker en roep panisch dat je muizen hoort trippelen (desnoods even trippelgeluiden opnemen op YouTube, wel bandje goed verstoppen)
Er zijn maar 2 opties:

Vertel je vriend dat katten:

1. aftrekbaar zijn van de belastingen

2. goed zijn voor je seksleven
- Misschien kun je een briefje onder zijn hoofdkussen leggen, met 'ik wil een poes' erop. Misschien werkt dat na een paar nachten door.

- Misschien kun je je eens verdiepen in sublimale boodschappen

- Een keer de katten van een vriending in huis nemen als ze op vakantie is, dan kan hij zien hoe leuk het is.

- Benadrukken hoe diepongelukkig je bent zonder katten, dat je misschien wel therapie nodig hebt

- Dreigen met: als ik geen katten mag, dan wil ik (nog) een kind

- Zeuren dat je zo graag een hond had gewild, maar dat dat niet kan omdat hij allergisch is. En dat jij dus heeeel veel voor hem opgeeft in je leven en dat een kat misschien nog een beetje kan compenseren.
Wij kijken vaak op marktplaats naar gratis dingen en daar staat het helemaal vol met gratis kittens. Mijn vriend is meer een hondenmens maar toen hij al die foto's zag, en mijn oh's en ah's stelde hij uit zichzelf voor er eentje te gaan halen!!!

Misschien kun je een tijdje op een kat van iemand passen zodat hij kan zien hoe leuk het is?

Of je haalt die 16-jarige kat onder het mom van oppassen voor de vakantie, en dan wordt ie gewoon niet meer afgehaald...

Waarom wil hij er geen? Je kan er, zoals gezegd, toch prima voor zorgen? Wat zijn zijn bezwaren, misschien zijn het wel allemaal onterechte bezwaren die je mooi kan weerleggen.
Katten zijn uitstekende manipulators, die pakken juist degene in, die geen kattenliefhebber is. Is de eigenaar goed genoeg voor lekker eten, knuffel en kat-heerlijk leventje te zorgen , dan is de andere die katten niet leuk vind, zeer aantrekkelijk.

Binnen een paar dagen is de klus geklaard, kat tevreden en iedereen tevreden. Dus lees de tips, en de kat doet de rest wel.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Of zeggen dat ze ook tegen inbrekers helpen...

Heb nog wel een zielige aanloopkat. Heel mooi, halve pers, grijs halflanghaar. Is wel een mannetje (met ballen!).

Helaas willen mijn poes en mijn man niet dat ik hem mag houden. Hij moet dus naar het asiel.

Zou het zielig genoeg zijn voor je vriend? 'T is trouwens wel waar. Ik bel vanmiddag nog met het asiel of ze hem opnemen en dan mag manlief hem morgen invangen en wegbrengen.
quote:Draakje29 schreef op 22 juli 2010 @ 14:41:

Jij kunt er in je eentje prima voor zorgen. Voeren, kammen, bak schoonmaken. .Kammen? Kámmen? Moet je een kat kámmen?? Getver wat ben ik een ontaarde bazin werknemer...
Neem m mee naar het asiel, de mijne was zo om, en is nu een grotere kattenfreak dan ik
AE

Sterkte TO, hoop dat je snel een kat hebt
Is er niet iets wat hij heel graag wil en jij niet, waarmee je dan een compromis kunt sluiten? En dan bedoel ik niet hij een vriendin voor ernaast en jij een kat (tenzij je daar zelf ook niks op tegen zou hebben natuurlijk )...

Ik mocht eerst bij wijze van uitzondering 1 kat (MAX-I-MAAL!), als het aan hem lag kwam er helemaal geen kat. Ik zag bij het asiel waar ik werkte 2 katten die perfect bij elkaar pasten, en heb er dus twee gehaald. Daarna kwam er een weeskittentje van 5 dgn oud 'tijdelijk' bij, je begrijpt het al, toen hadden we er 3 . Inmiddels is helaas 1tje overleden, maar mannetje maakt inmiddels wel de kattenbakken schoon (ik ben zwanger) en vermaakt zich prima met mijn poezebeesten. En dan heb ik niet eens de makkelijkste (weeskittentje ontpopte zich tot een heuse niet luisterende tijger-kater...)... Hij ruimt zelfs hun 'ongelukjes' op... Okee, ik heb het door, ik bof maar met mijn mannetje...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Jaah, die van die muizen werkte bij ons thuis! Wij (mijn broers en ik) wilden graag een kat, maar mijn moeder wilde dat niet, en tja, toen woonden we nog thuis (zo'n bijna 30 jaar geleden). Dus jammer maar helaas, geen kat voor ons

Totdat mijn moeder 's nachts een muis in haar slaapkamer zag. De volgende ochtend mochten we gelijk een kat halen! (en nee, we hadden die muis niet zelf in huis gehaald, maar hij kwam als geroepen!). En toen was het hek van de dam. Mijn moeder vond 1 kat eigenlijk maar alleen, dus kwam er een tweede bij. En een aantal jaar later een derde.

Nu heeft ze weer 3 katten uit het asiel.

Dus er is nog hoop!!!

(succes!!!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven