1e poging IVF september 2010

20-07-2010 21:23 183 berichten
Wie gaat er nog meer deze enorme uitdaging aan?

Ik sta op dit moment op de wachtlijst, heel erg spannend. Hopelijk mogen we in september beginnen met de IVF.

Na gezocht te hebben op gerelateerde topic's zie ik dat er genoeg lotgenoten zijn maar..... vaak wordt hier al lange tijd gekletst.

Wie herkent zich in mijn verhaal en wil zich aansluiten?

Ik ben niet onbegrepen zwanger maar erg duidelijk niet op de normale manier zwanger te krijgen (ik mis mijn eileiders).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zuurtje!

Zit op dit moment (gelukkig) niet meer bij je in hetzelfde schuitje, maar wel in drie jaar 5 pogingen ICSI gedaan. Nu zwanger van een tweeling!

Maar ik zag dit topic en wil je alvast heeeeeeeeeel veel succes wensen! Dat je maar niet te lang hoeft te wachten op schitterend resultaat!!!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Hi Zuurtje,

ik zit ook net als Soezie niet meer in hetzelfde schuitje, maar wil je heeeeel veel succes wensen. Hopelijk kan je inderdaad in september beginnen, en slaagt jullie poging!

Groetjes, Sterremaud (32wk zwanger na 1e ICSI)
Dank. Het is fijn om succesverhalen te lezen en een hart onder de riem te krijgen!
mag 20 augustus gaan beginnen met IVF echt spannend. Gelukkig was er geen wachtlijst, we hebben hier al zo lang op gewacht. Ik hoop voor jullie dat het in september meteen gaat lukken. Heel erg spannend.....
He zuurtje, je bent hartstikke welkom bij Kaetje en de prikbitches hoor! Ik zit er ook nog niet zo lang bij, maar voel me er al helemaal thuis. Laat je niet afschrikken door een grote groep.

Veel succes in september!
Karan: Ik denk dat ik er eens een kijkje ga nemen (en lezen). Dankje voor de tip.
Hoi Zuurtje!

Kom inderdaad gerust schrijven bij Kaetje en de prikbitches Ik schrijf daar ook en ga in september beginnen aan de 2e ivf/icsi.

Misschien zie ik je daar wel. Schrik inderdaad niet, er schrijven er een heleboel mee en het kost even tijd om iedereen een beetje te leren kennen, maar niks moet en alles mag; als je alleen daar wilt schrijven om je hart te luchten dan kan dat altijd, je hoeft niet op iedereen te reageren (dat gaat ook echt niet )

Succes in ieder geval!
Wat toevallig.

Vanmorgen hebben wij ons planningsgesprek gehad. Vanwege erge vermoeidheid, door een galblaasoperatie die ik 3 weken geleden had, stellen wij onze 1e IVF poging nog even uit. Wij beginnen in de cyclus van september dus ik sluit me graag bij je aan.

Manlief heeft weinig en weinig goede zwemmers waardoor wij in de medische molen zitten. Een en ander lijkt samen te hangen met zijn diabetes. Wij hebben al een dochter van 15 maanden, geboren na 7 IUI en 1 IVF behandeling en hopen volgende zomer een broertje of zusje te verwelkomen.

Ik zou het leuk vinden om met jullie het wel en wee te delen.......
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 22-07-2010 17:05
Reden: kromme zinnen
% gewijzigd
Up
Het is al laat maar ik las het nog even: jusa, leuk dat je hier schrijft! (vervelend trouwens, de galblaasoperatie).

Dit weekend zal ik ook wat neerzetten.
-
Hoi zuurtje,

In het andere topic val ik buiten de doelgroep omdat ik al een kleintje heb. Veel plezier met de meiden op het andere topic. Gelijkgestemde "anonieme" steun is erg fijn tijdens het traject.

Groetjes
Zuurtje, ben inmiddels ook een prikbitch (to be).
Jusa. Top!

Ben het geheel met je eens. Ik had nog even gereageerd in het andere topic (meer om aan te geven dat ik niet helemaal door had wat er gebeurde daar, sorry voor mijn naïviteit).
Geen probleem! Kom je ook bij Kaetje.....?
Kom allemaal maar gezellig bij Kaetje hoor!

Iedereen is welkom en hoewel sommige al toe zijn aan de tweede ronde is het ook fijn om weer nieuwe aanwas te hebben. Er zit veel kennis en ervaring dus je kan bij ons al je vragen kwijt. Wie zin heeft mag meeschrijven of alleen inbreken om een vraag te stellen.
hoi hoi,

ben net begonnen aan mijn eerste ivf poging. Vind het ook erg spannend. Ben nu 2 dagen al decapeptyl aan het spuiten, maar heb nu al zo'n ontzettend opgeblazen gevoel. Kent iemand dat ook? En maakt het ook uit of je de ene dag links in je buik spuit en de andere dag rechts???
Even uppen vanwege een reactie in ander topic en kijken of er nog meer mensen zijn die volgende week ook gaan prikken met de Decapeptyl???
Ha zuurtje,

Ik ga 27 oktober eindelijk beginnen met de deca. Helaas pas eind november gonal f, was niet andersmogelijk qua planning. Ik kom hier af en toe ook checken.

Groetjes
Ha Jusa, spannend!

Ik ga dus vanaf de 19e beginnen en ben wel benieuwd wat de bijwerkingen zijn en zo.

Bij mij is het dan mazzel, ik kan waarschijnlijk al voor de punctie gaan halverwege november.

Jammer dat het bij jou niet kon vanwege de planning.... Je moet zo wel extra veel geduld opbrengen vind ik.

Heb je trouwens de petitie al ondertekend (over het nieuwe kabinet wat alleen de eerste IVF poging wil gaan vergoeden)?

http://petities.nl/petitie/3-niet-1-ivf ... -vergoeden
Hoi zuurtje,

Dat zijn nog maar 5 daagjes, spannend hè. Ikzelf heb vorige keer weinig last gehad van de decapeptyl. Dat is de reden dat ik het wel aandurf om hem langer te gebruiken dan de vorige keer. Ik vind het gewoon superfijn dat ik binnenkort eindelijk mag beginnen en daar heb ik veel voor over.

Hoe ziet de weg er voor jullie verder uit? Ik neem aan dat je net zoals ik eerst nog voor een echo moet voordat je aan de hormonen gaat? Heb je daar al een afspraak voor?

Ik heb de petitie inderdaad al getekend. Ik kan me best voorstellen dat ze wat willen omdat de kansen tegenwoordig stukken beter liggen maar dit is wel een hele rigoreuze beslissing. Volgens mij is er op andere plekken binnen de zorg meer geld te halen.

Zou leuk zijn als er meer meiden komen meeschrijven in hetzelfde schuitje. Schrijf jij nog op een ander topic?

Groetjes
Vandaag mijn medicijnen bezorgd gekregen en er ligt nu dus serieus een zeer vruchtbaar vermogen van rond de 2000 euro in mijn koelkast. Niet te geloven wat een geld het toch kost.

Maar goed, daar niet verder over nadenkend ben ik inderdaad wel benieuwd hoe het over vijf dagen zal voelen om die eerste spuit in mijn buik te zetten.

Heb jij trouwens een instructie gekregen voor het spuiten? Ik heb het idee dat ik net een beetje buiten de boot val (ik start gelijk met IVF omdat ik niet op een andere manier kinderen kan krijgen) en dat andere vrouwen die instructie misschien in een eerder stadium?

Nu is dat voor mij geen probleem omdat ik verpleegkundige ben en ik gewoon kan spuiten maar ik vraag me wel af hoe andere vrouwen dat doen?

Verder ben ik inderdaad flink aan het lobbyen voor de petitie, ook voor al die andere vrouwen in Nederland. Hoe groot de discussie ook is die eromheen wordt gevoerd, ik ben het met de vereniging Freya eens, die beweren dat het de overheid meer geld zal kosten omdat veel stellen ervoor zullen kiezen om meer dan één embryo terug te plaatsen met alle gevolgen van dien.

Ik schrijf niet mee in een ander topic, misschien toch maar aansluiten bij de prikbitches, tot nu niet gedaan.

Verder kan ik mij goed uiten in mijn blog, geheel gewijd aan de IVF (met stukjes waarin ik de situaties lekker uitvergroot en soms van een humoristische kant bekijk).

Ik kan naast de prikbitches ook niet zo snel een ander lopend topic vinden...... (met mensen die in dezelfde periode zitten)
Ha zuurtje,

Wat goed dat je een blog bijhoudt. Zo kunnen je naasten toch een beetje meelezen en meeleven zonder dat je elke keer weer hetzelfde verhaal moet uitleggen. Ik hou deze poging een beetje voor onszelf omdat ik het een opgave vind om elke keer de familie en vrienden op de hoogte te houden. Alles wat ik kwijt wil spui ik wel bij de prikbitches omdat zij de enigen zijn die wel mee kunnen leven. Zij hebben het immers ook meegemaakt.

Ik heb inderdaad hetzelfde vermogen al een tijdje in de koelkast liggen. Bijna een plankje vol. Pffffff Vorige keer hield ik heel veel over en het deed me pijn aan het hart dat ik het allemaal terug moest brengen naar de apotheek. Ik heb het hele plastic zakje ingeleverd met de woorden. "het lijkt misschien niet zo maar het heeft me toch wat moois gebracht"

Qua instructie merk ik dat elk ziekenhuis het toch weer anders doet. Ik hoor wel van verplichte gezamelijke avonden waar je aan mee moet hebben gedaan omdat je anders niet mag starten. Brrrrrr. In mijn ziekenhuis geven ze iedereen een individuele instructie. Ook ik heb medische achtergrond dus die prik zetten lukt wel. Ben niet uitvoerig geinstrueerd zoals een leek dat zal krijgen. Ik hoor trouwens ook wel dat een partner wordt aangeleerd om te prikken. Daar moet ik dan weer helemaal niet aan denken (partner gelukkig ook niet).

Voor de decapeptyl kan ik je vast vertellen dat de naald erg bot lijkt. Je moet hem een beetje schuin prikken met de opening naar boven. (vast niet onbekend) Verder helpt het om de decapeptyl een kwartiertje voor het prikken uit de koelkast halen. Vloeistof irriteert dan wat minder. Zo zie je maar dat je de echte tips niet in het ziekenhuis tijdens de instructie krijgt.

Weer terug naar mn werk....
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn blog door zeer weinig mensen wordt gelezen, aangezien ik het maar naar een paar mensen heb doorgestuurd. Zo houd ik het ook een beetje tot een kleine groep mensen die het weten.

Ik snap jou wel, dat je het ook niet aan iedereen verteld. Het is ook een gedoe en vooral als je al een tijd bezig bent, is het volgens mij al vermoeiend genoeg om er zelf mee bezig te zijn.

Dat is zonde! Dat je teveel hebt gekregen, kwam dat door de apotheek of door iets anders?

Een verplichte avond zou aan mij ook niet besteed zijn. Ik ga nog wel naar een algemene voorlichting maar dat ik ook alles. Bij mijn volgende afspraak zal ik het wel aangeven, dat de instructies mij niet hebben bereikt zeg maar.

Hhhm, botte naalden. Had ik al gelezen in een ander topic ja. We zien het dinsdag wel.

Dank voor de tips!

Prik jij het 's ochtends of 's avonds?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven