Leugens

24-07-2010 10:28 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet ff mijn hart luchten en hoop hier op de juiste plek te zijn.. Mijn vriend en ik zijn hartstikke gelukkig (tenminste dacht ik) en ik dacht dat basis goed was. Sinds januari is mijn pil de wc doorgespoeld en gingen we ervoor. mijn vriend gaat regelmatig met vrienden op pad en een paar keer nadat hij daarvan thuis kwam had ik het idee (blik in de ogen en dergelijk) dat er meer aan de hand was dan dat er alleen maar bier drinken, Vannacht kwam hij thuis en ik dacht aan hem te zien dat hij niet helemaal helder was en dan bedoel ik niet van drank..dus ik vraag hem, heb jij iets anders gebruikt dan bier? Het antwoord was nee..natuurlijk niet schatje ( ik heb in het verleden gezegd dat als ik er achter kom dat hij drugs gebruikt hij het verder kan vergeten, ik zie mijn toekomst niet met een baby en een man die in het weekend drugs gebruikt, lijkt mij geen basis) ik heb het daarna vannacht nog 2 x gevraagd en gezegd dat ik niet boos zou worden als hij maar eerlijk zou zijn. Het antwoord bleef nee schatje ik doe zoiets niet en ik zou NOOIT tegen jou liegen. Inmiddels was het een uur of vier, meneer gaat naar beneden naar de wc, van al dat bier moet je natuurlijk plassen en wat doe ik...wantrouwig als ik ben open ik zijn portemenee, doe een ritsje open en vind een klein wit envelopje..toen hij terug kwam van de wc en mij daar zo zag zitten met een wit gezicht gaf hij uit zich zelf al meteen toe dat hij gelogen had. en het speet hem enz enz enz. Ik heb vanochtend mijn spullen gepakt en zit nu bij mijn ouders en vraag me af wat ik moet doen.. Het ergste van alles vind ik dat hij recht in mijn gezicht liegt.. en ik dacht dat we een fijne relatie hadden met een goede basis, maar nu twijfel ik.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. Ik mis hem nu al en hou ontzettend veel van hem maar ik kan er echt niet tegen als iemand liegt!
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
quote:Mariannanas schreef op 24 juli 2010 @ 11:19:

[...]

Waarschijnlijk omdat er in die man met zijn coke-roes geen beweging te krijgen viel.jij begrijpt het inderdaad
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
quote:bittermoon schreef op 24 juli 2010 @ 11:19:

het is wel makkelijk praten zo natuurlijk... ja, gooi hem er uit, die coke-snuivende leugenaar. mensen kunnen een fout maken.

Dat is waar, ik hoop dan ook dat TO nu niet de fout gaat maken aan een gezin te beginnen met iemand die liegt, bedriegt en snuift, terwijl ze consequent aangegeven heeft geen kind te willen met iemand die drugs gebruikt.
.
quote:zomerindebol schreef op 24 juli 2010 @ 11:22:

[...]

jij begrijpt het inderdaad quote:zomerindebol schreef op 24 juli 2010 @ 10:40:

[...]

tja omdat hij in bed ligt (en er iedere keer weer uit kwam om zielig te gaan zitten kijken en vervolgens weer terug te kruipen) en ik geen zin had om daar nog langer rond te wandelen, iedere keer als ik hem aankeek werd ik weer zo nijdig dat ik dacht ik zit me hier alleenmaar op te fokken, heb een vuilniszak gepakt en daar wat kleren ingesmeten en ben gegaan.. maar tis wel een goeie vraag eigenlijk.. zet me wel aan het denken.?
quote:Mariannanas schreef op 24 juli 2010 @ 11:22:

[...]

Dat is waar, ik hoop dan ook dat TO nu niet de fout gaat maken aan een gezin te beginnen met iemand die liegt, bedriegt en snuift, terwijl ze consequent aangegeven heeft geen kind te willen met iemand die drugs gebruikt.Eens.
Ja dat vroeg ik aan jou; waarom zij niet en hij wel. Zij besluit hier uit te stappen. Prima, ik geef haar groot gelijk. Maar blijft haar besluit, zou ze hem moeten dwingen weg te gaan?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:wuiles schreef op 24 juli 2010 @ 11:21:

[...]Enfin, ik vind het doorgaans niet zo verstandig om na een ruzie de woning te verlaten.Huh? Je punt is toch steeds waarom zij wel en hij niet?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juli 2010 @ 10:51:

[...]

Wellicht niet. Maar hij wist dat de drugs haar grens was. Als het iets is waar je de relatie toch niet om verbreekt heeft het geen zin om er zo heftig over te doen, maar dat gaat hier niet op. Exit is dan de consequentie...

Vraag jij jezelf dit ook af als iemand over jouw grenzen heengaat?

Als je vantevoren al aangeeft dat het onbespreekbaar is en een keer gebuiken exit betekend dan heeft iemand er veel meer baat bij om te verzwijgen/ te liegen.

Voor mij is voorgelogen worden een grens. Meer dan bv. vreemdgaan of drugsgebruik. Ik maak liever afspraken met mijn partner dat ik dingen gewoon wil weten en dat we er daarna wel samen over praten, zodat we de grenzen en voorwaarden samen kunnen bepalen.
quote:wuiles schreef op 24 juli 2010 @ 11:16:

[...]

Ik vind dat niet. Ik verbaas me over het automatisme waarmee TO de woning heeft verlaten. Waarom zij wel en hij niet?

Automatisme waarmee TO de woning heeft verlaten?

Jij interpreteert het net even anders. Ze wilde even bij hem uit de buurt zijn, dat was het doel. Nou dat doel bereik je ook door zelf weg te gaan. En waarom zou hij weg moeten, dan wordt het meteen een drama. Dat kan altijd later nog besproken worden nadat je rustig hebt kunnen nadenken hoe je verder wilt.
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juli 2010 @ 11:14:

[...]

Cynisch bedoeld neem ik aan :PNee hoor, ik vind het van diepe liefde getuigen dat je onder deze omstandigheden nog twijfelt.
quote:Mariannanas schreef op 24 juli 2010 @ 11:22:

[...]

Dat is waar, ik hoop dan ook dat TO nu niet de fout gaat maken aan een gezin te beginnen met iemand die liegt, bedriegt en snuift, terwijl ze consequent aangegeven heeft geen kind te willen met iemand die drugs gebruikt.daar ben ik het trouwens ook mee eens.
quote:Iwannalive schreef op 24 juli 2010 @ 11:28:

[...]

Automatisme waarmee TO de woning heeft verlaten?

Jij interpreteert het net even anders. Ze wilde even bij hem uit de buurt zijn, dat was het doel. Nou dat doel bereik je ook door zelf weg te gaan. En waarom zou hij weg moeten, dan wordt het meteen een drama. Dat kan altijd later nog besproken worden nadat je rustig hebt kunnen nadenken hoe je verder wilt.Eens, ik zou in die situatie ook zelf weggegaan zijn om even lucht te hebben, dan energie te verspillen aan een drama-act in 3 bedrijven door hém te bewegen weg te gaan. Weg blijven is weer iets anders, maar even weg om op adem en tot rust te komen: goed plan.
.
quote:zomerindebol schreef op 24 juli 2010 @ 11:14:

[...]

eerst mijn eitje op eten (moeders en verder ik heb geen idee..ben gewoon in de war denk bij mezelf, stel je niet zo aan! zet je er over heen, zeg ok, vanaf hier verder maar van vanaf nu volledige eerlijkheid en van de andere kant denk ik is hij nu helemaal van de ... gerukt, wat denkt hij wel niet, ik laat me niet voor de gek houden! enz enz enzHij is een junkie, en jij bent zowel heel lief als heel naief als je denkt dat dat goed gaat komen. Doe jezelf en je toekomstige kinderen een plezier, en zoek een leuke vent.
Naomii, voor jou is liegen de grens. Mss wordt jij wel voorgelogen over het liegen omdat dit voor jou DE dealbreaker is. Of althans, dit kan gebeuren bij grensoverschrijdende situaties omdat de consequenties zo groot zijn en het de moeite waard kan lijken om er over te liegen. Maar goed, dit betekent dat dit voor JOU een grens is. Voor TO is dat de drugs (en liegen). De vriend van TO neemt een risico door toch te gebruiken. Dat hij er dan ook nog eens over gaat liegen is heel erg menselijk, maar toch echt zijn verantwoording en niet zij die een te grote druk legt.
quote:bittermoon schreef op 24 juli 2010 @ 11:19:

het is wel makkelijk praten zo natuurlijk... ja, gooi hem er uit, die coke-snuivende leugenaar. mensen kunnen een fout maken.

ik heb ooit in een vergelijkbare situatie gezeten (was geen coke trouwens, maar dat doet er niet toe). ik heb destijds gezegd dat als het nog 1x zou gebeuren, dat ik weg zou gaan. en het was zeer duidelijk dat ik dat ook meende.

4 jaar ging het goed. en toch gebeurde het weer. tot op de dag van vandaag (het is al meer dan 2 jaar uit) krijg ik regelmatig smeekbrieven om terug te komen. maar het vertrouwen is weg. het zou wel 4, 8, 12 jaar goed kunnen gaan... maar ik vertrouw er niet op dat het nooit meer zal gebeuren.

is moeilijk. wat wij er ook van zeggen. jij moet uiteindelijk je eigen conclusies trekken en keuzes maken.

sterkte ermee.En je eigen ervaring bevestigt 100% de "makkelijke praters", dussss....
dames.. ik ga heel even in bad liggen, het heeft zo ook zo'n voordelen bij mijn ouders bedankt voor de reacties!!! het lucht ontzettend op het van mij af te kunnen schrijven en ik jullie mening te lezen!

wordt vervolgd..

x
DNM, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Je hebt absoluut gelijk.
quote:rider schreef op 24 juli 2010 @ 11:28:

[...]

Nee hoor, ik vind het van diepe liefde getuigen dat je onder deze omstandigheden nog twijfelt.Niet per definitie. Veel mensen hebben de neiging om te accepteren omdat ze bang zijn om iemand kwijt te raken, niet zozeer uit liefde, maar uit angst.
quote:Naomii schreef op 24 juli 2010 @ 11:33:

DNM, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken. Je hebt absoluut gelijk.Lekker voelt dat
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juli 2010 @ 11:34:

[...]

Niet per definitie. Veel mensen hebben de neiging om te accepteren omdat ze bang zijn om iemand kwijt te raken, niet zozeer uit liefde, maar uit angst.Ik ben in een optimistische en aardige bui (vrij zeldzame combinatie) en ik vond dat TO het al zwaar genoeg heeft. Dus bij de opties "compliment onder zware omstandigheden" en "kritiek onder zware omstandigheden" dacht ik maar eens voor het compliment te kiezen. Ik KAN best aardig zijn.
Hahaha Rider... volgens mij ben je dat best.

Maar vooral streng doch rechtvaardig
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juli 2010 @ 11:32:

Naomii, voor jou is liegen de grens. Mss wordt jij wel voorgelogen over het liegen omdat dit voor jou DE dealbreaker is. Of althans, dit kan gebeuren bij grensoverschrijdende situaties omdat de consequenties zo groot zijn en het de moeite waard kan lijken om er over te liegen. Maar goed, dit betekent dat dit voor JOU een grens is. Voor TO is dat de drugs (en liegen). De vriend van TO neemt een risico door toch te gebruiken. Dat hij er dan ook nog eens over gaat liegen is heel erg menselijk, maar toch echt zijn verantwoording en niet zij die een te grote druk legt.Wanneer verander jij je nick nou eens?
.
Graag gedaan, DNM
rider, ik denk dat je mijn post verkeerd gelezen hebt. het is makkelijk praten totdat je zelf in zo'n situatie zit. ook al weet je dat het niet goed is of niet goed te praten valt. als je een relatie hebt zitten daar ook nog es gevoelens in verwikkeld.
Als ik dit lees dan ben ik zóóóó blij dat dat boek voor mij al jarengeleden is dichtgeklapt en ik nu wél een fantastische man heb getroffen. Van zo'n situatie word je echt niet gelukkig.

Het moge duidelijk zijn, dat mijn relatie destijds is beëindigd (toen niet eens mijn beslissing, hoe dom kun je zijn) en dat dat een enorm goed is uitgepakt, in mijn geval. Sterkte ermee.
Nou ja, ik vind sommige dingen echt te ver gaan. Gehandicapt kind, dat nu ineens door hem zou komen, alsjeblieft zeg.. Bovendien staat er in dat stukje net zo goed alcohol (wat hij dus wel mocht).

Verder vind ik je vrij naief als je met iemand krijgt die het 3/4 keer per week doet, dat hij het ineens noooooit meer in zn hele leven zal doen. Dat geloof je toch zeker zelf niet?

Ik persoonlijk zou eens van hem willen weten hoe vaak hij dat nou doet. Zal echt niet de 1e keer zijn. Vind het een verschil of iemand het 1 keer per jaar doet (en jawel er zijn er wel genoeg die dat doen) of elke week. Maar dat is mijn mening, ik weet dat TO daar anders over denkt en dat ze dat duidelijk heeft aangegeven.

Je bent geheel terecht boos want hij heeft verschrikkelijk gelogen recht in je gezicht en dat breekt het vertrouwen tot de grond toe af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven