Leugens

24-07-2010 10:28 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet ff mijn hart luchten en hoop hier op de juiste plek te zijn.. Mijn vriend en ik zijn hartstikke gelukkig (tenminste dacht ik) en ik dacht dat basis goed was. Sinds januari is mijn pil de wc doorgespoeld en gingen we ervoor. mijn vriend gaat regelmatig met vrienden op pad en een paar keer nadat hij daarvan thuis kwam had ik het idee (blik in de ogen en dergelijk) dat er meer aan de hand was dan dat er alleen maar bier drinken, Vannacht kwam hij thuis en ik dacht aan hem te zien dat hij niet helemaal helder was en dan bedoel ik niet van drank..dus ik vraag hem, heb jij iets anders gebruikt dan bier? Het antwoord was nee..natuurlijk niet schatje ( ik heb in het verleden gezegd dat als ik er achter kom dat hij drugs gebruikt hij het verder kan vergeten, ik zie mijn toekomst niet met een baby en een man die in het weekend drugs gebruikt, lijkt mij geen basis) ik heb het daarna vannacht nog 2 x gevraagd en gezegd dat ik niet boos zou worden als hij maar eerlijk zou zijn. Het antwoord bleef nee schatje ik doe zoiets niet en ik zou NOOIT tegen jou liegen. Inmiddels was het een uur of vier, meneer gaat naar beneden naar de wc, van al dat bier moet je natuurlijk plassen en wat doe ik...wantrouwig als ik ben open ik zijn portemenee, doe een ritsje open en vind een klein wit envelopje..toen hij terug kwam van de wc en mij daar zo zag zitten met een wit gezicht gaf hij uit zich zelf al meteen toe dat hij gelogen had. en het speet hem enz enz enz. Ik heb vanochtend mijn spullen gepakt en zit nu bij mijn ouders en vraag me af wat ik moet doen.. Het ergste van alles vind ik dat hij recht in mijn gezicht liegt.. en ik dacht dat we een fijne relatie hadden met een goede basis, maar nu twijfel ik.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. Ik mis hem nu al en hou ontzettend veel van hem maar ik kan er echt niet tegen als iemand liegt!
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Wat zou zelf je reactie zijn als dit verhaal van een andere forumster was?

Veel sterkte!
Waarom ben jij nu bij jouw ouders en is hij niet bij zijn ouders?
Wat zul je teleurgesteld in hem zijn! En wat een kinderachtige actie; drugs gebruiken en nog gaan liegen ook. Uit het verhaal kan ik niet opmaken of je al zwanger bent? Of alleen aan het proberen?

Lastig om een goed advies te geven. Jij zult de keus moeten maken. Jij kent hem immers het beste en kunt beter inschatten of dit een eenmalige leugen zal zijn of dat hij verder ook vaak oneerlijk /onverantwoordelijk is of anderszins niet goed voor jou en jullie eventuele kind.

Ik zou i.i.g. niet direct weer teruggaan maar rustig bij je ouders even je gedachten op een rijtje proberen te krijgen. Kun je met je ouders erover praten? Of met een vriendin? Is wel goed om ook IRL je verhaal te doen. En laat hem even flink wachten en zweten! Laat hem voelen dat je dit niet zomaar over je kant laat gaan.

Veel sterkte
jeetje! dat is echt killing het gelieg.. ik snap het helemaal en ik denk dat ik net zo zou reageren..

aan de andere kant, rationeel gezien, misschien durfde hij het niet te vertellen omdat hij je reactie had verwacht (wat het gebruik niet goed praat)
Wuiles, waarom zou hij het huis uit moeten als zij besluit te vertrekken?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:yathibiyya schreef op 24 juli 2010 @ 10:38:

Wuiles, waarom zou hij het huis uit moeten als zij besluit te vertrekken?Dat is mijn vraag dus: waarom heeft zij besloten te vertrekken en is hij nog steeds in hun huis?
quote:wuiles schreef op 24 juli 2010 @ 10:36:

Waarom ben jij nu bij jouw ouders en is hij niet bij zijn ouders?tja omdat hij in bed ligt (en er iedere keer weer uit kwam om zielig te gaan zitten kijken en vervolgens weer terug te kruipen) en ik geen zin had om daar nog langer rond te wandelen, iedere keer als ik hem aankeek werd ik weer zo nijdig dat ik dacht ik zit me hier alleenmaar op te fokken, heb een vuilniszak gepakt en daar wat kleren ingesmeten en ben gegaan.. maar tis wel een goeie vraag eigenlijk.. zet me wel aan het denken.
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Ai, wat naar dat je voorgevoel juist was... Petje af dat je meteen maatregelen hebt genomen en zo dus ontzettend duidelijk aan hem laat merken dat jij dit absoluut niet pikt.

'Gelukkig' weet je het tenminste op tijd (voordat jullie bijv al een kindje samen hebben), en zo zie je nu dat je op je eigen gevoel kunt vertrouwen als er iets niet in de haak is. Maar denk je dat je hem nog kunt gaan vertrouwen?

Sterkte met de komende tijd, wat je ook beslist om te doen...
Had hij ook gelogen als jij minder panisch was geweest over af en toe drugs gebruiken?
quote:Aureel schreef op 24 juli 2010 @ 10:37:

Wat zul je teleurgesteld in hem zijn! En wat een kinderachtige actie; drugs gebruiken en nog gaan liegen ook. Uit het verhaal kan ik niet opmaken of je al zwanger bent? Of alleen aan het proberen?

Lastig om een goed advies te geven. Jij zult de keus moeten maken. Jij kent hem immers het beste en kunt beter inschatten of dit een eenmalige leugen zal zijn of dat hij verder ook vaak oneerlijk /onverantwoordelijk is of anderszins niet goed voor jou en jullie eventuele kind.

Ik zou i.i.g. niet direct weer teruggaan maar rustig bij je ouders even je gedachten op een rijtje proberen te krijgen. Kun je met je ouders erover praten? Of met een vriendin? Is wel goed om ook IRL je verhaal te doen. En laat hem even flink wachten en zweten! Laat hem voelen dat je dit niet zomaar over je kant laat gaan.

Veel sterkteIk ben nog niet zwanger ( voor zover ik weet natuurlijk, dat weet ik volgende week pas zeker want dan zou ik ongesteld moeten worden) Ik kan gelukkig met mijn ouders goed praten, mijn moeder staat hier in de kamer te strijken en tegen me aan te kletsen en ik heb vanochtend ook een vriendin gesproken, dus ik kan het in het echt ook wel kwijt gelukkig.. alleen het van me af typen is toch ook wel fijn...
waarom was je zo super wantrouwend al? dat vraag ik me dus af. je moet wel al sterke vermoedens hebben gehad.
Erg zeg, goede wedervraag van Fullhouse. Ik weet wat liegen doet in een relatie, de basis van vertrouwen kan hier helemaal mee weggaan en nooit meer terugkomen. Maar ik zal maar niet op de zaken vooruit lopen. Feit is wel dat hij drugs gebruikt en dat is nu eenmaal niet wat een verantwoorde vader doet. Heel veel sterkte.

Overigens is het heel slecht om de pil door het toilet te spoelen, er komen dan hormonen terecht in het riool en dat is heel moeilijk uit het drinkwater te halen.
quote:bittermoon schreef op 24 juli 2010 @ 10:43:

waarom was je zo super wantrouwend al? dat vraag ik me dus af. je moet wel al sterke vermoedens hebben gehad.omdat hij voordat we elkaar kenden dit continue deed (3 / 4 avonden per week), toen wij bij elkaar kwamen zei hij.. ik heb dit niet meer nodig, slaat nergens meer op en het gaat nergens over (kort samen gevat) dit kwam vanuit hemzelf ik heb toen gezegd dat ik daar heel blij mee zou zijn omdat ik vanuit thuis niet zo'n stabiele gezinssituatie heb meegemaakt en ikzelf het anders wil doen.. en in dat plaatje pas dan ook alleen maar een man met de zelfde verwachtingen. Ik wil, en dat is voor mij aller belangrijkste dat je elkaar kunt vertrouwen en dat je op elkaar kunt bouwen.
Wuiles, ik vraag me juist af waarom jij vind dat vriend moet vertrekken?
quote:Naomii schreef op 24 juli 2010 @ 10:42:

Had hij ook gelogen als jij minder panisch was geweest over af en toe drugs gebruiken?

Wellicht niet. Maar hij wist dat de drugs haar grens was. Als het iets is waar je de relatie toch niet om verbreekt heeft het geen zin om er zo heftig over te doen, maar dat gaat hier niet op. Exit is dan de consequentie...

Vraag jij jezelf dit ook af als iemand over jouw grenzen heengaat?
quote:[message=6642639,noline]Ouwe schreef op 24 juli 2010

Overigens is het heel slecht om de pil door het toilet te spoelen, er komen dan hormonen terecht in het riool en dat is heel moeilijk uit het drinkwater te halen.Ik zal het noooooit meer doen ) heb ik nog niet eens bij stil gestaan...:)
@zomerindebol,

Heb je nu ook het idee dat hij al die tijd heeft gelogen en misschien nooit is gestopt?
Is hij zich bewust van de risico's die hij neemt door drugs te gebruiken en jou te bezwangeren? Ik denk dat jij heel blij mag zijn dat je er nu achter bent, en ik zou weer braaf aan de pil gaan als ik jou was.
quote:yathibiyya schreef op 24 juli 2010 @ 10:55:

@zomerindebol,

Heb je nu ook het idee dat hij al die tijd heeft gelogen en misschien nooit is gestopt?ik weet het echt niet..
quote:Van een aantal drugs (zoals alcohol, cannabis, cocaïne, crack, bepaalde medicijnen, paddo's, heroïne en methadon) is wetenschappelijk aangetoond dat ze de kwaliteit, grootte, beweeglijkheid en hoeveelheid zaadcellen bij de man verminderen en dat ze een negatief effect op de kwaliteit van de eicellen bij de vrouw hebben. Ook het erfelijk materiaal (dat via de zaad- en eicellen wordt doorgegeven) zou kunnen worden aangetast door (veelvuldig) druggebruik.

Het gebruik van alcohol en andere drugs zorgt er dus voor dat het moeilijker wordt om zwanger te worden. Bovendien vermindert het de kans op een gezond embryo. Er is immers een grotere kans op afwijkingen, erfelijke aandoeningen of een miskraam in verdere stadia van de zwangerschap.
okay, zomer. ik snap het nu.

vervelende situatie. vertrouwen is wel heel erg belangrijk in een relatie. en als het om drugs gaat ben ik uberhaupt heel erg terughoudend.

ik weet niet wat ik er mee zou moeten.
DGS, als je dat zou opvoeren als argument zou manlief bijna kunnen denken dat het nu eventjes niet mag, maar na de bevruchting weer wel
Ow dat is niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is dat ze haar vriend de lapzwans aan de kant zet en een nieuwe relatie gaat krijgen met wie ze wel op een normale manier een toekomst kan opbouwen.
Een aantal mensen zeggen hier: als jij niet zo tegen drugs zou zijn, zou hij er dan ook over liegen?

Maar kijk uit hoor!

Laat je niet in zoiets meeslepen van dat hij loog omdat jij anders boos zou worden, dat je nog meer anti wordt, en dat hij nog meer gaat verzwijgen, waardoor jij nog wantrouwender wordt, en hij nog stiekemer etc... ik weet uit ervaring dat zo'n neerwaartse spiraal heel lang kan duren en dat je er dan niet meer uit komt.

Jij bent ertegen en dat is je goed recht. Ben het met je eens ook, papa willen worden en drugs én liegen? Kom nou! Is dat nou een volwassen vent? (Sowieso snap ik mensen niet die drugs of veel alcohol nodig denken te hebben, maar dat terzijde)

En laat je door zijn zielige gedoe niet aanpraten dat jij zo streng of moeilijk bent. Dit gaat over je grens. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven