Leugens

24-07-2010 10:28 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet ff mijn hart luchten en hoop hier op de juiste plek te zijn.. Mijn vriend en ik zijn hartstikke gelukkig (tenminste dacht ik) en ik dacht dat basis goed was. Sinds januari is mijn pil de wc doorgespoeld en gingen we ervoor. mijn vriend gaat regelmatig met vrienden op pad en een paar keer nadat hij daarvan thuis kwam had ik het idee (blik in de ogen en dergelijk) dat er meer aan de hand was dan dat er alleen maar bier drinken, Vannacht kwam hij thuis en ik dacht aan hem te zien dat hij niet helemaal helder was en dan bedoel ik niet van drank..dus ik vraag hem, heb jij iets anders gebruikt dan bier? Het antwoord was nee..natuurlijk niet schatje ( ik heb in het verleden gezegd dat als ik er achter kom dat hij drugs gebruikt hij het verder kan vergeten, ik zie mijn toekomst niet met een baby en een man die in het weekend drugs gebruikt, lijkt mij geen basis) ik heb het daarna vannacht nog 2 x gevraagd en gezegd dat ik niet boos zou worden als hij maar eerlijk zou zijn. Het antwoord bleef nee schatje ik doe zoiets niet en ik zou NOOIT tegen jou liegen. Inmiddels was het een uur of vier, meneer gaat naar beneden naar de wc, van al dat bier moet je natuurlijk plassen en wat doe ik...wantrouwig als ik ben open ik zijn portemenee, doe een ritsje open en vind een klein wit envelopje..toen hij terug kwam van de wc en mij daar zo zag zitten met een wit gezicht gaf hij uit zich zelf al meteen toe dat hij gelogen had. en het speet hem enz enz enz. Ik heb vanochtend mijn spullen gepakt en zit nu bij mijn ouders en vraag me af wat ik moet doen.. Het ergste van alles vind ik dat hij recht in mijn gezicht liegt.. en ik dacht dat we een fijne relatie hadden met een goede basis, maar nu twijfel ik.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. Ik mis hem nu al en hou ontzettend veel van hem maar ik kan er echt niet tegen als iemand liegt!
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
Als ik zelf zou besluiten uit de situatie te stappen zou ik ook de ander niet sommeren te vertrekken. Maar dat terzijde.

TO, dat liegen lijkt me onverteerbaarder dan die snuif. Al vind ik cokegebruik al eigenlijk niet toelaatbaar, binnen een relatie (muts he?). Voor mij zou het vertrouwen in die mate aangetast zijn dat ik eigenlijk al niet meer verder zou willen. Houden van is soms gewoon niet genoeg.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:dangeensuus schreef op 24 juli 2010 @ 10:56:

[...]

dit zal ik eens even naar hem mailen....
You don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely
quote:Mozzarella schreef op 24 juli 2010 @ 11:00:

Een aantal mensen zeggen hier: als jij niet zo tegen drugs zou zijn, zou hij er dan ook over liegen?

Maar kijk uit hoor!

Laat je niet in zoiets meeslepen van dat hij loog omdat jij anders boos zou worden, dat je nog meer anti wordt, en dat hij nog meer gaat verzwijgen, waardoor jij nog wantrouwender wordt, en hij nog stiekemer etc... ik weet uit ervaring dat zo'n neerwaartse spiraal heel lang kan duren en dat je er dan niet meer uit komt.

Jij bent ertegen en dat is je goed recht (ben het met je eens ook, papa willen worden en drugs én liegen? Kom nou! Is dat nou een volwassen vent?)

En laat je door zijn zielige gedoe niet aanpraten dat jij zo streng of moeilijk bent. Voor jou gaat drugs en een baby niet samen. Punt.

dit is een heel heel heel groot hart onder mijn riem! Dank je
quote:zomerindebol schreef op 24 juli 2010 @ 11:02:

[...]

dit zal ik eens even naar hem mailen....Ja dus mocht het zwanger worden niet lukken, dan heb je nog een idee waar 't aan kan liggen.
Doe dat maar even. Zeg hem maar dat hij willens en wetens het risico neemt om een gehandicapt kind op de wereld te zetten alleen voor zijn eigen sneue en onvolwassen pleziertje. Voor mij zou de kous volledig af zijn.
quote:Miss Droppie schreef op 24 juli 2010 @ 11:05:

[...]

Ja dus mocht het zwanger worden niet lukken, dan heb je nog een idee waar 't aan kan liggen.Dat zou in deze situatie nog de meest voordelige uitkomst zijn. Mocht je zwanger zijn en het kind is gehandicapt dan weet je ook waar het aan kan liggen. Zo onverantwoordelijk van jouw vriend, bah.
quote:Very Cherry schreef op 24 juli 2010 @ 11:00:

Als ik zelf zou besluiten uit de situatie te stappen zou ik ook de ander niet sommeren te vertrekken. Maar dat terzijde.

TO, dat liegen lijkt me onverteerbaarder dan die snuif. Al vind ik cokegebruik al eigenlijk niet toelaatbaar, binnen een relatie (muts he?). Voor mij zou het vertrouwen in die mate aangetast zijn dat ik eigenlijk al niet meer verder zou willen. Houden van is soms gewoon niet genoeg.en dit, zie hierboven, is dus wat ik eigelijk zelf ook weet.. houden van is soms niet genoeg maar het maakt het wel verdomd lastig om die knoop door te hakken want want ik accepteer het gewoon niet dat je binnen een relatie tegen elkaar liegt. PUNT! dat is voor mij echt 1 van de ergste dingen die je kunt doen.. en dan ook nog RECHT! IN! MIJN! GEZICHT! Grrrrrrrrrrrr
Wat ga je nu doen?
quote:zomerindebol schreef op 24 juli 2010 @ 10:28:

nu twijfel ik.. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. Ik mis hem nu al en hou ontzettend veel van hemwow, dat is nog eens diepe liefde.
quote:Mozzarella schreef op 24 juli 2010 @ 11:00:

Een aantal mensen zeggen hier: als jij niet zo tegen drugs zou zijn, zou hij er dan ook over liegen?

Maar kijk uit hoor!

Laat je niet in zoiets meeslepen van dat hij loog omdat jij anders boos zou worden, dat je nog meer anti wordt, en dat hij nog meer gaat verzwijgen, waardoor jij nog wantrouwender wordt, en hij nog stiekemer etc... ik weet uit ervaring dat zo'n neerwaartse spiraal heel lang kan duren en dat je er dan niet meer uit komt.

Jij bent ertegen en dat is je goed recht. Ben het met je eens ook, papa willen worden en drugs én liegen? Kom nou! Is dat nou een volwassen vent? (Sowieso snap ik mensen niet die drugs of veel alcohol nodig denken te hebben, maar dat terzijde)

En laat je door zijn zielige gedoe niet aanpraten dat jij zo streng of moeilijk bent. Dit gaat over je grens. Punt.

Helemaal en 100% mee eens!!!!

Allereerst: wat een omgekeerde wereld inderdaad, dat een principiele afkeer van jou zou zorgen voor liegen van zijn kant. Zo lust ik nog wel peultjes. JIJ houdt niet van drugs en wil geen kind krijgen met een man die drugs gebruikt, en hij doet dat wel en liegt er vervolgens over. Er is geen oorzakelijk verband tussen jouw principe en zijn gelieg, en laat je dat vooral ook niet aanpraten. Het is jouw principe, klaar.

Overigens vind ik, net als Mozarella en anderen die ik dat zag schrijven, dat je groot gelijk hebt. Ik zou ook geen liegende cocainesnuiver hoeven als vader van mijn kinderen.

Ik wens je veel sterkte, meid!
.
Ik ben wel voor menselijkheid en de mogelijkheid fouten te maken. Iedereen doet wel eens iets doms en zeker als er veel vanaf hangt wil men nog wel eens liegen.

Echter als dat in de persoon zit (dat voel je, vaak niet de eerste keer) dan is het klaar voor mij. Het feit dat hij drugs gebruikt ook. Zelfs eenmalig is voor mij een dealbreaker. Dit betekent namelijk dat hij zodanig anders in het leven staat dan ik met mijn gezin, dat het niet meer samengaat. En dit is niet eens op basis van goh, wat doe jij fout en wat ben ik boos. Dit is op basis van een conclusie dat onze basis keuzes niet samen gaan.
Wat ananas zegt. Het zal even fijn zijn dat jij verantwoordelijk bent dat hij moet liegen omdat jij heel kinderachtig geen snuifdoos als vader voor je kind wilt en nog belangrijker, niet als partner wil.

Het idee alleen al zeg.
quote:zomerindebol schreef op 24 juli 2010 @ 10:50:

[...]

omdat hij voordat we elkaar kenden dit continue deed (3 / 4 avonden per week), toen wij bij elkaar kwamen zei hij.. ik heb dit niet meer nodig,Vertrouw nooit een junkie. Wijze les voor je volgende relatie.

(en iedereen die nu over me heen valt dat ik een grootverbruiker een junkie durf te noemen: kiss my coke-free ass)
Rider
quote:rider schreef op 24 juli 2010 @ 11:09:

[...]

wow, dat is nog eens diepe liefde.

Cynisch bedoeld neem ik aan :P

In feite maken de mensen die dit accepteren (ongeacht onderwerp, maar waar de ander duidelijk over andermans grenzen heengaat) dezelfde fout als de 'foute' partner. Die heeft iets TOCH gedaan omdat het lekker voelde/prettiger was ongeacht wat voor een negatief effect het heeft op eigen leven, leven van de ander en het gezamelijke leven.

Toch accepteren betekent dezelfde soort fout maken.
quote:dangeensuus schreef op 24 juli 2010 @ 11:09:

Wat ga je nu doen?eerst mijn eitje op eten (moeders en verder ik heb geen idee..ben gewoon in de war denk bij mezelf, stel je niet zo aan! zet je er over heen, zeg ok, vanaf hier verder maar van vanaf nu volledige eerlijkheid en van de andere kant denk ik is hij nu helemaal van de ... gerukt, wat denkt hij wel niet, ik laat me niet voor de gek houden! enz enz enz
Ik vind dit echt zo rot voor je.

Want het is een bijna onmogelijke situatie die heel moeilijk is om te overwinnen samen.

als hijhet vaker doet zal hij vaker liegen en jij zal niet alles kunnen weten..

En eenmaal aan de snuif, ik ken er niet een die het dan ook niet vaker deed. Maar ze hadden wel allemaal de grootste praatjes en verhalen..

Drenkelingen. Sorry maar zo zie ik dat.

En nu ben jij de dupe van zijn egoisme. Want dat is het gewoon.
..popcorn?
quote:Mariannanas schreef op 24 juli 2010 @ 11:10:

[...]

Helemaal en 100% mee eens!!!!

Allereerst: wat een omgekeerde wereld inderdaad, dat een principiele afkeer van jou zou zorgen voor liegen van zijn kant. Zo lust ik nog wel peultjes. JIJ houdt niet van drugs en wil geen kind krijgen met een man die drugs gebruikt, en hij doet dat wel en liegt er vervolgens over. Er is geen oorzakelijk verband tussen jouw principe en zijn gelieg, en laat je dat vooral ook niet aanpraten. Het is jouw principe, klaar.

Overigens vind ik, net als Mozarella en anderen die ik dat zag schrijven, dat je groot gelijk hebt. Ik zou ook geen liegende cocainesnuiver hoeven als vader van mijn kinderen.

Ik wens je veel sterkte, meid!dank je!!!
quote:rider schreef op 24 juli 2010 @ 11:12:

[...]

Vertrouw nooit een junkie. Wijze les voor je volgende relatie.

(en iedereen die nu over me heen valt dat ik een grootverbruiker een junkie durf te noemen: kiss my coke-free ass)hi hi
quote:yathibiyya schreef op 24 juli 2010 @ 10:51:

Wuiles, ik vraag me juist af waarom jij vind dat vriend moet vertrekken?Ik vind dat niet. Ik verbaas me over het automatisme waarmee TO de woning heeft verlaten. Waarom zij wel en hij niet?
Hoe lang zijn jullie eigenlijk bij elkaar /

Ofwel hoe lang is dat voormalig druggebruik geleden ?
quote:wuiles schreef op 24 juli 2010 @ 11:16:

[...]

Ik vind dat niet. Ik verbaas me over het automatisme waarmee TO de woning heeft verlaten. Waarom zij wel en hij niet?Waarschijnlijk omdat er in die man met zijn coke-roes geen beweging te krijgen viel.
.
het is wel makkelijk praten zo natuurlijk... ja, gooi hem er uit, die coke-snuivende leugenaar. mensen kunnen een fout maken.

ik heb ooit in een vergelijkbare situatie gezeten (was geen coke trouwens, maar dat doet er niet toe). ik heb destijds gezegd dat als het nog 1x zou gebeuren, dat ik weg zou gaan. en het was zeer duidelijk dat ik dat ook meende.

4 jaar ging het goed. en toch gebeurde het weer. tot op de dag van vandaag (het is al meer dan 2 jaar uit) krijg ik regelmatig smeekbrieven om terug te komen. maar het vertrouwen is weg. het zou wel 4, 8, 12 jaar goed kunnen gaan... maar ik vertrouw er niet op dat het nooit meer zal gebeuren.

is moeilijk. wat wij er ook van zeggen. jij moet uiteindelijk je eigen conclusies trekken en keuzes maken.

sterkte ermee.
quote:Mariannanas schreef op 24 juli 2010 @ 11:19:

[...]

Waarschijnlijk omdat er in die man met zijn coke-roes geen beweging te krijgen viel.Volgens TO kwam hij steeds uit bed om aandacht te vragen. Enfin, ik vind het doorgaans niet zo verstandig om na een ruzie de woning te verlaten.
Als je vriend je zo hard kan voorliegen is dat geen goed teken. En dat in combinatie met het gebruiken van drugs. Zelfs al zegt hij dat hij het bijv. maar een keer in de maand doet omdat hij vindt dat dat moet kunnen, dan weet je nog niet of hij daar eerlijk over is en het bij die ene keer in de maand blijft. Met iemand die liegt kan je helaas geen afspraken maken.

Ik vind een vriend die liegt echt vreselijk. I've been there.

Sterkte Zomerindebol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven