rondkomen met..?
zondag 25 juli 2010 om 11:32
quote:ssara schreef op 24 juli 2010 @ 22:46:
ik bedoel hoeveel jullie kwijt zijn aan lasten, hoeveel jullie dus minimaal aan inkomsten nodig hebben. was ik gewoon benieuwd naar, ik vind onze 1600 inkomsten al wel ruim, maar misschien zijn er ook mensen hier die 6000 ofzo hebben?!
waarom ik de viva niet lees? hmm weet niet eigenlijk
Wat een non-vraag. Als je een inkomen hebt van 1600 Euro zullen je (vaste) lasten lager liggen dan dat je een inkomen hebt van 6000 Euro.
Heb je een huur van 300 Euro per maand of heb je een hypotheek van 1500 Euro per maand; in dat laatste geval zul je dus meer aan inkomen nodig hebben.
En of er grote verschillen zijn tussen Viva-lezers?
Vast wel, net zoals overal in de samenleving!
ik bedoel hoeveel jullie kwijt zijn aan lasten, hoeveel jullie dus minimaal aan inkomsten nodig hebben. was ik gewoon benieuwd naar, ik vind onze 1600 inkomsten al wel ruim, maar misschien zijn er ook mensen hier die 6000 ofzo hebben?!
waarom ik de viva niet lees? hmm weet niet eigenlijk
Wat een non-vraag. Als je een inkomen hebt van 1600 Euro zullen je (vaste) lasten lager liggen dan dat je een inkomen hebt van 6000 Euro.
Heb je een huur van 300 Euro per maand of heb je een hypotheek van 1500 Euro per maand; in dat laatste geval zul je dus meer aan inkomen nodig hebben.
Vast wel, net zoals overal in de samenleving!
zondag 25 juli 2010 om 11:35
zondag 25 juli 2010 om 17:03
Ik verdien( wit) 1000, per maand voor 32 uur in de week werken. En ben daarvan 700,- kwijt aan vastlasten. En probeer 150,- per maand te sparen. En doe voor z'n 100,- tot 125,- maand aan boodschappen voor mij alleen.
De rest (+ wat ik zwart bijverdien) heb ik vrij te besteden...
Daarvan moet ik wel nog woon-werk traject betalen (OV of bezinenegeld)
De rest (+ wat ik zwart bijverdien) heb ik vrij te besteden...
Daarvan moet ik wel nog woon-werk traject betalen (OV of bezinenegeld)
zondag 25 juli 2010 om 19:51
quote:Pauline65 schreef op 25 juli 2010 @ 11:32:
[...]
Vast wel, net zoals overal in de samenleving!Mee eens. Je schiet er niks mee op. Je vaste lasten zijn vaak afgestemd op je inkomsten. Verdien je veel betekent vaak hogere hypotheek met hogere energierekeningen.
[...]
Vast wel, net zoals overal in de samenleving!Mee eens. Je schiet er niks mee op. Je vaste lasten zijn vaak afgestemd op je inkomsten. Verdien je veel betekent vaak hogere hypotheek met hogere energierekeningen.
zondag 25 juli 2010 om 19:54
zondag 25 juli 2010 om 20:14
quote:Nova78 schreef op 25 juli 2010 @ 19:54:
[...]
Dacht dat er misschien kaviaar te koop was in jouw supermarkt..
Let helemaal niet op de centen in de supermarkt, maar wij (gezin, 2 kinderen) kunnen royaal uit met 200 euro.
Heb jij kleine kinderen? Toen die van mij klein waren kon ik ze vier keer laten eten van 1 pak vissticks. Die stoppen ze tegenwoordig per persoon al in een holle kies.
Of je ze één boterham met vruchtenhageltjes voorzet of ze nemen de man 8 boterhammen met ouwe kaas mee; scheelt wel een paar centen.
[...]
Dacht dat er misschien kaviaar te koop was in jouw supermarkt..
Let helemaal niet op de centen in de supermarkt, maar wij (gezin, 2 kinderen) kunnen royaal uit met 200 euro.
Heb jij kleine kinderen? Toen die van mij klein waren kon ik ze vier keer laten eten van 1 pak vissticks. Die stoppen ze tegenwoordig per persoon al in een holle kies.
Of je ze één boterham met vruchtenhageltjes voorzet of ze nemen de man 8 boterhammen met ouwe kaas mee; scheelt wel een paar centen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 25 juli 2010 om 22:09
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2010 @ 20:14:
[...]
Of je ze één boterham met vruchtenhageltjes voorzet of ze nemen de man 8 boterhammen met ouwe kaas mee; scheelt wel een paar centen.Dat is waar. Hier dus kleine kinderen. En idd, als ze twee vissticks per maaltijd opeten is het veel. Wat zul je veel over houden als ze het huis uit zijn...
[...]
Of je ze één boterham met vruchtenhageltjes voorzet of ze nemen de man 8 boterhammen met ouwe kaas mee; scheelt wel een paar centen.Dat is waar. Hier dus kleine kinderen. En idd, als ze twee vissticks per maaltijd opeten is het veel. Wat zul je veel over houden als ze het huis uit zijn...

zondag 25 juli 2010 om 22:48
Ik doe het zo; wij laten de boodschappen thuisbezorgen via AH en ik probeer altijd op het minimum bestelbedrag uit te komen (70 euro). Je rekent dan meer af natuurlijk, dus het komt dan uit op ongeveer 80 euro per week. Met wat ik nog aan verse groenten en fruit en brood haal kom ik op een 100 euro per maand uit, voor drie personen. Ik vind 400 euro per maand aan boodschappen een enorm bedrag, eigenlijk.
Wij heben een bovenmodaal inkomen maar ik vind het van de zotte om niet op te letten. Reden waarom wij thuis laten bezorgen (want is best een luxe) is omdat wij geen auto hebben. Dus er gaat nog best wat aan treinkaartjes uit hier en dat is duur!
Wij heben een bovenmodaal inkomen maar ik vind het van de zotte om niet op te letten. Reden waarom wij thuis laten bezorgen (want is best een luxe) is omdat wij geen auto hebben. Dus er gaat nog best wat aan treinkaartjes uit hier en dat is duur!
maandag 26 juli 2010 om 11:28
Julus, ik snap jouw berekening niet helemaal. Je hebt het over ca 80 per week, aangevuld met vers groente/fruit noem je 100 per maand. Bedoel je 100 p maand specifiek daaraan of heb je ergens week/maand omgedraaid?
Want je zegt ook dat 400 p maand veel is in jouw ogen, maar als ik je post lees zoals het er staat kom jij daar toch ook ongeveer op uit?
Want je zegt ook dat 400 p maand veel is in jouw ogen, maar als ik je post lees zoals het er staat kom jij daar toch ook ongeveer op uit?
maandag 26 juli 2010 om 12:28
maandag 26 juli 2010 om 14:16
maandag 26 juli 2010 om 14:38
Ik krijg maandelijks 1283 euro. Hiervan is 160 OV abbonement en dat wordt door mijn werkgever betaald. Trek dit er van af en dan hou ik 1100 netto per maand over voor 32 uur.
Ik hou ongeveer 200 euro per maand over voor leuke dingen, sparen, shoppen e.d. na aftrek van mijn vaste lasten. Onder vaste lasten versta ik ook dingen zoals mijn telefoonabbo en mijn pathepas. (ongelimiteerd bioscoopbezoek)
Boodschappen besteed ik 160 euro per maand aan. Ik ben alleen. Ook dingen zoals huishoudspullen en persoonlijke verzorging vallen hier bij mij onder.
Ik hou ongeveer 200 euro per maand over voor leuke dingen, sparen, shoppen e.d. na aftrek van mijn vaste lasten. Onder vaste lasten versta ik ook dingen zoals mijn telefoonabbo en mijn pathepas. (ongelimiteerd bioscoopbezoek)
Boodschappen besteed ik 160 euro per maand aan. Ik ben alleen. Ook dingen zoals huishoudspullen en persoonlijke verzorging vallen hier bij mij onder.