Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Bij ons is het kamertje lichtgeel, met een blauwe muur en blauwe gordijnen. Mooie lichte kleuren voor een babykamer. Als we een meisje zouden krijgen dan had ik alles wat nu blauw is paars willen hebben.

Ik ben nu bijna 3 kilo aangekomen, maar pas nog steeds al m'n kleren nog. Broeken kunnen nog dicht, maar dat zit niet lekker meer, dus ik doe er nu een elastiek tussen, totdat het echt niet meer kan.

Voelen jullie de baby al? Ik nog niet, hoop dat dat gauw komt!
ik wil mijn zwangerschapsbroeken wel aan maar ik pas al mijn gewone kleding nog. Ben nu 14 weken en bij mijn vorige zwangerschap paste ik met 8 weken al niet meer in mijn broeken. En iedereen zei me dat ik bij de tweede sneller dik zou worden, haha.

Maar heb nu eigenlijk alleen maar rokken en jurken aan, dat zit toch lekkerder dan een broek. Dat deed ik de vorige keer helemaal niet, zo'n andere zwangerschap, heel gek.

Over wandelwagens en kamertjes: ik hoef er niet meer over na te denken, kies ze en geniet ze!
breekt even in:

@maliboo: dank je voor je lieve woorden ik vind het heel erg gaaf dat je ook weer zwanger bent, en leuk dat je een maandje op me voor loopt. heel veel succes! enne, ik lees het wel als je bevallen ben heel veel liefs missbreezer

breekt weer uit
@ Floortje: in de tabel staat dat dit je 1e kindje is, bij bijzonderheden staat het wel goed.

Nou, vanmiddag was het natuurlijk razenddruk in de Babydump.. Nog even kinderwagens gecheckt en vind de Joolz Day ook heel mooi. Lijkt wel wat op de Bugaboo Cameleon, maar kindje ligt hoger. Heb me nog niet verder laten voorlichten, dus ik weet niet of het stoeltje ook in meerdere standen kan (rechtop, schuin en plat).

Een goeie actie bij Babydump tot eind augustus: bij een aantal modellen krijg je een Maxi Cosi cadeau. Zo ook bij de Joolz Day (en bij de Stokke Xplory en nog wat andere merken). Daarmee is de Joolz op dit moment dus goedkoper dan de Bugaboo. Dus die ga ik ook overwegen.

@Sofielala: de Mutsy die jij hebt gekocht is ook supermooi!

Wat betreft de Felicitas-box: was toeval dat ik vandaag de bon binnenkreeg. Heb me blijkbaar per post al een keer eerder aangemeld, weken terug (zwangerschapsdementie), want de aanmelding van gisteren via internet moest ik nog bevestigen via mail en toen ontving ik het bericht dat ik me al had aangemeld..
Ik ben inmiddels ook al 1 kilo aangekomen.....Had gehoopt voorlopig nog even de teller op 0 te kunnen houden maar ja, beebje moet toch groeien en ik dus ook haha.

Gister naar truckstar geweest alleen een beetje teveel gelopen. Alles doet me nu zeer. Dus vandaag maar even een rustig dagje....
@mamamuis: dat is toch netjes? Ik ben nu al bijna 3 kilo aangekomen..... ik doe echt mijn best, maar wat doe je eraan? Soms heb ik echt bere-honger! ik eet dan gewoon een extra boterham, dus ik geloof wel dat ik het binnen de perken houdt.

Over die dozen: de prenatal-doos schijnt de enige doos die je kunt bestellen zonder dat je iemand aan de deur krijgt die je van alles wil komen verkopen. Daar heb ik niet zo'n zin in, dus ik laat de etos doos maar zitten.

Wat doen jullie nog aan sporten? Ik ben sinds een week fanatiek aan het banen zwemmen, nu al 3 keer geweest. Heerlijk, bij ons in het buitenbad. Lekker fris in de buitenlucht! Ben wel best moe daarna, maar enorm voldaan! Ik zwem dan 60 banen, in ongeveer 45 minuten. Verder fiets ik elke dag nog een deel van de route naar mijn werk (ca 1 uur per dag) en probeer ik veel te wandelen. Ik hoop ook dat ik daarmee mijn gewicht een beetje binnen de perken kan houden. Maar mijn gewicht is altijd al mijn zwakke plek geweest. Ik heb ooit 100 kilo gewogen en ben toen 35 kilo afgevallen. Inmiddels schommel is zo tussen de 70 en 75 kilo, dus daar ben ik hardstikke tevreden mee. Nu ben ik dus wel bang dat ik weer te dicht bij die 100 gaan komen, dat is echt mijn grote schrikbeeld....
@teepje: knap hoor, dat je zoveel beweegt! Ik was in maart begonnen met hardlopen maar daarmee begin juni gestopt. Bodybalance (yoga/tai chi/pilates) doe ik maar 1 keer in de 2, 3 weken (is op woensdagavond al om 19.00 uur, dat red ik niet altijd). Ik wandel wel één keer in de week met een paar anderen zo'n 8-10 kilometer (en dan 5 tot 5,5 km per uur). Ik fiets ook naar mijn werk, maar dat is nog geen 20 minuten per dag.

Ben nu zo'n 1,5 kg aangekomen. Ik pas niet meer al mijn spijkerbroeken, alleen die met stretch, of die altijd een beetje te groot waren. Gelukkig is het veel jurkjes-weer geweest de afgelopen tijd en zolang daar wat rek in zit, lukt dat heel goed!

Het is vrij rustig hier op het forum! Maar ja, ik zit heel het weekend alleen, dus voel me nogal eenzaam, haha . Ouders op vakantie, man weekend weg met vrienden, beste vriendinnen op vakantie of al drukke agenda.

Ik ben trouwens erg blij met dit forum, want wie wil anders continu luisteren naar de mooie boxkleden die ik in de winkel heb gezien, mijn lastige stoelgang of hoe gelukkig ik ben? Alleen vrouwen die hetzelfde doormaken, jullie dus. Of misschien willen jullie het ook niet allemaal weten, maar daar merk ik gelukkig niets van...
@teepje....wat een actief leven zeg. En bij Mickey ook al.

Nu voel ik helemaal lui haha. Ik lig gelijk een dag plat als ik een dag teveel heb gedaan. Merk ook gewoon dat mijn gewicht nu extra zwaar telt. Ik ben ook ooit 35 kilo afgevallen, daarna helaas weer 45 aangekomen (lang verhaal)....en nu mega spijt van.

Ik heb me wel voorgenomen dat ik na deze zwangerschap veel wil afvallen en dan wil ik een buikwandcorrectie....dus dat is nu al een stimulance. Maar daarom probeer ik nu mijn gewicht zoveel mogelijk binnen de perken te houden.

@mickey.....ik wil al je verhalen best aanhoren hoor haha. En vaak is er herkenning.
hier ook de herkenning en een forum is de ideale plek om eens lekker te zeuren enzovoort! Ik merk dat ik me moet inhouden om niet de hele dag over zwanger zijn te praten. Maar als ik nou een half uurtje per dag dit forum lees en alles van me af schrijf zal dat al heel veel schelen!! Dank jullie wel alvast voor het lezen van alle onzin! haha
Haha, ook hier herkenning! Ik lees niets anders dan zwangerschapsboekjes enzo, echt om gek van te worden! Misschien moet ik gewoon maar eens een boek gaan lezen ofzo....

mijn man is jullie volgens mij ook wel dankbaar.....
Hier ook! Zelfs zo erg dat ik me bijna niet kan concentreren op m'n werk...... Ook hier een vriend die zeer dankbaar is!
-
@ lichtelijk: maak je over die broeken maar niet druk, ze kijken echt niet op of om hoor! Ik heb dit weekend ook mn eerste positie broek gekocht. Werd bij een speciale en wat duurdere winkel wel een beetje gek aangekeken (ben daar ook snel weer naar buiten gerend, wat een nare wijven stonden daar!). Maar bij de H&M geen probleem gehad hoor! :-)

Heb net een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo: 30 augustus gaan we onze mini weer zien! Pfff... nog wel lang wachten hoor. Gelukkig volgende week nog even hartje luisteren bij de VK
Ik heb mijn broeken wel bij een duurdere winkel gekocht, met flinke kortingen. Ze keken helemaal niet raar op. Ik was toen nog maar 8 weken zwanger. Mijn broeken pastte gewoon goed en als je dan iets dikker wordt dan past het direct niet meer.

En nu kan ik met 14 weken nog steeds meerdere gewone broeken aan, zo vreemd.

Gisteren Moijtolise weer gezien en ze vroeg me direct: waar is je buik? Euhm, die heb ik nog niet zo zichtbaar. Wel als ik bloot ben maar verder valt ie dus niet op.

Gelukkig maar, wil de kilo's ook binnen de perken houden, ben de vorige keer meer dan 20 kg aangekomen en het is eraf gevlogen! Zo erg dat ik voor deze zwangerschap met 2,5 kg minder begon.

Ben nu alweer 4 kg aangekomen. Het gaat weer hard, ik (VR)eet echt superveel. Anders word ik misselijk. Ik weet dat het er makkelijk af gaat dus maak er geen probleem van en ik weeg nu nog onder de 70 kg dus het valt mee.

Lekker al die hartjes die hier gehoord zijn! En onze echo is pas halverwege september, ik ben jaloers rituals!

Mamamuis: ik moet ook een paar uur plat op een dag, na dat ik veel gelopen heb! Met een kindje rondlopen is de zwangerschap echt veel pittiger vind ik.
@floor en mamamuis: ik kan me inderdaad voorstellen dat je met een kindje nog minder rust kan nemen! Ik ga nu vaak gewoon heel vroeg naar bed en tussendoor lig ik ook nog wel eens te suffen op de bank. Dat kan dan natuurlijk niet altijd!

@lichtelijk: fijn zeg dat je het hartje weer hebt gehoord! Ik mag morgen weer, ik sta te popelen! Ik draag al een paar weken positiebroeken hoor, en ben nu ook pas 15 weken, geen probleem! Als het nu gewoon lekkerder zit?

Ik krijg morgen denk ik ook de datum van onze 20 weken echo te horen, ben zo benieuwd hoe lang we nog moeten wachten, ik vind het wel leuk om dan echt weer te gaan aftellen!

Tja, ik kan me vandaag ook even niet zo goed concentreren!
@floortje: Lag ook meer aan de dames die daar werkten en de winkel zelf dan dat het een 'duurdere' winkel was. Waren gewoon enorme kakwijven met een enorme air, die waanzinnig stonden af te geven op hun schoondochters

Ik moest eerst ook half september, maar toen er even snel ingegooid dat ik NU al 15 weken ben en dat ik tegen die tijd al ruim de 22 weken ben gepasseerd. Toen was er in ene wel ruimte :D

@teepje: komt misschien ook omdat het zomertijd is, zo rustig op het werk nu....
Hoi, heb me niet bij jullie aangemeld, maar ik lees mee omdat ik ook in januari 2011 ben uitgerekend.

Ik lees hier wat over dames die last hebben bij het plassen.

Dit kan ook heel goed een blaasontsteking zijn. Omdat je blaas wat in de verdrukking kan zitten, kun je soms niet goed uitplassen. Er blijven dan restjes achter en dit kan gaan ontsteken.

Houd het dus goed in de gaten. Ook als je geen pijn bij het plassen hebt. Ik heb zelf twee keer een blaasontsteking gehad (voor mijn zwangerschap) en ik merkte dat altijd aan buikpijn en een beetje laag rugpijn en dat ik er 's nachts drie keer uit moest om te plassen.

Het plassen zelf leverde geen problemen op. Dus het kan allemaal een beetje verraderlijk zijn.

Groetjes
Ik heb ook al een paar weken zwangerschapsbroeken aan. Dat kwam bij mij vooral omdat de darmn zo naar boven werden gedrukt. Normaal heb ik een platte buik, maar nu zie je duidelijk een bolletje komen. Zo leuk om te zien!! Ik voelde me ook opgelaten om zo'n broek te kopen, heb daarom maar via de Wehkamp besteld. Woensdag ga ik eens echt shoppen voor kleding!!

Ik krijg nu ook ineens veel cadeautjes van vriendinnetjes en familie, dan wordt het ineens zo echt allemaal!

Ik krijg veel aandacht nu, das wel even wennen, maar juist ook super leuk en lief van iedereen. Mijn schoonmoeder zei dat ze zich in moest houden niet elke dag te bellen hoe het gaat haha!!

Nog 4,5 weken en dan hebben wij de 20 weken echo. Dat vind ik nog wel een heel spannend moment. Zal alles wel in orde zijn met het kindje??? Maar goed, dat zien we wel!

Verder belde gisteren een vriend op dat hij en zijn vriendin vorige week abortus hebben laten plegen. Pffff... ik heb het daar ineens heel moeilijk mee. Ze hebben nog niet lang een relatie en het kwam niet goed uit, daar komt het feitelijk op neer. Ik veroordeel heb niet, maar vind het dus wel erg moeilijk!!
Ik mis nu ook soms best wel dat ik niet even kan gaan liggen. Nu heb ik wel het voordeel dat Niek graag bij opa en oma is en dus regelmatig even 'op bezoek' gaat. Maar ik moet hem wel constant in de gaten houden.

En het huishouden doen met hem in de buurt is een ramp haha. Hij wil graag overal mee helpen, dus als ik de was ga doen en de vuile was verzamel, trekt hij alle kasten leeg en sleept alles naar de wasmachine

en als ik het dan weer terug leg stopt hij vrolijk de vuile was in de kasten. Heel lief bedoeld maar niet echt handig haha. Dus dat moet nu 's avonds waardoor ik dan ook niet even kan liggen of vroeg op bed kan.

Daarom ben ik nu extra blij dat ik nu in de WW zit. Moet er nu even niet aan denken om er fulltime bij te werken.

Vandaag de linnenkast versleept naar een andere kamer en ons bed verplaatst (wat is dat kreng zwaar haha) zodat van het weekend de muur eruit kan......ooit zal het heus wel een babykamer worden haha.
heb nu pas zo'n beetje het hele forum gelezen (de eerste 25 pagina's!althans) Er zijn toch wel een hoop meiden verdwenen. Is er een nieuw topic gestart? Ik had de eerste 14 weken geen puf om te schrijven, was eigenlijk alleen maar misselijk en veel overgeven. Sinds twee weken voel ik me al herboren en vind ik het erg leuk om met dit forum mee te kletsen. dank jullie wel!

@mamamuis: zit je in de ww vanwege de zwangerschap? (of heb ik iets gemist, sorry anders....)
Hoi hoi allemaal,

Nou vanmorgen weer controle gehad, hartje gehoord en het groeide goed zei ze. Mag over 2 weken weer.

Ik heb gister zwangerschapsbroeken gekocht. Met 13 weken al hoor dus schaam je niet om ze met 15 weken te gaan kopen. Heb ze bij de h&m gekocht. En moet eerlijk zeggen, het zit gewoon heerlijk.

Ben de laatste dagen weer zo moe. Dacht dat ik fitter zou worden maar helaas nog niet. Heb vanmiddag gewoon 2 uur geslapen. Was gelukkig vrij vandaag en volgende week heb ik lekker vakantie. Dus even lekker bijkomen. Heerlijk.
Heb ook mijn eerste zwangerschapskleding gekocht: 2 zwangerschapspanty's bij de H&M, want mijn gewone panty's begonnen echt akelig te zitten! Verder draag ik bijna altijd leggings of jurkjes en dat zit allemaal nog prima.

Mijn buikje is nu echt wel te zien, maar ik ben nog steeds geen kilo aangekomen? Ik vind dat niet zo prettig, aangezien ik ondergewicht heb (BMI van 17.5) en dus sowieso eigenlijk flink meer moet bijkomen dan de gemiddelde zwangere en dat schiet zo niet op dus. Kan niet wachten op de 20 weken echo om te zien of ons wurmpie wel goed groeit enzo!
Helena: nee, er is geen nieuw topic gestart (jij doelt denk ik op de drukte in het begin?). Er zijn gewoon veel meiden gestopt met schrijven. En helaas toch ook wel een aantal miskramen..

Over vermoeidheid gesproken.. Vrijdagavond rond elf uur op bed, zaterdag om 10.00 uur pas wakker. Zaterdagmiddag nog twee uurtjes op de bank geslapen. 's Avonds weer vroeg naar bed en die nacht tien uur geslapen. Ik moest echt bijkomen van de werkweek! Nu nog een paar dagen en dan vakantie!

Gisteren bij H&M geweest maar de mooie spijkerbroeken waren er allemaal niet meer in maat 38, alleen heel veel 36 en dan vanaf 42... Deze week maar eens naar Prenatal voor een Mamalicious. Er zit hier ook een winkel met Noppies, wel mooie broeken, maar toch weer 80 euro voor een broek die je een paar maanden aan kan. Wie weet groei ik nog door naar een maat 40 en kan ik weer een nieuwe kopen??
@maliboo, goed dat alles weer goed was! ik mag vanmiddag om 16.30 uur, duimen jullie voor me? Ik ben best weer gespannen, maar heb gelukkig toch wel goed geslapen vannacht. Ik ben ook nog steeds wel erg moe hoor. Ik voel me overdag wel weer lekker fit, maar ik merk dat ik dan 's avonds toch echt wel weer behoorlijk instort. De energie is dus wat bedrieglijk. Ik vind het niet zo erg moet ik zeggen, wel lekker om even heerlijk toe te geven aan je vermoeidheid!

Ik ga ook eens naar de H&M dit weekeinde!

Vandaag werk ik een dagje thuis, ik moest erg veel afmaken en omdat ik naar de VK moet vanmiddag had ik anders maar een heel kort dagje door de reistijd. Maar nu moet ik me natuurlijk wel tot werken kunnen zetten..... ik ben bang dat ik vandaag nog wel wat op het forum zal rondhangen af en toe.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven