Kranenburg, Duitsland

26-07-2010 19:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen wil ik misschien even naar Kranenburg in Duitsland gaan.

Ik heb op google gezocht maar kom niet echt verder dus vandaar mijn vraag hier!

Zijn hier leuke winkels of zijn het echt alleen maar supermarkten?

Evt. andere optie's zijn ook welkom alleen wil ik niet veel verder rijden.
Kleve, is 20 minuten verder en daar zijn de winkels.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Wel een bakkerij waar je lekker gebak kan eten een paar andere winkels en een soort aldi/lidl met goedkope drank, maar daar houdt het in mijn herinnering een beetje bij op. Volgens mij gaat Kranenburg idd naar Kleve of naar Nijmegen.
Kranenburg is inderdaad niet zo spannend, echt een dorpje, je kan er wel lekkere chocolademelk drinken hmm misschien niet echt een tip voor de zomer
quote:noanne schreef op 26 juli 2010 @ 19:57:

Kleve, is 20 minuten verder en daar zijn de winkels.

Dit.

Kranenburg is een durrep.
Volgens mij zit er wel een DM (drogisterij) en daar kan je heel goedkoop shampoo, haarverf, deo, make up kopen. Dee it in ieder geval ook in Kleve (bij de Mac in de buurt).
Dit topic wordt verplaatst naar Reizen.
Die DM is inderdaad op zichzelf al een reden om af en toe naar Duitsland te rijden. Ik had daar de laatste keer een Maybelline Volum' Express mascara voor 3,50 terwijl je er in NL 10,99 voor betaalt. En ook bij andere artikelen zag ik bizarre prijsverschillen (waarom betalen wij zoveel meer??)
Thanks voor de reacties!

Kleve is voor mij iets te ver voor even snel maar ik hou het zeker in gedachten!
Haha Kranenburg is echt een dorpje. Ik heb een poos in Kleve gewoond. Is echt een leuke stad! Ze lopen wel een beetje achter met kleding . Maar Emmerich schijnt ook leuk te zijn. Pff ben al zo lang niet in Kleve geweest .
http://www.wandelnet.nl/wandelroute/streekpad-nijmegen

Ik kan me nog herinneren dat het een station (buiten gebruik) heeft en gebrekkig openbaar vervoer. Terug lopen naar Beek is makkelijker dan de bus nemen.
Ik zou naar Nijmegen gaan. Dat is op 20 minuten afstand van Kranenburg...
Kranenburg heeft nu een mini winkelcentrumpje met oa. aldi/lidl, REWE (ook een supermarkt, maar geen discounter), DM, Takko (kledingwinkel). Wij gaan altijd naar Kleef, daar hebben ze ook een winkelcentrum (met ook de bovengenoemde winkels) en ook een stadscentrum.

Verder is Emmerich vergelijkbaar met Kleef, maar gaan wij dan eerder naar Bocholt. Daar hebben ze een echt winkelcentrum (Mediamarkt, New Yorker, C&A, Peek & Cloppenburg) en een stadshart met veel bekende ketens.

Bij DM is de nivea ook veel goedkoper (het douchespul scheelt wel de helft van de prijs) en verder kopen wij er ook wc-spray (van die brise one touch), vanish (maar dan eigen merk), vlekkenspray voor de was (eigen merk), WC tabs (voor in de pot/stortbak), aluminiumfolie (veel steviger), wasverzachter en douchespul.

Veel Nederlanders kopen er ook wasmiddel, maar dat is niet aangepast aan de Nederlandse hardheid van het water en daarom wordt de was er niet zo schoon van, schijnt.
Huh? Wasmiddel niet aangepast? Het water in vele delen van Duitsland is vele malen harder dan in Nederland. En in andere delen vele malen minder hard dan gemiddeld in Nederland. Ik was al jaren zowel in D als in NL met hetzelfde wasmiddel en soms gaat er een bijna volle verpakking mee naar D en soms een bijna volle verpakking mee naar NL en ik merk niets in verschil qua hardheid. Wèl merk ik verschil in prijs, in D zijn de ons bekende A merken echt goedkoper.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven