Koud en ellendig

27-07-2010 15:28 135 berichten
Ik voel me koud en ellendig, van buiten en van binnen. Van buiten omdat ik gisteren vanuit het zonnige zuiden ben gekomen en ik vind het maar koud hier. Van binnen omdat de vakantie gewoon 70% klote was!

Het was zowiezo een vakantie met een emotionele lading, er moesten daar nog dingen afgehandeld worden ivm het overlijden van mn moeder in januari van dit jaar. We hebben op een voor haar fijne en favoriete plaats haar as uitgestrooid.

Maar eigenlijk voel ik me ellendig door de vakantie met ons gezin als gezin. Gezin bestaat uit man, zoon (15) en stiefzoon (16). Om een of andere reden vinden de zoons het leuk om mij constant in de zeik te zetten, en normaal gesproken kan ik er wel om lachen en geef ik mijn scherpe weerworden en blijft alles nog wel humoristisch.

Maar deze vakantie was er niks humoristisch aan, ze verrekten het alledrie om een poot uit te steken en de eerste dagen heb ik dat aangekeken en alles dus zelf gedaan. Daarna heb ik gezegd dat ik er klaar mee was en heeft man geregeld dat de knullen ook hun handen uit de mouwen gingen steken. En dit ging echt alleen om ontbijt maken, naar het supermarktje (20 meter verderop) en ontbijtboel afwassen... meer niet!

Ik ben boos, zo boos! Ik heb die knullen uitgelegd dat ik nogal emotioneel was doordat het een vakantie was in het teken van, en met de spullen van, mijn moeder. En ze hielden er gewoon totaal geen rekening mee!! Man voelt zich tussen mij en de knullen in staan (hij ziet zijn zoon niet dagelijks en op vakantie wil hij dan blijkbaar graag de lieve vrede bewaren, ten koste van alles en iedereen).

Even genoeg voor nu, trappen onder mn hol zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:00:

[...]

Het hele WK heb die zondagavond gelijk verzopen uit mn hoofd gezet. Overigens was er daar heel weinig van te zien dat ze wereldkampioen waren. Maar toen we op de camping kwamen en een andere plek voor de caravan wilden omdat de aangewezen plek te klein was, heb ik wel tegen die camping-knul gezegd dat we hun het WK hebben laten winnen en dat wij dus nu een eigen plek uit mochten zoeken Hihi, wij hebben de dag/dagen erna nog lopen narellen hier op het forum. Topics kwamen als paddenstoelen uit de grond, uiteraard was er nog een blog dus we konden goed uit onze plaat gaan .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik kan een heel boek schrijven over dit onderwerp. Echt belachelijk.

Zo kwam mijn tante terug van het boodschappen doen, had ze de verkeerde cola meegenomen. Gaat oudste neef daar raar over doen, jongste neef gooit daar nog een schepje boven op en als laatste zegt vader: Na 16 jaar weet je toch wel welke cola je moet meenemen?

En als je alleen met ze bent zijn ze prima. Krijg je koffie, ze roeren zelfs nog de melk door de koffie heen.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:06:

[...]

Als jullie zo met elkaar omgaan heb ik geen hoop meer dat er iets verandert. Jij noemt ze dikke shit, zij hebben geen respect voor jou en maken je belachelijk. Lijkt me nou niet echt de leukste manier van met elkaar omgaan.Inderdaad, nu klinkt het alsof er wederzijds geen respect is. Kan het zijn dat jij er ook tegenaan loopt dat zij geen vakantie vieren op jouw manier? Dat jij een soort ideale vakantie in je hoofd hebt waarbij mensen met allerlei initiatief vele dingen ondernemen, en dat jij teleurgesteld bent omdat dat niet hun idee van vakantie is?

Als jij je wat meer op jouw eigen manier van ontspannen zou richten, in plaats van hoe die jongens dat doen, zou dat niet helpen?
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:06:

[...]

Als jullie zo met elkaar omgaan heb ik geen hoop meer dat er iets verandert. Jij noemt ze dikke shit, zij hebben geen respect voor jou en maken je belachelijk. Lijkt me nou niet echt de leukste manier van met elkaar omgaan.

En of er wat verandert! Zoon heb ik gesproken en het lijkt er zowaar op dat hij er rekening mee houdt. En dat de toon van hoe we tegen elkaar praten hier Sjonnie & Anita-achtig overkomt begrijp ik, maar gelukkig praten we normaal gesproken wel en redelijk beschaafd Nederlands hoor

Het waren ook meer dingen, als ik een leuk eettentje zag en we gingen er eten en er was 1 dingetje niet helemaal in orde, dan was het gelijk (vooral die 2 knullen): Jahoor... Bianca heeft weer wat uitgekozen... jij wou hier eten!!

En wat ik niet van mezelf begrijp is dat ik me er zo door laat beinvloeden dat ik op een bepaald moment niet eens meer iets durfde voor te stellen om te gaan doen of om ergens te gaan eten, puur uit angst voor die opmerkingen waar ik diep chagrijnig van werd.
quote:delphicat schreef op 27 juli 2010 @ 16:09:

[...]

Inderdaad, nu klinkt het alsof er wederzijds geen respect is. Kan het zijn dat jij er ook tegenaan loopt dat zij geen vakantie vieren op jouw manier? Dat jij een soort ideale vakantie in je hoofd hebt waarbij mensen met allerlei initiatief vele dingen ondernemen, en dat jij teleurgesteld bent omdat dat niet hun idee van vakantie is?

Als jij je wat meer op jouw eigen manier van ontspannen zou richten, in plaats van hoe die jongens dat doen, zou dat niet helpen?

Goed punt!

Niet zozeer van wederzijds respect, want ik praat - tot het moment waarop ik echt boos ben - wel degelijk normaal tegen ze.

Maar over het vakantie vieren op mijn manier, daar heb je een punt. Ik hou er van om bijtijds op te staan en zo wat aan je dag te hebben. Zij houden er van om tot een uur of 9.30 te blijven liggen, dan op het gemak te ontbijten en om een uur of 12 pas tot actie te komen. Waardoor we dus overal in siesta tijd aan kwamen zakken, en ik dus weer geirriteerd was omdat die dag al weer zo goed als verloren was.
Veel sterkte er mee, het empathisch vermogen ontwikkelt zich pas rond 't 20e jaar. Vanaf dan gaat het beter, echt.

Tot die tijd
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ja, dat is een typische pubereigenschap, veel slapen. Kunnen ze niks aan doen, heeft hun lijf en geest nodig. Maar dat hoeft jou (en man) niet te weerhouden vroeg op pad te gaan, toch?
De laatste vakantie van ons hele gezin - een aantal jaar geleden - was ook een ramp voor mijn moeder. En dat is grotendeels mijn schuld. (terwijl ik normaal echt niet zo lastig ben)

Er komt een moment dat het niet meer werkt, met zijn allen op elkaars lip zonder de normale dagelijkse afleiding.

Misschien moet je proberen niet teveel terug te kijken en te analyseren. Meer kijken: okay we zijn weer thuis, waar staan we nu en hoe gaan we verder?

Niet teveel denken aan volgend jaar. Dat zien jullie dan wel weer.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:delphicat schreef op 27 juli 2010 @ 16:14:

Ja, dat is een typische pubereigenschap, veel slapen. Kunnen ze niks aan doen, heeft hun lijf en geest nodig. Maar dat hoeft jou (en man) niet te weerhouden vroeg op pad te gaan, toch?

Man wil ook eerst rustig bijkomen s morgens. Peukie, bakkie, kopje thee, peukie, plassen, tanden poetsen, peukie, aankleden, bakkie, peukie....

en dan is het siesta
Oja, meestal zijn ze op hun 15/16e op hun ergst. Daarna wordt het beter en zijn ze weer beter in staat om gesprekken te voeren en te luisteren.

(Tenminste, zo werkt het bij het jeugdkamp waar ik leiding ben.)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:16:

[...]

Man wil ook eerst rustig bijkomen s morgens. Peukie, bakkie, kopje thee, peukie, plassen, tanden poetsen, peukie, aankleden, bakkie, peukie....

en dan is het siesta

Sorry, maar ik zie het helemaal voor me.

Je vergeet nog poepen en ondertussen de krant lezen. Dat doen ze ook altijd, vooral voordat ze weg moeten en ondertussen sta jij daar te stuiteren om weg te gaan.
Nog een voorbeeldje:

Stiefzoon zegt: 'we gaan morgen naar het strand!'

Ik zeg: is dat een vraag of een bevel?

Stiefzoon zegt: maakt me niet uit, als we maar naar het strand gaan.

ik zeg: 'bevelen werken bij mij niet, dan ga ik juist het tegenovergesteld doen omdat ik nogal eigenwijs ben ingesteld'.

Stiefzoon zegt: dat is jouw probleem

Uiteindelijk komen we dan de volgende dag NIET op het strand, omdat ik weiger naar zijn bevelen te luisteren. Maar de toon is dan al wel weer gezet.
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:19:

Nog een voorbeeldje:

ik zeg: 'bevelen werken bij mij niet, dan ga ik juist het tegenovergesteld doen omdat ik nogal eigenwijs ben ingesteld'.

Uiteindelijk komen we dan de volgende dag NIET op het strand, omdat ik weiger naar zijn bevelen te luisteren. Maar de toon is dan al wel weer gezet.Volgens mij moet je veel meer met de anderen overleggen. Het lijkt nu alsof jij wilt bepalen wat er gebeurt, maar er zijn nog 3 anderen die ook vakantie hebben. Waarom moet het precies zo gaan zoals jij wilt?
quote:dertigmin schreef op 27 juli 2010 @ 16:19:

[...]

Sorry, maar ik zie het helemaal voor me.

Je vergeet nog poepen en ondertussen de krant lezen. Dat doen ze ook altijd, vooral voordat ze weg moeten en ondertussen sta jij daar te stuiteren om weg te gaan.

Ja inderdaad... en dan na het poepen nog een peukie natuurlijk!!

Je zou er een vreselijk humoristische tekenfilm over kunnen maken

Maar ik wil niet in de hoofdrol
Maar Bianca, wacht even. Het is óók hun vakantie! En als zij nou uitrusten en gelukkig worden van lang slapen, langzaam opstaan en dan een beetje achter de pc hangen, wat is daar dan mis mee?

Jij wil misschien vroeg je ben in en 's ochtends op het strand luieren. Ook prima. Ik zie niet in waarom het een blijk geeft van een verkeerde, en het ander van een goede mentaliteit!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Maar serieus Bianca. Als zij nu de hele dag in de tent willen rotten met hun PSP? Prima toch?

Als jij er geen last van hebt? Gewoon duidelijke afspraken van te voren maken. Bijvoorbeeld: Om 19.00 zorgen jullie dat je thuis bent want dan gaan we eten en jullie doen de afwas.
Uit die dialoog kom jij eigenlijk even puberaal en eigenwijs naar voren als die puber.
quote:Merelin schreef op 27 juli 2010 @ 16:21:

[...]

Volgens mij moet je veel meer met de anderen overleggen. Het lijkt nu alsof jij wilt bepalen wat er gebeurt, maar er zijn nog 3 anderen die ook vakantie hebben. Waarom moet het precies zo gaan zoals jij wilt?

Het hoeft niet te gaan zoals ik wil.

Stiefzoon vroeg of we een dag naar een grote stad zouden gaan, en dan gaan we daar de volgende dag heen.

Zoon wilde graag (en vroeg dat) naar een dichtbij gelegen F1-circuit, en daar zijn we heengegaan.

Vervolgens willen ze naar een stad die 350 km verderop ligt. Ik zei dat ik dat niet zag zitten in die hitte, maar als zij met zn drieen wilden gaan dan was dat voor mij prima.

En ze zijn niet gegaan.

Het gaat mij puur om de manier van omgang met elkaar, normaal vragen is niet zo moeilijk toch?
quote:Bianca40 schreef op 27 juli 2010 @ 16:19:

Nog een voorbeeldje:

Uiteindelijk komen we dan de volgende dag NIET op het strand, omdat ik weiger naar zijn bevelen te luisteren. Maar de toon is dan al wel weer gezet.

Waarom zeg je dan niet iets als: leuk, goed plan. Wij weten nog niet wat we morgen gaan doen.

Oftewel: waarom voel je je meteen zo aangevallen?

Eerder schreef je dat hij helemaal geen initiatief nam. Maar kennelijk áls hij dat nam deed hij dat in jouw ogen verkeerd, waardoor juist verhinderd werd wat hij wilde.

Jij lijkt me op deze vakantie ook niet de makkelijkste te zijn geweest eerlijk gezegd...
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Als het niet precies hoeft te gaan zoals jij wil, waarom dan volgend jaar niet naar een hotel als de meerderheid dat liever wil dan kamperen?
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je niet goed in je vel hebt gezeten. En dat het verschrikkelijk jammer is dat ze daar niet even rekening mee hebben gehouden.
quote:delphicat schreef op 27 juli 2010 @ 16:22:

Uit die dialoog kom jij eigenlijk even puberaal en eigenwijs naar voren als die puber.Dat vind ik ook.
quote:Spijker schreef op 27 juli 2010 @ 16:21:

Maar Bianca, wacht even. Het is óók hun vakantie! En als zij nou uitrusten en gelukkig worden van lang slapen, langzaam opstaan en dan een beetje achter de pc hangen, wat is daar dan mis mee?

Jij wil misschien vroeg je ben in en 's ochtends op het strand luieren. Ook prima. Ik zie niet in waarom het een blijk geeft van een verkeerde, en het ander van een goede mentaliteit!

Het mentaliteit-verhaal gaat er om dat ze geen poot uitsteken en alleen maar commentaar leveren. Nog niet eens hun voeten binnenboord halen als je met de ontbijtboel er langs wil om de tafel te dekken.

En verder gaat het me vooral om alle rotopmerkingen. Als zij zeggen dat ze lekker bij de caravan willen blijven dan vind ik dat echt wel prima. Ze hoeven niet (liever niet zelfs) heel de dag achter onze hol aan te lopen hoor. Maar als ik niet op een gegeven moment opsta om wat te gaan doen, dan staat er niemand op.

De dag dat ik er echt doorheen zat en in mn uppie naar het strand ben gegaan stonden ze een uur later naast mn strandbedje, met excuses voor hun rottige gedrag enzo. Om de dag er na gewoon weer op de oude voet verder te gaan.
Heb je er duidelijke afspraken over gemaakt van te voren?
quote:dertigmin schreef op 27 juli 2010 @ 16:25:

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je niet goed in je vel hebt gezeten. En dat het verschrikkelijk jammer is dat ze daar niet even rekening mee hebben gehouden.Eens. Maar ik begrijp ook dat dit kennelijk de normale omgangsvormen zijn in het gezin, en dat Bianca dat dit jaar begrijpelijkerwijs niet trok. Het is jammer dat de overige gezinsleden dit niet aanvoelden, maar misschien had het geholpen als ze dit eerder en duidelijker had aangegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven