Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:apple80 schreef op 21 juli 2010 @ 11:21:

Milan en Ezra zijn ook leuk..al vind ik Ezra meer een meisjesnaam ( maar dat is mijn smaak).

Liefst ook een naam die je net als Thirza niet vaak hoort.

Vandaar dat mijn man Noah en Sem niets vind.

Engelse namen zoals Jason, Nigel etc willen we niet.

Gewoon een leuke vlotte, korte nederlandse naam maar niet oerhollands zoals Mees en Kees.

Jeetje wat lastig.

Simon

Jonathan

Lucas

Aaron

Ruben

Julian

Jurjen

Maarten / Marten

Thijmen

Tobias

Wessel

Laurens

Michiel

Jelmer

Casper/ Kasper/ Caspar/ Kaspar

Erben

Gabriel

Rutger

Chris

Tycho
quote:apple80 schreef op 20 juli 2010 @ 22:29:

Hallo,

Ik zit mijn mijn handen in het haar!

Ik krijg een zoon..had ik eigenlijk niet gedacht en ik weet echt geen leuke/passende jongensnaam.

Wat past er bij Thirza?

Noah vind ik leuk maar, dit vind mijn man niets.

Pff lastig.Graag hulp dames.

Alvast bedankt.

Thirza &

Milian

Sepp

Diecko

Ilay

Elai

Lasse

Mas

Dex

Ewan

Finn

Julius

Florian

Florin

Julian

Timme
Wat vinden jullie van Milo(h)?

En zijn er nog meer leuke suggesties?

Wat is het toch lastig een naam te kiezen.
Ik was afgelopen donderdag bij de vk en daar hing een geboortekaartje met de naam Lucan misschien vinden jullie het ook een mooie naam.
ik vond milo ook een leuke naam, maar kreeg vaak reacties dat het een hondennaam zou zijn (A) dus we doen toch maar wat anders

Lucan, best leuk eigenlijk!
Ik ken een Thirza en haar broer heet Ries.
Mika

Ravi

Raff

Finn

Quinten

Quinn

Dani

heb je er al bij iemand wat tussen zien staan?
quote:apple80 schreef op 25 juli 2010 @ 11:38:

Wat vinden jullie van Milo(h)?

Erg mooie naam. En ook best origineel. Ik ken een hele leuke Milo. Ik zou trouwens voor Milo gaan, zonder h. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Milo klinkt best lief!

Wij zijn op zoek naar 1 lettergrepige jongensnamen die niet te populair zijn. We vinden Quint, Mick en Jim wel leuk. Jim spreken we uit zoals je het schrijft, niet op z'n engels dus. Wat vinden jullie de leukste naam? Of wie weet er nog een leuke aanvulling?
@Loeske:

Bart

Bas

Bram

Cas

Chris

Coen/Koen

Gijs

Guus

Huib

Huub

Ids

Jaap

Jop

Joep

Joost

Kees

Klaas

Mark

Mart

Max

Nils

Paul

Piet

Ralf

Rens

Rick

Sven

Thijs

Tom

Twan
The time is now
quote:loeske schreef op 26 juli 2010 @ 11:49:

Wij zijn op zoek naar 1 lettergrepige jongensnamen die niet te populair zijn. We vinden Quint, Mick en Jim wel leuk. Jim spreken we uit zoals je het schrijft, niet op z'n engels dus. Wat vinden jullie de leukste naam? Of wie weet er nog een leuke aanvulling?Quint vind ik het leukst. Jim vind ik het minst leuk, omdat ik denk dat iedereen Djim gaat zeggen ipv Jim. Best verwarrend lijkt me.

Wat vind je van: Kick, Mels, Bink, Maes, Storm, Flynn, Seb, Brent, Ties, Syl, Siem? (gewoon even een paar 1-lettergrepige namen die wel redelijk hip zijn maar toch best origineel.)
Milo is leuk!

@Loeske: Mick en Quint vind ik leuk, waarvan de laatste wat origineler. Jim vind ik niet zo leuk en bovendien zou ik nooit een naam kiezen waarvan de uitspraak onduidelijk is. Het levert altijd misverstanden op en je zoon moet het waarschijnlijk vaak corrigeren.
Hallo dames,

Ik ben 10 augustus al uitgerekend en we twijfelen (nog steeds!) ontzettend tussen 4 namen:

Sven, Tijn, Stijn en Sem.

Welke naam vinden jullie het leukst?

Super bedankt!
Then the traveller in the dark Thanks you for your tiny sparks; He could not see which way to go, If you did not twinkle so.
Ik zou voor Sven kiezen, omdat Tijn, Stijn en Sem ontzettend veel voorkomen.
The time is now
Sven
Of je kiest de naam die het beste voelt op het moment dat je je kindje in je armen hebt.
Bedankt voor de reacties! Vind zelf Quint ook leuker dan Jim, maar vriendlief moet zich nog even om laten praten

Bram vonden we allebei ook wel leuk, maar met onze achternaam klinkt het dan echt als een oude man ipv een kindje. Rens vind ik ook erg leuk, maar heb dan wel de associatie met het circus. Haha, waar je al niet over nadenkt...

Twincle, mooie namen, maar ze zijn alle 4 erg populair. Niet erg natuurlijk. Wat Joesie zegt vind ik ook een mooie gedachte. Dat je het pas beslist als je al bevallen bent. Zelf vind ik Tijn de leukste naam... Succes met de laatste loodjes!
Bedankt voor de reacties!

@Loeske, ik vind Mick en Quint de leukste namen.
Then the traveller in the dark Thanks you for your tiny sparks; He could not see which way to go, If you did not twinkle so.
quote:Twincle schreef op 26 juli 2010 @ 12:44:

Ik ben 10 augustus al uitgerekend en we twijfelen (nog steeds!) ontzettend tussen 4 namen:

Sven, Tijn, Stijn en Sem.

Welke naam vinden jullie het leukst?

Sven: leuk! Dit zou mijn nummer 2 zijn van je lijstje.

Tijn: leuk! Ik vind dit de leukste/vlotste/origineelste van het rijtje!

Stijn: leuk en stoer! Komt redelijk vaak voor. (da's wel jammer)

Sem: leuke naam, maar komt wel heel vaak voor. Dat zou voor mij een reden zijn om 'm niet te kiezen.
@twincle: hmmm, ik vind ze persoonlijk allemaal wel erg vaak voorkomen, maar als je dat niet erg vindt, is het natuurlijk ok!! Persoonlijk vind ik Tijn het leukst!

Weet iemand nog leuke, Friese jongensnamem????
quote:Punkiedunkie schreef op 27 juli 2010 @ 21:13:

Weet iemand nog leuke, Friese jongensnamem????

Douwe

Jeppe

Melle

Jelle

Pelle

Peike

Dieuwert

Djoerd

Ties

Auke

Jonne

Sietse

Mats

Zeger

Abe

Abele

Arre

Baaf

Barend

Berend

Bouke

Brecht

Brend

Daaf

Daan

Okke

Jilles

Ik weet niet of ze allemaal Fries zijn, maar ik vind ze iig wel Fries klinken.
quote:Punkiedunkie schreef op 27 juli 2010 @ 21:13:

Weet iemand nog leuke, Friese jongensnamem????Schelte, Popke, Rintje, Wybren, Luitzen, Oane, Anne, Murk, Fokke, Tjepke, Libbe.
Wat vinden jullie van de naam Mex?
quote:loeske schreef op 26 juli 2010 @ 14:25:

Bedankt voor de reacties! Vind zelf Quint ook leuker dan Jim, maar vriendlief moet zich nog even om laten praten

Bram vonden we allebei ook wel leuk, maar met onze achternaam klinkt het dan echt als een oude man ipv een kindje.Tja, je kindje zal niet altijd kind blijven en toch eens een oude man worden! Dat kun je je nu nog niet voorstellen, maar dat is hopelijk wel zo hoor . Ik vind Bram leuk en anders Mick!
quote:Troeta schreef op 28 juli 2010 @ 10:56:

Wat vinden jullie van de naam Mex?Wel leuk en stoer. Maar ik denk gelijk aan het kledingmerk Mexx. Dat zou voor mij een reden zijn om NIET voor deze naam te kiezen. Aan de andere kant zijn er genoeg Levi's op de wereld. En dat klinkt dan weer helemaal niet gek, omdat je het vaker hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven