Al weken zo ontzettend trek in

28-07-2010 13:05 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
In heerlijke oliebollen met suiker, pepernoten, chocopernoten, chocoletter, marsepein, van die lekker kerstkransjes met van die spikkels.

Waarom verkopen ze zoiets niet gewoon in de zomer ?
Ben je zwanger?
kerststol met dik roomboter: mmmmmm!!!
Nog maar een maand geduld, dan zijn ze er weer.

Misschien tijd voor een zwangerschapstest?
Brr, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Dit is het seizoen voor ijsjes, raketjes welteverstaan.
Cum non tum age
Marsepein moet toch wel lukken? En oliebollen verkopen ze op de kermis (en het is altijd wel ergens kermis in de zomer!)
Het zal ongetwijfeld niet lang meer duren voordat de eerste sinterklaasmeuk weer in de schappen ligt ben ik bang.. Vorig jaar verbaasde ik me ook dat het zo vroeg er lag..

Nog even volhouden dus!!

En olie bollen kan je nog wel eens bij een kraam op de kermis kopen, of in de efteling (dat deed ik altijd als ik zomers erheen ging ) maar nou laatst heb ik die kraam eigenlijk niet gezien in de efteling... of zelf bakken..
Waar woon je?

Gisteren op een braderie ergens op de Veluwe, kon je verse oliebollen kopen
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij mij in de buurt is de kermis is april geweest en toen kon ik geen oliebol meer zien. En zelf maken heb ik geprobeert maar de lucht was me huis na 2 dagen nog niet uit. Haha nee niet zwanger (wel ongesteld dat kan er ook mee te maken hebben )gewoon ontzettend trek in die lekker pepernoten en idd een kerststol niet te vergeten.. Hmmmm
Zoek iemand met een Sligro-pas. Daar liggen de Sinterklaasspullen nog eerder in de schappen, zodat de winkels ze kunnen kopen. In winkels ligt het er altijd 3 maanden van te voren, bij de Sligro zal het dus binnenkort wel binnenstromen.
Liever elitair dan een pauper!
gevulde speculaas!!!!!!!!! maar dat maak ik vaak zellf met die mix van koopmans....
Weer een topic dat ik beter niet had kunnen openen haha..

Pepernoten kun je evt zelf bakken, recept gewoon even googlen.

Chocola smelten, pepernoten daarin mikken en daar zijn de choconoten..

Marsepein is vast bij een banketbakker te koop.

Verder begint Bolletje altijd eind augustus/begin september met het maken van sinterklaaszooi. Heel vervelend als je daar 300 meter vanaf woont..

Succes!
Het ziet er ook zo leuk uit in de lijst met topics:

"Al weken zo ontzettend trek in" en toen stond er eerst "chickensoup" en daarna "stukje_cake"
quote:evalientje2 schreef op 28 juli 2010 @ 13:27:

"Al weken zo ontzettend trek in" en toen stond er eerst "chickensoup" en daarna "stukje_cake" haha ja ik zag het ook staan idd
Je kan je natuurlijk wel even in de winter wanen met een onsje kersenbonbons of rumbonen.
Heeft de bakker niet iets van een krentenbrood met spijs?

Dan heb je al een klein beetje het idee van een kerststol.

Anders kan je altijd nog zelf aan het bakken gaan .
Zal ik je een geheimpje verklappen Michelle90? Ik heb kerstkransjes met musket in mijn diepvries !

En daar eet ik er zo nu en dan eentje van totdat het weer kerst is. Iedereen verklaart me voor gek, maar het is mijn voorraadje!

Shit, nu heb ik honger.

"Al weken zo ontzettend trek in" en toen stond er

eerst "chickensoup" en daarna "stukje_cake" Zo;n topic trekt toch bepaalde mensen aan

"Al weken zo ontzettend trek in" en toen stond er

eerst "chickensoup" en daarna "stukje_cake" Zo;n topic trekt toch bepaalde mensen aan
hahahahaha

ja speculaas is heerlijk dat zouden ze toch ook gewoon nu kunnen verkopen? Net als winterse Hema rookworst?
Ik wil niet lullig doen, maar dat kan je toch gewoon zelf maken? Probleem opgelost als je er NU trek in hebt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 28 juli 2010 @ 13:55:

Ik wil niet lullig doen, maar dat kan je toch gewoon zelf maken? Probleem opgelost als je er NU trek in hebt.

Is niet lullig hoor. Maar laten we eerlijk zijn, de pepernoten van Bolletje zijn toch wel lekkerder dan als je ze zelf maakt en een oliebol bij een goede kraam is helemaal lekkerder dan als je hem zelf maakt. Maar ik praat uiteraard voor mezelf want ik ben nou eenmaal niet zo een kookkunst. Maar ach ieder zijn kwaliteiten, ondertussen blijven ik watertanden op het lekkere december lekkernij.

@Tuffers,

Geniaal!!!
quote:Michelle90 schreef op 28 juli 2010 @ 13:58:

[...]

Is niet lullig hoor. Maar laten we eerlijk zijn, de pepernoten van Bolletje zijn toch wel lekkerder dan als je ze zelf maakt en een oliebol bij een goede kraam is helemaal lekkerder dan als je hem zelf maakt. Maar ik praat uiteraard voor mezelf want ik ben nou eenmaal niet zo een kookkunst. Maar ach ieder zijn kwaliteiten, ondertussen blijven ik watertanden op het lekkere december lekkernij.

@Tuffers,

Geniaal!!!Ik heb nog nooit zelf pepernoten of oliebollen gebakken. Mijn zwager wel oliebollen... en ik kan je verzekeren: die zijn 10000 x lekkerder dan die van zo'n tent...
quote:Bizar2009 schreef op 28 juli 2010 @ 13:52:

hahahahaha

ja speculaas is heerlijk dat zouden ze toch ook gewoon nu kunnen verkopen? Net als winterse Hema rookworst?Speculaas ligt nu gewoon in het schap van de koffiekoekjes in de supermarkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven