Kutrups!!

woensdag 28 juli 2010 om 16:51
En hier zit ik dan, met dikke rode dopogen.....
Volgens de huisarts heb ik processierups haartjes in mijn ogen gehad en daarom doen ze zo pijn en jeuken ze enorm.
Ik heb druppeltjes gekregen, maar die lijken niet supergoed te helpen.
Iemand nog tips tegen de jeuk? Ik wil echt niet meer krabben, want dan veranderd de jeuk in pijn
Volgens de huisarts heb ik processierups haartjes in mijn ogen gehad en daarom doen ze zo pijn en jeuken ze enorm.
Ik heb druppeltjes gekregen, maar die lijken niet supergoed te helpen.
Iemand nog tips tegen de jeuk? Ik wil echt niet meer krabben, want dan veranderd de jeuk in pijn

woensdag 28 juli 2010 om 16:56
Haai lieve MM
Ik heb inderdaad s'avonds een zak doperwten op mijn ogen, anders ga ik krabben. T is echt ongeloveloos hoe erg het jeukt, bijna niet te negeren....
Had mijn huid al helemaal stuk gekrabt, calendulanzalf op mijn ogen heltp in ieder geval tegen de zere kapotte huid.
Ik zie eruit joh, net een albino-panda
Ik heb inderdaad s'avonds een zak doperwten op mijn ogen, anders ga ik krabben. T is echt ongeloveloos hoe erg het jeukt, bijna niet te negeren....
Had mijn huid al helemaal stuk gekrabt, calendulanzalf op mijn ogen heltp in ieder geval tegen de zere kapotte huid.
woensdag 28 juli 2010 om 16:57

woensdag 28 juli 2010 om 17:02
quote:pruttel schreef op 28 juli 2010 @ 16:56:
Haai lieve MM
Balen zeg...
Haai lieve MM
Balen zeg...
Peas on earth!

woensdag 28 juli 2010 om 17:03
Die rups zit in een boom, in eikenbomen... En ze schieten dus haartjes af, met fijne weerhaakjes en zo, die gruwelijk jeuken. Kan op je huid terechtkomen, maar ook in je ogen. Niet iedereen reageerd er op, maar ik helaas wel.
Ik kan me alleen niet echt herrinneren of ik bij een eikeboom in de buurt ben geweest.
Ik kan me alleen niet echt herrinneren of ik bij een eikeboom in de buurt ben geweest.
woensdag 28 juli 2010 om 17:04
Ocuheel oogdruppels, serieus.
Het zijn homeopatische druppels, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Uit ervaring weet ik te vertellen dat ze erg goed werken.
http://spinelife.stores.yahoo.net/ocuheelpureeye.html
Mocht je ook last van je huid hebben: Bioforce creme van A.Vogel.
Vervelend voor je zelf, helaas weet ik hoe erg het jeukt.
Het zijn homeopatische druppels, vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Uit ervaring weet ik te vertellen dat ze erg goed werken.
http://spinelife.stores.yahoo.net/ocuheelpureeye.html
Mocht je ook last van je huid hebben: Bioforce creme van A.Vogel.
Vervelend voor je zelf, helaas weet ik hoe erg het jeukt.

woensdag 28 juli 2010 om 17:06
Hoi Noahtc, die heb ik in eerste instantie geprobeerd, voor ik naar de huisarts ging. Hielp ook niet heel erg goed. Niet beter, maar ook niet slechter dan de druppels die ik nu van de huisarts heb. Ik durf ze niet allebei door elkaar te gaan gebruiken. Volgens google kan dit nog een paar weken gaan duren. Pffff, rotrupsen. En ze worden niet eens mooie vlinders

woensdag 28 juli 2010 om 17:12
[quote]pruttel schreef op 28 juli 2010 @ 17:03:
Die rups zit in een boom, in eikenbomen... En ze schieten dus haartjes af, met fijne weerhaakjes en zo, die gruwelijk jeuken. Kan op je huid terechtkomen, maar ook in je ogen. Niet iedereen reageerd er op, maar ik helaas wel.
Ik kan me alleen niet echt herrinneren of ik bij een eikeboom in de buurt ben geweest.[/quote]
...dan zou het ook hooikoorts kunnen zijn, tenzij deze rupsen enorm ver die haartjes kunnen wegschieten
Ik kan me alleen niet echt herrinneren of ik bij een eikeboom in de buurt ben geweest.[/quote]
...dan zou het ook hooikoorts kunnen zijn, tenzij deze rupsen enorm ver die haartjes kunnen wegschieten

woensdag 28 juli 2010 om 17:17
Haha, nou, dan zal ik mijn complottheorie eens onthullen:
Mijn auto heeft volgens mijn vriend wel onder een eikeboom gestaan, toen hij hem meehad. En dan misschien rupsenharen in de airco? Verder kunnen we niets bedenken hoe ik aan die rupsedingen in mijn ogen kom.
Ik dacht zelf eerst ook hooikoorts, vandaar die ocuheeldruppels. Daarna anti-hooikoorts druppeltjes van de homeophaat. Maar na een week dus toch maar naar de dokter, t zijn wel mijn ogen, vind ik te waardevol om mee te gaan gokken.
De dokter zei, dat ik geen ontstekingen of infecties heb in mijn ogen, kon hij zien, en dat alleen hij al 15 mensen in de week krijgt met processierups ogen. Die beesten zitten hier int dorp overal.
Ik ga mijn zak erwten maar weer invriezen voor vannacht,
Mijn auto heeft volgens mijn vriend wel onder een eikeboom gestaan, toen hij hem meehad. En dan misschien rupsenharen in de airco? Verder kunnen we niets bedenken hoe ik aan die rupsedingen in mijn ogen kom.
Ik dacht zelf eerst ook hooikoorts, vandaar die ocuheeldruppels. Daarna anti-hooikoorts druppeltjes van de homeophaat. Maar na een week dus toch maar naar de dokter, t zijn wel mijn ogen, vind ik te waardevol om mee te gaan gokken.
De dokter zei, dat ik geen ontstekingen of infecties heb in mijn ogen, kon hij zien, en dat alleen hij al 15 mensen in de week krijgt met processierups ogen. Die beesten zitten hier int dorp overal.
Ik ga mijn zak erwten maar weer invriezen voor vannacht,

woensdag 28 juli 2010 om 17:35
Mijn zonnebril is inderdaad mijn nieuwe beste vriend, haha. Gelukkig is het een hele hippe mooie zonnebril, zo een met enorme glazen. Verbergt mijn albino-panda look, dus 2 vliegen in 1 klap.
De haartjes kunnen nog maanden in de buurt van oude nesten hangen ( zegt google ) Ik blijf uit de buurt van bomen.
Ik ga maar een handtekeningen actie beginnen: Vervang alle eikenbomen, voor tamme kastanjes ( daar heb je tenminste wat aan ook, wie lust er nou eikels? )
De haartjes kunnen nog maanden in de buurt van oude nesten hangen ( zegt google ) Ik blijf uit de buurt van bomen.
Ik ga maar een handtekeningen actie beginnen: Vervang alle eikenbomen, voor tamme kastanjes ( daar heb je tenminste wat aan ook, wie lust er nou eikels? )

woensdag 28 juli 2010 om 17:39

woensdag 28 juli 2010 om 18:22
Stomen met kamille? Niet dat ik ervaring met een rups heb, maar het helpt bij mij tegen jeukende of ontstoken ogen. Verse kamille of kamille theezakje in kokend water en " lekker" erboven met een handdoek uitzweten .
Sterkte.
Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.