Klootzak dat ik ben

29-07-2010 15:42 517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een klootzak, ik heb tegen m'n (ex-)vriendin gelogen (niet vreemdgegaan) en zij is er zelf achtergekomen.

Dat is wat er gebeurt is.

Nu, ze wil me geen kans geven (misschien later) maar ik wil haar NU zien, op mn knieën gaan en mijn betoog houden. Ik wil haar gelukkig maken door haar vertrouwen te herstellen en eerlijk en lief te zijn.

Ze wilt tijd, maar tijd... dat kan ik niet.

Ik zal haar altijd trouw blijven. Wat moet ik doen? Gewoon langsgaan?
Maar Posel, wat diepgang in jezelf is nu inmiddels wel op zijn plaats, dat is mijn mening. Je antwoord kort en bondig. Maar je komt op mij echt gewetenloos en gevoelloos over. It is up to you...hoeveel levens heeft een kat?
En de enige feedback die je tot nu toe hebt gehad, de meest logische feedback, is dat je het goed verprutst hebt en aan jezelf moet gaan werken. En dat je haar vooral met rust moet laten.

Klaar als een klontje, niet?
Maar Posel, als jij echt bent wie ik denk dat je bent heb je over een hele lange periode ook die andere mensen lopen bedriegen. Dat is dan toch bijna pathologisch? Je hebt het zelf zover laten komen door je leugens dat jouw vriendin werd bedreigt. Hoe wil je dat ooit veranderen? Loop je zelf ook bij een psycholoog?
quote:Primabella schreef op 29 juli 2010 @ 17:31:

Had je niet door dat je niet alleen je vriendin pijn deed maar ook de mensen die je hebt opgelicht?

Of boeit dat je sowieso niet.

Doorhebben, nee, niet echt.

Tot nu dan. Het doet me heel veel. HEEL veel.
Ik bedoel, wat gebeurt er als je eens spreekt uit je gevoel? Wat je ECHT voelt wat het met je doet en je de mensen in je omgeving aandoet?
- Ik zeg niet dat alle mannen fout zijn, ik zeg alleen dat jonge mensen vaker dwaze dingen doen dan volwassen mensen. Dwaas dus niet per sé in de zin van crimineel. Kan ook op allerlei andere manieren. Bijvoorbeeld op je 21e na een verbroken relatie zeggen dat je nooit meer van een ander zult houden...

- En nee, ik snap nog nauwelijks wat je gedaan hebt. Iets met geld van anderen verduisteren. En daarna werd zij bedreigd ofzo. Je vertelt alles behalve het hele verhaal, Posel.
Het is fout gegaan maar niet mijn intentie geweest.

Ik voel berouw, liefdesverdriet en een enorm schuldgevoel.

En ja, ik heb contact gezocht met een psycholoog.
quote:Amari74 schreef op 29 juli 2010 @ 17:33:

Ik bedoel, wat gebeurt er als je eens spreekt uit je gevoel? Wat je ECHT voelt wat het met je doet en je de mensen in je omgeving aandoet?Veel verdriet, pijn, schuldgevoel. Het idee geen recht te hebben deel te nemen aan het sociale leven.
Heel goed dat je contact hebt gezocht met een psycholoog, want echt...je bent een beetje dwangmatig. Is nu echt alles opgelost of lopen er nog dingen?
Maar wat dacht je dan toen je het deed?
quote:Kleintjecool schreef op 29 juli 2010 @ 17:35:

Heel goed dat je contact hebt gezocht met een psycholoog, want echt...je bent een beetje dwangmatig. Is nu echt alles opgelost of lopen er nog dingen?

Alles is nu opgelost.

Dwangmatig in welke zin? Ik wil haar niet kwijt, te laat, maar het gevoel is nog te sterk.
quote:Posel schreef op 29 juli 2010 @ 17:27:

[...]

God, alle mannen zijn fout? Ik ben 21 ja, wijsheid... tja. Dat komt niet met de jaren maar door schade en schande.

Dat heb ik verteld toch?

Ik zal niet meer bij d'r zeuren. Inderdaad, moet me maar verbijten, eigen schuld.

Ja hoor, Posel, dat is precíes wat wij beweren. Alle mannen zijn fout... Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he?

Als ik je posts zo lees vraag ik me echt af waar jij in vredesnaam psychologie studeert... Bij de kaboutertjes? Ik geloof er geen hout van. Je liegt niet alleen bij je ex-vriendin, maar ook nog hier...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Sterkte gewenst, je kunt alleen veranderen als je dat met heel je hebben en houwen, je hoofd, je hart, je nieren en je bewustzijn dat wil. Het is net als een verslaving, en daarvoor heb je ballen nodig ervan af te komen. Ballen...ga maar bedenken of je die hebt!
quote:Hasse88 schreef op 29 juli 2010 @ 17:37:

[...]

Ja hoor, Posel, dat is precíes wat wij beweren. Alle mannen zijn fout... Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he?

Als ik je posts zo lees vraag ik me echt af waar jij in vredesnaam psychologie studeert... Bij de kaboutertjes? Ik geloof er geen hout van. Je liegt niet alleen bij je ex-vriendin, maar ook nog hier...

Er zijn foute mannen en vrouwen.

Nee, bij een uni. Ik lieg niet hier.
quote:Amari74 schreef op 29 juli 2010 @ 17:37:

Sterkte gewenst, je kunt alleen veranderen als je dat met heel je hebben en houwen, je hoofd, je hart, je nieren en je bewustzijn dat wil. Het is net als een verslaving, en daarvoor heb je ballen nodig ervan af te komen. Ballen...ga maar bedenken of je die hebt!

Bedankt.

Ik heb de guts om te veranderen. En ik zal toch proberen alles te doen om haar toch wat gelukkiger te maken.
Posel is alles opgelost van de mensen die actie ondernamen of is álles opgelost.

Heb je een schoon geweten op dit moment?
Ik vraag me dan af of je je hersens ergens op de collegebanken hebt laten liggen
quote:Posel schreef op 29 juli 2010 @ 17:40:

[...]

Bedankt.

Ik heb de guts om te veranderen. En ik zal toch proberen alles te doen om haar toch wat gelukkiger te maken.Om het goed te maken van wat je hebt aangericht bedoel je?
quote:Posel schreef op 29 juli 2010 @ 17:39:

[...]

Er zijn foute mannen en vrouwen.

Nee, bij een uni. Ik lieg niet hier.

Sarcasme en cynisme zijn ook niet je sterkste punt he?

Als je écht psychologie studeert, zou ik als ik jou was maar eens een boek openslaan die bij de studie hoort, en dan vooral het hoofdstuk over narcistische persoonlijkheidsstoornissen opzoeken....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Posel schreef op 29 juli 2010 @ 17:30:

Laksheid met name... beloven en niets nakomen.Waarom doe je dat dan?
quote:Posel schreef op 29 juli 2010 @ 17:37:

[...]

Alles is nu opgelost.

Goede vraag van PrimaBella

Dwangmatig in welke zin? Ik wil haar niet kwijt, te laat, maar het gevoel is nog te sterk.Dwangmatig in hoe je de liefde aan wilt bewijzen en ook dwangmatig in je liegen
en daar ga je de mist in..... het gaat er niet om dat je HAAR gelukkig moet maken. Ook jij haalt gelijk haar er bij. Het gaat om jezelf eerst beter maken. Pas als jij stevig bent en interessant, dan kan je weer denken aan een HAAR.
quote:Twinkle1001 schreef op 29 juli 2010 @ 17:43:

[...]

Waarom doe je dat dan?Tja, laks zijn en vervolgens het niet meer onder ogen durven te komen.
quote:Primabella schreef op 29 juli 2010 @ 17:40:

Posel is alles opgelost van de mensen die actie ondernamen of is álles opgelost.

Heb je een schoon geweten op dit moment?Ja.
Nou laten we dan eens naar de oorzaken gaan kijken:

- Waarom ben je hiermee begonnen?

- Heb je een foute vriendenkring/ben je er zelf mee begonnen?

- Hoelang is dit al aan de gang? 'Dat je er mee weg komt'

- Op wat voor manier heb je het opgelost?

- Op welke manier is JOUW bijdrage aan de oplossing duidelijk?

En zo kan ik nog even doorgaan. Als je psychologie studeert weet je zelf ook wel dat je met een verhaal wat 3 regels en een hoop gemekker bevat uitgediept hoort te worden. Neem dan eens een voorbeeld aan je eigen studie en start talking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven