ga kapot...

30-07-2010 11:50 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
..........
ja dat weet ik wel (denk ik) maar ik moet eerst naar die psycholoog want met mijn gedrag gaat het nooit werken.

mijn werk en woonruimte kunnen me gestolen worden...die andere w is zoveel erger naar mijn gevoel.verstandelijk weet ik van niet .
ja ik roep het denk ik wel op mezelf af ..maar hoe dat dan komt geen idee...misschien omdat ik altijd negatief ben.

we zouden vanavond uit eten....pfffffffff
Het feit dat ze nog jong is wil niet zeggen dat het normaal is als dit je allemaal overkomt. Toen ik 21 jr oud was had ik al meer respect voor mezelf. Ik weet dat iedereen anders is maar ik krijg - eerlijk gezegd - toch n beetje het vermoeden dat humpje ook wel graag verhalen aandikt en drama wil verkondigen op t forum.
quote:Jillzzzz schreef op 30 juli 2010 @ 13:55:

Het feit dat ze nog jong is wil niet zeggen dat het normaal is als dit je allemaal overkomt. Toen ik 21 jr oud was had ik al meer respect voor mezelf. Ik weet dat iedereen anders is maar ik krijg - eerlijk gezegd - toch n beetje het vermoeden dat humpje ook wel graag verhalen aandikt en drama wil verkondigen op t forum.

snap dat je dat denkt...maar wat voor baat heb ik daarbij..ik wil zo goed mogelijk geholpen worden dus ik heb er niks aan als ik iets aandik of iets weglaat.

ik heb veel nare dingen meegemaakt en dan zijn al die dingen die ik hier schrijf daar nog niks bij en de meeste van die dingen heb ik mezelf op de hals gehaald of zelf veroorzaakt.

daarom weet ik ook voor 100% dat dit ook aan mij ligt daarom wil ik ook hulp..heb vroeger al eens bij een psychiater gelopen maar dat heeft dus niks geholpen.
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 14:03:

[...]

snap dat je dat denkt...maar wat voor baat heb ik daarbij..ik wil zo goed mogelijk geholpen worden dus ik heb er niks aan als ik iets aandik of iets weglaat.

ik heb veel nare dingen meegemaakt en dan zijn al die dingen die ik hier schrijf daar nog niks bij en de meeste van die dingen heb ik mezelf op de hals gehaald of zelf veroorzaakt.

daarom weet ik ook voor 100% dat dit ook aan mij ligt daarom wil ik ook hulp..heb vroeger al eens bij een psychiater gelopen maar dat heeft dus niks geholpen.Ik weet dat ik kritsch ben maar je schrijft t allemaal met veel poeha en drama. Ik geloof er niet zoveel van.
quote:Jillzzzz schreef op 30 juli 2010 @ 14:07:

[...]

Ik weet dat ik kritsch ben maar je schrijft t allemaal met veel poeha en drama. Ik geloof er niet zoveel van.maakt niet uit,ieder mag zijn mening hebben
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 14:17:

[...]

maakt niet uit,ieder mag zijn mening hebbenDa's fijn want ik schreef het ook al aan begin van je topic...je komt dramaqueenurig over (in al je topics). Misschien iets om ook eens naar te kijken bij jezelf
Als je het echt meent, dat je hier zit om zo goed mogelijk geholpen te worden, reageer dan eens op mijn vraag?quote:Capibara schreef op 30 juli 2010 @ 13:32:

Waarom wil je in vredesnaam een relatie en meteen al gaan samenwonen met iemand die je zó slecht vertrouwt dat hij nog niet eens een avondje alleen de hort op mag? Vind je dat zelf ook niet een beetje krom eigenlijk? En andersom geldt voor hem natuurlijk precies hetzelfde. Als er geen vertrouwen is, was er toch helemaal geen basis voor een relatie??quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 13:51:

mijn werk en woonruimte kunnen me gestolen worden...die andere w is zoveel erger naar mijn gevoel.verstandelijk weet ik van niet .Als je het verstandelijk wel weet geef jezelf dan een flinke schop onder je hol en ga als de sodeju op zoek naar andere woonruimte en ander werk. En ga je eigen leven eens een keer opbouwen, ZONDER je meteen afhankelijk te maken van een vent!
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 13:20:

en toen vond ik steun bij deze jongen..heel verkeerd maar ook toen kon ik dus niet alleen zijn nu ik erover nadenkNou daaraan werken met prof. hulp.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Capibara schreef op 30 juli 2010 @ 14:22:

Als je het echt meent, dat je hier zit om zo goed mogelijk geholpen te worden, reageer dan eens op mijn vraag?

[...]

[...]

Als je het verstandelijk wel weet geef jezelf dan een flinke schop onder je hol en ga als de sodeju op zoek naar andere woonruimte en ander werk. En ga je eigen leven eens een keer opbouwen, ZONDER je meteen afhankelijk te maken van een vent!

ik vertrouwde hem wel,maar was gewoon bang dat tja ik weet het eigenlijk niet heel stom eigenlijk.

ik vertrouwde hem juist wel..hij mij ook.

we zijn beiden onzeker misschien dat dat het is...we wouden samenwonen omdat het goed voelde en toen op een gegeven moment moest hij uit huis en toen is het allemaal iets versneld en ook omdat we toevallig ergens tegenaan liepen
quote:Kleintjecool schreef op 30 juli 2010 @ 14:21:

[...]

Da's fijn want ik schreef het ook al aan begin van je topic...je komt dramaqueenurig over (in al je topics). Misschien iets om ook eens naar te kijken bij jezelfja dat weet ik wel maar dramaqueen of niet ik voel me echt precies zo zoals hoe ik het hier vermeld en ik weet heus dat dat niet gezond is vind het ook erg vervelend dat het me zoveel doet
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 14:30:

ik vertrouwde hem wel,maar was gewoon bang dat tja ik weet het eigenlijk niet heel stom eigenlijk.

ik vertrouwde hem juist wel..hij mij ook.Nee, jullie vertrouwden elkaar niet, want jullie waren veel te bang dat de ander vreemd zou gaan als jullie apart van elkaar zouden gaan stappen. Waarin zit dat vertrouwen dan?
Humpje je komt dramaqueenerig over omdat je je vooral laat leiden door je gevoel en niet door je verstand. Verstandelijk weet je al lang wat je moet doen, maar daar lijk je niet echt aan te willen. In dat geval heeft het denk ik ook weinig zin om een topic te openen.

In je eerste topic was het advies blijf een tijdje alleen. Maar jij stort je regelrecht in de armen van een volgende en gaat daar gelijk mee samen wonen.

In een volgend topic was het advies dat je niet gelukkig werd van deze jongen en dat het misschien beter was er mee te stoppen. In dat topic type je zelfs een hele afscheidsbrief. Om vervolgens je gezicht daar niet meer te laten zien en gewoon verder te gaan met de relatie.

Nu open je weer een topic omdat het uit is. Je krijgt weer allerlei adviezen. Je roept nu dat je het verstandelijk wel weet. Maar dat je er allemaal niks aan kan doen omdat je gevoel nou eenmaal anders is. Ik heb dus de indruk dat er weer weinig zal gaan gebeuren.

Eerder werd de opmerking gemaakt dat je de ellendige gebeurtenissen in je leven over je zelf afroept. Nu geloof ik niet dat dat altijd het geval is. Maar in jouw geval krijg ik de indruk dat het wel zo is. Jij neemt namelijk niet de regie en verantwoordelijkheid over je eigen leven. Je laat je leiden door gevoelens van verdriet, paniek, angst etc. Verstandelijk weet je best hoe het moet, maar je hebt er voor gekozen daar niks mee te doen. Je hebt jezelf dus gedegradeerd tot een willoos slachteroffer van de omstandigheden. Dat is een keuze die je zelf maakt. En aan je reacties in deze topic te lezen krijg ik de indruk dat je niet gemotiveerd bent een andere keus te gaan maken.
ja ik heb net even wat dingen weggehaald uit vorige topics want wordt te herkenbaar zo.

ik ben zeker wel gemotiveerd een andere keus te gaan maken en ik ben heel blij dat jullie me serieus helpen...en ik denk ook steeds jaa ik ga het doen ..maar dan ben ik weer te laf om die stap daadwerkelijk te nemen.

ik vind gewoon alles kut ik heb gewoon nooit het gevoel echt gelukkig te zijn .

ik heb tig banen in een jaar tijd,veel verschillende relaties,kan contacten niet lang goed houden.

vind maar weinig echt leuk..en als mijn vriend de relatie verbreekt voelt het alsof ik dood ga .wat is er dan met mij???? ik wil ook gewoon normaal genieten van dingen alleen het lukt me nooit!
Wat er met jou is Humpje? dat kan ik jou niet vertellen, ben geen psych.

Maarrrr.....als je het allemaal zo vervelend vind (wat logisch is) stop dan met in die negatieve spiraal te zitten. Die energie moet je omzetten in positieve energie en gebruiken om het leven wél leuk te maken.

Logisch dat jij je rot voelt, mag ook best. maar ga niet weg zitten kwijnen of jezelf zielig vinden. Niemand schiet daar iets mee op en zoals je zelf al aangeeft; jijzelf al helemaal niet.

Jij wilt een ander leven, wel een baan en een huisje, leuke sociale contacten etc. ga daar dan aan werken ipv jouw energie te verspillen aan tig keer herhalen hoe erg je hem mist...Je kunt mij namelijk niet wijsmaken dat dat wél in enig opzicht positief werkt? Succes!
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 14:55:

ja ik heb net even wat dingen weggehaald uit vorige topics want wordt te herkenbaar zo.

ik ben zeker wel gemotiveerd een andere keus te gaan maken en ik ben heel blij dat jullie me serieus helpen...en ik denk ook steeds jaa ik ga het doen ..maar dan ben ik weer te laf om die stap daadwerkelijk te nemen.

ik vind gewoon alles kut ik heb gewoon nooit het gevoel echt gelukkig te zijn .

ik heb tig banen in een jaar tijd,veel verschillende relaties,kan contacten niet lang goed houden.

vind maar weinig echt leuk..en als mijn vriend de relatie verbreekt voelt het alsof ik dood ga .wat is er dan met mij???? ik wil ook gewoon normaal genieten van dingen alleen het lukt me nooit!Dat is dus precies waarom we zeggen dat je eerst je eigen leven eens op orde moet zien te krijgen, voor je weer als een kip zonder kop afhankelijk maakt van een man. Als je zelf gelukkig bent, met wie je bent, met hoe je leeft, met wat je doet, dan heb je niemand anders meer nodig om je gelukkig te maken. Dan is een man een leuke aanvulling op je leven, maar geen invulling van je leven. En dat waren de mannen tot nu toe wel, je maakt je veel te afhankelijk van zo'n man. En dat werkt dan weer verstikkend op die mannen, die willen niet verantwoordelijk zijn voor jouw geluk. Daarom nogmaals: ga op zoek naar andere woonruimte, zoek een andere baan als je het nu niet naar je zin hebt en lééf! En dan komt er, juist als je het het minst verwacht, vast ooit wel weer een leuke kerel voorbij. Niet om jou gelukkig te maken, want dat ben je dan al alleen. Zorg dat je niemand nodig hebt voor je geluk, juist door je zo afhankelijk op te stellen val je in een diep gat als het uitgaat en voel je je alsof je doodgaat. Neem van mij aan: je gaat hierdoor niet dood. Het voelt even ontzettend kut, maar je gaat er niet dood aan. Dus nogmaals; geef jezelf een schop onder je hol en neem zelf weer de regie in handen over je eigen leven!
Humpie?
Ga kapot?

Stel je niet zo aan. En als je echt kapot gaat moet je lijm kopen. (voor jezelf, niet voor je kut relatie).

Laat je deze openingspost wel staan trouwens?
Goed dat je naar de psycholoog gaat.

Voor de rest zou ik inderdaad gaan werken aan het opbouwen van een leven zonder vriend en aan jezelf. Het is een cliché, maar ik geloof heilig dat je pas gelukkig kunt zijn met een ander als je gelukkig bent met jezelf.

Simpel gezegd.

To do:

- Praten met de psycholoog

- Nieuw werk/studie

- Nieuw sociaal netwerk

- Zelfvertrouwen kweken

Not to do

- Contact met je ex zoeken

- Blijven denken aan "wat als"

- Ex idealiseren
I choose happy!
quote:Madhe schreef op 30 juli 2010 @ 17:49:

Ga kapot?

Stel je niet zo aan. En als je echt kapot gaat moet je lijm kopen. (voor jezelf, niet voor je kut relatie).

Laat je deze openingspost wel staan trouwens?

snap jou niet,

waarom moet jij altijd zo bot reageren? hoe weet jij nou of ik me aanstel ?voel jij wat ik voel?
Ik vind Madhe eigenlijk niet zo bot, meer realistisch. Je hebt gelijk dat anderen niet voelen wat jij voelt alleen....je stelt het allemaal zo dramatisch en dat voel je wss echt zo op dit moment maar als je hier over een paar jaar op terugkijkt denk je er denk ik hetzelfde over. Daarbij is het een consequentie van je eigen keuzes en handelen. Misschien kom je zelf ook realistischer over als je daar meer aandacht aanbesteedt en je opricht?
quote:Kleintjecool schreef op 31 juli 2010 @ 23:59:

Ik vind Madhe eigenlijk niet zo bot, meer realistisch. Je hebt gelijk dat anderen niet voelen wat jij voelt alleen....je stelt het allemaal zo dramatisch en dat voel je wss echt zo op dit moment maar als je hier over een paar jaar op terugkijkt denk je er denk ik hetzelfde over. Daarbij is het een consequentie van je eigen keuzes en handelen. Misschien kom je zelf ook realistischer over als je daar meer aandacht aanbesteedt en je opricht?

als ik hier over een paar jaar op terug kijk weet ik zeker dat ik dit waarschijnlijk ook aanstellerij vind.

vind het gewoon kut dat ik me dit zo aantrek
Tja, je voelt nou eenmaal wat je voelt maar probeer er wat minder dramatisch mee om te gaan. Het is vervelend maar dit hoort helaas bij het leven. Probeer je ook te richten op de dingen die jouw leven beter kunnen maken. Nu denk je waarschijnlijk nog dat hij dat is, maar ga voor jezelf en kijk naar wat jij bij jezelf kan veranderen. En ik snap je best hoor, ik gooi 'm er nog maar eens ïn: been there, done that, got the tshirt. Maar uiteindelijk moet jij je lekker voelen in het leven dus kijk naar wat je kan veranderen om het beter te maken en onderneem daar ook actie in! Sterkte
Gympje, natuurlijk snappen wij wel wat je voelt. Daeesten van ons hebben al meerdere relaties gehad, dus ook liefdesverdriet. Dat hoort bij het leven. Het wordt echt weer beter.
quote:humpje schreef op 31 juli 2010 @ 23:48:

[...]

snap jou niet,

waarom moet jij altijd zo bot reageren? hoe weet jij nou of ik me aanstel ?voel jij wat ik voel?Lieve meid je bent de eerste niet met liefdes verdriet,ook Madhe heeft het ondervonden en weet net als de meesten hier dat je niet kapot gaat er aan,hooguit dat je weer wat leert, en wat ze zegt klopt toch ook?, je ligt niet uit elkaar want je kan typen, als je uit elkaar gaat vallen moet je idd lijm halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven