ga kapot...

30-07-2010 11:50 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
..........
Je kent de theorie van de drie W's?

De drie W's staan voor wonen, werken en wederhelft. Als mensen een probleem hebben met een zo'n W dan kunnen zij dat doorgaans zelf prima oplossen. Als ik het goed begrijp heb je momenteel geen werk, geen wederhelft en geen woning terwijl je dat wel wilt. Het lijkt me, mede gebaseerd op je eerdere topics, verstandig om professionele hulp in te schakelen.
ja ik open steeds nieuwe topics omdat ik telkens advies krijg van jullie waarbij ik denk ja hier kan ik wel iets mee...en dan weet ik niet wat ik verder nog in zo een topic moet schrijven
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 12:36:

ik kan gewoon niet zonder hem ...of ja kan wel maar ik weet zeker dat hij de ware is ..ik moet ook wel veranderen want ik ben ook veel te claimerig bah.

ik heb trouwens geen vrienden meer dus leuke dingen doen enzo gaat ook nietJe kan niet zonder eten, niet zonder drinken ,niet zonder ademhalen, niet zonder zon en zonder regen, maar wel zonder hem
ja ik krijg gesprekken met een psycholoog vanaf volgende week denk ik
Denk je?

ik kan gewoon niet zonder hem ...of ja kan wel maar ik weet zeker dat hij de ware is ..ik moet ook wel veranderen want ik ben ook veel te claimerig bah.

ik heb trouwens geen vrienden meer dus leuke dingen doen enzo gaat ook niet

Jawel hoor je kunt wel zonder hem Dit is toch dezelfde meneer die op iedere verjaardag 30 bier naar binnen giet en totaal geen rekening houdt met jouw gevoelens? Toch?

je wilt niet zonder hem. Je hebt jezelf wijs gemaakt dat hij de ware is, maar als hij daadwerkelijk de ware was, dan had je geen tig topics geopend over jullie problemen

En dan nog iets, hij kan jouw ware wel zijn, maar jij de zijne niet
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 12:39:

ja ik krijg gesprekken met een psycholoog vanaf volgende week denk ikMisschien kan je dan ontdekken waarom je zo graag verder met deze lot uit de loterij wilt gaan, wat deze prins op het witte paard zo onmisbaar maakt.
Dat is dan een goede eerste stap.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

ik heb trouwens geen vrienden meer dus leuke dingen doen enzo gaat ook nietHumpje, hij kan niet de ware zijn...jammer maar helaas. De ware is nl. iemand bij wie jij je zo goed, zeker en vertrouwd voelt, dat je geen last hebt van claimerig gedrag.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Maar ben je al zeker zonder werk? En hoezo heb je geen woning?
Jullie zijn net een half jaar samen..... waarom kies je voor een dergelijke flutrelatie en hang je daar je volledige zelfbeeld en toekomst aan op?
als dit 'de ware' is, wat heb je dan lage verwachtingen. ook van jezelf vooral.

nu voelt het wellicht heel erg klote. maar ook dat gevoel slijt. zolang jij nog bij deze vent blijft, ontneem je jezelf de kans op een relatie die wel goed voor je (en de ander) is.
Ok, mijn tweede reactie wordt een beetje anders. Pak jezelf bij elkaar en zet deze gast en deze relatie uit je hoofd! Zorg dat je gelukkig word van jezelf en met je eigen leven, en maak wat prettige en realistische verwachtingen over een relatie aan en kijk dan of je een fijne vent kunt vinden.

Echt, het is bull shit dat deze man 'de ware' zou zijn voor jou (nou geloof ik daar sowieso al niet in, maar dat terzijde)
Natuurlijk is vriend ook niet de "ideale" man (zachtjes uitgedrukt), maar hij is ook pas 21. Sta dus niet helemaal versteld van zijn huidige gedrag qua omgang met vrienden, feesten etc.

Daarnaast, ik ken TO verder niet, kan alleen afgaan op haar posts hier en dat komt mij al erg hysterisch en benauwend over. Kan je nagaan hoe vriend dit al een half jaar moet ervaren als zij zich zo verschrikkelijk afhankelijk maakt van hem. Ze heeft geen vrienden, geen werk (meer??), dus ja........ik schuif het in deze situatie ook zeker niet helemaal af op gedrag van vriend.

Ze zijn 21 nota bene en dan al binnen een half jaar zoveel crisis binnen de relatie?!
...
Waarom heb je geen vriendinnen meer? Waar zijn die gebleven opeens? Want in je topic van een maand geleden had je ze nog wel.

Dan is het tijd om wat te gaan doen aan het " vrienden probleem" . Niemand is interessant als je alleen maar aan zijn broekspijp kan hangen en verder niets heeft.

En diep in je hart weet je het want dat mist hij, zijn vrienden, gezelligheid, andere omgeving. Ipv elke dag met zijn vriendin op de bank te zitten.

Leer nou hiervan, je bent nog jong. Zet je eigen leven weer op de kaart en ik durf een wedje te maken dat je dan een veel leukere meid bent. Daarbij wat gesprekken met een prof. hoe je niet zo claimerig kan doen. Ik heb ook verlatingsangst gehad en geloof me, de partners kill je ermee. Niet interessant en erg benauwend.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ga eerst maar eens op eigen benen staan en zorgen dat je het leuk krijgt met jezelf. Tegen die tijd maar eens zien of je dan nog wel een relatie met deze gast wilt.
...
Misschien een idee om je vol energie op je werk te storten. Zoek een leuke woning. Maak jezelf gelukkig in plaats dat iemand anders dat moet doen.
ja ik weet het ...heb hem veels te veel benauwd! maar hij leek in eerste instantie gelukkig.

we hadden bepaalde afspraken bv niet alleen stappen en uiteindelijk kost het hem moeite omdat hij dat toch eigenlijk wel leuk vind blijkt nu achteraf..maar hij heeft dat nooit geopperd omdat hij mij ook niet wilde laten stappen...hij vind weekend niet meer als weekend voelen want vroeger ging hij dan bij de jongens thuis zitten ..maar met mij thuis zitten voelt anders zegt hij..dat begrijp ik ook...en tuurlijk kon hij naar zn vrienden maar hij deed het niet omdat dat te ver reizen was vond hij...hij is zelf ook best jaloers ..ik ook maar hij zegt dat ik hem zo gemaakt hebt...vind ik wel heel erg

Tuurlijk kan je zonder hem, dat lijkt nu zo, maar over een tijdje zal je zien dat het anders is. Als hij de ware was, dan had hij wel een andere oplossing gezocht.

En als je al je vrienden voor hem hebt opgegeven, wees blij dat het over is. Ga lekker uit, ga leuke dingen doen, ga naar de kapper (altijd goed in tijden van nood) en bouw een leven op.

Tegen de tijd dat je langzaam aan je eigen leven weer hebt opgebouwd en andere vrienden hebt, ben je hem allang weer vergeten.

Wees jezelf, bouw een eigen leven op en tegen de tijd dat je zelfstandig bent, kijk dan om naar een nieuw vriendje.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
ja ik ben indd ook geen leuke meid dat weet ik dondersgoed heb alleen mijn werk verder he-le-maal niks bah bah baal daar zelf ook verschrikkelijk van ik weet dat ik totaal oninteressant overkom maar ik had een vriendin maar die wilde alleen maar stappen dus dat ging niet...en heb nog contact met een ander meisje maar kan op 1 of andere manier het niet gezellig vinden iets met haar te doen
Ik heb me even door al je topics heen geworsteld en als ik het goed begrijp is je relatie ongeveer als volgt verlopen.

- Je had een relatie met je ex en woonde er mee samen. Toen kwam je deze meneer tegen. Daar ben je mee vreemd gegaan. Toen heb je je ex verlaten voor deze meneer.

- Met deze meneer ben je binnen twee maanden gaan samenwonen. Hij is naar jou toe verhuisd en ingetrokken bij jou.

- Na twee maanden samenwonen kwam deze meneer er achter dat hij het niet naar zijn zin had in jouw omgeving. Hij miste zijn vrienden en oude woonplaats en wilde weer terug. Een tussenweg bespreken was geen optie. Jij moest alles maar achterlaten.

- Ergens tussendoor heb je je ook nog ziek gemeld op je werk omdat je denkt dat je een depressie hebt.

- Deze meneer had geen zin om tijd met jou door te brengen. Zat liever bij zijn vrienden. Vond jou eigenlijk maar saai. Jij ging tegen je zin in naar feestjes en met vriendinnen afspreken zodat meneer je wat interessanter zou vinden. Hij tankt er 30 pils op een avond doorheen.

- Nu heeft hij het uitgemaakt.

En dat allemaal in een tijdsbestek van een half jaar.

Als je dat zo op een rijtje zet, is dit dan echt het leven waar je gelukkig van wordt? Wil je hier nou echt mee doorgaan?

Ik denk dat het goed is dat je even pas op de plaats maakt en je tijd en energie richt op het gelukkig maken van jezelf. Probeer erachter te komen waar je blij van wordt in het leven. Streef er naar om de voorwaarden te scheppen die er voor zorgen dat je die dingen kan waarmaken.

En ik denk zomaar dat als je daarover heel eerlijk bent tegen jezelf, dat deze man dan niet in dat plaatje past.
quote:humpje schreef op 30 juli 2010 @ 13:00:

ja ik weet het ...heb hem veels te veel benauwd! maar hij leek in eerste instantie gelukkig.

we hadden bepaalde afspraken bv niet alleen stappen en uiteindelijk kost het hem moeite omdat hij dat toch eigenlijk wel leuk vind blijkt nu achteraf..maar hij heeft dat nooit geopperd omdat hij mij ook niet wilde laten stappen...hij vind weekend niet meer als weekend voelen want vroeger ging hij dan bij de jongens thuis zitten ..maar met mij thuis zitten voelt anders zegt hij..dat begrijp ik ook...en tuurlijk kon hij naar zn vrienden maar hij deed het niet omdat dat te ver reizen was vond hij...hij is zelf ook best jaloers ..ik ook maar hij zegt dat ik hem zo gemaakt hebt...vind ik wel heel ergWaarom hebben jullie dat met elkaar afgesproken?
quote:Letgo schreef op 30 juli 2010 @ 13:13:

Ik heb me even door al je topics heen geworsteld en als ik het goed begrijp is je relatie ongeveer als volgt verlopen.

- Je had een relatie met je ex en woonde er mee samen. Toen kwam je deze meneer tegen. Daar ben je mee vreemd gegaan. Toen heb je je ex verlaten voor deze meneer.

- Met deze meneer ben je binnen twee maanden gaan samenwonen. Hij is naar jou toe verhuisd en ingetrokken bij jou.

- Na twee maanden samenwonen kwam deze meneer er achter dat hij het niet naar zijn zin had in jouw omgeving. Hij miste zijn vrienden en oude woonplaats en wilde weer terug. Een tussenweg bespreken was geen optie. Jij moest alles maar achterlaten.

- Ergens tussendoor heb je je ook nog ziek gemeld op je werk omdat je denkt dat je een depressie hebt.

- Deze meneer had geen zin om tijd met jou door te brengen. Zat liever bij zijn vrienden. Vond jou eigenlijk maar saai. Jij ging tegen je zin in naar feestjes en met vriendinnen afspreken zodat meneer je wat interessanter zou vinden. Hij tankt er 30 pils op een avond doorheen.

- Nu heeft hij het uitgemaakt.

En dat allemaal in een tijdsbestek van een half jaar.

Als je dat zo op een rijtje zet, is dit dan echt het leven waar je gelukkig van wordt? Wil je hier nou echt mee doorgaan?

Ik denk dat het goed is dat je even pas op de plaats maakt en je tijd en energie richt op het gelukkig maken van jezelf. Probeer erachter te komen waar je blij van wordt in het leven. Streef er naar om de voorwaarden te scheppen die er voor zorgen dat je die dingen kan waarmaken.

En ik denk zomaar dat als je daarover heel eerlijk bent tegen jezelf, dat deze man dan niet in dat plaatje past.Maar hij is wel de ware

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven