ga kapot...

30-07-2010 11:50 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
..........
quote:Kastanjez schreef op 04 augustus 2010 @ 17:44:

Had dit topic even uit het oog verloren maar geloof dat ik dat ook het beste maar zo kan laten.

kansloos dit verhaal.

wat een goed avies!!!

sjonge jonge jonge

een beetje anthousiasme is ook wel eens leuk!

krijg ik te horen ja op je andere topic laat je niks meer horen enzo nee tuurlijk niet moet je zien hoe er nu geregeerd wordt
Dan zal ik nog even reageren:

Waarom verander jij jezelf voor hem???????

Jouw eigenschappen zijn in zijn ogen misschien niet zo als het moet zijn.

Maar wie bepaalt welke eigenschappen (in dit geval van jou) goed of fout zijn?

Jij laat anderen bepalen hoe je bent.

En dan ga jij jezelf keihard tegenkomen in de toekomst, dat kan ik je verzekeren. Dat toneelspelletje hou je niet lang vol, want je doet jezelf geweld aan. Ben gewoon jezelf!!!!!!!!!

Zou je niet beter passen bij iemand die de meeste van jouw eigenschappen lief, leuk en grappig vindt?

En die zelfs kan glimlachen om jouw eigenschappen die in zijn ogen niet zo leuk zijn?
TO, je schreef eerder in een ander topic:

ik heb het gevoel dat hij gelukkiger is als vrijgezel dan met mij.

Als je dat dus weet.....(Ja, WEET! Je gevoel bedriegt je meestal niet! Vertrouw daar nou toch eens op!)...... handel daar dan naar!!
quote:humpje schreef op 05 augustus 2010 @ 11:31:

[...]

wat een goed avies!!!

sjonge jonge jonge

een beetje anthousiasme is ook wel eens leuk!

krijg ik te horen ja op je andere topic laat je niks meer horen enzo nee tuurlijk niet moet je zien hoe er nu geregeerd wordt

Hmm, ik hoop dat je hier zelf de fouten al uit kan halen en dat een opmerking daarop overbodig is.

Daarnaast, Als jij eerst 6 topics gaat openen over wat er allemaal niet goed gaat in je relatie, kan je natuurlijk niet verwachten dat daarna iedereen enthousiast is over het feit dat jij en je vriend weer bij elkaar zijn.

Wij zijn ook niet jouw vrienden, familie, bekende of wat dan ook, wij zijn vreemden voor jouw. Wij geven onze mening omdat je om deze mening vraagt. Ik vind het heel jammer voor je dat je hier niet krijgt te horen wat je graag zou willen horen, maar ik weet zeker dat alle reacties oprecht zijn.

Ondanks dat al deze mensen jou niet kennen hebben ze het beste met je voor. En in onze ogen is het beste voor jouw, niet een relatie met deze jongen.

Off topic; aangezien ik zelf over de spelling begon.. Is er iemand die de regeltjes van jou en jouw weet??
quote:Off topic; aangezien ik zelf over de spelling begon.. Is er iemand die de regeltjes van jou en jouw weet??

jouw = possessief, zijnde 'van jou'. Dit komt overeen met 'mijn'

jou = niet possessief. Dit komt overeen met 'mij, me'

google helpt:

JOUW

Je schrijft een ‘w’ als je ‘jou’ combineert met een substantief.

Het substantief staat direct achter ‘jouw’.

Je schrijft dus een ‘w’ als je ‘jou’ possessief gebruikt.

Jouw resultaat is niet schitterend.

Mag ik jouw pen gebruiken?

JOU

‘jou’ is nooit subject maar maar verder kan ‘jou’ overal in de zin staan.

Je schrijft ‘jou’ dan altijd zonder ‘w’.

Waarom hoor ik jou nooit?

Hij heeft naar jou gevraagd.

Ik heb jou niet gezien.

JOUW? JOU? ... JE.

Je kan de hele problematiek van ‘jouw’ en ‘jou’ vermijden door systematisch ‘je’ te gebruiken.
Je schrijft er een w achter als je het voor een woord gebruikt om aan te geven dat iets van jou is.

Dus jouw jas, jouw bijdrage, jouw broer, etc.

Maar: de jas is van jou, enz.

:-) dat is alles
quote:jufdoortje schreef op 05 augustus 2010 @ 13:42:

Je schrijft er een w achter als je het voor een woord gebruikt om aan te geven dat iets van jou is.

Dus jouw jas, jouw bijdrage, jouw broer, etc.

Maar: de jas is van jou, enz.

:-) dat is alles

Net zoiets als:

het is mijN jas, de jas is van mij. (ook een extra lettertje, zeg maar)

En hier niet vervangen door "me" (afschuwelijk: me jas .....brrr!)
quote:Letgo schreef op 02 augustus 2010 @ 20:41:

- Wil jij een vriend die zoveel drinkt?

- Wil jij een vriend die liever bij zijn vrienden is als bij jou?

- Wil jij een vriend die jou eigenlijk maar saai vindt omdat je anders bent dan hem?

- Wil jij een relatie waarin je elkaar verbiedt om uit te gaan omdat je elkaar niet vertrouwd?

Dus jij gaat nu helemaal jezelf veranderen voor je vriend? Ik ben wel benieuwd wat hij nou gaat doen om de relatie leuker te maken. Daarom herhaal ik bovenstaande vragen nog even. Zou je die eens willen beantwoorden?

Daarnaast heb je eerder in deze topic aangegeven dat je met je verstand wel weet dat het niet verstandig is om een relatie met hem te hebben, maar dat je gevoel zo sterk is. Ben je nu van plan je verstand volkomen in de wind te slaan?
...
quote:humpje schreef op 05 augustus 2010 @ 16:14:

[...]

ik vertrouw hem volkomen en hij mij

Jij beseft je hoop ik ook dat dit de grootste onzin ooit is? Hoe kan je elkaar nou de ene dag niet vertrouwen en de dag erna ineens wel. Dat noem ik dan voor de handigheid maar schijnvertrouwen. Net als in schijnheilig

maar ik ben er nog lang niet ik moetb een eigen leven opbouwen naast hem,en doordat ik hem nu minder zal zien heb ik daar ook de kans voor.

Wat fijn dat dat moet, daar zal je vast goede vrienden mee maken.

ik moet nog veel regelen,zit momenteel in een baan die me diep ontgelukkig maakt,maar ben hard aan het solliciteren zal ook wel moeten want ik ben niet akkoord gegaan met ontslag,en dan komt het voor de kantonrechter.

Misschien oordeelt hij wel dat jij daar mag blijven werken, en dan?

ik wilde op sport gaan maar dat moet wachten want kan het financieel niet betalen.

Er zijn genoeg clubjes die bv gaan hardlopen o.i.d. daar kan je je kosteloos bij aansluiten.

ik wil gewoon niet meer het meisje zijn wat thuis op hem wacht ik wil ook leuke dingen doen maar heb de middelen gewoon momenteel niet!

Leuke dingen doen hoeft niets te kosten.

maar ik kan hem nu wel met een gerust gevoel lekker zijn ding met vrienden laten doen,hij mag niet de dupe worden van het feit dat ik dat allemaal (nog) niet kan.

Als hij echt zoveel van je houdt, dan laat hij je ook niet de dupe zijn van het feit dat hij het wel kan, dan doe je het samen. Mooi woord toch.. samen?

voor zover ik nu kan beoordelen gaat het helemaal goed tussen ons en hij ziet ook wel dat ik tot inzicht ben gekomen na zijn weggaan.

PRIMA, uitmuntend, ik zou nu accuut alles achterlaten om ook zo'n relatie te kunnen krijgen.

de enige zwarte wolk boven onze relatie hangt er om het feit dat ik bang ben dat hij zich schuldig gaat voelen dat ik zo vaak alleen zit ,en dat hij dan uit medelij met mij zal zijn waardoor hij nog geen vrijheid heeft.dat wil ik niet!!

ik zou graag advies willen van iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen??

Voor jezelf kiezen en niet gaan zitten tubben over hoe je ervoor kan zorgen dat hij bij je blijft want, (buiten dat je dat neit eens meer zou moeten willen) je hebt geen controle over wat hij eventueel in de (nabije) toekomst zou willen!!!Sorry dames, de 'goede' manier van quoten vind ik echt teveel werk!
Gatver Humpje. Je stelt je zo afhankelijk op van alles en iedereen. Hoezo heb jij iemand nodig om jou gelukkig te maken? Wat is daar de meerwaarde van? Hoezo moet jij je best doen om HEM gelukkig te maken? Dat gaat toch vanzelf? Omdat hij van jou houdt zoals jij bent?

Misschien is het slim om je eigen leven op orde te brengen en daarna is te gaan denken aan je vriend.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:humpje schreef op 05 augustus 2010 @ 16:14:

[...]

ik weet dat ik er nog lang niet ben.

we hebben goede afspraken gemaakt hij gaat ook eea veranderen bv het drinken.

laat me eerlijk zeggen dat ik bepaalde dingen ook moet veranderen niet voor hem maar voor mezelf.

ik wil helemaal niet zijn zoals ik was/ben.

Ik vind dit laatste zinnetje eigenlijk best wel erg. Jij wil niet zijn wie je bent? Meid, je bent nou eenmaal wie je bent. Als jij een introvert type bent die het prettig vind om alleen te zijn, die weinig behoefte heeft aan veel vriendschappen, die weinig plezier haalt uit feestjes e.d. dan moet je dat helemaal niet veranderen. Dan moet je accepteren dat dat niet bij jou past. Want als je probeert iemand anders te zijn dan je eigenlijk bent dan weet je zeker dat je daar op den duur kapot aan gaat.

en ik ben hem dankbaar dat hij mij dat heeft laten inzien anders was ik nog jaren zo doorgegaan.

en ik merk nu al dat sommige dingen mij heel goed afgaan.

ik zeur niet meer,ik vertrouw hem volkomen en hij mij.

maar ik ben er nog lang niet ik moetb een eigen leven opbouwen naast hem,en doordat ik hem nu minder zal zien heb ik daar ook de kans voor.

ik moet nog veel regelen,zit momenteel in een baan die me diep ontgelukkig maakt,maar ben hard aan het solliciteren zal ook wel moeten want ik ben niet akkoord gegaan met ontslag,en dan komt het voor de kantonrechter.

ik wilde op sport gaan maar dat moet wachten want kan het financieel niet betalen.

krijg er dadelijk een dikke schuld bij want zal mijn opleiding moeten terugbetalen.

dat is allemaal zo jammer!

ik wil gewoon niet meer het meisje zijn wat thuis op hem wacht ik wil ook leuke dingen doen maar heb de middelen gewoon momenteel niet!

Dit is natuurlijk een beetje een smoes om op je kont te blijven zitten. Leuke dingen hoeven niet perse geld te kosten hoor. Je maakt het je zelf erg moeilijk op deze manier volgens mij, want dit stukje geeft me de indruk dat je eerder in onmogelijkheden denkt dan in mogelijkheden.

maar ik kan hem nu wel met een gerust gevoel lekker zijn ding met vrienden laten doen,hij mag niet de dupe worden van het feit dat ik dat allemaal (nog) niet kan.

Je kan dat best. Je wil het alleen niet graag genoeg. En dat zal deels aan je karakter liggen, omdat jij gewoon geen bevrediging haalt uit de dingen die hij van jou verwacht. Dus dat lijkt me heel logisch. Maar er zijn ook dingen die wel bij jou passen en waarmee je ook een leuk eigen leven op kan bouwen. Ik krijg de indruk dat je nu de dingen gaat doen die je vriend van jou verwacht. Maar ik vraag me af waar jij eigenlijk zelf gelukkig van wordt. Wat vind JIJ leuk om te doen? En kan jouw vriend je ook nog accepteren als je die dingen gaat doen?

voor zover ik nu kan beoordelen gaat het helemaal goed tussen ons en hij ziet ook wel dat ik tot inzicht ben gekomen na zijn weggaan.

de enige zwarte wolk boven onze relatie hangt er om het feit dat ik bang ben dat hij zich schuldig gaat voelen dat ik zo vaak alleen zit ,en dat hij dan uit medelij met mij zal zijn waardoor hij nog geen vrijheid heeft.dat wil ik niet!!

Nu zit je voor hem te denken he? Tot nu toe heeft hij in mijn ogen nog niet echt aanpassingen gedaan om jou in dat opzicht te plezieren. Hij ging toch altijd gewoon zijn eigen gang met vrienden. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen waarom hij dat nu niet meer zal doen.

ik zou graag advies willen van iemand die weet hoe ik dit kan voorkomen??En mocht het wel zo zijn dan kan je dat voorkomen door zelf een leuk eigen leven op te bouwen. Maar dat moet dan wel een leven zijn waar jij ook echt plezier aan beleeft. En geen leven dat je hebt om door hem geaccepteerd te worden. Als jij echt dat leuke leven hebt, waar je zelf ook echt blij en tevreden mee bent, dan heb je ook veel plezier zonder hem en dan kan je genieten van tijd voor jezelf. Je vriend zal dat aanvoelen en er zal dus voor hem geen enkele reden zijn om zich daar schuldig over te voelen.
En de psycholoog? Ga je daar zometeen wel heen? Of heb je dat ook maar op de lange baan geschoven omdat hij nu weer bij je terug is?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:dertigmin schreef op 05 augustus 2010 @ 16:35:

En de psycholoog? Ga je daar zometeen wel heen? Of heb je dat ook maar op de lange baan geschoven omdat hij nu weer bij je terug is?Goede vraag! Nou Humpje?
hmmm

jawel ik ga daar wel heen,dat wil ikzelf ook echt!

en tja leuke dingen hoeven geen geld te kosten dat klopt en ik vind het ook heerlijk sommige dingen alleen te doen bv wandelen of iets maar ja als ik dat alleen doe omdat ik dat leuk vind kom ik toch triest over dat ik dat niet met iemand samen doe.

en om eerlijk te zijn hij had juist teveel aangepast voor mij,hij zag ze vrienden al veel minder maar daar wordt hij gewoon niet gelukkig van.snap ik best.
quote:humpje schreef op 05 augustus 2010 @ 17:08:

hmmm

en tja leuke dingen hoeven geen geld te kosten dat klopt en ik vind het ook heerlijk sommige dingen alleen te doen bv wandelen of iets maar ja als ik dat alleen doe omdat ik dat leuk vind kom ik toch triest over dat ik dat niet met iemand samen doe.

en om eerlijk te zijn hij had juist teveel aangepast voor mij,hij zag ze vrienden al veel minder maar daar wordt hij gewoon niet gelukkig van.snap ik best.

Vooral doen wat je wil doen, voor hem of voorjezelf. Je komt er vanzelf wel achter of het wel og geen goede keuze was.

Luisteren doe je toch niet, laat staan lezen, dus ik geef bij deze alle moed op.
quote:humpje schreef op 05 augustus 2010 @ 17:08:

hmmm

Huh? Wie vindt dat je triest overkomt dan? Als je het heerlijk vindt om dingen alleen te doen dan moet je dat lekker doen. Het gaat er toch om dat jij gelukkig bent? Dat wordt je echt niet als je je eigen behoeften negeert en doet wat anderen van je verwachten.

Waarom heb je je relatie verheven tot een prioriteit in plaats van je eigen geluk?
...
....
Ik denk inderdaad dat dit met een psycholoog bespreken heel goed is. Ik hoop dat je daarmee vooruit kunt, want een man hoort inderdaad geen invulling te zijn. Daarnaast is er maar 1 persoon die er echt daadwerkelijk voor kan zorgen dat je gelukkig bent en dat ben je zelf. Dat doe je door je eigen behoeften aan te voelen en te vervullen. Een man kan die behoefte van jou niet voelen, dat kan alleen jij. Maar als je elke keer die eigen behoeften wegcijfert om een ander te plezieren, dan raak je het contact ermee ook kwijt en dan wordt het wel heel moeilijk om jezelf nog gelukkig te kunnen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven