Op en leeg

17-07-2010 19:41 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat ie dan, voor het eerst een eigen topic. Spannend, maar ik moet dit van me af schrijven en ik kan wel een steuntje in de rug gebruiken.

Afgelopen donderdag ben ik ingestort. Sinds vrijdag kan ik amper eten en bevind ik me in een constante staat van paniek. Ik hyperventileer dus heb het benauwd en heb hartkloppingen. Langer dan een uur vooruit denken durf ik niet, want dan worden de klachten erger. Ik ben bang dat ik overspannen ben...

Hoe komt dat? Ik heb een hele drukke baan waarbij ik al ruim een jaar op mijn tenen moet lopen om alles draaiende te houden. Dit komt mede doordat mijn andere collega's en mijn manager het niet meer aankonden/kunnen. Ik ben daar flink voor beloond, maar een financiële verhoging neemt de spanning niet weg, ik heb alleen maar het gevoel me nog meer te moeten bewijzen.

Naast mijn werk is er privé ook een en ander gaande. Ik ben 8 jaar geleden verkracht en ben eigenlijk pas een half jaartje geleden gaan zien dat ik dit bij lange na niet verwerkt heb. Alleen door de druk op werk en een hoop andere smoezen heb ik nooit aangeklopt bij de huisarts en een psycholoog.

Daarnaast is er een ongeval geweest in mijn familie dat emotioneel veel met me doet. Maar ook met mijn ouders. Als oudste kind probeer ik het voor hen makkelijker te maken door dingen uit handen te nemen...

En kijk nu... nu zit ik zelf thuis. Ik begin soms spontaan te huilen en krijg geen hap door mijn keel.

Maandag ga ik gelijk naar de huisarts, daar was ik vrijdag niet toe in staat. Het voelt alsof ik gefaald heb. Ik kon toch altijd alles wel aan, hard werken levert me een leuke carrière op en privé kunnen mensen altijd op me bouwen... Ik ben die vrouw die intelligent, mooi, lief en zorgzaam is.

Maar nu kan ik niks meer. Ik zit nu alleen thuis en ik voel me helemaal op en leeg. Ik kan niet zomaar naar mijn ouders want ik durf op deze manier niet de auto in. Mijn vader is door zijn rug gegaan, dus ze kunnen me ook niet ophalen. Mijn beste vriendin is op een festival. Die heeft al zoveel meegemaakt dat ik haar een leuke dag gun. Andere vriendinnen zijn op vakantie.

Ik zoek hier dus wat aanspraak en misschien wat goede tips hoe ik hier weer uit kan komen.
Hoi Olive,

Gaat het al weer wat beter? Heb je nog kunnen slapen na het bezoek aan de psych.

Het is gelukkig niet meer zo warm. Hierdoor gaat bij mij het slapen iets makkelijker.

Ik ben erg moe op het moment. Ik wil veel te veel, maar eigenlijk trek ik het niet. Morgen dus eerst even een rustdagje.

En dan maandag weer aan het werk bij de psych.

Jij nog plannen?
Hey olijfje, wat goed dat je al bij de psych geweest bent.

Hoe gaat het met het slapen?

En hoe is het verder nu met je?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Goedemorgen...

Het was een relatief druk weekend voor me, dus kwam niet er niet aan toe om hier te schrijven.

Zaterdag een heerlijke dag gehad met een hele goede vriend (okee vooruit het is een V+ ). Nerds als we zijn hebben we een geocache gelopen Een paar uur wandelen door het bos. Dat was echt heerlijk. Lekker buiten, puzzelen, praten, lachen en mijn nieuwe wandelschoenen ingelopen voor mijn reis naar Indonesië. Ik was gesloopt 's avonds, maar dat was het waard.

Gister zijn mijn ouders en mijn zusje geweest. Dat ging bijna gelijk mis... Mijn zusje stootte haar hoofd en begon dat af te reageren op mijn vader. Zusje is vervolgens huilend op het balkon gaan zitten en later ook niet meer mee gegaan om een stukje te lopen met de hond.

Ik merk dat dat me heel veel stress gaf en dan merk je dat je niet helemaal in orde bent. Ik heb het verbeten om mijn ouders niet te belasten, die hebben het al zwaar genoeg met mijn zusje.

Het slapen gaat met ups en downs. De ene nacht slaap ik goed, de andere nacht ben ik aan het spoken en kom ik niet goed in slaap. Het lijkt wel of ik die nachten niet in mijn REMslaap kom... voor mijn gevoel ben ik dan in een soort half-slaap.

Verder ben ik aan het tekenen geslagen. Gister heb ik mijn aquarel spullen van mijn ouders gekregen (die stonden nog daar), dus daar kan ik me mee uitleven.

Vandaag weer wat in mijn huishouden doen en bijkomen van het weekend.
Hoe gaat het nu met je Olive? Beetje kunnen slapen de afgelopen dagen? Een beetje afleiding gehad door fijne dingen te doen?

Ik zal ook even op mijn eigenste topic posten

Sinds de nacht van maandag op dinsdag slaap ik weer! En dat komt mijn humeur en energie echt ten goede. Ik ben minder snel moe en ben al iets ondernemender. Tuurlijk heb ik ook nog dips, maar ze zijn minder erg en lang.

Woensdag ben ik weer bij de psych geweest. Wat een geweldig en leuk mens is dat! Ik heb het echt getroffen met haar. Mijn werkgever is akkoord met de kosten voor mijn behandeling, dus dat is ook geregeld. Het is tijd om weer op te bouwen.

In mijn behandeling staat mijn zelfbeeld centraal, daar schort nogal wat aan. Ik heb al het nodige aan huiswerk gekregen van de psych en ben daar rustig aan mee aan de slag.

Verder ben ik aan het rommelen met mijn aquarel spullen en durf ik heel langzaam aan mijn re-integratie op werk te denken. Ik begin er weer behoefte aan te krijgen om 'nuttig' bezig te zijn, al is het maar een uurtje. Komende woensdag ga ik dat met de psych bespreken.

Al met al positieve ontwikkelingen waar ik blij mee ben. Ik ga hier sterker en improved uitkomen!
Zo, Olive, dat is geen makkelijk traject wat je inslaat, maar ik vind het zo enorm dapper van je dat je het zo positief kan zien en er met een goed gevoel ingaat! Op deze manier kom je er echt wel!

Ik ben vroeger zelf ook wel bij een psych geweest, en nu jij schrijft dat je moe was na de sessie, kwam dat ineens weer bij me terug, hoe geestelijk moe je kan zijn, maar dat geeft wel aan hoe hard je 'gewerkt' hebt.

Keep up the good vibe!
Hey Olive!

Ik zie nu pas je topic (heb er ook 1tje op deze pijler). Heb nog niet alles gelezen, maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Erg knap hoe je aan jezelf werkt en hoe je het onder woorden brengt. You go girl!

Veel liefs

Xenia

Ps Hai Poppiepop!
Hé Poppie en Xen! Dank jullie voor de lieve berichtjes...

Ik ga inderdaad een heftig traject in. Gevoelsmatig liggen nu alle oude en nieuwe wonden open en krijg ik hulp om deze op een mooie en nette manier te laten helen. Klinkt misschien wat zweverig maar zo voelt het. Ik reken nu in één keer met alles af, daar gaat best een tijd overheen maar is het meer dan waard denk ik. Als ik hier uitkom met een meer positief dan negatief zelfbeeld en wat meer respect voor mezelf dan heb ik al gewonnen en iets om op verder te bouwen.

Pfff ja die vermoeidheid na een sessie met de psych. Woensdag was de sessie niet heel intensief en heel gemoedelijk maar toch was ik weer helemaal leeg naderhand. Aankomende woensdag heb ik wel weer een intensieve sessie van 2 uur.

voor jullie lieve meiden!
Olive, wat omschrijf je dat mooi en beeldend, met die oude en nieuwe wonden. Ik zie je ze bijna vakkundig hechten, haha!

Woensdag lekker geen andere afspraken maken, zorgen dat je wat lekkere thee en koekjes/chocola in huis hebt en onder je dekentje kruipen na de sessie!
Hahaha ipv hechten wil ik vanaf morgen leren haken! Telt dat ook? (topic al doogespit )

Ik heb niet genoeg inspiratie om de hele dag te schilderen, dus na nu wat avonden met mijn punnikpoppetje te hebben gespeeld wil ik gaan haken.

Gister een dagje in huis gehad, wat een regen! Heb mijn eerste aquarel afgemaakt en die is niet slecht gelukt!

Straks komen mijn nichtje, oom en tante even langs.

Tussendoor ben ik bezig met het huiswerk van de psych. Gelukkig pieker ik niet meer teveel, maar het zet me wel weer aan het denken.
Hoi Olive,

Ik was een paar dagen weg, maar ik lees dat jij je niet verveeld hebt. Gaaf dat jij kunt schilderen. Wat maak je zoal?

Haken leek mij ook leuk, maar ook erg moeilijk. Ik ben daarom aan het borduren. Heel veel werk, maar wel leuk.

Wat voor huiswerk heb jij zoal van de psych. Ik moet ellelange vragenlijsten invullen. Ik vind het best wel lastig als ik eerlijk ben.

Was het gezellig met je nichtje en je tante?
Hoi Olijfje,

Ik kom ook weer eens even kijken hoe het met je gaat..

Zo te lezen heb je heel wat stappen gezet...heftig hoor! Maar wel heel goed van je!

Zet 'm op en probeer goed voor jezelf te zorgen! (maar volgens mij ben je goed bezig)

Knuffel!!!
Goedemorgen meiden, ik kom me weer even melden.

Rendiertje, ik maak echt van alles, voornamelijk landschappen en anime-achtige figuren. Ik ben nu bezig met een engeltje.

Ik heb ook die ellelange lijsten die ik in moet vullen. Ik moet ook mijn energievreters en gevers opschrijven en anderen naar mijn positieve en negatieve eigenschappen op laten schrijven.

Vandaag weer een sessie van 2 uur en vrijdag krijg ik een persoonlijkheidsonderzoek. Dat duurt een paar uur dus zal wel vermoeiend worden.

Ondertussen heb ik me op het haken gestort, heerlijk om mee bezig te zijn en nieuwe dingen te leren. Die uitdaging heb ik wel nodig.

Zo meteen komen mijn ouders even, dus ik ga me maar eens klaar maken!
Hoi Olive, kom je hier even een brengen.

Ik had je vanwege mijn afwezigheid al tijden niet gezienlezen, en om dan te lezen dat je zo ingestort bent... is even schrikken! Maar wat ben je goed bezig nu! Fijn dat je het zo getroffen hebt met je psych, en dingen maken =leuk! Gaaf dat je kan aquarelleren (ik schilder ook, maar dan met acryl, vind ik makkelijker ) en ik kom je vast wel weer tegen op het haaktopic Altijd goed om projectjes te hebben, en uitdagingen. Alle beetjes helpen om de ladder beklimmen!

Hay Olive, kom even kijken hoe t met je gaat, goed dus zo te lezen, iig op de goede weg! Keep that spirit!

(Hai Mozz!)
Hoi Lieve Olijfje!

Ik zie nu pas dat je een eigen topic hebt. Ik miste je al en had begrepen dat het niet heel goed met je ging, maar nu ik je OP en reacties lees zie ik hoe sterk je eigenlijk bent!

Je hebt volgens mij heel goed in de gaten waar het vandaan komt en hoe je in elkaar steekt en bent ook niet bang om dat uit te spreken. Respect!!

Ik hoop dat je goed bezig bent met de therapie en dat het helpt om alles op een rijtje te krijgen. Ik weet zeker dathet je gaat lukken, je gaat er helemaal voor!

Laat je binnenkort nog even weten hoe het gaat?

Heeeeeele dikke vette knuffel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven