Lomo Cameras? (Lomografie)
vrijdag 30 juli 2010 om 22:17
zaterdag 31 juli 2010 om 20:22
zaterdag 31 juli 2010 om 20:24
quote:Cherrybomb schreef op 31 juli 2010 @ 20:17:
CP is leuk, vergeet ook double exposure niet, double exposure is liefde!!
[afbeelding]
haha
Volgens mij kun je dit ongeveer, ook met een analoge spiegelreflexcamera doen.
Door bijv. twee negatieven over elkaar af te drukken. Of door niet door te draaien nadat je de foto hebt gemaakt, maar juist terug te draaien.
Moet je wel goed letten op de sluitertijd, ivm overbelichting.
CP is leuk, vergeet ook double exposure niet, double exposure is liefde!!
[afbeelding]
haha
Volgens mij kun je dit ongeveer, ook met een analoge spiegelreflexcamera doen.
Door bijv. twee negatieven over elkaar af te drukken. Of door niet door te draaien nadat je de foto hebt gemaakt, maar juist terug te draaien.
Moet je wel goed letten op de sluitertijd, ivm overbelichting.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:39
quote:Cherrybomb schreef op 31 juli 2010 @ 20:27:
Ja het verdiend zichzelf makkelijk terug, en het is rustgevend (BzzzZzzzzzzz tuut tuut BzzZzzzzzz).
De keren dat ik negatieven heb gescand, vond ik het helemaal niet rustgevend.
Al die stofjes die je probeert te vermijden (ehm...ik dus) en die je dan toch weer terugziet op de gescande afbeelding...en dan de gedachte dat je al die stofjes dan weer moet gaan verwijderen met PS....
Pfff!
Ja het verdiend zichzelf makkelijk terug, en het is rustgevend (BzzzZzzzzzzz tuut tuut BzzZzzzzzz).
De keren dat ik negatieven heb gescand, vond ik het helemaal niet rustgevend.
Al die stofjes die je probeert te vermijden (ehm...ik dus) en die je dan toch weer terugziet op de gescande afbeelding...en dan de gedachte dat je al die stofjes dan weer moet gaan verwijderen met PS....
Pfff!
zaterdag 31 juli 2010 om 20:41
quote:bittermoon schreef op 31 juli 2010 @ 20:38:
LCA is ook leuk, inderdaad. heb er zelf nooit eentje gehad. ik had de 'poor man's LCA'; de olympus XA2. vooral veel x-pro mee gedaan totdat ik dat zat was.
nu ik hier zo over film lees, heb ik er echt weer zin in om weer aan te beginnen.Wat is x-pro?
LCA is ook leuk, inderdaad. heb er zelf nooit eentje gehad. ik had de 'poor man's LCA'; de olympus XA2. vooral veel x-pro mee gedaan totdat ik dat zat was.
nu ik hier zo over film lees, heb ik er echt weer zin in om weer aan te beginnen.Wat is x-pro?
zaterdag 31 juli 2010 om 20:44
x-pro = cross processing. dia filmpjes (E6) in gewone kleurenfilm (C41) chemicalien (sp? -- chemicals) laten ontwikkelen. dan krijg je dus foto's met hele aparte kleuren. heel diep en fel meestal. omgekeerd kan ook, dus kleurenfilm in dia ontwikkelaar stoppen, maar het effect is een beetje bla. heel erg 'pastel'.
zaterdag 31 juli 2010 om 20:53
zaterdag 31 juli 2010 om 20:57